Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 00:03

Citaat:
Ik ben in verwachting van mijn 3e

Maar dan anders geschreven en een heel ge'Ik-houd-van-mijn-mannetje' erop, meiden van begin 20 die wéér in verwachting zijn van hun uitkerings-vriend en dit op facebook zetten, waarnaar zij gesteund worden door Moeders (die leeft van uitkering en dit duidelijk laat merken met een 'Ondanks dat ik geen geld heb...') en vrienden, die ook op het zelfde niveau meedraaien; Niet slim, ietwat asociaal en hierdoor zonder diploma en dus zonder werk.

Dan denk ik bij mijzelf, wat heb je als 25 jarige moeder, je 5, 3 en 0 jarig kind te bieden behalve liefde? Geld? 'Nee schat je krijgt geen Mc Donnalds want ik kan het niet betalen' en 'Nee je opleiding kan ik ook niet betalen, leen het geld maar'.

Kan doordat ik moet gaan slapen mijn verhaal niet af maken, maar wat vinden jullie hier nu van? Mensen die zelf niks goeds toevoegen aan de maatschappij en alleen maar uitkering vragen, zich gaan voortplanten, en niet eens zuinig.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:05

Een beetje raar.
Ik zou sowiezo geen kind willen krijgen in de crisis van nu, je weet maar nooi...
Maar ik ben dan ook 13 he :D

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:08

Tsja, soms vraag ik me inderdaad af waarom vrouwen die in een hele slechte financiële situatie zitten alsnog steeds meer kinderen nemen. Misschien zien deze vrouwen/gezinnen de financiële situatie los van het krijgen van kinderen? En soort 'wij hebben ook recht op geluk' idee.. Ik weet het niet, lijkt me als je bij een financieel adviseur loopt die het ook wel zal afraden. Maar ja, verbieden kun je het nooit natuurlijk :+ En een kind kan alsnog een hele fijne jeugd hebben ookal is er weinig geld voor leuke dingen. Maar ideaal is de situatie niet, nee.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:14

Tja, dat zou mijn persoonlijke keuze nooit zijn, maar voor anderen lijkt het soms wel te werken.

Wel vind ik je openingspost nogal hard en veroordelend overkomen, ik heb stage gelopen bij de sociale dienst en de ene moeder die in de uitkering zit is de ander niet. Van de voorbeelden die je noemt, daar zijn of in Nederland wel oplossingen voor of is het toch niet een levensbehoefte voor een kind; McDonalds is toch troep dus dat hoef je een kind helemaal niet te geven en is er voor kinderen met ouders die geen tot weinig middelen een aanvullende studie beurs.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:15

Depende schreef:
Tja, dat zou mijn persoonlijke keuze nooit zijn, maar voor anderen lijkt het soms wel te werken.

Wel vind ik je openingspost nogal hard en veroordelend overkomen, ik heb stage gelopen bij de sociale dienst en de ene moeder die in de uitkering zit is de ander niet. Van de voorbeelden die je noemt, daar zijn of in Nederland wel oplossingen voor of is het toch niet een levensbehoefte voor een kind; McDonalds is toch troep dus dat hoef je een kind helemaal niet te geven en is er voor kinderen met ouders die geen tot weinig middelen een aanvullende studie beurs.

liever een studiebeurs dan een McBurger :j
(ik ben vegetarisch :+ Maar ook liever een studiebeurs dan een patatje)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:19

Wat betreft die studiebeurs. Mijn ouders verdien(d)en echt niet veel, maar ik kreeg toch echt geen aanvullende studiebeurs. Studeren word elk jaar duurder en wat je er voor krijgt steeds minder. Mijn ouders zaten absoluut niet in de situatie die TS beschrijft, maar toch geen geld om onze studie te betalen. Heb ik helemaal zelf moeten doen met bijbehorende studieschuld (helaas)
Wat dat betreft is dus niet alles over 1 kam te scheren.

Toch ben ik het met de rest van je verhaal eens.
Laatst bijgewerkt door Lous op 09-05-13 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:25

Tja persoonlijk zou het mijn keuze ook niet wezen, maar goed wie ben ik om over hun te oordelen......

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:29

Tsja als ze toch al bij de sociale dienst zitten... die geven toch wel geld, dus waarom niet nog een kind erbij ;)

:')

Kirov
Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-09

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:34

Heeft het niet ook een beetje met de intelligentie van dit soort mensen te maken? Uitzonderingen daar gelaten

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 00:43

Er wonen zat mensen in Nederland die de crisis in de jaren '30 meegemaakt hebben, en dat was èchte armoede... en die zijn er zelf niet slechter van geworden en vaak goed terechtgekomen later. Waren ook gemotiveerd om wat van hun leven te maken. En dan waren de gezinnen nog groter dan tegenwoordig. En toen bestond er nog geen studiefinanciering.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:11

Ik vind dat niet slim nee. Alleen denk ik niet dat dit enkel onder vrouwen van begin 20 voorkomt. Ik vind ook niet dat er een geschikte leeftijd te koppelen is aan het krijgen van een kind. Het gaat er om dat je het kind iets te bieden hebt. Liefde en een stabiele relatie is heel belangrijk, maar daarnaast kost een kind ook behoorlijk veel geld. Je kunt nooit in de toekomst kijken en altijd in geldproblemen komen, maar ik snap het niet dat je bewust voor een kindje gaat als je op dat moment al in geldzorgen zit.
Van geen Mac Donalds zal een kindje niets krijgen :') (integendeel...), maar het kunnen volgen van een studie vind ik toch wel heel belangrijk. Ik zou het vreselijk vinden als ik geen studie voor mijn kind zou kunnen bekostigen.

Ik heb zelf mijn eerste kindje op mijn 23e gekregen en mijn tweede op mijn 26e. Ik vond het belangrijk dat we een huis hadden en een stabiele relatie, maar ook dat we financieel alles op zaken hadden. Gelukkig zitten we ruim dus hebben we voor beide kindjes een spaarrekening waar wij maandelijks geld op zetten voor als ze later gaan studeren e.d.

Ik heb ook het idee dat een behoorlijk deel van de mensen die in de schulden zitten of amper rond kunnen komen niet met geld om kunnen gaan. Ik zie regelmatig programma's als '4 handen op 1 buik' of 'geen cent te makken' waarin mensen komen die amper rond kunnen komen of veel schulden hebben. Mijn nekharen gaan dan overeind staan als blijkt dat ze geen luiers of vers fruit kunnen kopen laat staan hun huur en/of zorgverzekering, maar wel sigaretten, alcohol of afhaalchinees.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:14

Hmm, ik heb het idee dat er op mijn facebook ook 2 mensen zijn met een dergelijk verhaal zoals jij het hierboven neerzet. Maar ik weet het fijne er niet van, dus wie ben ik om hen te be/veroordelen? Een vriendin van mij, die 21 is, heeft trouwens ook een baby'tje van een halfjaar. Echter woonde ze al een paar jaar samen, met een vriend die een vaste baan als politieagent heeft, is in augustus getrouwd, hebben samen een koopwoning, ze heeft tijdelijk haar hbostudie stopgezet, maar is hier wel weer gewoon mee verder aan het gaan. Kijk dán (zoals het laatste verhaal) geen probleem, prima als je dan jong kinderen neemt!

Maar je hebt inderdaad ook van die ongelukjes en moeders die dan niet meer studeren en bij de kruidvat werken oid.

kiki1983
Berichten: 1218
Geregistreerd: 12-09-12

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:16

Ja wat moet ik ervan zeggen? Dat als je een uitkering hebt geen kinderen mag nemen? Leven en laten leven vind ik zeker als gaat om kinderen krijgen. Zie er ook het probleem niet van in als je bij de kruidvat werkt?

Anoniem

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:27

Vindt jij jezelf dan zoveel slimmer TS?

Ik denk overigens niet dat als een kind geen McDonalds mag dat ie daar dan een emotioneel trauma aan over houd.

kiki1983
Berichten: 1218
Geregistreerd: 12-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:29

Anthea schreef:
Vindt jij jezelf dan zoveel slimmer TS?

Ik denk overigens niet dat als een kind geen McDonalds mag dat ie daar dan een emotioneel trauma aan over houd.

Ik heb pas om mijn 14de voor eerst Mac op :') . Heb er geen trauma van alleen vonden mensen het wel erg vreemd. Net zoals ze het nu ook vreemd vinden dat ik nooit KFC op heb of Burger King.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:34

Ik heb ook nog nooit KFC gehad, Burger King wel maar dat was echt geen 'life changing' experience ofzo. Ik denk niet dat ik iets mis zonder KFC. :')

kiki1983
Berichten: 1218
Geregistreerd: 12-09-12

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:35

Ik denk het ook niet :P maar zonder de Mac kan ik inmiddels niet meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:38

Ik woon op 5 minuten loopafstand van de Mac, mijn vriend werkt nightshifts in een restaurant en als hij dan om 2 uur snachts thuiskomt dan gaan wij 9 vd 10 keer snel langs de Mac voor een cappuccino of snack oid. :j Lekker makkelijk, 24/7 open. :D

Oke offtopic, sorry. :')

kiki1983
Berichten: 1218
Geregistreerd: 12-09-12

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:45

Ik woon ook op 5minuten loopafstand van de mac ;) ben verslaafd aan de mcflurry :P

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 02:39

kiki1983 schreef:
Ja wat moet ik ervan zeggen? Dat als je een uitkering hebt geen kinderen mag nemen? Leven en laten leven vind ik zeker als gaat om kinderen krijgen. Zie er ook het probleem niet van in als je bij de kruidvat werkt?


Dat vraag ik mij dan inderdaad ook wel af.. En bij een kruidvat werken wat is daar mis mee?
Dan ben ik wel helemaal slecht bezig zeker zwanger van de eerste nu alle dagen bij huis en man lief aan t werk..?? En nee ik heb geen uitkering..verdien wel eens wat bij maar dat telt niet.. Doen alles op een inkomen.. Dus voeg ik niks toe en is het verkeerd dat we nu toch een kindje krijgen?
Wat wil je eigenlijk zeggen met je bericht? Zal wel aan mij liggen ik snap niet goed wat je er mee wil bereiken..
En je bent 16? Weet waar je over praat???

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 04:20

Ik wou eigenlijk niet reageren omdat ik je beginpost hard en veroordelend vind en vooral niet respectvol naar mensen die niet zo zijn als dat jij ze graag ziet.
Gewoonweg omdat mij dit enorm boos maakt. maar toch ga ik even heel kort iets zeggen:

Het zou mijn keuze niet zijn als ik een uitkering heb *ga wel even van een gewone uitkering uit en niet omdat men niet KAN werken, en ook niet 1 of 2 kids maar meer* om dan 4 kids bewust te nemen. Echter kan me wel voorstellen dat als je perrongelijk zwanger raakt je t kind toch houd ook al is het de zoveelste en heb je dr eigenlijk geen geld voor.
Ik snap niet dat mensen bewust kiezen voor 4 kids in die situatie maar dat is mijn zorg niet zo en is HUN keuzen daar veroordeel ik ze verder niet over.

Wat betreft t wat kunnen ze bieden buiten liefde. Heel eerlijk? ik vind liefde belangrijker dan geld. Kinderen gaan er heus niet dood aan geen dure merkkleding te hebben, niet elke week bij de mc te kunnen eten, geen paard achterom te hebben en ga zo maar door. Persoonlijk denk ik dat t veel beter is veel aandacht en liefde van je ouders te hebben gehad dan ouders die nooit thuis zijn omdat ze werken en je een beetje op jezelf aangewezen bent. (dit is even heel zwart wit)

Oke je hebt minder slimme mensen en asociale mensen. En dat is niet een voorbeeldouder maar betekent niet dat ze niet goed zijn voor hun kids. net zoals iemand die heel rijk is en in mantelpakjes loopt en veel met etikette bezig is gelijk wel goed zou zijn omdat iemand dat gewoon liever ziet. Of het kind daar warmte/aandacht en liefde krijgt weet je evengoed niet.

Kortom, Leven en laten leven inderdaad.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 06:05

Als het goed is worden kinderen uit liefde geboren. Of je ouders dus bakken met centen hebben of geen nagel om aan je kont te krabben doet er niet toe.. Wees blij dat er nog kinderen geboren worden... anders mag je strakjes werken tot je 90ste! Ik denk dat het hele geld gebeuren teveel de overhand heeft iedereen moet zonodig van alles.. Als je ook blij kan zijn met een zak kleding van de overburen is het toch goed?!
Ik zie het probleem niet zo. Wel vind ik de lakse houding van veel jongeren (nee niet allemaal!) erg frustrerend. Een hoop wil niet eens werken en een hoop moeten wel van die dure mobieltjes ed waardoor ze in de problemen komen.. kijk dat stoort me dan meer. Veel jongeren zitten in de schuldsanering omdat ze zonodig meemoeten met de rest maar er geen geld voor hebben.

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:03

xSlvna schreef:
Citaat:
Ik ben in verwachting van mijn 3e

Maar dan anders geschreven en een heel ge'Ik-houd-van-mijn-mannetje' erop, meiden van begin 20 die wéér in verwachting zijn van hun uitkerings-vriend en dit op facebook zetten, waarnaar zij gesteund worden door Moeders (die leeft van uitkering en dit duidelijk laat merken met een 'Ondanks dat ik geen geld heb...') en vrienden, die ook op het zelfde niveau meedraaien; Niet slim, ietwat asociaal en hierdoor zonder diploma en dus zonder werk.

Dan denk ik bij mijzelf, wat heb je als 25 jarige moeder, je 5, 3 en 0 jarig kind te bieden behalve liefde? Geld? 'Nee schat je krijgt geen Mc Donnalds want ik kan het niet betalen' en 'Nee je opleiding kan ik ook niet betalen, leen het geld maar'.

Kan doordat ik moet gaan slapen mijn verhaal niet af maken, maar wat vinden jullie hier nu van? Mensen die zelf niks goeds toevoegen aan de maatschappij en alleen maar uitkering vragen, zich gaan voortplanten, en niet eens zuinig.





eem vind jou bericht nogal aanvallend overkomen.
dus omdat ik 25 ben en 2 kinderen heb, zou ik niet voor ze kunnen zorgen?
ik heb 2 jaar in de bijstand gezeten omdat er geen werk was, dus dan ben ik een slechte moeder?

bovendien moet je even nadenken voor je wat zegt, want kennelijk weet jij niet eens hoeveel uitkering iemand krijgt, maar geloof mij met uitkering van een alleenstaande moeder heb je meer geld, dan dat vaders werkt en moeders geen werk kan vinden...........

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:16

fjordowner18 schreef:
maar geloof mij met uitkering van een alleenstaande moeder heb je meer geld, dan dat vaders werkt en moeders geen werk kan vinden...........

:?
Dus eigenlijk kan een vrouw beter alleenstaand zwanger worden dan een baan zoeken?

Overigens, ts heeft op zich wel een punt misschien, maar dan wel 1 die je niet hardop mag zeggen, want kom niet aan iemands kinderwens.
Maar als je onder de 20 ben, geen inkomen hebt en een partner zonder inkomen, is het dan wijs om meerdere kinderen te willen en dat te laten financieren door mensen die hard voor hun centen moeten werken? Of kun je dan beter even wachten totdat je situatie anders is?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:28

TS verwoord het in mijn visie helemaal verkeerd en scheert alles over 1 kam

Maar er zijn idd wel degelijk "jonkie's" die aan kinderen beginnen terwijl alles niet eens rond is, geen eigen huis, dus dan maar bij paps en mams over de vloer
Geen baan, geen vast inkomen ect

Nee een kind hoeft geen paard, mc donalds, dure merkleding en ect
Maar enig idee wat luiers kosten? Voeding? Want borstvoeding is misschien gratis, maar wat als het niet lukt?
Of dat je een kindje met medische problemen krijgt? Denk je dat dat geheel gratis is of zo?
Zeeman heeft misschien goedkope kleding, maar zo een kleintje kan heel hard groeien, onze dochter is daar een goed voorbeeld van van elke 3 maanden kwam er een nieuwe maat in d'r kast! Goede kwaliteit schoenen zijn een pre als ze net gaan lopen, zijn duur echt waar

Feit is kinderen worden niet groot op alleen liefde, ze hebben ook een financiële basis nodig, een dak boven het hoofd en een normale leefsituatie. Dus ook niet later veroordeeld en buiten gesloten worden door andere kindjes omdat ze nooit aan partijtjes mee kunnen doen omdat ze nog niet een chipie kunnen missen.

Natuurlijk kunnen ongelukjes gebeuren en dan roei je met de riemen die je hebt. Dat is niet anders
Maar ik heb ze ook gezien hoor, krap bij kas, roken als een malle, uitkering trekken en gewoon hoppa voor de 2e gaan terwijl ze de 24 nog niet gehaald hebben..... Ja ik snap wat TS bedoeld