Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:29

g... De G paste er niet meer op ;).
Vanmorgen plaatste Metro-columnist Luuk Koelma onder de naam van Mariska Orbán-de Haas onderstaande quote.
Het is dus een hoax, máár, stel nou dat dit de mening van iemand is? Moet deze persoon deze mening dan niet uit kunnen dragen? We hebben in NL ten slotte vrijheid van meningsuiting, en zeker op bokt vind men dit érg belangrijk....

Citaat:
*knip*

Aldus vanmorgen in de Metro....
Als dit echt is, en geen hoax, dan is het toch wel heel erg gesteld met onze maatschappij.... ;(
Is dit nu wat ze bedoelen met vrijheid van meningsuiting?

BTW mods, het verzoek om dit niet te sluiten! Mijn insteek is niet Tim Ribberink, maar de vrijheid van meningsuiting
Laatst bijgewerkt door Hilli op 15-11-12 13:00, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Column is verwijderd van bronpagina op verzoek van de ouders van Tim, dus hier ook.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:29

is een hoax
staat op katholiek nieuwsblad

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:30

Dit móet toch haast wel nep zijn :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:30

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:31

daarom heb ik er ook even een zinnetje onder gezet. Want ja, er loopt een topic over Tim, maar dit is toch een heel andere insteek.

Laten we even stellen dat dit geen hoax is, mag iemand dit dan in een nieuwsblad schrijven? Ondanks dat het voor vele zeer kwetsend is, en de boekjes vér te buiten gaat, is het wel de mening van de schrijver.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:33

Dit zal toch niet???? :o
Te erg voor woorden! Ik zou zo'n vrouw aanklagen!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

nee ik vind dat je zoiets niet kunt maken over iemands anders zijn rug om

Char_elle

Belachelijk. Blijkbaar heeft ene columnist dit geschreven en de naam van Mariska eronder gezet. Maar ik vind het dieptriest dat iemand zo'n gedachtegang op internet durft te zetten. Ik vind vrijheid van meningsuiting prima, maar hiermee beledig je mensen (zowel de ouders van Tim als homo's) dat vind ik onrechtvaardig.

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:34

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:35

Het is in ieder geval niet door die mevrouw Orbán geschreven. Maar of het heel ver van hun werkelijke visie afstaat betwijfel ik.

ashley1

Dit kàn geen waar zijn, dit geloof ik nooit.
Maar mijn god, ik weet niet wat de schrijver hier van in hemelsnaam mee wilde bereiken maar ik vind het walgelijk om
zoiets persoonlijk aan de rouwende moeder van een jongen die nu onvoorstelbaar veel verdriet heeft door het verlies van haar kind te richten. Hoe kún je? :r

Veulen84

Schrijven uit naam van een ander zonder toestemming van een andere mag volgens mij zoizo niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:36

Bij de beesten af, wie het ook geschreven zou hebben. -O- Eigenlijk nog wel erger nu, want Mariska Orban wordt erop aangekeken, terwijl zij het niet geschreven heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:36

Dit kan toch niet echt zijn?

Trouwens, wel erg bruut van de krant om dit te plaatsen.. Tim zijn moeder is vast ontroostbaar en nu krijgt ze nog een trap na.. ongelooflijk!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:38

Blue_Eyes schreef:
Bij de beesten af, wie het ook geschreven zou hebben. -O- Eigenlijk nog wel erger nu, want Mariska Orban wordt erop aangekeken, terwijl zij het niet geschreven heeft.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit bedenk je toch niet, laat staan dat je het in je blad publiceert. Echt beschamend :n

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:39

het is de metro die het gepubliceert heeft
degen die het goedgekeurd heeft dat zoiets uberhaupt in zon blad komt zou zich ook moeten kapot schamen.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:41

ashley1 schreef:
Dit kàn geen waar zijn, dit geloof ik nooit.
Maar mijn god, ik weet niet wat de schrijver hier van in hemelsnaam mee wilde bereiken maar ik vind het walgelijk om
zoiets persoonlijk aan de rouwende moeder van een jongen die nu onvoorstelbaar veel verdriet heeft door het verlies van haar kind te richten. Hoe kún je? :r

Mee eens.
Wat een -:(- gekke heb je toch.
Moet dit nu een soort van vermaak zijn.
Kan er niet bij met mijn hoofd.
:n

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:42

schokkend en beschamend.
en zeer onbeschoft van de metro om dit te publiceren ook gezien het respectloze richting de ouders van Tim.

verder sluit ik mij aan bij bovenstaande

abukir

Yessy schreef:
Blue_Eyes schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit bedenk je toch niet, laat staan dat je het in je blad publiceert. Echt beschamend :n

Idd heel erg dat mensen dit kunnen. 1 van mijn fb-vrienden heeft een berichtje gestuurd naar de bewuste man, de uitgever en dat was niet erg vriendelijk en terecht.

ashley1

Inderdaad bij de beesten af.
Wát een gevoelloze eikel die dit heeft geschreven en degene die dit goedgekeurd en gepubliceerd heeft is geen haar beter.
Wat zou je hier nou mee willen bereiken, en wáárom moet dit zo open en bloot in een krant zo persoonlijk aan zulke intens verdrietige mensen worden gericht? Schoftig vind ik het, walgelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:42

Op bokt komen vaak zat kwetsende uitspraken langs, denk ik de geloofs en abortus topics. Onder het mom van: Dat is mijn mening, vind men dat dit moet mogen.

Ik speel even advocaat van de duivel: Maar als bovenstaande quote iemand zijn mening is, dan moet die persoon (volgens een groot aantal bokkers) die toch uit kunnen spreken? Het is tenslotte een mening, en op bokt is vrijheid van meningsuiting belangrijker dan het besef of je iemand kwetst met je mening.
Misschien moeten mensen die verschrikkelijk overtuigd zijn van het belang van het uiten van een mening zich nu eens op het hoofd krabben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:43

Waarschijnlijk moet ze dat van God zeggen. Valt mee dat ze het woordje Gods wil niet neer zet.

Pfff, wat een idioot.
Echt diep triest!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:44

Er zijn helaas écht mensen die zo denken hoor.. brr.
Ik vind het ziek, dat iemand alleen al zoiets schrijft (of ht nou uit eigen naam, of zielig uit andermans naam doet) en al helemaal gaat publiceren... :r

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:44

Met stijgende verbazing heb ik het citaat gelezen. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die daadwerkelijk nog zo denken, dat we alle homo's maar moeten castreren en in een kerkkoor moeten stoppen, want dan leren ze het wel af? Bah. Ook zijn niet alle homo's hetzelfde en delen ze echt niet allemaal met bosjes tegelijk het bed. Het zit in de aard van het beestje, dat haal je niet weg door te castreren, ook niet door indoctrinatie of hersenspoeling.

En dan heb ik nog niets gezegd over het schrijven onder andermans naam, schandalig. Als je van mening bent dat wat je schijft ook de waarheid is, heb dan ook het lef om je eigen naam eronder te zetten.