Jochie van 9 overgoten met kokend water

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 15:55

Wat ik nu weer lees in de krant zeg, dit slaat werkelijk alles. Een jongen van 9 die samen met een vriendje een YouTube filmpje aan het maken was buiten. Een ander jongetje wat in eerste instantie hun telefoon wil afpakken maar dat lukt niet.

Vervolgens schijnt die jongen naar binnen te zijn gegaan om weer terug naar buiten te komen met een waterkoker in zijn klauwtjes. Op het filmpje schijn je volgens de vader van het slachtoffertje hem nog te horen vragen 'je gaat me toch niet natmaken hè?' Waarop die jongen antwoord met zijn erewoord van niet. Even later giet hij kokend water over dat jochie heen!

De vader is woest maar heeft zich kunnen beheersen om niet de kop van dat joch z'n romp te trekken en heeft aangifte gedaan. Jochie ligt in Beverwijk nu natuurlijk.

Ik vraag me serieus af waar zulk idioot gedrag vandaan komt en wat we hiervan kunnen leren.

Bron: Telegraaf 05-08-2016
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2635 ... ter__.html
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-16 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:00

Ik vermoed dat het jongetje niet wist dat hij de ander hiermee getekend heeft voor het leven.. Negen jaar is nog jong, wel heel erg voor het kind die nu brandwonden heeft..

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:01

Eight schreef:
Ik vermoed dat het jongetje niet wist dat hij de ander hiermee getekend heeft voor het leven.. Negen jaar is nog jong, wel heel erg voor het kind die nu brandwonden heeft..


Nee, natuurlijk kan die de gevolgen verder niet overzien.
Maar een 9-jarig kind die de waterkoker aanzet en de inhoud vervolgens over z'n vriendje heengooit weet wel dondersgoed dat dat enorm zeer doet.
Ik vraag me echt af hoe zo'n kind er in vredesnaam bij komt om zulke acties te doen...

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 16:04

Ik heb zelf geen kinderen en daarom stel ik hier de vraag. Wel weet ik donders goed dat toen ik zelf 9 was, zulke dingen niet in mij waren opgekomen. Dan wist ik echt al heel goed dat zoiets echt pijn doet!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:08

Het is helaas in mijn gemeente gebeurd. Echt verschrikkelijk. Die jongen die het water heeft gegoten scheen het andere jongetje al vaker te hebben gepest. Ik vind het heel bizar dat een kind het in z'n hoofd haalt om zoiets te doen. Hoe kan het dat hij zoiets heeft bedacht? Wat is er mis met hem?
Heel eerlijk? Ik hoop dat ze het kind opsluiten in een inrichting en een heropvoeding geven. Zo'n iemand wil je niet in de maatschappij hebben rondlopen...

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:10

Een 9 jarige die zoiets doet heeft of een verkeerde opvoeding genoten of een kronkel in zijn kop.

Of hij wist van de ernstige brandwonden is nog de vraag.. maar dat het enorm pijnlijk is dat wist hij zeker. Ziek dit.

Hoop van harte dat het jochie in het ziekenhuis goed kan herstellen.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:10

Inderdaad Willemina, bij mij ook niet en ik heb een kleindochter van negen maar die weet verdomd goed dat je je kan verbranden van kokend water! Dit is gewoon ziek!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:14

Mijn zoon van bijna zes weet dat water van de waterkoker gloeiend heet is en dat je daarvan in het ziekenhuis kan belanden als je dat over je heen krijgt. Een 9 jarige weet dat dan ook wel. Verschrikkelijk voor het jongetje en hoop ook echt dat hij er goed van af komt. De andere mag van mij goed aan gepqkt worden

Zoolgangster

Berichten: 9607
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:16

Willemina_L schreef:
Ik heb zelf geen kinderen en daarom stel ik hier de vraag. Wel weet ik donders goed dat toen ik zelf 9 was, zulke dingen niet in mij waren opgekomen. Dan wist ik echt al heel goed dat zoiets echt pijn doet!


Ik heb een tijdje wat probleemkinderen en kinderen die vanwege hun gedrag op een "School voor langdurig zieke kinderen" zaten meegemaakt. Nou, dat zijn geen lieverdjes hoor (op sommige na)... maar bewust kokend water over iemand heengooien, nee, daar heb ik nog nooit van gehoord... Nou moet je zulke kinderen ook niet op ideeën brengen... wie weet waar ze dan toe in staat zijn.

Of dit kind besefte wat het deed... stel dat het een superdeluxe warmte geïsoleerde waterkoker was, kan hij misschien, heel misschien niet door hebben gehad dat het geen koud water was...maar vanwege de damp die uit zo'n ding met heet water komt als je het deksel opentrekt... lijkt me het me toch wel bewust gedaan...

Je vraagt je af of het in dat bovenkamertje wel helemaal in orde is.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:21

Citaat:
De vader is woest maar heeft zich kunnen beheersen om niet de kop van dat joch z'n romp te trekken


Dit klinkt eigenlijk ook vrij agressief, net als het gebruik van het woord 'klauwtjes' - bij kinderen sijpelt oa via dit soort woordkeuze toch makkelijk het beeld door dat agressie en geweld normaal zijn.
Ik denk dat als we daar als maatschappij zelf wat voorzichtiger mee zijn, dat ook minder snel bij kinderen terecht komt.

En in een bepaalde mate voorkom je het gewoon niet. Er zijn gewoon momenten dat kinderen wel van alles kunnen, maar nog niet de mentale / sociale rem hebben om werkelijk de consequenties te overzien. (Zelfs al kunnen ze het in theorie zeggen, betekent nog niet dat ze altijd de connectie kunnen maken naar hun handelen of naar de juiste emoties.) Het is duidelijk dat dit een heel ernstige situatie is, en dat wil ik niet goed praten - maar tegelijkertijd hebben bijna alle mensen die ik ken wel een of meerdere dingen in hun verleden die achteraf echt een heel erg slecht idee waren, en ook bijzonder desastreus hadden kunnen aflopen.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 16:25

Shadow0 schreef:
Citaat:
De vader is woest maar heeft zich kunnen beheersen om niet de kop van dat joch z'n romp te trekken


Dit klinkt eigenlijk ook vrij agressief, net als het gebruik van het woord 'klauwtjes'


Dat eerste is gewoon een directe quote van de vader van de jongen.

Klauwtjes bedoel ik niets geks mee, mijn moeder noemde altijd dat woord. Of onze achterpootjes voor de benen. Tja, sorry voor de verwarring, is gewoon een onschuldige uitdrukking.

Onze tandjes poetsen was altijd 'grafzerkjes schrobben'. :D

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:28

Ik denk dus dat een deel van die dingen iets minder onschuldig is dan het lijkt - dat ze wel degelijk een bepaalde agressie uitstralen die door kinderen makkelijk wordt overgenomen.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:29

Dat denk ik dus ook. Vraag me serieus af of het milieu waar de betreffende jongen is opgegroeid het niet zo nauw neemt met normen en waarden....

Maar vreselijk.....

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:35

Ik denk niet dat grof in de mond ( van ouders/ omgeving )aanzet tot dit soort agressief gedrag.
Dit wat deze 9- jarige gedaan heeft is wel heel fout!
Eerst nog naar binnen lopen, naar buiten gaan en het jongetje overgieten met water zijn heel wat stappen die ondernomen zijn...en dan ga ik er nog vanuit dat deze jongen niet nog eerst de waterkoker aan heeft gezet en daarna pas naar buiten gegaan is.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 16:37

Shadow0 schreef:
Ik denk dus dat een deel van die dingen iets minder onschuldig is dan het lijkt - dat ze wel degelijk een bepaalde agressie uitstralen die door kinderen makkelijk wordt overgenomen.


Welnee, wij zijn met drie kinders gewoon met veel humor opgevoed. Dat hebben we gelukkig nog steeds. Geen greintje agressie hebben wij daaruit opgemaakt! Meer ontzettend gelachen als er weer een woordje bedacht werd. Als je je hoofd stootte dan was het al gelijk 'niets aan de hand, je kunt niet schudden wat er niet is' bijvoorbeeld.... En ja, al jong hoor! Mijn vroegste herinneringen zijn van mijn opa die vertelde dat je buik kan ontploffen van teveel koekjes. Of dat je een appelboom in je buik laat groeien als je de zaadjes uit het klokhuis opeet. Moest er toen al om lachen en ik zal niet ouder dan 5 geweest zijn.

In de dierentuin bij de gieren en karkassen die er lagen werd er geopperd dat het stoute kindjes geweest waren... joh, we lagen dubbel en het was meteen gezellig. En dan praat ik over niet ouder dan 8 of 9 jaar waarschijnlijk. Krijg altijd weer een glimlach als ik aan mijn jeugd denk. Tja, wat scherpere humor aan overgehouden...

Maar zeker geen agressie en de grenzen waren altijd duidelijk!

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:42

Begrijp ik nou goed dat die video dan ook online staat? >;)
En echt verschrikkelijk voor dat arme jochie..

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 17:07

Niet dat ik weet, maar de Moderator heeft de bronvermelding erbij gezet. Was ik met mijn domme hoofd vergeten...

Zoolgangster

Berichten: 9607
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:09

onbarefeet schreef:
Begrijp ik nou goed dat die video dan ook online staat? >;)
En echt verschrikkelijk voor dat arme jochie..


De video schijnt verwijderd te zijn, wat ik uit een nieuwsbericht heb begrepen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:19

Als moeder van dat kleine jochie had ik waarschijnlijk ook als eerste reactie het dadertje aan de kant getrapt. Ik zou met dat jong op bezoek gaan bij het slachtoffer, kan hij zelf zien wat voor schade hij heeft aangericht.
Maar die jongen kreeg dus zijn zin niet en wilde toen rigoreuzere maatregelen treffen? Waar komt zoiets vandaan?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:27

Ik las net dat het slachtoffertje al kunsthuid op zijn borst heeft. Ik vind het verschrikkelijk, echt verschrikkelijk

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:41

Ik vraag me echt af hoe zo'n koter zoiets bedenkt. Heeft hij dat niet van huisuit mee gekregen misschien? :(

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:42

Wat mij betreft meteen het gesticht in. Jeetje. Het zal je maar overkomen.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:44

Zoolgangster schreef:
onbarefeet schreef:
Begrijp ik nou goed dat die video dan ook online staat? >;)
En echt verschrikkelijk voor dat arme jochie..


De video schijnt verwijderd te zijn, wat ik uit een nieuwsbericht heb begrepen.

En terecht.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:54

Ik krijg nu echt een flashback van dat jongetje die dat kleine hondje heeft verdronken in een fontein... :(

Te ziek voor woorden :(

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Jochie van 9 overgoten met kokend water

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:00

Afschuwelijk. Mijn leerlingen hebben deze leeftijd en ik kan me van geen van hen voorstellen dat ze zoiets in hun hoofd halen, laat staan dat ze het ook daadwerkelijk doen.
Over de reactie van de vader: ik weet niet hoe ik had gereageerd als mijn kind zoiets zou overkomen. Vaak hoor je 'daar moet je als volwassene boven staan'. Ik zeg niet dat het vaders goed recht is om zoiets te zeggen, maar ik denk dat je hier pas over kunt oordelen wanneer je in zijn schoenen hebt gestaan.