Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41651
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:55

Oeh, grapjas :D.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:56

_San87_ schreef:
Ja, wat nogal wiedes is, want Nederlands is een vrij moeilijke taal om te leren :). Ik snap het probleem niet zo, ze komen hier hun geld brengen, dan wil ik wel Duits met ze praten.

Ik praat ook Duits tegen ze hoor! :D Feit blijft dat duitsers nou niet echt taalkundig begaafd zijn over het algemeen, al vind ik dat idd ook niet erg, omdat ik ook prima duits kan spreken en verstaan. :)

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:13

LadyMadonna schreef:
Jammer dat het topic nu kansloos wordt... Zou een leerzaam topic kúnnen zijn...

Wanneer ben je Nederlander?


Volgens velen als je blank bent met blauwe ogen, Jansen of Smit heet. Je oma en opa moet hier geboren zijn. Je eet aardappelen, groente en vlees (anders stink je naar knoflook) en luistert naar Jan Smit of Nick&Simon. En ...... je vindt dat Piet zwart is en moet blijven. Verder ben je tolerant en discrimineer je niet. Maar vol is vol. ;) :D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:23

Electra63 schreef:
LadyMadonna schreef:
Jammer dat het topic nu kansloos wordt... Zou een leerzaam topic kúnnen zijn...

Wanneer ben je Nederlander?


Volgens velen als je blank bent met blauwe ogen, Jansen of Smit heet. Je oma en opa moet hier geboren zijn. Je eet aardappelen, groente en vlees (anders stink je naar knoflook) en luistert naar Jan Smit of Nick&Simon. En ...... je vindt dat Piet zwart is en moet blijven. Verder ben je tolerant en discrimineer je niet. Maar vol is vol. ;) :D



:')

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:32

Electra63 schreef:
LadyMadonna schreef:
Jammer dat het topic nu kansloos wordt... Zou een leerzaam topic kúnnen zijn...

Wanneer ben je Nederlander?


Volgens velen als je blank bent met blauwe ogen, Jansen of Smit heet. Je oma en opa moet hier geboren zijn. Je eet aardappelen, groente en vlees (anders stink je naar knoflook) en luistert naar Jan Smit of Nick&Simon. En ...... je vindt dat Piet zwart is en moet blijven. Verder ben je tolerant en discrimineer je niet. Maar vol is vol. ;) :D



Deftige reactie hoor, poe trots erop?

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:45

piezze schreef:
Electra63 schreef:


Volgens velen als je blank bent met blauwe ogen, Jansen of Smit heet. Je oma en opa moet hier geboren zijn. Je eet aardappelen, groente en vlees (anders stink je naar knoflook) en luistert naar Jan Smit of Nick&Simon. En ...... je vindt dat Piet zwart is en moet blijven. Verder ben je tolerant en discrimineer je niet. Maar vol is vol. ;) :D



Deftige reactie hoor, poe trots erop?


Nee, ik vind het eerder dieptreurig hoe bekrompen en vol vooroordelen velen hier op bokt zitten.

Tytonidae
Berichten: 949
Geregistreerd: 24-05-13

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:26

Ik wil niet veel zeggen maar een reactie zoals de jouwe vind ik ook nogal bekrompen en vol vooroordelen. :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:28

Euh... Duh...

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:00

Tytonidae schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar een reactie zoals de jouwe vind ik ook nogal bekrompen en vol vooroordelen. :')


Tjaaaaa........ als ik dit soort topics lees, kan ik geen andere conclusie trekken. Maar niet alleen hier, FB, Televaag, Dumpert enz. staan vol met kortzichtige, racistische, discriminerende en domme opmerkingen. :D

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:02

Tytonidae schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar een reactie zoals de jouwe vind ik ook nogal bekrompen en vol vooroordelen. :')


Je zal sarcasme maar snappen.


Ik ga emigreren hoor! Ik ben geen Nederlander. Of komt het omdat ik Groninger ben? :')

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:33

Ik kan Groningers slecht verstaan. Eerlijk gezegd vind ik dat al die Groningers ABN moeten spreken, ook thuis, op school en in de bus....
Zeker als ze hier in het westen wonen, anders rotten ze maar op naar hun eigen provincie, ondankbaar volk.

Mijn beste vriendin vroeger, had een Molukse vader en Nederlandse moeder. Haar vader sprak nooit over zijn vaderland. Hij was van eind jaren 30. Later toen hij ouder werd en ziekelijk, kreeg hij echt heimwee, maar toch is hij nooit meer teruggeweest.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:23

Electra63 schreef:
Tytonidae schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar een reactie zoals de jouwe vind ik ook nogal bekrompen en vol vooroordelen. :')


Tjaaaaa........ als ik dit soort topics lees, kan ik geen andere conclusie trekken. Maar niet alleen hier, FB, Televaag, Dumpert enz. staan vol met kortzichtige, racistische, discriminerende en domme opmerkingen. :D


Daar kan ik je alleen maar van harte en voor de volle 100% gelijk in geven.

Ik lees die reakties op fb, dumpert ed ook niet meer. Wordt alleen maar in en in treurig van de dommigheid van mensen.

Hier op bokt gaat het nog, omdat er altijd mensen bij zijn die WEL weten hoe een en ander in elkaar zit en die nog wel eens redelijk kunnen uitleggen. Dan voel ik me nog niet zo heel alleen :')

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:36

Electra63 schreef:
Tytonidae schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar een reactie zoals de jouwe vind ik ook nogal bekrompen en vol vooroordelen. :')


Tjaaaaa........ als ik dit soort topics lees, kan ik geen andere conclusie trekken. Maar niet alleen hier, FB, Televaag, Dumpert enz. staan vol met kortzichtige, racistische, discriminerende en domme opmerkingen. :D

Eigelijk is het ook vrij dom om een andere mening,of hij nu onderbouwd is of niet dom te noemen....dan ben je dus op hetzelfde niveau bezig...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:40

Nee Geerke, Electra heeft gewoon gelijk. De gemiddelde reaktie op social media getuigt gewoon echt niet van veel slimmigheid.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:48

Tja, mensen roeptoeteren maar,dat is zo....maar als het roeptoeteren in je straatje past lijkt het in ene een stuk slimmer.ben het wel eens dat de uitdrukking dat ze op moeten rotten naar hun eigen land nergens op slaat....maar bij bepaalde nieuws berichten over een marokkaan die voor de vierde keer op rij een oude dame berooft ,roeptoeter ik dat dus ook.Maar bij mij ligt de grens dat iemand zich moet gedragen in de samenleving,kleur,ras maakt mij niet uit.Een blanke pedo mogen ze van mij ok levenslang opsluiten.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:06

lifaya schreef:
Zo, terug van een verjaardag met heerlijke Indonesië rijsttafel (familie heeft de catering gedaan :9 )....heerlijk!

Maar het is trouwens wel zo dat ik weinig over de Molukken enzo op school heb meegekregen. Het werd heel globaal en neutraal uitgelegd en thats it. Vind het een interessant topic om te lezen, beetje geschiedenis en kennis bijspijkeren!


Niemand spreekt graag over de zwarte bladzijdes in eigen geschiedenis..
je zult van land tot land zien dat de geschiedenisboeken schoner zijn naar mate het over henzelf gaat en dichter bij de huidige tijd is.

ook geschiedenisboeken (met name moderne geschiedenis) zijn subjectief geschreven.. ieder land zal zichzelf er het netst vanaf schilderen.

In 2004 heb ik twee maanden rondgereisd in Indonesië en daar ook een aantal plekken bezocht waar de Nederlandse historie nog te proeven is.. maar ook plekken waar de Nederlandse historie door de ogen van de Indonesiërs bewaard is gebleven. inclusief Nederlandse en Indonesische kranten van toentertijd.. Ik begreep toen wel waarom we onze pijlen op de geschiedenis met Duitsland richten en vooral maar niet teveel aandacht besteden aan wat we daar hebben uitgespookt verder.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:43

elenaMM77 schreef:
lifaya schreef:
Zo, terug van een verjaardag met heerlijke Indonesië rijsttafel (familie heeft de catering gedaan :9 )....heerlijk!

Maar het is trouwens wel zo dat ik weinig over de Molukken enzo op school heb meegekregen. Het werd heel globaal en neutraal uitgelegd en thats it. Vind het een interessant topic om te lezen, beetje geschiedenis en kennis bijspijkeren!


Niemand spreekt graag over de zwarte bladzijdes in eigen geschiedenis..
je zult van land tot land zien dat de geschiedenisboeken schoner zijn naar mate het over henzelf gaat en dichter bij de huidige tijd is.

ook geschiedenisboeken (met name moderne geschiedenis) zijn subjectief geschreven.. ieder land zal zichzelf er het netst vanaf schilderen.

In 2004 heb ik twee maanden rondgereisd in Indonesië en daar ook een aantal plekken bezocht waar de Nederlandse historie nog te proeven is.. maar ook plekken waar de Nederlandse historie door de ogen van de Indonesiërs bewaard is gebleven. inclusief Nederlandse en Indonesische kranten van toentertijd.. Ik begreep toen wel waarom we onze pijlen op de geschiedenis met Duitsland richten en vooral maar niet teveel aandacht besteden aan wat we daar hebben uitgespookt verder.


Tuurlijk is dit zo.
Maar het beloofde land kwam niet van NL uit, maar moest elders geschapen worden en dat is nooit gelukt, ook niet met de NL diplomatie.
Dat is dus niet de schuld van NL alleen.
Dus die aanslagen in NL toen, met geweld, waren buiten proporties in NL-zin en dragen nu nog steeds mee met 'onze' mening over Molukkers.
Althans, voor de mensen die het toen bewust hebben meegekregen.

En het ergste is: die mensen zijn zó verschrikkelijk lief en zo gastvrij...
De groep die dit toen ooit gedaan heeft, dat geweld, is gewoonweg niet de 'doorsnee' Molukker.
Dat er geen NL- gezin wordt toegestaan in een toegewezen Molukse wijk vindt ik 'apart'.
NL is vrij voor iedereen om te kunnen leven.
Ik vind het alleen maar jammer.


MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:40


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:46

MarvanTom schreef:
love_western schreef:

Tja, nogmaals: discriminatie in eigen land is niets nieuws...

Tjah en afspraak is afspraak. Ik zou mij ook genaaid voelen als er een belofte word verbreekt. Zou het alleen niet zo oplossen.

Maar geen zin om er verder over te discussiëren. Ik voel mij er erg welkom. Wou alleen even de link plaatsen.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:53

love_western schreef:
Maar geen zin om er verder over te discussiëren. Ik voel mij er erg welkom. Wou alleen even de link plaatsen.


Ik ben het met je eens.
Het zijn zulke lieve mensen, maar sommigen ervan hebben nu eenmaal iets geweldadigs gedaan en om ouwe koeien uit de sloot te halen is ook niet slim.
Maar ik snap het wel. Hun familiebanden zijn zoveel sterker dan zoals wij dat kennen...
Maar in mijn ogen blijft geweld een no go om iets te bereiken.
Toen niet, nu niet, nooit niet.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:02

Ach toen Duindorp in het nieuws kwam vond men het o zo veel racisme en dit word schijnbaar getolereerd.