Mishandeling Tennessee Walking horses...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Mishandeling Tennessee Walking horses...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:53

http://www.dehoefslag.nl

De Amerikaanse dierenbescherming heeft een undercover video vrijgegeven die de ‘soring’ wanpraktijken weergeeft.

De video, vastgelegd door een undercover welzijnsinspecteur, leverde paardentrainer Jackie McConnell een officiële aanklacht voor dierenmishandeling op.

‘Soring’ is een dubieuze en illegale trainingsmethode die vooral bij gangenpaarden als de Amerikaanse Saddlebred en de Tennessee Walking Horse wordt gebruikt. De voorbenen van de dieren worden ingespoten met een chemische stof, waardoor de paarden irritatie en pijn voelen. Vervolgens wordt het been stevig ingepakt in plastic, waar kettingen omheen worden gebonden. De irritatie van de chemicaliën worden op deze manier verergerd door de warmte en de kettingen die tegen de pijnlijke plekken drukken. Via deze trainingsmethode probeert men de paarden te overtuigen hun benen hoger en sneller op te tillen.

De videobeelden (in 2011 gemaakt) laten zien hoe diverse paarden op deze manier worden behandeld. Verder werden de paarden diverse keren geslagen, geschopt en kregen stroomstoten in het gezicht. Sommige dieren werden met stokken tegen het hoofd en benen geslagen. Sommige dieren werden getraind om niet te reageren op inspectiemethodes die tijdens wedstrijden worden gebruikt om te controleren of de paarden niet volgens deze beruchte methode worden getraind.

De paarden werden op 1 maart in beslag genomen. Hoewel ‘soring’ al lange tijd illegaal is, blijven trainers van gangenpaarden deze methode gebruiken. Tijdens het onderzoek naar McConnell had de trainer al een showverbod van vijf jaar op zak

Moderatoropmerking:
link verwijderd

Niet voor de gevoelige zieltjes! (ik heb mijn best gedaan het filpmje af te kijken, maar dat is me niet gelukt...... ) Dus je bent gewaarschuwd.

Openingspost aangepast
Laatst bijgewerkt door Nuage op 22-05-12 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:58

;( vreselijk ;(

EngeltjeS

Re: Mishandeling Tennessee Walking horses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:00

Ooooh gatverdamme... dit is echt héél sneu!
Hoe ze de hoeven ook inbalsemen en inpakken :=

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:06

Verschrikkelijk ;(

Ik heb zonder geluid gekeken waarom slaan ze hem met stokken op ze hoofd? Wat is volgens hun het nut?

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:08

Wat een horror voor die paarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:11

Wat verschrikkelijk.. :n

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:11

Ik geloof dat ze de paarden op die manier leren om hun hoofd hoger te houden tijdens het lopen!

De chemicalien waarmee ze de voeten insmeren, zorgen voor zeer ernstige irritatie en pijn waardoor ze de voeten hoger optillen. Vervolgens hangen ze er vele kilo's metaal aan, voor het nog hoger optillen van de benen. Het schoppen onder de buik lijkt te gebeuren om de kont en achterbenen te laten zakken. Als ze in stal moeite hebben overeind te komen, als gevolg van de pijn door het hele lijf en met name in de voeten, worden ze flink geslagen en in elkaar gebeukt om ze overeind te helpen.

Het is me net gelukt het hele filmpje te kijken, hoop dat ik vanavond weer een beetje bijgekomen ben en zonder nachtmerries de nacht door kan.

Wat een hel. Heb nog niet eerder zoiets gezien (maar het bestaat uiteraard wel).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:12

Verschrikkelijk. Waarom moeten die beesten zo achterlijk lopen? Dat is toch geen normale gang meer, je kan niet eens fatsoenlijk zitten. :r :r
Wat een verschrikking als je paard bent op zo'n stal zeg. :(:)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:14

ik heb gekeken tot dat ze het paard liggend in de stal gingnen slaan. ik heb zelf ook een tennesseewalking horse merrie en daar doe ik dat ook echt niet bij! ze hoeft helemaal niet hoor benen zo hoog op te trekken en toch is ze nederlands kampioen geweest.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:16

het zou zooooo fijn zijn als er een slotje hierop komt.
Dit is idd afschuwelijk en het kan de indruk wekken dat dit standaard is bij de TWH, wat dus absoluut niet zo is.
Een hele kleine groep (idiote) mensen in de USA gaan zo met de paarden om, niet goed te praten, maar lieve mensen, koppel dit aub los van het ras.
in elke disipline en bij elk ras, komt mishandeling voor helaas!!
ook in nederland zijn er stallen die paarden zeer regelmatig met een stuk hout te lijf gaan!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:18

hier moet juist helemaal geen slotje op; hier moet veel meer ruchtbaarheid aan worden gegeven. Wat die paarden moeten ondergaan is AFSCHUWELIJK !!!!!!!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:19

Ik snap gewoon niet dat die "mensen????" nog 1 oog kunnen dicht doen 's nachts?
Ik heb maar 10 sec kunnen kijken denk ik, hoe kan je zoiets filmen? Of is dit bewust iemend met verborgen camera geweest om het aan de buitenwereld te tonen?
Ben er echt ni goe van bah bah bah

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:20

Het gaat ook om dit specifieke geval, deze trainer die het structureel doet. Staat nergens dat alle Tennessee walking horses mishandeld worden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:20

Nee inderdaad, we mogen niet doen alsof we het niet gezien hebben...zeker geen slotje...hoe meer mensen je kan bereiken hoe beter.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:22

@ Iana: Joyfordogs wil gewoon dat wel helder is dat dit niet bij alle Tennessee Walking horses gebeurt... Kan me dat wel voorstellen.

Dat gezegd hebbende: ik vind dat er geen slotje op moet.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:23

en ik heb het filmpje afgekeken.
Zou het liefste vandaag nog een ticket kopen, naar die stal gaan en stuk voor stuk die mensen met een stok in elkaar meppen, chemicaliën op hun lijven smeren etc.

Wat mij ook raakt is dat mensen door dit soort afschuwelijke filmpjes, dit gaan associëren met de TWH.
Ik ken diverse onwijs leuke fijne TWH's die gelukkig nooit dit soort praktijken hebben meegemaakt en zalig zitten.
als we niets kunnen doen aan dit soort praktijken, kunnen we er beter ook geen aandacht aan besteden om een manier bedenken hoe we dit soort idiote praktijken, een halt toe kunnen roepen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:24

joyfordogs schreef:
het zou zooooo fijn zijn als er een slotje hierop komt.
Dit is idd afschuwelijk en het kan de indruk wekken dat dit standaard is bij de TWH, wat dus absoluut niet zo is.
Een hele kleine groep (idiote) mensen in de USA gaan zo met de paarden om, niet goed te praten, maar lieve mensen, koppel dit aub los van het ras.
in elke disipline en bij elk ras, komt mishandeling voor helaas!!
ook in nederland zijn er stallen die paarden zeer regelmatig met een stuk hout te lijf gaan!!

Sorry maar het is geen kleine groep,er zijn een aantal staten waar dit juist heel normaal is en iedreen het zo doet.
Zelf hebben wij een bevriende veearts in de states wonen en die vecht deze gruwelijkheden maar die mensen zijn diehards en niet bang voor dreigementen.
Het juist goed dat er nu eindelijk aandacht is voor deze gruwelijkheden!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:26

ik had dan liever een andere tekst gezien boven het onderwerp, maar snap dat dit niet gebeurd is.
Geregeld duiken dit soort filmpjes op en ze worden dus met de TWH samen gezien, voor diverse mensen een reden om nooit zo'n ras te willen terwijl dit gelukkig maar, om een hele kleine groep mensen.
vandaar mijn reactie.

Dat dit soort praktijken moet stoppen, is iedereen het wel mee eens.

en waarom mensen dit doen is denk ik ook wel duidelijk, het draait maar om 1 ding: GELD!!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:27

het zou fijn zijn als iemand hier ook nog zijn mening over kon geven. joyfordogs mag dit toch zelf weten?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:30

liesjecryos schreef:
Sorry maar het is geen kleine groep,er zijn een aantal staten waar dit juist heel normaal is en iedreen het zo doet.
Zelf hebben wij een bevriende veearts in de states wonen en die vecht deze gruwelijkheden maar die mensen zijn diehards en niet bang voor dreigementen.
Het juist goed dat er nu eindelijk aandacht is voor deze gruwelijkheden!

Als dit zo is, dan is dat zeer zorgwekkend en dan vind ik al helemaal dat mensen er van af moeten weten.

Overigens: dat mensen vooroordelen vormen, veralgemeniseren, en dus deze praktijken koppelen aan een hele groep (paarden/ trainers), is een gegeven. Dat is de fout van die mensen. Wil niet zeggen dat je dan zo'n topic maar niet moet openen. Maar is wel goed om het dan gezegd te hebben dat het niet overal gebeurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:31

gummie schreef:
Niet voor de gevoelige zieltjes! (ik heb mijn best gedaan het filpmje af te kijken, maar dat is me niet gelukt...... ) Dus je bent gewaarschuwd.
http://www.youtube.com/watch?v=gxVlxT_x-f0&sns=fb

Ik weet niet of er al een topic over bestaat, maar vind dat het onder de aandacht gebracht moet worden. Weet alleen niet zo goed hoe er iets aan te doen... ;( ;(

Ps. weet ook niet zo goed in welke categorie het topic thuis hoort dus excuses als ie verkeerd staat...

Misschien handig om ook de tekst en de bron erbij te zetten.
Dat geeft het plaatje veel beter weer :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:32

gummie schreef:
@ Iana: Joyfordogs wil gewoon dat wel helder is dat dit niet bij alle Tennessee Walking horses gebeurt... Kan me dat wel voorstellen.

Dat gezegd hebbende: ik vind dat er geen slotje op moet.

Neen natuurlijk, dat begrijp ik...zoals eerder gezegd gebeuren zulke praktijken bij andere rassen ook met andere "doelen"
Voor mij gaat het enkel om de mishandeling, de omgang met die dieren, de manier waarop...moet gestopt worden en als we overal slotjes op doen, doen we onze ogen dicht.
Dit is een behandeling die er bij die "mensen" ingebakken is en als basis gebruikt wordt voor elk paard dat daar binnen komt.
Een aangekweekte ziekelijke gewoonte die moet verboden worden!
Zal niet simpel zijn als je al ziet hoe ze hier in België gewoon doorgaan met staarten couperen van trekpaarden...wet of geen wet...de mens gaat gewoon door |(

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:34

Openingspost is aangepast
Laatst bijgewerkt door gummie op 19-05-12 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:37

maureen16 schreef:
het zou fijn zijn als iemand hier ook nog zijn mening over kon geven. joyfordogs mag dit toch zelf weten?

dank dat ik mijn eigen mening mag hebben ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:39

Ja natuurlijk mag dat!