Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweld

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-12 23:38

JOUW MENING... Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweld dat leidde tot overlijden grensrechter... Goed besluit? Overdreven? Helpt zoiets?? Wat moet er gebeuren?? ROEPT U MAAR!
Laatst bijgewerkt door papagroom op 04-12-12 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:39

Aflassen dit weekend een tikje overdreven. Hun originele plan (minuut stilte etc.) lijkt me beter. Anders wordt het weer een gevalletje goeden lijden onder de slechten... Gek genoeg zijn er toch nog een hoop goeden in voetballand

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:41

Goed besluit!
Ik neem aan dat iedereen toch wel het respect heeft om hier bij stil te staan, en dit weekend even geen wedstrijden te doen. Als dat al ''lijden'' is... Is in mijn ogen meer een kwestie van respect.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:41

Goed idee.
Dan kan iedere voetballer er over na denken. En je toont ook respect vind ik.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:45

quera schreef:
Goed idee.
Dan kan iedere voetballer er over na denken. En je toont ook respect vind ik.


Moeten alle jongens die gewoon voetballen voor de leuk en die zich wel normaal kunnen gedragen zich een potje plaatsvervangend gaan zitten schamen dit weekend?

Denk niet dat die grensrechter dat had gewild :n

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:45

Minuutje stilte, een stille tocht allemaal zo zinsloos behalve dan als 'laatste eer' aan de nabestaanden. Net als die pink ribbon/kanker acties op facebook dat mensen een kleur/drankje whatever op hun facebookwall posten ivm pink ribbon ofzoiets, daar is nog geen enkele kankerpatient van genezen hoor. Zinlose acties..

Voetbal helemaal aflasten hoeft voor mij niet, wat mij wel opvalt is dat er ontzettend veel geweld is bij voetbal, wereldwijd, ongeacht het niveau (eredivise maar ook amateurvoetbal) én dat mag van mij veel strenger aangepakt worden, schelden langs de zijlijn, rode kaart en je mag de rest van de maand niet meer langs de lijn staan, schelden/agressief gedrag in het veld? Rode kaart..
Desnoods komt er een nieuwe kleur kaart, speciaal voor agressief gedrag en gescheld in/langs het veld. 3x zo'n kaart en je bent gewoon niet meer welkom bij de amateurclubs in jouw gemeente.
Kom zeg, het gaat nog altijd om een spelletje, dat agressieve gedrag altijd gaat veel en veel te ver.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:48

Jaime_ schreef:
Minuutje stilte, een stille tocht allemaal zo zinsloos behalve dan als 'laatste eer' aan de nabestaanden. Net als die pink ribbon/kanker acties op facebook dat mensen een kleur/drankje whatever op hun facebookwall posten ivm pink ribbon ofzoiets, daar is nog geen enkele kankerpatient van genezen hoor. Zinlose acties..

Voetbal helemaal aflasten hoeft voor mij niet, wat mij wel opvalt is dat er ontzettend veel geweld is bij voetbal, wereldwijd, ongeacht het niveau (eredivise maar ook amateurvoetbal) én dat mag van mij veel strenger aangepakt worden, schelden langs de zijlijn, rode kaart en je mag de rest van de maand niet meer langs de lijn staan, schelden/agressief gedrag in het veld? Rode kaart..
Desnoods komt er een nieuwe kleur kaart, speciaal voor agressief gedrag en gescheld in/langs het veld. 3x zo'n kaart en je bent gewoon niet meer welkom bij de amateurclubs in jouw gemeente.
Kom zeg, het gaat nog altijd om een spelletje, dat agressieve gedrag altijd gaat veel en veel te ver.


Eens!
Ooit een ruiter de jury in elkaar zien trimmen vanwege een slechte score? :)
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 04-12-12 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:48

Goed idee. Maar dan niet thuis blijven maar wel met z'n allen naar de kantine om er samen eens eerlijk over te praten.

En dat er iemand het leven bij gelaten heeft is heel erg maar eigenlijk mogen we bij de paardensport ook weleens diep nadenken over dit onderwerp. Want bedreigingen richting officials en beschadiging van diens persoonlijke eigendommen gebeurt ook in de paardensport. Laten we gewoon eens beginnen om met starten onze voorganger oprecht succes en een fijne rit toe te wensen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:49

Ja, da's waar.

Laten we het erop houden dat het nergens kan, in geen enkele sport. Sportief is niet sportief meer...

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:50

Magrathea schreef:
quera schreef:
Goed idee.
Dan kan iedere voetballer er over na denken. En je toont ook respect vind ik.


Moeten alle jongens die gewoon voetballen voor de leuk en die zich wel normaal kunnen gedragen zich een potje plaatsvervangend gaan zitten schamen dit weekend?

Denk niet dat die grensrechter dat had gewild :n


Hoezo schamen? Zij hebben het toch niet gedaan, waarom zouden zij zich schuldig voelen?? Dat snap ik niet helemaal.

Ik vind het meer een kwestie van respect en medeleven tonen, ook naar zijn zoon die het heeft gezien en de rest van de familie en nabestaanden. En wat is nou zo erg aan één weekend niet voetballen, is nog niet 0,0000000001% zo erg als de dood van die man volgens mij, dus waar gáát het überhaubt over!

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:50

mijn broer, heeft hier door geen wedstrijd en baald daar wel van, maar ook hij zegt, hoop dat dit wel aan het na denken zet, want dit is niet meer leuk een potje voetballen.

Love the schoentje, who loves you.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:51

Tja, als je echt wilt weten wat er moet gebeuren om geweld tegen te gaan bij voetbalwedstrijden, dan heb ik een aantal suggesties.

Voetbalwedstrijden bij voorkeur zonder publiek
Op momenten dat er wel een wedstrijd gespeeld kan worden met publiek, een IQ test voordat mensen de tribunes opmogen.
Op momenten dat er overlast komt, mensen voor rest van hun leven weren, en het financiele kostenplaatje op ze gaan verhalen.
Geen garantie dat ze dan nadenken voordat ze iets doen, maar wel dat ze er langer over na kunnen denken dan een taakstraf bij "Halt" of een voorwaardelijke straf en een maandje onkruid schoffelen bij de plantsoenendienst.

Je suis Charlie.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-12 23:53

Citaat:
Ooit een ruiter de jury in elkaar zien trimmen vanwege een slechte score?


ja dat heb ik al eens gezien.

Ik heb begrepen,dat er ook een aantal clubs zijn,die wel spelen,maar dan vriendschappelijk.
Dat vind ik eigenlijk een mooier signaal.

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Afgelasting van amateurvoetbal n.a.v. zinloos geweld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:55

En daar ben ik het dan niet mee eens. Als er Nederlandwijd geen voetbal plaats gaat vinden, hou je er dan aan....

Je suis Charlie.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-12 23:56

Cassidy schreef:
Tja, als je echt wilt weten wat er moet gebeuren om geweld tegen te gaan bij voetbalwedstrijden, dan heb ik een aantal suggesties.

Voetbalwedstrijden bij voorkeur zonder publiek
Op momenten dat er wel een wedstrijd gespeeld kan worden met publiek, een IQ test voordat mensen de tribunes opmogen.
Op momenten dat er overlast komt, mensen voor rest van hun leven weren, en het financiele kostenplaatje op ze gaan verhalen.
Geen garantie dat ze dan nadenken voordat ze iets doen, maar wel dat ze er langer over na kunnen denken dan een taakstraf bij "Halt" of een voorwaardelijke straf en een maandje onkruid schoffelen bij de plantsoenendienst.

heeft niets met publiek te maken,,,,,,de beste man is door de spelertjes met hun noppenschoenen inmekaar getrapt!!

Zomereczeem?
Equi-Protecta paardenlotion geeft verlichting!
http://www.equiprotecta.nl/dealeroverzicht

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:56

papagroom schreef:
Citaat:
Ooit een ruiter de jury in elkaar zien trimmen vanwege een slechte score?


ja dat heb ik al eens gezien.

Ik heb begrepen,dat er ook een aantal clubs zijn,die wel spelen,maar dan vriendschappelijk.
Dat vind ik eigenlijk een mooier signaal.


Eigenlijk hoort elke wedstrijd toch vriendschappelijk gespeeld te worden? Zelfs op het allerhoogste niveau.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:57

44Myrthe44 schreef:
Hoezo schamen? Zij hebben het toch niet gedaan, waarom zouden zij zich schuldig voelen?? Dat snap ik niet helemaal.

Ik vind het meer een kwestie van respect en medeleven tonen, ook naar zijn zoon die het heeft gezien en de rest van de familie en nabestaanden. En wat is nou zo erg aan één weekend niet voetballen, is nog niet 0,0000000001% zo erg als de dood van die man volgens mij, dus waar gáát het überhaubt over!


Ik zal mijn vraag nog eens herhalen: waarom moeten de goeden hier de dupe worden van de kwaden? Er zijn zat heren en dames die wél normaal kunnen voetballen zonder bij elke scheet waar ze het niet mee eens zijn beginnen te meppen (gelukkig maar). Je hele sport word op deze manier in een kwaad daglicht gezet. En nogmaals: die man had dat echt niet zo gewild hoor... (Als hij zo gepassioneerd is over voetbal dat hij zijn vrije zaterdag besteedt aan grensrechteren )

Klinkt misschien vreemd maar ik denk dat de redenering wel snel zo gaat. Wedstrijd zaterdag? Nee, daar en daar kon een stel klojo's hun agressie niet inhouden dus nu spelen wij niet dit weekend.

@PG, wow, gelukkig zijn mij dat soort tafarelen bespaard gegeven. Walgelijk :n
Dat vind ik op zich ook een mooi gebaar, vriendschappelijke wedstrijdjes. Valt er tenminste niet zoveel te zeuren

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:57

Magrathea schreef:
quera schreef:
Goed idee.
Dan kan iedere voetballer er over na denken. En je toont ook respect vind ik.


Moeten alle jongens die gewoon voetballen voor de leuk en die zich wel normaal kunnen gedragen zich een potje plaatsvervangend gaan zitten schamen dit weekend?

Denk niet dat die grensrechter dat had gewild :n

Wie zegt dat ze zich moeten schamen?
Ze kunnen er overna denken wat zulk gedrag met de sport doet.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:58

papagroom schreef:
Cassidy schreef:
Tja, als je echt wilt weten wat er moet gebeuren om geweld tegen te gaan bij voetbalwedstrijden, dan heb ik een aantal suggesties.

Voetbalwedstrijden bij voorkeur zonder publiek
Op momenten dat er wel een wedstrijd gespeeld kan worden met publiek, een IQ test voordat mensen de tribunes opmogen.
Op momenten dat er overlast komt, mensen voor rest van hun leven weren, en het financiele kostenplaatje op ze gaan verhalen.
Geen garantie dat ze dan nadenken voordat ze iets doen, maar wel dat ze er langer over na kunnen denken dan een taakstraf bij "Halt" of een voorwaardelijke straf en een maandje onkruid schoffelen bij de plantsoenendienst.

heeft niets met publiek te maken,,,,,,de beste man is door de spelertjes met hun noppenschoenen inmekaar getrapt!!


In dit geval zou ik de spelertjes voor het leven schorsen.
Maar dit is een incident. Er gaat zoveel geweld om in de voetbal, wat de maatschappij handen vol geld kost.
En moeten we er straks echt naartoe dat de scheidsrechters met bodyguardbeveiliging van en naar het veld gebracht moeten worden?

Je suis Charlie.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:58

Cassidy schreef:
Tja, als je echt wilt weten wat er moet gebeuren om geweld tegen te gaan bij voetbalwedstrijden, dan heb ik een aantal suggesties.

Voetbalwedstrijden bij voorkeur zonder publiek
Op momenten dat er wel een wedstrijd gespeeld kan worden met publiek, een IQ test voordat mensen de tribunes opmogen.
Op momenten dat er overlast komt, mensen voor rest van hun leven weren, en het financiele kostenplaatje op ze gaan verhalen.
Geen garantie dat ze dan nadenken voordat ze iets doen, maar wel dat ze er langer over na kunnen denken dan een taakstraf bij "Halt" of een voorwaardelijke straf en een maandje onkruid schoffelen bij de plantsoenendienst.

Alleen mensen met een laag iq halen natuurlijk dit gedrag uit :roll:

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:59

quera schreef:
Wie zegt dat ze zich moeten schamen?
Ze kunnen er overna denken wat zulk gedrag met de sport doet.


Denk je nou echt dat ze daartoe in staat zijn?

Je suis Charlie.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:59

Anne_GTI schreef:
Eigenlijk hoort elke wedstrijd toch vriendschappelijk gespeeld te worden? Zelfs op het allerhoogste niveau.


Hier wordt natuurlijk met 'vriendschappelijk' bedoeld 'buiten de competitie om'... Ooit wel eens aan wedstrijden meegedaan? Ondanks dat ik altijd het beste voor heb met m'n tegenstanders, is het toch wel een soort van spannend.

En ik zeg het nog maar eens: het GROS van de voetballers zijn gewoon leuke jongens/meiden die het niet in hun hoofd halen om ook maar een vinger uit te steken naar een meerdere ( = scheids). Moeten die dan na gaan denken over dat een paar van die eikels zich zo gedraagt? Wat is daar het nut van?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:00

Cassidy schreef:
quera schreef:
Wie zegt dat ze zich moeten schamen?
Ze kunnen er overna denken wat zulk gedrag met de sport doet.


Denk je nou echt dat ze daartoe in staat zijn?

Ja dat denk ik echt :) iedereen jong of oud kan daar over na denken.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:02

Moet ik dan ook maar na gaan denken over al die ruiters die zich bitcherig gedragen tegen hun tegenstanders? Terwijl ik een hele brave heel-af-en-toe-een-wedstrijdje-ruiter ben?

Ik vraag je, wat is daar het nut van?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:02

quera schreef:
Alleen mensen met een laag iq halen natuurlijk dit gedrag uit :roll:


Het is een gedeelte afhankelijk van de groep waar iemand in beland. Zijn IQ speelt mee, en het feit hoe stevig iemand in zijn schoenen staat natuurlijk. Een minderwaardigheidscomplex en vooral bij de groep willen horen zijn in dat geval wel IQ onafhankelijk. Al verwacht ik dan wel dat iemand keuzes maakt betreffende het milieu waarin hij zich begeeft en keuzes maakt wat vereniging en sport die hij wil gaan beoefenen.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers