Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:56

xSlvna schreef:
Ik vind dat ouders die thuis zijn met de instelling 'Ik wil mijn kind zelf opvoeden' en daarbij ook nog eens niet van de staat leven, echt perfect.
Veel van de jonge moeders die ik ken 'dumpen' hun kind vele keren in de week bij mams en werken nog niet.


Vergeet niet dat het in deze tijd maar voor weinig mensen weggelegd is om eenverdiener te zijn en genoeg te verdienen om het gezin mee te onderhouden.
Maar daar kom je vast nog wel achter ;)

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:58

Livelei, fijn voor je, vind je het verder goed als ik jou links laat liggen? Na smakelijk gelachen te hebben om jou kortzichtige prive bericht.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:58

little_king schreef:
Saskia, misschien kun jij beter het topic laten gaan, want je bereikt er niets mee :+
laat het los het kan je een mooier mens maken.


Ik probeer te bereiken dat mensen eens verder kijken dan hun neus lang is. Mensen zoals jij die niet enkel leven in hun wereldje. Maar je hebt gelijk,ik moet dat los gaan laten want dit heeft geen zin.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:59

little_king schreef:
Livelei, fijn voor je, vind je het verder goed als ik jou links laat liggen? Na smakelijk gelachen te hebben om jou kortzichtige prive bericht.


Ja hoor. Gelukkig kon je er om lachen, dat is beter dan verdrietig zijn.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:59

saskia, ik ben juist door veel in het leven te staan, op diverse plekken gezien te hebben tot deze mening gekomen.
wat nu?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:02

lieveli schreef:
Ik vind het ook een beetje eng om mensen te gaan verbieden kinderen te krijgen. Alsof alleen ubermenschen zich mogen voortplanten. Joejoe dat heb ik ergens eerder gehoord...

little_king, jij hebt hier de verbitterde noot. Ik vind Saskia juist een fijne aanwezigheid.


Dankje :Y)

Verder kun je hier niet een serieuze discussie voeren met pubers die zich afzetten tegen de wereld.
En nee dit is geen vooroordeel,volgens de verstandelijke ontwikkeling van de mens is het normaal om op deze leeftijd je af te zetten tegen alles waar je het niet mee eens bent.Maar ooit leer je meer in dit leven en dan zie je in dat je bepaalde dingen niet juist hebt ingezien.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:03

Bedankt voor het compliment dat ik een puber ben :+

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:03

Ik heb even een aantal keer om mijn handen moeten zitten om niet alles te typen wat ik denk. En ik probeer het nog te nuanceren naar TS. :+
Wat ben jij een kortzichtige, zwart-wit denker. Wie ben jij als 16 jarige om te oordelen over mensen in zo'n situatie? Je kent hun verhaal, achtergrond etc niet eens. En ik denk dat je het grotendeels over jezelf hebt in je posts, want je doet zelf ook 'maar' basis/kader op het VMBO. Wie zegt dat jij later aan het werk komt?

Er zijn ook mensen die bijv. rotjeugd hebben gehad, géén baan of opleiding hebben kunnen volgen onder omstandigheden en alsnog zwanger raken. Hebben die mensen dan geen kans om hun leven op te pakken? Om de jeugd achter hun te laten en denken 'Zo zal ik mijn kind nooit opvoeden?'.
Want een gezin waarbij beide ouders werken, veel geld verdienen en de kinderen na schooltijd en in de avond naar de oppas gaan want de ''papa en mama'' moeten werken, dat is ook niet alles!

Leven en laten leven. Dat is mijn motto en mijn advies aan jou. Richt je lekker op je eigen toekomst ipv je met anderen te bemoeien en uitspraken doen die nergens op slaan.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 16:12

verootjoo schreef:
xSlvna schreef:
Ik vind dat ouders die thuis zijn met de instelling 'Ik wil mijn kind zelf opvoeden' en daarbij ook nog eens niet van de staat leven, echt perfect.
Veel van de jonge moeders die ik ken 'dumpen' hun kind vele keren in de week bij mams en werken nog niet.


Vergeet niet dat het in deze tijd maar voor weinig mensen weggelegd is om eenverdiener te zijn en genoeg te verdienen om het gezin mee te onderhouden.
Maar daar kom je vast nog wel achter ;)

Ik zal ook echt niet aan kinderen beginnen zonder goede baan, geloof die maar :j

Ik ken hun verhaal wél, ik ken hun achtergrond, ik ken hun instelling en ik ken hun situatie, ik weet waarom ze hun keuzes maken en hoe zij denken over alles, ik heb het over bekenden, ik heb het over mensen in mijn omgeving. Ik doe verder mavo en begin over een aantal maanden aan mijn opleiding. Niemand zegt dat ik aan het werk kom, alleen is gezien mijn opleiding de kans op een baan veel groter en begin ik zonder ook niet aan kinderen.
Ik zeg toch ook niet dat beide moeten werken, zoals op de vorige pagina een voorbeeld van een jonge vrouw met kinderen, een 'bedrijfje', werkende man en zelf geen uitkering en werk, om te zorgen voor het kind.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:16

xSlvna schreef:
verootjoo schreef:

Vergeet niet dat het in deze tijd maar voor weinig mensen weggelegd is om eenverdiener te zijn en genoeg te verdienen om het gezin mee te onderhouden.
Maar daar kom je vast nog wel achter ;)

Ik zal ook echt niet aan kinderen beginnen zonder goede baan, geloof die maar :j



En dan heb je een goede baan, goede man en kinderen. En dan raak je werkloos, arbeidsongeschikt of op een andere manier in financieel zwaar weer en doe je je kinderen weg?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:16

Naar het asiel :Y)

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:18

Ik verlaat het topic, daar gaat het topic niet over.
Het gaat over gezonde mensen in de bijstand, die nog nooit gewerkt hebben en de instelling niet hebben dat te veranderen die toch meerdere kinderen krijgen maar daar zelf de financiën niet voor hebben.
Het herhaaldelijk offtopic gaan is enorm ergerlijk, daarom ben ik hier weg.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 16:25

little_king schreef:
Ik verlaat het topic, daar gaat het topic niet over.
Het gaat over gezonde mensen in de bijstand, die nog nooit gewerkt hebben en de instelling niet hebben dat te veranderen die toch meerdere kinderen krijgen maar daar zelf de financiën niet voor hebben.
Het herhaaldelijk offtopic gaan is enorm ergerlijk, daarom ben ik hier weg.

Mee eens, het ging niet om het 'ontslagen worden' etc.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:28

xSlvna schreef:
Kwanyin schreef:
Ben ik dan mis als ik TS ergens heb horen roepen dat mensen zonder fatsoenlijk diploma maar geen kinderen mogen hebben?

Als daardoor de kans op een baan nihil is wel ja.

En mensen met een diploma hebben wél automatisch meer kans op werk? :n
Ik heb een diploma en dankzij dat ik het gehaald heb, is de kans op een baan nihil, zeker als de crisis nog niet voorbij is en er een lange nasleep is. Dus mag ik dan volgens jou geen kinderen en mijn leven kinderloos blijven? Mijn vriend heeft wel vast werk, maar met alleen zijn loon geraken we er écht niet hoor. Wil niet zeggen dat ik niet altijd ga zoeken naar werk en alles zal pakken wat ik kan krijgen, maar dan zou het heel goed kunnen dat ik een aantal jaren out ga zijn en ga "leven van het geld van anderen".

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:29

En aaaaaaalle mensen die een uitkering hebben hebben die omdat ze geen zin hebben om te werken. Ok, ik vind dat ze soms wat beter mogen controleren maar je krijgt echt echt echt niet zomaar een uitkering waar je van kan leven hoor.

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:55

Saskia9 schreef:
Naar het asiel :Y)


_O-

Daar hebben ze dan weer geen antwoord op hè haha

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:59

Patries90 schreef:
Saskia9 schreef:
Naar het asiel :Y)


_O-

Daar hebben ze dan weer geen antwoord op hè haha


:+

Dames,dit wordt bedoeld als voorbeelden om jullie eens de andere kant te laten bekijken. Deze voorbeelden worden puur gebracht om de situatie eens uit zijn verband te trekken om ervan te kunnen leren,niet meer en niet minder.
Dat jullie hierdoor gefrustreerd raken is heus niet de bedoeling,maar laat in mijn ogen wel zien dat jullie dus niet verder kijken dan profiteren. De rest eromheen speelt allemaal mee namelijk.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:04

Nogmaals, hadden het over de profiteurs, en dat hebben wij beide meerdere malen duidelijk willen maken.
En ja, als we het dan over profiteurs hebben, heeft de rest er niks mee te maken toch? :)

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:06

Voor de offtopic mensen hier.
Voor mij zijn de andere omstandigheden allemaal heel mooi om op te vangen door ons sociale stelsel, daar is het ook voor bedoeld.
Dus mensen met pech die thuis komen te zitten na werk. Graag dat daar mijn belasting centen heen gaan.
Mensen die niet gezond zijn en niet kunnen werken, maar hadden jullie offtopic mensen het topic eens gelezen hadden jullie al gezien dat dat mijn mening was.
Maar jullie miepen wel over dat wij de wereld wat groter moeten zien en om ons heen kijken, maar jullie lezen niet eens een topic en meeuwenflatsen er zo wat in om dan ook nog te zeggen dat wij de ander kant eens moeten zien. Kijk eerst eens naar jezelf voordat je kortzichtige uitspraken zelf doet.

nou doei doei ben nu echt weg niet lezers en topic om zeep helpers, dat is sociaal zeg.

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:06

En ik snap nogmaals niet dat je je er zo druk over kan maken.. En dan kun je hier op bokt wel je gepeperde mening delen.. Prima hoor daar niet van maar als het dan bekenden zijn zal ik daar lekker m'n gal spugen als ik jou was

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:10

Wat willen ze doen dan, toch naar de abortuskliniek gaan na maanden zwangerschap, hun kinderen weggeven...? Die mensen zijn dom, dat zijn ze al sinds hun geboorte, zien echt niet het licht als ik er wat van zeg. Ik vroeg alleen hier wat anderen er van dachten, meer niet.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:10

xSlvna schreef:
Nogmaals, hadden het over de profiteurs, en dat hebben wij beide meerdere malen duidelijk willen maken.
En ja, als we het dan over profiteurs hebben, heeft de rest er niks mee te maken toch? :)

Wat is de grens tussen profiteren en niet profiteren? Nogmaals, als ik met mijn mooi diploma begin aan kinderen terwijl ik geen vast werk heb en het mij daardoor nog moeilijker maak om terug te kunnen gaan werken, ben ik dan ook een profiteur? Als iemand jong aan kinderen begint met oog op ze zelf een goede opvoeding te kunnen geven maar niet kan rondkomen op 1 loon van de werkende man, is dat een profiteur?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:15

Ik vind mensen die kunnen werken en het niet doen omdat ze geen zin hebben, omdat ze hun uitkering goed genoeg vinden profiteurs. Mensen die kinderen niet krijgen omdat ze echt een kinderwens hebben, maar het gewoon schattig, handig vinden (of geen zin hebben om te vrijen met voorbehoedsmiddelen).

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:17

Oké als je niet wil werken en een uitkering handig is een profiteur is ben ik met je eens..

Maar hoe weet jij nou dat mensen kinderen willen omdat het schattig is?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 17:32

Michelle vertelde het een aantal pagina's terug, helemaal onderaan.
Anderen hebben ze echt voor het "Ja dan hoef ik niet aan het werk" en die meen ik heel serieus. Kunnen bij het bureau zeuren dat ze voor hun kind moeten zorgen.
Hier wordt sws belachelijk snel aan iemand een uitkering gegeven.