Jochie van 9 overgoten met kokend water

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:16

Toen ik 9 was mocht ik niet eens aan de waterkoker komen. Wat heeft de moeder van de dader wel niet gedacht toen haar kind met een waterkoker het huis verliet.


MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:23

420BlazeIt schreef:
Wat mij betreft meteen het gesticht in. Jeetje. Het zal je maar overkomen.


Ik vraag me dan wel gelijk af hoe de thuissituatie van de 'dader' is... Misschien is dat ook wel niet helemaal pluis en heeft die jongen al met meer geweld te handelen gehad dan de gemiddelde volwassene...
Ik wil het niet goed praten, het is ongelooflijk en bizar hoe iemand die verzint maar vooral ook heel zorgelijk :\


TROY (2019) & LAYS (2014)

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:32

Dan naar Jeugdzorg+ instelling voor mijn part, lijkt me bovendien veel realistischer. Met kokend water iemand pakken lijkt me niet vanuit de thuissituatie meegenomen, of er moet een echte sadist daar wonen.

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:33

Veel kinderen zijn erg gewend om meteen te krijgen wat ze willen en zo niet dan springen ze uit hun vel. Snoepjes voeren in de supermarkt voordat je door de kassa bent om maar geen gezeur te hebben is volgens mij daar ook debet aan. Ouders geven vaak snel toe aan hun kinderen omdat ze geen zin hebben in gezeur. De kinderen leren dus niet geduld te hebben, af te wachten, te delen of soms gewoon niet te krijgen wat ze willen.
Vervolgens is er een issue van hoe ze met emoties omgaan en vaak uit zich dat in agressieve en/of gluiperige acties die je toch wel, hoe moeilijk dat ook is, onder aandacht vragen kunt scharen.

Daarnaast bestaan er natuurlijk ook kinderen die geboren psychopaten en kinderen die stemmen horen bv, zijn en met de beste ouders van de wereld nog rare dingen zal doen,

Verder zie ik niet waarom jonge kinderen telefoons hebben, maar dat ben ik.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:38

Ook al ligt het aan de opvoeding oid, her opvoeden. Dit kan niet in de maatschappij rondlopen..

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:40

Waar is het ouderlijke toezicht? Wat doet zo'n kind met een waterkoker met gekookt water op straat?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:42

Waar is het ouderlijk toezicht van de dader vraag ik mij af....
Hij is naar huis gegaan, heeft water gekookt in de waterkoker en is toen met waterkoker weer naar buiten gegaan.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:44

Willemina_L schreef:
Ik heb zelf geen kinderen en daarom stel ik hier de vraag. Wel weet ik donders goed dat toen ik zelf 9 was, zulke dingen niet in mij waren opgekomen. Dan wist ik echt al heel goed dat zoiets echt pijn doet!



Juist, en ik als 9 jarige wist ook donders goed dat je zoiets niet doet.

Dat kind is misselijkmakend verrot!!!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:47

als 9 jarige weet je dondersgoed dat heet water, heet en gevaarlijk is..
ik neem aan dat iedere ouder van heeeeeeel jong al meegeeft dat heet water gevaarlijk is..
immers ze zullen maar een keer water over zich heen trekken..

en wel kind heeft niet een keer z'n mond gebrand aan te hete thee..
met 9 weet je het, simpel.


of dit kind door en door slecht is, of dat hem ook een 'lesje' met heet water is geleerd thuis, durf ik niet te zeggen.. maar goede behandeling en toezicht tot z'n volwassenheid lijkt mij geen overbodige luxe.

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:59

Ik denk dat die jongen wel geweten moet hebben dat het pijn deed anders ga je niet met een volle waterkoker naar buiten. Maar hij was zich misschien niet bewust van de gevolgen die dit zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 05-08-16 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:05

Even aangepast, is idd op meerdere manieren te interpreteren :P
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 05-08-16 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:14

dat vind ik nogal een aparte opmerking Eclair,

daarmee wek je de suggestie dat je vind dat
1. de doodstraf weer zou mogen worden ingevoerd
2. deze toepasbaar moeten zou moeten zijn kinderen in een leeftijdscategorie die nu nog niet eens onder het kinderstrafrecht valt

als dat niet is wat je bedoelt, dan is het misschien handig om niet af te sluiten met puntje puntje puntje, maar je zin echt af te maken.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:17

Ik hoop dat ze dit kind erg goed in de gaten gaan houden.
Kinderen doen wel vaker iets doms in een opwelling waarbij een ander pijn heeft, maar een waterkoker aan gaan zetten en voor het oog van een volwassene zoiets doen is toch van een heel ander kaliber.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:24

elenaMM77 schreef:
dat vind ik nogal een aparte opmerking Eclair,

daarmee wek je de suggestie dat je vind dat
1. de doodstraf weer zou mogen worden ingevoerd
2. deze toepasbaar moeten zou moeten zijn kinderen in een leeftijdscategorie die nu nog niet eens onder het kinderstrafrecht valt

als dat niet is wat je bedoelt, dan is het misschien handig om niet af te sluiten met puntje puntje puntje, maar je zin echt af te maken.

Meer dat ik het krom vind dat dieren wel afgemaakt worden en mensen niet. Ik ben NIET voor de doodstraf, maar schaf die dan bij dieren ook af :j

Telpeva

Berichten: 14593
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:28

Jakkes...hoe komt iemand, en al helemaal zo'n klein kind, alleen al op het IDEE!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:30

Helaas betalen de belastingbetalers niet mee aan toezichthouders voor valse honden en jarenlange verplichte therapie, eclair.

dat is het verschil tussen een dier en een mens. We sluiten een paard dat keer op keer inbreekt/uitbreekt en voedsel steelt ook niet op een gevangenis immers :).. die geven we een aai over de bol en zetten m terug tussen z'n maatjes tot de volgende keer dat hij het weer uithaalt.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:32

elenaMM77 schreef:
Helaas betalen de belastingbetalers niet mee aan toezichthouders voor valse honden en jarenlange verplichte therapie, eclair.

dat is het verschil tussen een dier en een mens. We sluiten een paard dat keer op keer inbreekt/uitbreekt en voedsel steelt ook niet op een gevangenis immers :).. die geven we een aai over de bol en zetten m terug tussen z'n maatjes tot de volgende keer dat hij het weer uithaalt.

Zou je een kind die uit z'n kamer komt en een koekje steelt uit de snoeppot wel naar de gevangenis sturen dan :') Want zoniet dan is er daarin dus geen verschil. Of nouja, met kinderen dan, aangezien ze tot een bepaalde leeftijd hetzelfde denkvermogen hebben als sommige dieren. Oke: zou een volwassene die een koekje pakt uit iemands huis naar de gevangenis gestuurd worden? :=

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:36

Dat is een wereld van verschil. Dat kind verwond iemand, dat paard of volwassenen of ander kind die een koekje oid jat, brengt niemand anders in gevaar. Daarnaast, het jochie heeft een denkvermogen, zoals al eerder gezegd werd, kinderen weten dat heet water zeer doet. Hij pak bewust de waterkoker en zet die aan en giet het over een kind heen. Niet dat je er gelijk een spuitje in moet jassen, maar ik kan mij voorstellen dat de familie zo kan denken, gewoon, uit emotie. Ik ben geen familie voor de duidelijkheid :P

Maar het is weer een andere discussie over de gelijkenis tussen mens en dier :P
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 05-08-16 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:37

Pff ik las het vanmiddag in het AD. Ik snap niet hoe dit kindje dat bedacht kan hebben. Hij moet geweten hebben dat het heel erg veel pijn doet en het lijkt me ook dat je hier flinke brandwonden van kan krijgen.

Maar zie hier ook vaak waar het ouderlijk toezicht dan was. Het kind ik al 9 jaar. Die houd je toch niet meer constant in de gaten... (ik was al alleen thuis op die leeftijd). Moeder kan even boven geweest zijn. Waterkoker duurt niet zo lang en kan dus zo gebeurd zijn.
Verder weet je niks van de ouderlijke situatie van het jongetje dus weinig over te zeggen.

Ik hoop dat het slachtoffertje toch nog goed gaat genezen en er geen last meer van gaat hebben... heel triest...

Vind ook goed dat vader geen eigen rechter is gaan spelen. Kan me heel goed voorstellen dat je dat jongetje een flinke mep wil geven

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:42

onbarefeet schreef:
elenaMM77 schreef:
Helaas betalen de belastingbetalers niet mee aan toezichthouders voor valse honden en jarenlange verplichte therapie, eclair.

dat is het verschil tussen een dier en een mens. We sluiten een paard dat keer op keer inbreekt/uitbreekt en voedsel steelt ook niet op een gevangenis immers :).. die geven we een aai over de bol en zetten m terug tussen z'n maatjes tot de volgende keer dat hij het weer uithaalt.

Zou je een kind die uit z'n kamer komt en een koekje steelt uit de snoeppot wel naar de gevangenis sturen dan :') Want zoniet dan is er daarin dus geen verschil. Of nouja, met kinderen dan, aangezien ze tot een bepaalde leeftijd hetzelfde denkvermogen hebben als sommige dieren. Oke: zou een volwassene die een koekje pakt uit iemands huis naar de gevangenis gestuurd worden? :=


iemand die stelselmatig en dwangmatig steelt? die beland uiteindelijk wel in de bak (niet de buitenbak).

Niet uit iemands huis, maar uit de winkel.. de voerkamer is voor een paard wat de winkel voor ons is ;)


waar het op neer komt is dat men heel snel dingen in emotie roept.. van ouders is dat nog te begrijpen, maar als ik soms zie wat buitenstaanders roepen. Het lijkt soms wel eens een wedstrijdje wie de sterkste verwensing kan plaatsen. Maar een grote uitroep betekent niet dat je het erger of minder erg vind, toch?

daarom sprak ik Eclair op dat zinnetje aan, want uiteindelijk plaats je dan dingen die je eigenlijk niet zo bedoelt te zeggen, maar wel heel raar overkomen of een rare indruk wekken.


Ik hoop voor de dader dat er iets gebeurd is in zijn eigen jeugd waardoor hij tot zo'n actie is gekomen en dat hij behandeld kan worden en op kan groeien tot een normale volwassene en dat het niet een psychopaat of sociopaat in de dop is.

voor het slachtoffer kan ik alleen maar hopen dat hij snel wat opknapt en dat de blijvende schade beperkt kan worden in Beverwijk. En hopelijk kan slachtofferhulp wat betekenen om het mentaal ook te verwerken, want het zal ook mentaal wel blijvende littekens opleveren.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:50

elenaMM77 schreef:
iemand die stelselmatig en dwangmatig steelt? die beland uiteindelijk wel in de bak (niet de buitenbak).

Niet uit iemands huis, maar uit de winkel.. de voerkamer is voor een paard wat de winkel voor ons is ;)



Kom je zo de buitenbak niet in? -O-

Het hele verhaal is diep triest. Zo'n kind weet beter, en ik denk dat de dader goed in de gaten gehouden mag worden.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:51

Goed in de gaten gehouden voor wat? Dat hij teruggepakt wordt of dat hij meer schade aanricht?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:53

wat denk je 420?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:57

420BlazeIt schreef:
Goed in de gaten gehouden voor wat? Dat hij teruggepakt wordt of dat hij meer schade aanricht?


Het lijkt mij geen overbodige luxe dat ouders/familie de dader in de gaten houden of er iets is met hem. Niet om het kind meteen geestesziek te noemen, maar normaal is dit ook niet. Dan ligt er iets fout in de opvoeding of ligt er een oorzaak aan ten grondslag waar (hard!) aan gewerkt moet worden.

luuntje

Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:00

Arm slachtoffertje.
Gelukkig hebben we een brandwondencentrum.
Dit gun je niemand.

Hopelijk krijgt de dader hulp.
Al weet ik niet of dat helpt.
Maar niks doen is ook geen optie.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, dioni, Eliana, esmee_2001, jilinda, JustMyZtje, Maanon_, meggiemeg, noviceh, pluisje88, shaddy82 en 7 bezoekers