Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:54

uniekhorse schreef:
Het belangrijkste voor een kind vind ik dat er een ouder aanwezig moet zijn wanneer ze uit school komen om hun verhaal aan te vertellen en aandacht krijgen, zonder dat de opvoeding 5 tot 7 dagen in de week wordt doorgeschoven aan andere (verschillende mensen). Denk dat deze kinderen gelukkiger zijn dan kinderen met ouders met top banen die de hele week van huis zijn en de kinderen weinig zien maar wel stierlijk verwennen met allemaal dure spullen.


*\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben zo'n mama, bewust fulltime moeder, lekker ouderwets, mijn man werkt, en ik zorg voor huishouden en kinderen. We hebben drie kinderen en allen lijken (zijn) gelukkig. Mijn kinderen zijn blij met die knuffel, hun verhaal kwijt kunnen en blij met iets kleins. Zij zijn geen grote luxe gewent met duur speelgoed van het nieuwste van het nieuwste. Maar ze hebben best wel veel speelgoed, gewoon tweedehands, maar nog in prima staat. Hun hoor je er niet over, ze zijn er blij mee. En willen ze een keer iets nieuws wat belachelijk duur is (bijvoorbeeld een space bike van 120 euro). Dan vraag ik zal mama dan gaan werken, dan gaan jullie naar de bso en kunnen we dat kopen. waarop ze gelijk roepen nee hoor mama...we zijn liever gewoon thuis. En we komen goed rond, op marktplaats staan hele mooie spullen voor weinig geld, luxe kun je niet alleen terug vinden in geld en nieuwe goederen, maar ook in respect, liefde en aandacht. Ik ben trots op dat ik fulltime moeder ben. Veel mensen vragen het me wel eens hoe doen jullie dat toch? Zo moeilijk is het niet, gewoon prioriteiten stellen, keuzes maken en niet altijd maar beter en mooier willen dan de ander.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:07

Geweldig als dat kan! Maar ik vraag me idd af hoe je het doet. Bij ons kan het niet... Terwijl wij geen groot huis hebben, geen dure auto's, niet vaak op vakantie gaan en weinig luxe hebben :o wij moeten echt beide werken :j

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:16

Nou ik hoef niet te teren op de staat, dus was maar een voorbeeld.
Ik snap gewoon niet waarom je zulke mensen zo afschilderd.

Mijn schoonmoeder heeft haar hele leven lang van een uitkering geleefd, mijn schoonzus doet dat ook.
Mijn schoonvader geeft hun maandelijks extra geld.
Maar mijn vriend, die wilt geen uitkering, hij doet zelf alles om geld binnen te halen, een eigen bedrijf, dingen investeren, auto's/scooters inkopen opknappen en verkopen.
Ik ga naar school, krijg studiefinanciering maar ik spijbel veel omdat ik toch liever bij mn kids wil zijn ( nu ben ik ook erg slecht ) maarja mijn studie moet ik terugbetalen dus ik help mezelf daar ook niet mee.

Maar goed, mijn vriend komt dus uit zo'n gezin, en hij doet ze echt niet na hoor. Wij hebben ook jong kinderen genomen, we hadden geen huis woonde bij mijn ouders daarna bij zijn moeder daarna onderverhuur. Nu hebben we een gewone huurhuis, hij heeft inkomen en ik. We hebben nooit van de staat geleefd, mijn kinderen zijn zo verwend als de pest. Ze kunnen op een sport gaan, we kunnen uitjes veroorloven, ons huis is netjes de kinderkamers zijn netjes en we hebben altijd eten.

Mochten we een keer geen geld hebben, hebben we een hele lieve familie die ons ook helpt. En mijn kinderen komen dus echt niks te kort.

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:21

verootjoo schreef:
Geweldig als dat kan! Maar ik vraag me idd af hoe je het doet. Bij ons kan het niet... Terwijl wij geen groot huis hebben, geen dure auto's, niet vaak op vakantie gaan en weinig luxe hebben :o wij moeten echt beide werken :j


klopt, ik vind het ook super als het kan.. maar doordat mijn man zijn baan kwijt raakte en nu voor zichzelf is begonnen, ga ik waarschijnlijk 5 dagen werken..
we draaien de rollen een beetje om zeg maar...

bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:01

nou ik zal je wel wat bespaar tips geven hihi:
Om te beginnen gaan we naar de Ldil en/of Aldi voor de boodschappen.
We maken een lijstje en kopen alleen wat op het lijstje staat. En daar staat echt wel 2 zakken chips en koekjes op hóór.
En op=op, foor de weeks haal ik alleen verse groenten en fruit bij, dus geen lekkernij.
Wij roken niet, dus dat scheelt natuurlijk wel een kosten post.
De kleding koop ik op kleding beursjes. Via marktplaats geeft slechte ervaring, want wat de één zo goed als nieuw is, is bij de ander vet gebruikt, verwassen en verspilt. Op beursjes heb ik het in handen en kan ik het beoordelen. Als je kind het aan heeft kan een ander toch niet zien of het al een keer is gedragen door je eigen kind of door een vreemd kind. Ik betaal gemiddeld voor een tweedehands, maar hele mooie nette spijkerbroek 3 tot 4 euro! Tel uit je winst met nieuw in de winkel van ten minste 20 euro per broek. Schoenen koop ik trouwens wel altijd nieuw. Het verbazend is eigenlijk dat er echt heel veel mensen naar die kinder-kleding beurzen komen. Ik zie er mensen waarvan ik het dus helemaal niet verwacht, dus schamen, nee hoor....waarom.
Voor me zelf koop ik op de tweedehands dames beurs of in de tweedehandswinkel. Verbazend wat een mooi en leuk spul er hangt. Tja er zijn natuurlijk altijd mensen die elk jaar hun garderobe vernieuwen. Natuurlijk kopen we ook veel in de uitverkoop.
Voor in huis, kijk ik meestal ook eerst op marktplaats. Er zijn zoveel mooie dingen voor weinig, vanwege het gigantische aanbod, moeten mensen daar ook hun prijs op aan passen. En wat wij zelf niet meer willen, verkopen wij ook gewoon op marktplaats.
Het douchen gebeurd kort, ongeveer 5 minuten, de kinderen zijn nog jong (1,5 en 7) en de twee oudsten willen vaak samen in bad. Nou prima, zolang ze dat nog niet erg vinden.
Het stoken doe ik alleen beneden in de woonkamer, waarom de slaapkamers warm stoken. Je slaapt er alleen en onder de dekens in et zo lekker warm. Willen ze boven spelen en het is er erg koud, dan doe ik even de verwarming er aan. Uit gespeeld? verwarming uit.
Ik was natuurlijk met zo'n groot gezin zo'n 5 tot 6 wassen per week. Omdat we veel kleren hebben, hoef ik dus nooit halverwege te wassen en alleen volle trommels te draaien. De was droog ik bij mooi weer buiten en anders aan de lijnen op de zolderkamer met het raam iets open. Dus geen energie verslindende droogtrommel.
De wc heeft een spaarknop en de kinderen hebben geleerd dat ze als ze de billen willen afvegen, papier mogen pakken zo lang als hun arm. Meer dan genoeg toch?
Uitjes, dan gaan we naar het bos of naar een onbekende speeltuin. Ook via marktplaats of vakantieveilingen hebben we vaak hele leuke uitjes voor de weinig.
Met vakantie gaan we kamperen. We hebben voorheen vaak voor een appel en een ei weg gegaan, ook via vakantieveilingen in een huisje. Maar helaas ontdekken steeds meer mensen de site en worden biedingen steeds hoger, dus nu gaan we met de tent. En gewoon dagjes weg met goedkope kaartjes (MP, vakantieveilingen, ticketveiling) maken ook al de vakantie een feest.
Wist je dat je algemene heffingskorting kunt aanvragen bij de belastingdienst, dit is speciaal voor thuisblijvende ouder, waarvan de ander ouder werkt. Toch zo'n 165 euro's per maand.
Dan krijg je zorgtoeslag, kinderkorting, kindgebonden budget, dit zijn allemaal toeslagen die afhankelijk zijn van het verzamel inkomen. Hoe meer je verdient hoe minder je krijgt, maar dus ook andersom. Als je niet werkt krijg je meer recht op toeslagen.
Ik heb wel eens uitgerekend als ik werk, vallen de toeslagen weg en de heffingskorting weg, komt de bso en kinderopvang er bij en dan zou ik werken voor pak hem beet voor een verschil van zo'n 100 euro per maand. We hebben wel een auto, maar die is al 13 jaar oud, maar niet te min, dat ding brengt ons overal. We hebben wel iemand die hem kan repareren als hij een manekementje heeft. Dus dat scheelt wel. Mijn man gaat overigens met een brommer naar het werk. Iedereen lacht hem in het begin uit, maar hij is de gene die het laatst lacht. Want zo besparen we ook weer benzine. De auto laten we zo veel mogelijk staan, we kunnen ook fietsen en lopen. Bovendien brengt dat ook het gezin bij elkaar en doe je weer wat gezamenlijks in een sportieve en gezellige trent.
We wonen in een koophuis, maar die is al 10 jaar geleden gekocht, met een hele lage rente, 3,5 voor 20 jaar vast! We betalen gelijkwaardig, huh eigenlijk nog minder dan de huisjes hier tegenover en die hebben niet eens een zolder:) Maar toch nog genoeg hóór. Het meeste geld gaat wel weg naar de hypotheek. Maar ik denk dat dat in alle huishoudens is, dat het meeste geld gaat naar de huur of hypotheek. We hebben de hypotheek ook genomen op basis van één inkomen. Destijds werd er wel gezegt, van jullie kunnen wel meer krijgen. Ik werkte toen nog. Waarom? Dit huis is hartstikke leuk en in een leuke wijk. Je hoeft toch niet persé je max wat je kunt krijgen te lenen. Ik denk dat dat voor veel mensen misschien ook wel een valkuil is (geweest). Als je je hypotheek neemt op twee inkomens en dan valt er één weg, dan is het misschien wel een stuk lastiger.
En mijn man heeft gewoon een normaal modaal inkomen, niks advocaat, of luxe beroep. We houden per maand genoeg geld over om ook nog eens te sparen, nou dan doe je het toch goed?
Ik kan me even niet bedenken waar we nog meer op besparen, maar er zal ongetwijfeld nog meer zijn, wat voor ons al zo gewoon is, dat we er niet eens meer over na denken.
Ik vind niet dat wij armoedig leven, het is gewoon de manier van leven, Het past bij ons en we zien er niet armoedig uit, omdat we er toch goed gekleed bij lopen, het huis is netjes ingericht, de rekeningen kunnen betaald worden. We voelen ons ook niet armoedig, omdat we onze luxe vergaren op creatieve wijze. Onze kinderen komen echt niks te kort en ze hebben ook nog eens een moeder die altijd thuis er voor ze is.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:58

xSlvna schreef:
Ik vind mensen die kunnen werken en het niet doen omdat ze geen zin hebben, omdat ze hun uitkering goed genoeg vinden profiteurs. Mensen die kinderen niet krijgen omdat ze echt een kinderwens hebben, maar het gewoon schattig, handig vinden (of geen zin hebben om te vrijen met voorbehoedsmiddelen).

Oh, maar dus in dat geval is het toch geen probleem als mensen zonder een diploma aan kinderen beginnen? Die kunnen toch even goed hard naar werk zoeken (en het is nu niet alsof je meer kans maakt op werk met een hoog diploma hoor, echt niet) en kinderen hebben omdat ze die écht wilde omwille van kinderen en niet voor de "voordelen"?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:26

Kwanyin schreef:
xSlvna schreef:
Ik vind mensen die kunnen werken en het niet doen omdat ze geen zin hebben, omdat ze hun uitkering goed genoeg vinden profiteurs. Mensen die kinderen niet krijgen omdat ze echt een kinderwens hebben, maar het gewoon schattig, handig vinden (of geen zin hebben om te vrijen met voorbehoedsmiddelen).

Oh, maar dus in dat geval is het toch geen probleem als mensen zonder een diploma aan kinderen beginnen? Die kunnen toch even goed hard naar werk zoeken (en het is nu niet alsof je meer kans maakt op werk met een hoog diploma hoor, echt niet) en kinderen hebben omdat ze die écht wilde omwille van kinderen en niet voor de "voordelen"?

Heb ook vaker gezegd dat mensen die zich moeite doen (voor werk, opleiding of iets) mij niks uitmaken, gewoon die profiteurs die niet nadenken.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:30

DebGizmo schreef:
xSlvna schreef:
Waarom mag ik het NIET vragen? Wie ben jij om te zeggen dat het mijn zaken niet zijn? Is MIJN omgeving en het heeft te maken met de maatschappij waar IK in leef. Ik mag best iemand vragen wáárom zij dat kind wil, ik mag best aan iemand vragen of het een goed doordachte keuze is en ik mag diegene evengoed vragen of ze er nog een keertje goed over na wil denken.
Zoals zij zomaar kinderen mogen krijgen, mag ik vragen stellen. Je zegt het zijn mijn zaken niet, je bemoeit je nu wel met de mijne.


Waarom je het niet mag vragen? Omdat het je geen reet aangaat! Ik heb echt medelijden met de mensen om jou heen, wat ben jij kortzichtig, wat denk jij zwart/wit en wat ben jij ongelovelijk dom met je opmerkingen. Ik hoop vurig, echt heel vurig, en dat zeg ik niet snel, dat jij zo diep zult zinken dat je eens zult beseffen wat jou opmerkingen teweeg brengt en hoe stom je bent zulke opmerkingen te maken!

Waarom? Ik mag toch best vragen hoe iemand zijn toekomst ziet, is niks mis mee. Vriend van me wilde leven van de handel (illegaal), toen ik vroeg hoe hij dan later zijn dikke auto ging verantwoorden (want ja, met een uitkering krijg je geen Audi) en wat hij ging zeggen bij de bank als hij zijn hypotheek aan ging vragen werd die stil, heel stil.
Het is toch niet gemeen bedoeld, gewoon uit interesse, vind het wel leuk om te weten hoe iedereen zijn dingen gaat verantwoorden, betalen en go on, zo kun je ze gelijk helpen als ze met een onmogelijk/onrealistisch antwoord komen. :j

Mogen het van mij erna best doen, maar als niemand om je heen is om je op de feiten te drukken kom je er nooit achter (jawel, als het 'te laat' is), wat is daar in jullie ogen mis mee? :)

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:33

Dus als je zulke dingen van dichtbij meemaakt spreek je echt werkelijk iedereen er op aan? Geloof dat ik ziek zou worden van dat soort bemoeizucht

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 23:36

Nee niet iedereen, zeker niet. Heb het een meid gevraagd, van een ander wist ik het door een buurter, die had het gelijke gevraagd. Het is nu ook niet zo dat mijn hele 'vrienden en kennissengroep' aan kinderen begint. :+

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:40

bridgetF schreef:
uniekhorse schreef:
Het belangrijkste voor een kind vind ik dat er een ouder aanwezig moet zijn wanneer ze uit school komen om hun verhaal aan te vertellen en aandacht krijgen, zonder dat de opvoeding 5 tot 7 dagen in de week wordt doorgeschoven aan andere (verschillende mensen). Denk dat deze kinderen gelukkiger zijn dan kinderen met ouders met top banen die de hele week van huis zijn en de kinderen weinig zien maar wel stierlijk verwennen met allemaal dure spullen.


*\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben zo'n mama, bewust fulltime moeder, lekker ouderwets, mijn man werkt, en ik zorg voor huishouden en kinderen. We hebben drie kinderen en allen lijken (zijn) gelukkig. Mijn kinderen zijn blij met die knuffel, hun verhaal kwijt kunnen en blij met iets kleins. Zij zijn geen grote luxe gewent met duur speelgoed van het nieuwste van het nieuwste. Maar ze hebben best wel veel speelgoed, gewoon tweedehands, maar nog in prima staat. Hun hoor je er niet over, ze zijn er blij mee. En willen ze een keer iets nieuws wat belachelijk duur is (bijvoorbeeld een space bike van 120 euro). Dan vraag ik zal mama dan gaan werken, dan gaan jullie naar de bso en kunnen we dat kopen. waarop ze gelijk roepen nee hoor mama...we zijn liever gewoon thuis. En we komen goed rond, op marktplaats staan hele mooie spullen voor weinig geld, luxe kun je niet alleen terug vinden in geld en nieuwe goederen, maar ook in respect, liefde en aandacht. Ik ben trots op dat ik fulltime moeder ben. Veel mensen vragen het me wel eens hoe doen jullie dat toch? Zo moeilijk is het niet, gewoon prioriteiten stellen, keuzes maken en niet altijd maar beter en mooier willen dan de ander.

yup hier idem!

en ik trek dus ook geen uitkering of zo, we doen het allemaal zelf
dure spullen hebben we zat dankzij opa's en oma's en we verwennen haar zelf ook goed genoeg met dagjes uit en weet ik veel wat allemaal meer
alleen we kiezen wel vaak voor de kinderboerderij want die is gratis :D
en ja ik heb mijn paard moeten verkopen, keuze's moeten maken. Had het paard gebleven dan geen uitjes en geen DA in nood kunnen betalen


ik vind het heerlijk om er voor haar te zijn, en merk ook dat zij echt aan mij hangt. T'is mama voor en mama na :D
Ook bezit ik goede diploma's dus kan wel zometeen weer in mn vakgebied aan de bak als ze naar school gaat :D

bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:04

Ojajoh schreef:
bridgetF schreef:


*\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben zo'n mama, bewust fulltime moeder, lekker ouderwets, mijn man werkt, en ik zorg voor huishouden en kinderen. We hebben drie kinderen en allen lijken (zijn) gelukkig. Mijn kinderen zijn blij met die knuffel, hun verhaal kwijt kunnen en blij met iets kleins. Zij zijn geen grote luxe gewent met duur speelgoed van het nieuwste van het nieuwste. Maar ze hebben best wel veel speelgoed, gewoon tweedehands, maar nog in prima staat. Hun hoor je er niet over, ze zijn er blij mee. En willen ze een keer iets nieuws wat belachelijk duur is (bijvoorbeeld een space bike van 120 euro). Dan vraag ik zal mama dan gaan werken, dan gaan jullie naar de bso en kunnen we dat kopen. waarop ze gelijk roepen nee hoor mama...we zijn liever gewoon thuis. En we komen goed rond, op marktplaats staan hele mooie spullen voor weinig geld, luxe kun je niet alleen terug vinden in geld en nieuwe goederen, maar ook in respect, liefde en aandacht. Ik ben trots op dat ik fulltime moeder ben. Veel mensen vragen het me wel eens hoe doen jullie dat toch? Zo moeilijk is het niet, gewoon prioriteiten stellen, keuzes maken en niet altijd maar beter en mooier willen dan de ander.

yup hier idem!

en ik trek dus ook geen uitkering of zo, we doen het allemaal zelf
dure spullen hebben we zat dankzij opa's en oma's en we verwennen haar zelf ook goed genoeg met dagjes uit en weet ik veel wat allemaal meer
alleen we kiezen wel vaak voor de kinderboerderij want die is gratis :D
en ja ik heb mijn paard moeten verkopen, keuze's moeten maken. Had het paard gebleven dan geen uitjes en geen DA in nood kunnen betalen


ik vind het heerlijk om er voor haar te zijn, en merk ook dat zij echt aan mij hangt. T'is mama voor en mama na :D
Ook bezit ik goede diploma's dus kan wel zometeen weer in mn vakgebied aan de bak als ze naar school gaat :D


Super toch! We zijn wel een beetje een uitstervend ras, maar het kan best, als je maar wilt.

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:59

bridgetF schreef:
Super toch! We zijn wel een beetje een uitstervend ras, maar het kan best, als je maar wilt.


heel mooi gezegd.......

*\o/* *\o/*
enne nog bedankt voor de tips, maar een boel deed ik al....... :)

Manon262

Berichten: 1332
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:46

@DebGizmo :


Toppie +:)+ Ik kon het zelf niet beter verwoorden,en @ TS : ik zeg dit niet snel, en ik wens het zeker niemand toe, maar eigenlijk, ja, laat jou maar eens heel diep zinken dat je eens gaat inzien wat voor domheid je allemaal uitkraamt :?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:06

xSlvna schreef:
Kwanyin schreef:

Oh, maar dus in dat geval is het toch geen probleem als mensen zonder een diploma aan kinderen beginnen? Die kunnen toch even goed hard naar werk zoeken (en het is nu niet alsof je meer kans maakt op werk met een hoog diploma hoor, echt niet) en kinderen hebben omdat ze die écht wilde omwille van kinderen en niet voor de "voordelen"?

Heb ook vaker gezegd dat mensen die zich moeite doen (voor werk, opleiding of iets) mij niks uitmaken, gewoon die profiteurs die niet nadenken.

Gek, want ik lees het nochtans meerdere keren en heb speciaal je berichten nog eens na gelezen.
xSlvna schreef:
Ik zei verder ook 'Met een basis/kader diploma kom je nu nergens' (uitzonderingen zijn er altijd, bij alles) dus waarom aan een kind beginnen als de kans op een baan vrijwel nihil is. Vervolgopleidingen op MBO zijn dan ook weer anders, dan heb je weer méér dan dat basis/kader diploma, niet waar? :)

xSlvna schreef:
Je zegt zelf even later dat slimheid erfelijk is, als twee 'domme' mensen een kind maken, creëer je toch eigenlijk weer een bijstandskind dat nergens aangenomen zal worden, want ja, dat basis/kader diploma is nog te laag om bij de McDonnalds aan de slag te kunnen.

xSlvna schreef:
Ik zeg 'Bijstand doordat ze geen diploma hebben en dus nergens kunnen werken', ik heb het over de 'domme' helft in de maatschappij.


xSlvna schreef:
Waarom niet? Ik zei het trouwens niet, iemand anders zei het. Domme mensen hebben vaak minder zekerheid dan slimme (ivm diploma's)... Je snapt wel wat ik verder wil zeggen.

etc...

Kan je mij eens zeggen waar je precies zegt dat dan het hebben van een laag diploma voor jou geen probleem is, terwijl het misschien wel tien keer zegt? Of bedoel je "laag diploma en in de bijstand zitten, maar mensen met een laag diploma die wel werk hebben mogen wel kinderen hebben." Maar eerder zeg je ergens dat "domme mensen domme kinderen krijgen met minder kansen", dus het wil toch niet zeggen dat die mensen met een laag diploma die misschien toevallig werk hebben dan ineens wel genetisch slimme kinderen gaan baren?

Citaat:
En willen ze een keer iets nieuws wat belachelijk duur is (bijvoorbeeld een space bike van 120 euro). Dan vraag ik zal mama dan gaan werken, dan gaan jullie naar de bso en kunnen we dat kopen. waarop ze gelijk roepen nee hoor mama...we zijn liever gewoon thuis. En we komen goed rond, op marktplaats staan hele mooie spullen voor weinig geld, luxe kun je niet alleen terug vinden in geld en nieuwe goederen, maar ook in respect, liefde en aandacht.

Er was ooit op tv zo'n programma over ouders met moeilijk opvoedbare kinderen. En er was zo'n moeder die zichzelf in de schulden betaalde om haar kinderen alles te kunnen geven wat ze maar wilden: dure kleren, de populairste videospelletjes, tonnen knuffels en speelgoed...het enige wat die kinderen waren, was rot rot rotverwend en ze vonden het doodnormaal om altijd alles te hebben zodat er altijd een hele serenade was als ze eens niet "dat leuke spelletje" konden krijgen.
Na een interventie van een deskundige is langzaam het "simpel speelgoed" geïntroduceerd en toen ze bij de laatste aflevering gingen kijken...zaten alle kinderen in de tuin de lachen en de gieren met één simpele voetbal....waar mama ook nog eens met veel plezier in mee deed. Bleek dat die kinderen helemaal geen nood hadden aan te zien hoe graag mama hun zag dmv de meest dure cadeaus of uitstapjes, gewoon het meest eenvoudige speelgoed was nog tien keer beter, als mama maar gezellig meedeed!

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 14:35

Iemand zei dat domme mensen ook domme kinderen kregen, daar ging ik op in en later bleek dit niet waar.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:23

Dus dan mogen laaggeschoolden gerust aan kinderen beginnen? Ookal zijn ze misschien werkloos, als ze maar de intentie hebben om te blijven zoeken achter werk?
En draait het gewoon om mensen met een instelling van "ik ben 18, heb nog nooit in mijn leven een klop uitgevoerd. Ik begin met mijn nog simpelere man aan de eerste van minstens 4 kinderen want dan vangen we lekker veel kindergeld en voordelen en ik ga lekker op het geld leven van anderen zonder dat ik ooit de moeite ga doen in het zoeken naar werk of dan tenminste mijn kinderen goed op te voeden, doe het puur voor mezelf!"
Ik denk dat iedereen het er toch wel mee eens is dat zulke types nu niet bepaald leuke gezinnen zijn? Maar het is gewoon ook een feit dat niet elk jong gezin dat geen werk heeft in deze categorie valt, of dat ouders die geen dure sportlessen of het nieuwste speelgoed voor hun kinderen niet kunnen betalen daarom slechtere ouders zijn of kinderen meer moeten missen in hun leven.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 17:57

Citaat:
"ik ben 18, heb nog nooit in mijn leven een klop uitgevoerd. Ik begin met mijn nog simpelere man aan de eerste van minstens 4 kinderen want dan vangen we lekker veel kindergeld en voordelen en ik ga lekker op het geld leven van anderen zonder dat ik ooit de moeite ga doen in het zoeken naar werk of dan tenminste mijn kinderen goed op te voeden, doe het puur voor mezelf!"

Ja precies over die groep heb ik het. En eh, je noemt ze simpel, mag niet, is gemeen, dadelijk valt bokt erover :j

Weet zo ook dat niet ieder gezin alles kan betalen, maar vind dan wel dat als ze al van een uitkering leven, ze het ook best bij twee kunnen laten, die kun je al je liefde, tijd en die paar centen die je hebt geven, niet waar? :)

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:37

ja laaggeschoolde mensen mogen wel aan kinderen beginnen.......

daar mag je nogmaals niet over oordelen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:29

xSlvna schreef:
Ja precies over die groep heb ik het. En eh, je noemt ze simpel, mag niet, is gemeen, dadelijk valt bokt erover :j

Weet zo ook dat niet ieder gezin alles kan betalen, maar vind dan wel dat als ze al van een uitkering leven, ze het ook best bij twee kunnen laten, die kun je al je liefde, tijd en die paar centen die je hebt geven, niet waar? :)

Mensen die niet bepaald het grootste licht zijn bestaan wel, denk niet dat iemand daar over twijfelt. Maar je moet opletten hoe je de dingen verwoord. Niet iederéén met een laag diploma is simpel, niet iedereen met een hoog diploma is automatisch slim. Niet iedereen die werkloos kinderen krijgt doet dat puur omdat ze willen profiteren van de maatschappij, niet elk 17-jarig zwanger meisje had daar domme bedoelingen bij en kan even simpel abortus laten uitvoeren...maar op dat gebied heb je helemaal gelijk hoor, mijn droom is ook meerdere kinderen maar als het echt financieel te zwaar is dan zal het maar bij een beperkt blijven.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:36

Oh, ik ben het helemaal met je eens hoor ts. Maar wat nuance in je posts zou geen kwaad kunnen.. :=

Voor mijn werk (jeugdzorg) krijg ik regelmatig ouders voor me die - ondanks dat ze het wel wíllen - niet voor hun kinderen kunnen zorgen. Opvallend is dat veel van deze ouders inderdaad niet- of laagopgeleid zijn, een uitkering ontvangen en/of (grote) schulden hebben. Bij die materiële problematiek blijft het vaak niet: als je geen cent te makken hebt, zorgt een kapotte wasmachine voor een hoop stress en spanning in huis. Kinderen worden op school gepest omdat ze er niet verzorgd uit zien. De relatie tussen ouders komt meer dan eens onder druk te staan, omdat vader weer sigaretten of joints heeft gekocht, in plaats van gezond eten voor de kids...

Van deze ouders hoor ik altijd: "maar wat hebben de kinderen nog meer nodig dan liefde; we houden zielsveel van ze en er is altijd iemand thuis". Toch heb ik legio van deze kinderen (tijdelijk) uit huis moeten plaatsen. Ouders kunnen nog zo liefdevol zijn, maar geen geld hebben voor babyvoeding, in een huis wonen zonder elektriciteit of voortdurend ruziënde ouders over de financiën.... dat is gewoon geen goede omgeving om op te groeien voor een kind. Jonge kinderen hebben wel degelijk meer nodig dan liefde en ik vind het ontzettend kwalijk dat veel (aanstaande) ouders daar niet bij stil staan!

En ach, natuurlijk kan ieders leven een onverwachte wending krijgen; je raakt ziek, ontslagen en dan met twee jonge kids in de bijstandsuitkering. Verschrikkelijk, maar met de juiste intentie valt daar wel weer uit te komen. En bewust thuisblijven met een man die een fijne baan heeft, zie ik ook geen kwaad in.
Maar willens en wetens aan kinderen beginnen (op welke leeftijd dan ook..) terwijl je niet eens genoeg geld hebt om voor jezelf te zorgen... Er zijn al genoeg mensen met ellende op de wereld; waarom zou je dat je eigen kindje aan willen doen?

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:17

Het gaat niet om dat ze alleen liefde nodig hebben, het gaat erom dat de duurste cadeaux geen liefde kunnen vervangen en dat "een goede start" niet gaat om "spullen".
Ik weet niet of het voorbeeld gezin geen eten voor zichzelf heeft. Bij dergelijke situaties vind ik het ook niet handig om meer monden te moeten voeden.
Maar er zit nog wat tussen geen nagel om de kont te krabben en plenty geld om de kinderen van alles te geven...(en dat ook perseé willen doen).

Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 18:02

Ik ben het helemaal met je eens Joyce_

KarmaChansy

Berichten: 6929
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 00:26

Ik begrijp de TS wel iets netter verwoorden kan wel. Ook in mijn line of work zie ik zoveel jonge ouders met schulden waar je u tegen zegt en maar meer baby's aanmelden op de polis. Dan denk ik bij mezelf wat heb je je kind te bieden? liefde is niet genoeg... als je je eigen zorgverzekering al niet kan betalen, je loopt bij het CVZ die dus al loonbeslag of beslag legt op je uitkering.

Ik ben het ook helemaal eens met joyce, er kan altijd wat fout gaan.

Als iemand aan een paard begint en de rekeningen voor de dierenarts niet kan betalen staat iedereen op zijn achterste benen, maar begint iemand bewust aan kinderen terwijl je je eigen niet behoorlijk kan onderhouden dan mag het dus?

bello2005

Berichten: 3343
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:08

gister was er een programma van puberruil, iemand toevallig gezien. dat mens was in verwachting van de 6de,,, maar de kinderen hadden dan wel kleding aan van de kledingbank, of te wel van vriendinnetjes op school.
ze werden dus gepest,,, het is wel beetje logisch... vind het echt zielig voor zo'n kinderen. leef echt met ze mee.
hoezo ik ben egoistisch.. zo'n mensen zouden geen kinderen meer mogen krijgen