Molukkers willen Nederlands gezin weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:01

_San87_ schreef:
Lijkt me nogal wiedes, inderdaad :D, zie alleen dit topic al voor wat betreft de Nederlanders _O-. Maar ik doelde dan ook niet op de hele bevolkingsgroep, maar de specifieke mensen die zich wel tot bedreigingen hebben verlaagd.

Volgens mij zijn er ook niet zo veel Molukkers meer die nog echt last hebben van dat oude zeer?


http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... wijk.dhtml

Volgens mij is het allemaal wel onder controle. Dinsdag zijn er gesprekken tussen de woningbouw, burgermeester en de Molukkers in kwestie. Als je het artikel mag geloven denken ze er wel uit te komen samen.

Nee, er zijn zo ver ik kan inschatten niet zoveel mensen met oud zeer. De meeste zijn gewoon verder gegaan met hun leventje. Sommige binnen de gemeenschap, andere er buiten. Zo gek veel verschillen vind ik het trouwens ook niet hebben met de Nederlandse cultuur. Het is alleen een hechte gemeenschap. Dat is ergens heel mooi die saamhorigheid, maar dat moet je ook maar net willen.

Ik weet niet wie die persoon is die de uitspraak heeft gedaan van zijn geslepen kapmes. Maar dat is met recht een opmerking die rechtstreeks uit de rimboe komt!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:04

Ooeeh San vergis je daar niet in. De genaratie van nu niet zozeer voor zichzelf maar wel voor bijv de ouders.

Mijn vriend is derde generatie maar hij kan zich nog best boos maken, al vind je ze niet hollandser dan hem. Favo eten is bruinebonensoep en rijst krijgt ie buikpijn van, dat werk. Maar nog steeds hoor... Als hij erover vertelt is toch nog emotie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:07

Jessix schreef:
_San87_ schreef:
Lijkt me nogal wiedes, inderdaad :D, zie alleen dit topic al voor wat betreft de Nederlanders _O-. Maar ik doelde dan ook niet op de hele bevolkingsgroep, maar de specifieke mensen die zich wel tot bedreigingen hebben verlaagd.

Volgens mij zijn er ook niet zo veel Molukkers meer die nog echt last hebben van dat oude zeer?


http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... wijk.dhtml

Volgens mij is het allemaal wel onder controle. Dinsdag zijn er gesprekken tussen de woningbouw, burgermeester en de Molukkers in kwestie. Als je het artikel mag geloven denken ze er wel uit te komen samen.

Nee, er zijn zo ver ik kan inschatten niet zoveel mensen met oud zeer. De meeste zijn gewoon verder gegaan met hun leventje. Sommige binnen de gemeenschap, andere er buiten. Zo gek veel verschillen vind ik het trouwens ook niet hebben met de Nederlandse cultuur. Het is alleen een hechte gemeenschap. Dat is ergens heel mooi die saamhorigheid, maar dat moet je ook maar net willen.

Ik weet niet wie die persoon is die de uitspraak heeft gedaan van zijn geslepen kapmes. Maar dat is met recht een opmerking die rechtstreeks uit de rimboe komt!


Sammy de Lima, of zo :').

Die hechte gemeenschappen heb je in Nederland overal wel, kom eens in de gemiddelde volksbuurt, bijvoorbeeld. Het heeft zijn voor- en zijn nadelen.

Amaris schreef:
Ooeeh San vergis je daar niet in. De genaratie van nu niet zozeer voor zichzelf maar wel voor bijv de ouders.

Mijn vriend is derde generatie maar hij kan zich nog best boos maken, al vind je ze niet hollandser dan hem. Favo eten is bruinebonensoep en rijst krijgt ie buikpijn van, dat werk. Maar nog steeds hoor... Als hij erover vertelt is toch nog emotie.


Mja, het zal mijn bekrompen geest zijn, maar dat in het verleden blijven hangen snap ik niet zo... Het is niet dat er ook maar iets veranderd kan worden aan wat er gebeurd is.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:15

Ben ik met je eens hoor. Het is een soort diepgewortelde verontwaardiging die niet weggaat. Het was ook wel een bigtime ding. Stel je voor dat je ongewenst alles achter moet laten om tijdelijk naar canada te gaan en dan blijkt dat je nooit meer terug kunt.

Tja... Het zal bij de jongere generaties ook wel steeds minder worden denk ik zo.

Jessix

Berichten: 16481
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:14

Oh mijn familie en bekenden zijn er helemaal niet meer mee bezig. Mijn opa en oma konden op een gegeven moment best terug, maar hun kinderen wilde absoluut niet mee. De twee oudste waren nog net in Indonesië geboren en de rest in Nederland. Toen mijn opa en oma het overwogen woonden iedereen al verspreid in Nederland en waren er al kleinkinderen. Mijn opa en oma wilde uiteraard liever bij hun kinderen en kleinkinderen blijven. Ze zijn nog wel vaak op vakantie geweest.

Maar net zoals je van veel immigranten hoort, op een gegeven moment hoor je daar toch ook niet meer thuis. Daarbij is er natuurlijk nog van alles aan de hand in die landen. Als Christen ben je daar bijvoorbeeld al niet bepaald veilig.. En het is er ook behoorlijk corrupt.

De start in Nederland is heel moeilijk geweest en dat had zeker anders gekund of zelfs beter gemoeten. Maar de paar honderd Molukkers die ik ken zijn daar als lang niet meer mee bezig.

tamary

Berichten: 29216
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:25

_San87_ schreef:
geerke schreef:
50 jaar geleden was het woonbeleid nog gewoon in handen van de gemeente,toen bestonden er nog geen wooncorporaties.
En wat doet dat af aan het feit dat het de wooncorporatie is die NU een fout heeft gemaakt? Zij gaan NU over het woonbeleid en hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Dat is niet de schuld van de gemeente.

En tussen alle overdrachten, fusies, personeelswisselingen, etc. mag er dus nooit iets vergeten worden of fout gaan?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:57

Marjoow schreef:
Fijn dat jullie op de man gaan spelen als er een mening voorbij komt die je niet hebben kan. Noem het domheid, ik zet mezelf te kakken? Prima, wat jullie willen. Verandert helemaal NIKS aan het feit dat ik bij mijn mening blijf.

Jongens, het is 50 jaar geleden. Hun cultuur mag dan wel zo trots zijn, maar je leeft wel in Nederland. Volgens mij hebben onze voorouders óveral wel wat fout gedaan. Moeten we daarom iedereen maar anno 2014 nog gaan voortrekken? Dat ze dan toen hebben gedaan, prima. Ik was er niet bij dus daar ga ik niet over oordelen.

Wél vind ik dat er anno 2014 gewoon ruimte moet zijn voor verandering (want, ik quote mijzelf aangezien er niet op gereageerd word: een hoop is veranderd in 50 jaar).

Ik vind het belachelijk om tegenwoordig nog een wijk of straat te hebben waar maar 1 cultuur zou mogen wonen. Want jullie roepen aan de ene kant dat het Nederlanders zijn, maar een Nederlander mag daar niet wonen? Nee op dat gebied zijn het ineens weer Molukkers. Ik vind dat mensen met andere culturen zich ook moeten gaan verdiepen in elke andere cultuur en dat ze IEDEREEN moeten respecteren daarin. En dat er dan nog steeds aparte wijken zijn waar andere culturen niet binnen mogen komen vind ik keiharde discriminatie. Want, omwille van je cultuur word je geweigerd.

We leven in 2014, niet meer in 1950


Het is prima dat je er niks vanaf weet, het is ook prima dat je je niet in de situatie wilt verdiepen en het is ook prima dat je bij je mening blijft. Maar zou je dan in dat geval ons er niet mee willen lastigvallen? Het is namelijk heel vervelend om je de hele tijd door dit soort domme en zelfgenoegzame reacties heen te moeten worstelen als je een topic bijleest.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:07

Wat grappig dat ik dit op bokt tegenkom! ;)


Er is inderdaad een Molukse wijk, waar alleen Molukkers wonen, het is een hechte gemeenschap die veel met elkaar optrekt! Echter gebeuren er ook minder leuke dingen, de bedreigingen van deze man worden zeer serieus genomen!

Ik vind dit echter wel te ver gaan en ben benieuwd wat dit voor staartje gaat krijgen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:18

tamary schreef:
_San87_ schreef:
En wat doet dat af aan het feit dat het de wooncorporatie is die NU een fout heeft gemaakt? Zij gaan NU over het woonbeleid en hebben zich niet aan de afspraken gehouden. Dat is niet de schuld van de gemeente.

En tussen alle overdrachten, fusies, personeelswisselingen, etc. mag er dus nooit iets vergeten worden of fout gaan?


Uiteraard, ik zei in een eerder bericht al, mensen maken fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:20

_KiMbErLeY_ schreef:
Wat grappig dat ik dit op bokt tegenkom! ;)


Er is inderdaad een Molukse wijk, waar alleen Molukkers wonen, het is een hechte gemeenschap die veel met elkaar optrekt! Echter gebeuren er ook minder leuke dingen, de bedreigingen van deze man worden zeer serieus genomen!

Ik vind dit echter wel te ver gaan en ben benieuwd wat dit voor staartje gaat krijgen!

Er wonen niet alleen Molukkers in deze wijk.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:21

Ik bedoelde eigenlijk ook veel :') verkeerd woord neergezet! ;)


Woon je zelf ook in hoogeveen?

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:26

Ik vind het veel te ver gaan! Ze mogen blij zijn dat ze een huis hebben in NL.

Want ik zeg: bij wangedrag hup eruitzetten naar het land van herkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:29

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik bedoelde eigenlijk ook veel :') verkeerd woord neergezet! ;)


Woon je zelf ook in hoogeveen?

Nee. Maar kom al ruim 19 jaar in deze wijk. Mijn oma woont er al meer als 50 jaar. Zelfs toen de wijk door de Molukkers zelf werden bewaakt (al heel wat jaartjes terug) ze heeft zich nog nooit onveilig gevoeld. Zelfs nu niet. En ze word goed in de gaten gehouden. Stel je voor dat er iets met haar gebeurd.

Ze gaat graag naar de activiteiten middagen. Zelfs wij zijn welkom. Dus binnenkort ga ik mee naar de bingo.

Maar zo word er nu ook gezegd dat ze niks meer tegen Nederlanders zeggen. Geeneens goede dag. Toen ik er vanmiddag was zeiden ze allemaal netjes goede dag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-14 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:29

Ragdollcat schreef:
Ik vind het veel te ver gaan! Ze mogen blij zijn dat ze een huis hebben in NL.

Want ik zeg: bij wangedrag hup eruitzetten naar het land van herkomst.

Zucht... ze hebben geen land om terug te gaan. Dit is hun land.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:32

Spaar jezelf de moeite, L_W... Je blijft van die roeptoeters houden die eerst schreeuwen en dan eventueel pas lezen. Maar die eigenlijk vooral willen schreeuwen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:36

Ragdollcat schreef:
Ik vind het veel te ver gaan! Ze mogen blij zijn dat ze een huis hebben in NL.

Want ik zeg: bij wangedrag hup eruitzetten naar het land van herkomst.



ik kan mij toch niet voorstellen dat iemand blij moet zijn om in Nederland te mogen wonen :7

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:39

Als je er eenmaal tussen zit en ze kennen je is er ook niks aan de hand!
Ik vind het ook altijd gewoon aardige mensen hoor! Ook al weet ik wat er ook gebeurd!


Ze maken zich iig in Hoogeveen niet geliefd met deze actie.
Het hoogeveensche volk heeft over het algemeen gezien een behoorlijk bekrompen mindset :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:46

_KiMbErLeY_ schreef:
Als je er eenmaal tussen zit en ze kennen je is er ook niks aan de hand!
Ik vind het ook altijd gewoon aardige mensen hoor! Ook al weet ik wat er ook gebeurd!


Ze maken zich iig in Hoogeveen niet geliefd met deze actie.
Het hoogeveensche volk heeft over het algemeen gezien een behoorlijk bekrompen mindset :')

Ja maar overal gebeuren er dingen die ik absoluut niet goedkeur. Er zijn meer wijken waar je absoluut geen ruzie mee moet maken.

En dat klopt helemaal. Zou sowieso al nooit in Hoogeveen willen wonen.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:52

Terwijl Hoogeveen juist multicultureel te noemen valt met 53 afkomsten in 1 wijk (weet het totaal in heel hgv niet). Maar idd in meer culturen zijn dingen die niet door de beugel kunnen, ook in zat nederlandse huishoudens!


Ach, genoeg werk voor ons zullen we maar zeggen :') en verder heb ik er eigenlijk weinig problemen mee :P

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:59

geerke schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik vind het veel te ver gaan! Ze mogen blij zijn dat ze een huis hebben in NL.

Want ik zeg: bij wangedrag hup eruitzetten naar het land van herkomst.



ik kan mij toch niet voorstellen dat iemand blij moet zijn om in Nederland te mogen wonen :7



Tegenwoordig niet meer nee met als dank aan onze stomme regering/kabinet.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:00

Karl66 schreef:
Marjoow schreef:
Fijn dat jullie op de man gaan spelen als er een mening voorbij komt die je niet hebben kan. Noem het domheid, ik zet mezelf te kakken? Prima, wat jullie willen. Verandert helemaal NIKS aan het feit dat ik bij mijn mening blijf.

Jongens, het is 50 jaar geleden. Hun cultuur mag dan wel zo trots zijn, maar je leeft wel in Nederland. Volgens mij hebben onze voorouders óveral wel wat fout gedaan. Moeten we daarom iedereen maar anno 2014 nog gaan voortrekken? Dat ze dan toen hebben gedaan, prima. Ik was er niet bij dus daar ga ik niet over oordelen.

Wél vind ik dat er anno 2014 gewoon ruimte moet zijn voor verandering (want, ik quote mijzelf aangezien er niet op gereageerd word: een hoop is veranderd in 50 jaar).

Ik vind het belachelijk om tegenwoordig nog een wijk of straat te hebben waar maar 1 cultuur zou mogen wonen. Want jullie roepen aan de ene kant dat het Nederlanders zijn, maar een Nederlander mag daar niet wonen? Nee op dat gebied zijn het ineens weer Molukkers. Ik vind dat mensen met andere culturen zich ook moeten gaan verdiepen in elke andere cultuur en dat ze IEDEREEN moeten respecteren daarin. En dat er dan nog steeds aparte wijken zijn waar andere culturen niet binnen mogen komen vind ik keiharde discriminatie. Want, omwille van je cultuur word je geweigerd.

We leven in 2014, niet meer in 1950


Het is prima dat je er niks vanaf weet, het is ook prima dat je je niet in de situatie wilt verdiepen en het is ook prima dat je bij je mening blijft. Maar zou je dan in dat geval ons er niet mee willen lastigvallen? Het is namelijk heel vervelend om je de hele tijd door dit soort domme en zelfgenoegzame reacties heen te moeten worstelen als je een topic bijleest.


Als mijn mening je niet aanstaat kun je ook heel simpel de foeifunctie eens opzoeken in plaats van zo'n idiote en misplaatste aanval op de persoon te plaatsen. Ik heb om deze reden daarom ook een tem op je bericht gezet.

Er is niks zelfgenoegzaam aan mijn reacties. Ik ben juist voor meer integratie van verschillende culturen. Maar blijkbaar lees je mijn reacties niet eens serieus door, dus waar zou ik moeite voor doen? We leven nog steeds in een land waar vrijheid van meningsuiting heerst, en ook mensen die het niet met jou eens zijn zullen hun mening uiten. Of je dat nou leuk vind of niet ;)

Er is ook niks doms aan mijn berichten. Meningen zijn bij voorbaat niet dom. Niet slim, niet goed of niet slecht. Daar zijn het meningen voor ;)

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:02

love_western schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik vind het veel te ver gaan! Ze mogen blij zijn dat ze een huis hebben in NL.

Want ik zeg: bij wangedrag hup eruitzetten naar het land van herkomst.

Zucht... ze hebben geen land om terug te gaan. Dit is hun land.



Op dit antwoord zat ik te wachten, dan moeten ze ons, de Nederlanders, gewoon erbij gaan nemen als dit hun land is............. en anders oprotten, want Molukkers zijn geen Nederlanders anders werden ze wel Nederlanders genoemd en hadden ze geen speciale wijken voor hunzelf willen hebben.

Waarom moeten we wel alles accepteren en delen met alles wat uit het buitenland komen en andersom niet???????? ze gaan te ver punt uit.

Ze moeten maar eens leren gewoon te delen en niet alleen Ikke Ikke Ikke en alles buitensluiten en alleen met de eigen soort omgaan en wonen. Dan horen ze blijkbaar hier niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:07

Ragdollcat schreef:
love_western schreef:

Zucht... ze hebben geen land om terug te gaan. Dit is hun land.



Op dit antwoord zat ik te wachten, dan moeten ze ons, de Nederlanders, gewoon erbij gaan nemen als dit hun land is............. en anders oprotten, want Molukkers zijn geen Nederlanders anders werden ze wel Nederlanders genoemd en hadden ze geen speciale wijken voor hunzelf willen hebben.

Waarom moeten we wel alles accepteren en delen met alles wat uit het buitenland komen en andersom niet???????? ze gaan te ver punt uit.

Ze moeten maar eens leren gewoon te delen en niet alleen Ikke Ikke Ikke en alles buitensluiten en alleen met de eigen soort omgaan en wonen. Dan horen ze blijkbaar hier niet.


Heb jij geen geschiedenisles gehad op school?

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Molukkers willen Nederlands gezin weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:14

Ik weet er genoeg vanaf maar dan globaal.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:21

Ik vind het echt werkelijk waar niet normaal dat dit topic wordt beheerst door mensen die andere de mond snoeren door hen als dom af te schilderen en te beschuldigen van geen geschiedeniskennis. Ik hoop dat de modjes dit topic dan ook goed in de gaten houden. :oo

Feit is: Nee, dit is niet hun land......want dan heten ze idd wel gewoon Nederlanders. Dat ze hier noodgedwongen hebben moeten blijven door een grove fout toen en ze nu niet terugkunnen is wat anders....dat maakt het net zo veel hun land als al die andere die niet terugkunnen door vervolging oid..
Dus over feiten gesproken: dat is gewoon een feit.

En een mening: al die mensen bij elkaar, hier al dan niet noodgedwongen gekomen, moeten samen leven in een betrekkelijk klein land. En ik VINDT dat het op deze manier anno 2014 niet meer werkt. En dat mag ik vinden. En ik zou het fijn vinden als mijn mening gerespecteerd werd, en vind dit topic typerend voor hoe het bij bepaalde mensen werkt.