Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:15

reageren kan altijd maar het op jezelf betrekken is dan een beetje raar vind ik dan.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:18

Ts, geen idee wat je antwoord daarop is,ik heb een vermoeden dat wel.

Little_king, ik betrek het niet op mijzelf, ik nam mezelf alleen als voorbeeld.

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:20

[quote="xSlvna"]

Ik zei verder ook 'Met een basis/kader diploma kom je nu nergens' (uitzonderingen zijn er altijd, bij alles) dus waarom aan een kind beginnen als de kans op een baan vrijwel nihil is. Vervolgopleidingen op MBO zijn dan ook weer anders, dan heb je weer méér dan dat basis/kader diploma, niet waar? :)[quote]

Dat kan, dat je daar nu nergens mee komt, misschien wel over tien jaar maar dan ga je toch geen 10 jaar wachten om kinderen te krijgen (mocht je een erg grote kinderwens hebben). Stel je bent 25 en je hebt nu geen baan maar wie weet over 10 jaar wel, dan ben je 35 en is het imo te laat om nog eens aan kinderen te beginnen + het zwanger worden kan moeilijker gaan.

En met een vervolg opleiding kun je wel meer hebben dan basis of kader.. maar dat garandeert op dit moment ook geen baan. En de kansen op een baan zijn net zo groot als dat je kader of basis hebt zonder vervolg opleiding.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:20

Op jezelf betrekken? Ik denk dat er hier dan meerdere even in de spiegel moeten kijken.

De personen die hier vertellen wat zij van moeders in de bijstand vinden,zonder ze echt te kennen die betrekken het opzichzelf. Zij vormen een mening zonder de feiten te weten maar wel mensen over 1 kam te scheren zonder verder te kijken dan de neus lang is.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 15:20

Ik vind dat ouders die thuis zijn met de instelling 'Ik wil mijn kind zelf opvoeden' en daarbij ook nog eens niet van de staat leven, echt perfect.
Veel van de jonge moeders die ik ken 'dumpen' hun kind vele keren in de week bij mams en werken nog niet.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:20

En jezelf als voorbeeld nemen is in dit topic naar mijn idee raar. Want het gaat niet over ouders die werken.
Het gaat over gezonde mensen die van de staat leven en dat altijd gedaan hebben en een ander op laten draaien voor de kosten om daarna nog vrolijk een kind te maken.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:23

Saskia9 schreef:
Op jezelf betrekken? Ik denk dat er hier dan meerdere even in de spiegel moeten kijken.

De personen die hier vertellen wat zij van moeders in de bijstand vinden,zonder ze echt te kennen die betrekken het opzichzelf. Zij vormen een mening zonder de feiten te weten maar wel mensen over 1 kam te scheren zonder verder te kijken dan de neus lang is.

Mensen die in een wijk hebben gewoon waar de bijstand mensen, gezonde mensen zelf gewoon zeiden, werken is voor de domme.
Je gaat toch niet aan de lopende band staan voor hetzelfde geld als dat je gewoon thuis kan zijn.

Niet mijn uitspraak maar de uitspraak van een hele wijk niet werkende mensen.
dus waar heb ik die spiegel dan voor nodig, leg eens uit?

Ik denk dat mensen eens uit hun nette wijkje moeten komen en eens in bepaalde wijken moeten gaan wonen, elke grote stad heeft ze.
En ga dan daarna nog eens een topic als deze in.

Hettieheks
Berichten: 1258
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:25

Ja maar in Nederland kan dat nou eenmaal.. Dat het belachelijk is oke maar het is dam toch zeker de staat die het die mensen zo makkelijk maakt? Als je je daar zo aan ergert..lekker emigreren dan..

Vind ook dat als je niet het hele verhaal erachter kent je gewoon niet kunt oordelen
Laatst bijgewerkt door Hettieheks op 11-05-13 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:26

Ik denk dat mensen zoals wij goed zat weten wat er speelt in de wereld.
En als ik voor mezelf spreek,ja ik ben het in sommige gedeeltes eens met jullie meningen. Maar inmiddels is mijn visie volwassener geworden en houdt ik dat voor mezelf of probeer niet te hard te oordelen over situaties die ik niet vanaf de grond ken.

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:28

Saskia9 schreef:
Ik denk dat mensen zoals wij goed zat weten wat er speelt in de wereld.
En als ik voor mezelf spreek,ja ik ben het in sommige gedeeltes eens met jullie meningen. Maar inmiddels is mijn visie volwassener geworden en houdt ik dat voor mezelf of probeer niet te hard te oordelen over situaties die ik niet vanaf de grond ken.


dat is mooi geschreven Saskia9...

het leven is niet zwart/wit....

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:30

Als ik hier geen familie had woonde we al lang elders.

En volwassen ben ik ook al een paar jaartjes ;) en hoe ouder ik wordt hoe meer deze mening gesterkt wordt.
Mede door mijn werk. Door mijn woonplaats toen. mijn iegen niet goede gezindheid.
Omdat ik gewoon ondertussen weet dat er mensen zijn die werken gewoon niet willen en dat ook niet gaan doen omdat ze voldoende geld krijgen voor wat hun wensen zijn.

Inderdaad het is niet zwart wit, daarom is de wereld niet zo mooi als jullie hem beschrijven en zijn er teveel rasechte profiteurs die het kapot maken voor de verkrachte 17 jarige met een niet erkende ziekte.
Maar dat is geen 8 van de 10 mensen in een bepaalde wijk.
En zo lang jullie zo zwart wit denken dat dat echt niet bestaat, blijven deze profiteurs bestaan.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:32

Mag ik dan vragen wat voor werk je doet en waar je vandaan komt?

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:33

little_king schreef:
Als ik hier geen familie had woonde we al lang elders.

En volwassen ben ik ook al een paar jaartjes ;) en hoe ouder ik wordt hoe meer deze mening gesterkt wordt.
Mede door mijn werk. Door mijn woonplaats toen. mijn iegen niet goede gezindheid.


mag ik vragen welk werk je doet?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:38

little_king schreef:
Kwanyin schreef:
Waar woon je ergens? In sommige regio's en grootsteden was inderdaad altijd wel werk te vinden, maar dat geld niet voor overal...en iemand met een gezin kan nu eenmaal ook niet twee uur enkel reizen voor werk...

Ik heb in 2 provincies gewoond.
1 keer in de stad de rest in dorpjes.
Binnen 30 auto minuten werk, ov slechter vanuit een dorp, maar dat weet je als je in een dorp gaat wonen.
Dat mag dus geen belemmering zijn.

Wel, ik kan je zeggen dat ik met mijn diploma nauwelijks werk vind of krijg. Ook niet lager, juist niet! Ze lachen je gewoon uit als je durft solliciteren. Omscholen? Waarom zouden we daar moeite in steken, je hebt toch al een diploma? Doe dat dan maar via avondschool. Ja dan kan je inderdaad ook een diploma halen, wat totaal waardeloos is want er is nauwelijks een werkgever die waarde hecht aan zo'n diploma, Als ik nu eens niét gestudeerd had, dan waren er misschien wel 50 winkels in de buurt geweest waar ik voor had kunnen solliciteren...ik zou nog liever hebben dat mijn kinderen later niét gaan studeren maar gewoon op het middelbaar een goed vak leren. Ik heb alleen maar grote spijt dat ik altijd maar "het hoogst haalbare" heb willen halen en mijn ouders me daarin gestimuleerd hebben. Diploma is écht, écht geen garantie op het vinden van werk, het belemmert je meer dan je lief is.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:40

dat zou kunnen dat een hoog diploma tegen werkt, maar over die banen had ik het niet en daar hebben de mensen in dit onderwerp ook geen last van. :)
Nu bij de crisis is alles veranderd, maar voorheen was er genoeg laag geschoold werk.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:42

Ben ik dan mis als ik TS ergens heb horen roepen dat mensen zonder fatsoenlijk diploma maar geen kinderen mogen hebben?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:44

little_king schreef:
Als ik hier geen familie had woonde we al lang elders.

En volwassen ben ik ook al een paar jaartjes ;) en hoe ouder ik wordt hoe meer deze mening gesterkt wordt.
Mede door mijn werk. Door mijn woonplaats toen. mijn iegen niet goede gezindheid.
Omdat ik gewoon ondertussen weet dat er mensen zijn die werken gewoon niet willen en dat ook niet gaan doen omdat ze voldoende geld krijgen voor wat hun wensen zijn.

Inderdaad het is niet zwart wit, daarom is de wereld niet zo mooi als jullie hem beschrijven en zijn er teveel rasechte profiteurs die het kapot maken voor de verkrachte 17 jarige met een niet erkende ziekte.
Maar dat is geen 8 van de 10 mensen in een bepaalde wijk.
En zo lang jullie zo zwart wit denken dat dat echt niet bestaat, blijven deze profiteurs bestaan.


Maar wordt jij daar beter van als jij je zo op laat fokken? Voel je je daar beter door?
Lijkt me niet.

Soms is het leven ook 'dingen leren loslaten'. Dat wil dan niet zeggen dat het niet speelt,of dat je het ermee eens bent.
Maar het is het realiseren van de mensheid,dat er altijd zaken zullen zijn waar je het niet mee eens bent.
Het beseffen daarvan,en het loslaten daarvan zal je als mens zijnde mooier maken.

Het lijkt bijna alsof je verbitterd bent,zo teleurgesteld in het leven dat je je gaat afzetten tegen dingen waar je het niet mee eens bent. Opzich begrijpelijke reactie,maar zonde van je tijd! Zoek de dingen op waar je van groeit als mens,waar je plezier uit haalt. DAT maakt je een mooi mens!

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:46

Saskia9 schreef:
Soms is het leven ook 'dingen leren loslaten'. Dat wil dan niet zeggen dat het niet speelt,of dat je het ermee eens bent.
Maar het is het realiseren van de mensheid,dat er altijd zaken zullen zijn waar je het niet mee eens bent.
Het beseffen daarvan,en het loslaten daarvan zal je als mens zijnde mooier maken.

Het lijkt bijna alsof je verbitterd bent,zo teleurgesteld in het leven dat je je gaat afzetten tegen dingen waar je het niet mee eens bent. Opzich begrijpelijke reactie,maar zonde van je tijd! Zoek de dingen op waar je van groeit als mens,waar je plezier uit haalt. DAT maakt je een mooi mens!


en weer mooi geschreven..

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:48

Kwanyin schreef:
Ben ik dan mis als ik TS ergens heb horen roepen dat mensen zonder fatsoenlijk diploma maar geen kinderen mogen hebben?

Dat is ts en ik heb ergens ook al geschreven het daar niet mee eens te zijn.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:49

saskia, die dingen zoek ik ook wel, maar daar gaat dit topic niet over :+

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 15:51

Kwanyin schreef:
Ben ik dan mis als ik TS ergens heb horen roepen dat mensen zonder fatsoenlijk diploma maar geen kinderen mogen hebben?

Als daardoor de kans op een baan nihil is wel ja.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:53

Indirect wel. Wat wil je dan horen? Dat iedereen het met je eens is en dat profiteurs slecht zijn?
Als iedereen hetzelfde zou denken,dan zouden er geen profiteurs meer zijn,of iedereen een profiteur.

De boodschap is dus,laat het gaan,je bereikt er niets mee. ( of ga op zoek naar een baan bij de politiek en probeer de hogere hand op het goede spoor te zetten)

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:54

Saskia, misschien kun jij beter het topic laten gaan, want je bereikt er niets mee :+
laat het los het kan je een mooier mens maken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:55

xSlvna schreef:
Kwanyin schreef:
Ben ik dan mis als ik TS ergens heb horen roepen dat mensen zonder fatsoenlijk diploma maar geen kinderen mogen hebben?

Als daardoor de kans op een baan nihil is wel ja.


Serieus,vind je nu echt dat dit realistisch is?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:55

Ik vind het ook een beetje eng om mensen te gaan verbieden kinderen te krijgen. Alsof alleen ubermenschen zich mogen voortplanten. Joejoe dat heb ik ergens eerder gehoord...

little_king, jij hebt hier de verbitterde noot. Ik vind Saskia juist een fijne aanwezigheid.