De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:59

pien_2010 schreef:
Wat ik griezelig vind van al die theorieën en verhalen, is dat we het niet weten en het één groot broodje aap verhaal, complot theorie kan zijn. Of anders gezegd, de ouders kunnen wel degelijk onschuldig zijn en normale mensen die een dochter vermist hebben. Wij staan daar veels te ver van af.

Sinds de hele hype rondom LuciaB waarin ook iedereen zo zeker wist dat we met een gestoorde moordenares te maken hadden, blijf ik heel ver van zulke speculaties rondom zaken. Zowel in mijn eigen privé leven als dat het om nieuws zaken zou gaan. Alleen als zaken echt zeker zijn neem ik ze voor waar aan.

Dus blijf allemaal wel nuchter en kritisch. Want deze ouders zijn pas schuldig als het bewezen is. Zo niet, dan kunnen het diep tragische mensen zijn. Mensen die hun dochter hebben verloren. Dat al erg genoeg is. En dan ook nog eens als verdachten aangemerkt worden. Daar moet je toch niet aan denken dat je zoiets overkomen zou.

Wel mee eens, doch de "belangstelling"die de ouders krijgen, roepen ze wel zelf op hun af. Elk jaar worden er kinderen vermist, van velen hoor je nooit meer iets en sommigen zaken worden een cold case, nadat ze eerst jaren in de vergetelheid lagen. Ik heb het te doen met de tweeling die over is. Zij leven in de schaduw van de wanhoop die de ouders koesteren, als ze onschuldig zijn. Je kan iemand ook in je hart bewaren en doorgaan met wat er nog wel is. In plaats daarvan legt de moeder elk jaar een kerstcadeautje in een lege kinderkamer. Ik volg de verdwijning van Mc Cann niet.Maar als je kranten leest, kom je weleens berichten tegen. Snap werkelijk waar niet, dat ze daar ruimte voor maken. Kranten zijn er om nieuws te verslaan, niet om mensen te beschuldigen en laten wanhopen.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:12

Ersina schreef:
Wel mee eens, doch de "belangstelling"die de ouders krijgen, roepen ze wel zelf op hun af. Elk jaar worden er kinderen vermist, van velen hoor je nooit meer iets en sommigen zaken worden een cold case, nadat ze eerst jaren in de vergetelheid lagen. Ik heb het te doen met de tweeling die over is. Zij leven in de schaduw van de wanhoop die de ouders koesteren, als ze onschuldig zijn.


Ik ook. En kleine kinderen worden groot. Die zullen straks zelf op zoek gaan naar de waarheid.
Er genoeg reden voor twijfel. Als gevolg van de media aandacht die de ouders zelf hebben gezocht staat alles uitgebreid op internet, Wat zullen ze er bijvoorbeeld zelf van vinden om straks te lezen dat ze iedere avond door hun ouders alleen werden gelaten in het appartement en de manier waarop hun ouders zich na de verdwijning van Madeleine gedroegen. Wat doet dat met de relatie met je ouders....

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 14:33


Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:40

Ik las het ook net. Kan me niet voorstellen dat het echt nieuws is, dan hadden ze het vast wel willen delen met de politie.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:44

Anoeska27 schreef:
Ik las het ook net. Kan me niet voorstellen dat het echt nieuws is, dan hadden ze het vast wel willen delen met de politie.


De Britse politie staat toch achter de ouders?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:37

Is dat zo?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:39

Anoeska27 schreef:
Is dat zo?


Dat dacht ik, vandaar de vraag... Het is geen voldongen feit in mijn hoofd hoor!
Maar ik meende dat de Britse politie achter de ouders stond en de Portugese politie niet.

Ik kan dan de handeling van die nieuwszender wel rijmen... Al ga ik er nog steeds vanuit dat ze allang niet meer leeft. Een doorbraak zou mooi zijn.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:18

Ik moest toevallig ook weer aan dit topic denken toen vorige week ineens dit een hit werd:

https://www.youtube.com/watch?v=b4RlOiVJjCo

Supermooi idee, alleen ...

Citaat:
,,Misschien herkent iemand wel een van onze geliefden of zet ons op een spoor waardoor we hen na al die jaren terug kunnen vinden.'' Kate McCann, moeder van de 10 jaar geleden verdwenen kleuter Maddie, is ambassadrice van het koor is. Ze zingt echter niet mee.


En toen wilde ik het filmpje al bijna niet meer bekijken. Toch gedaan want die andere mensen kunnen daar niks aan doen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:00


Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 23:57

Nee idd. Al zitten ze met hun ideeen denk ik wel het meeste in de buurt. Ik denk ook dat Madeleine Portugal in ieder geval nooit heeft verlaten.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 01:17

Het blijft een trieste zaak :(

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:28

Ik denk zelf ook dat deze kleine meid nog steeds in Portugal is en nooit heeft verlaten zoals wat Babootje hier zegt.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:35

Janine1990 schreef:
Anoeska27 schreef:
Is dat zo?


Dat dacht ik, vandaar de vraag... Het is geen voldongen feit in mijn hoofd hoor!
Maar ik meende dat de Britse politie achter de ouders stond en de Portugese politie niet.

Ik kan dan de handeling van die nieuwszender wel rijmen... Al ga ik er nog steeds vanuit dat ze allang niet meer leeft. Een doorbraak zou mooi zijn.

De Britse politie heeft in elk geval miljoenen, ja miljoenen, uitgegeven aan dit hele gebeuren. Ik weet niet of ze zo zeer "achter" de ouders stonden alswel gewoon beweken voor de druk. De ouders hebben banden op politiek niveau en met nieuwszenders/kranten, dus konden alles gemakkelijk naar hun hand zetten.
Dat lukte ze hier in Portugal niet. Dat viel tegen, dus werden de Portugezen in het algemeen , maar de politie in het byzonder, als incompetent neergezet door de Britse media. Helaas werd ook veel van hen overgenomen door andere landen en niet zozeer van de portugese media (lastiger te vertalen) waardoor mensen maar halve waarheden meekregen en er een bepaalde antipathie werd gekweekt tegen de portugese politie.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:34


Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:31

Ik heb dat meteen geroepen toen, dat ze daar op z´n minst verborgen was, want de speurhonden gingen er heen, maar ze mochten er niet in.

De Portugese krant Expresso heeft deze week een bijlage waarin maar liefst 13 paginas over de zaak. Ik zal die straks even doorspitten, maar ik verwacht niet dat er veel extra nieuws uit komt.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:01

Bizar inderdaad van dat kerkje. Waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er nou echt gebeurd is.

'Het onderzoek heeft 13 miljoen Euro gekost' :wow:

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:48

Er moet ergens een filmpje zijn dat Gerry iets zei van "Give me the body" toen zij werden verdacht. Toen dacht ik al: die vinden ze niet meer. Moet ik even naar spitten.

Anoniem

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 05:24

Heb deze zaak nooit zo gevolgd maar de discussie hier maakt het zeker interessant.
Heeft iemand nog een link naar een goede documentaire of iets dergelijks over de zaak?

Eerder in het topic stond een link maar die werkt niet meer.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 09:25

enzino schreef:
Heb deze zaak nooit zo gevolgd maar de discussie hier maakt het zeker interessant.
Heeft iemand nog een link naar een goede documentaire of iets dergelijks over de zaak?

Eerder in het topic stond een link maar die werkt niet meer.


Hier vind je er wel een paar die het volgens mij nog wel doen.

https://jillhavern.forumotion.net/t1014 ... ine-mccann

Anders even op youtube Madeleine McCann of Goncalo Amaral zoeken.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:12

Het meest opvallende is dat het echtpaar werkelijk nooit direct antwoord heeft gegeven op vragen, dat ze niet mee willen werken aan een reconstructie en dat er twee telefoontjes met de vaste lijn zijn gepleegd voordat Kate alarm sloeg en ze zwijgt daar ook over. Maar ze had de Britse pers al te pakken voordat de politie kwam en het is bekend dat media dingen alleen in de weg zitten, dus het werkte natuurlijk fantastisch als rookgordijn.

Verder natuurlijk op zich al raar dat ze geen gebruik maakten van de oppasdienst die er gewoon is op het vakantiepark.

De zaak is heropend, maar alleen om te kijken naar andere mogelijkheden dan de dood en verbergen van lijkje, en tot nu toe geen enkel spoor dat wijst op ontvoering.

Het apartement dat ze toen huurden is trouwens verkocht.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 09:18

Ik denk ook dat Madeleine niet gestorven is op 3 mei maar op 2 of 1 mei. En dat de eerste plek waar Madeleine is bewaard in een blauwe sporttas in de kast (waar de honden later aansloegen op lijkgeur).
Gerry moet tijd nodig hebben gehad om het ontvoeringsscenario te bedenken en uit te voeren.
Ik denk ook nog steeds dat er een vrijmetselaarslink is. Gerry is daar lid van en zo ook Haynes Hubbard, een in Portugal wonende anglicaanse priester wiens vrouw Susan over de sleutels van het kerkje beschikte.
Bij onderzoek naar de telefoons van Kate en Gerry bleken gesprekken en SMS berichten te zijn gewist.
De avond van 3 mei (de ontvoeringsavond) werd Madeleine uit de tas gehaald en overgebracht naar het kerkje door Gerry (die door de fam. Smith werd gezien).

Waar ik nog een beetje mee zit met deze theorie is, hoe lang Madeleine verborgen is geweest in het kerkje voor het 2e transport plaatsvond, c.q. zij mee is gecremeerd met de Britse vrouw zoals Amaral denkt.
Gezien de lijkgeur in de auto, die pas een kleine maand na de verdwijning door de McCanns werd gehuurd. Hoe past dat in de theorie.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:56

Ze was op 3 mei nog in de creche ´smiddags...

Ik heb het idee dat ze langer in de kerk heeft gelegen, maar de lijkgeur kan natuurlijk ook van bv de knuffel komen die ze bewaard hebben, of kleding. Hoeft niet specifiek van het lijkje zelf te zijn.
Het kan zijn dat ze een vuilniszak met bv haar pijamaatje etc en of spullen waarmee ze de vloer hebben schoongemaakt en alle plaatsen waar ze gelegen heeft, later hebben verplaatst met de auto.
En dat het aan hun handen heeft gezeten odat ze nog met die kuffel rondliepen...
Ik neem aan dat de honden zeer kleine geurdeeltjes al opvangen.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:35

Lusitana schreef:
Ze was op 3 mei nog in de creche ´smiddags...

Daar was twijfel over toch? Ze stond wel op de lijst maar niemand had haar gezien ofzo? Er klopte iig iets niet aan, er was iets anders dan op de andere dagen. Babootje weet jij dat?

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 15:35

Lusitana schreef:
Ze was op 3 mei nog in de creche ´smiddags...


Tja en daar is dus discussie over. De creche log lijsten zijn niet goed bijgehouden en dus onbetrouwbaar.
De enige - onafhankelijke - getuige die Madeleine kende en heeft verklaard dat ze haar op die dag heeft gezien (Catriona Baker, de creche juf van de Lobsters de creche waar Madeleine zat) heeft tegenover de politie tegenstrijdige verklaringen afgegeven. Sommige in- en uitlog momenten had ze zelf getekend, terwijl altijd de ouders moeten tekenen. Kortom had ze er een "mess" van gemaakt. Ocean Club heeft haar ook - na het incident - binnen 24 uur na het afgeven van haar verklaring op 10 mei verplaatst naar een andere locatie in Griekenland.
Er is feitelijk maar 1 betrouwbare getuige die Madeleine heeft gezien tijdens die vakantie. Een dochter van een schoonmaakster die in een naastgelegen restaurant schoonmaakte. Dat was op 29 april (zondag).
In deel 8 van onderstaand documentaire overzicht worden de creche records besproken.
De 8 delige documentaire bevat trouwens een zeer gedetailleerd en compleet overzicht.

Part 1
https://www.youtube.com/watch?v=POD3ib5BIWY&t=37s

Part 2
https://www.youtube.com/watch?v=rVslRvqN1Ic&t=41s

Part 3
https://www.youtube.com/watch?v=kA4ahYP5uos

Part 4
https://www.youtube.com/watch?v=GRGYoXnP2ec

Part 5
https://www.youtube.com/watch?v=AK2fUqbFbHQ

Part 6
https://www.youtube.com/watch?v=z0hrmfcKjoM

Part 7
https://www.youtube.com/watch?v=Hb0j41d3_H4

Part 8
https://www.youtube.com/watch?v=WiBBTnJNsQU

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:52

De bovenbuurvrouw heeft haar gezien. Maar ze is dood, dus ze kan niet meer getuigen, maar dat een en ander mis is gegaan bij die crèche wat in en uit checken betreft, dat was niet iets van specifiek die week ofzo.

De politie gaat er in elk geval van uit dat ze de derde gewoon om half zeven samen met de tweeling in bed is gelegd.

Ik heb even naar een stuk van deel 8 zitten kijken, maar het is voor mij echt niet overtuigend.

Wat betreft getuigen, we weten dat getuigenverklaringen sowieso niet zo betrouwbaar zijn en het gaat om een heel erg 13 uit een dozijn, kindje, wie let daar nou op? Als je wordt gevraagd of je die hebt gezien, hoe zeker kun je dat dan zeggen?

En alleen omdat er een duidelijk view was en ze toevallig op de laatste foto waar ze op staat dezelfde kleren aan had (nogal logish op vakantie) was ze meteen maar dood en de foto niet op de dag genomen dat ze zeiden? Overigens is er natuurlijk geen bewijs van wanneer die foto genomen is, maar zelfde kleren aan vind ik zelf op zich geen steekhoudend argument voor wat dan ook. Ze waren op vakantie, dan ga je echt geen koffers vol met kleren en schoenen voor je kinderen meenemen.

En die hele ophaal theorie is ook alleen maar raden. Daar kun je toch niet serieus op af gaan?
Wellicht werden de kinderen standaard al voor de hele week ingeschreven op vaste tijden in en uit. Het is geen bewijs voor dat ze er was maar ook niet voor dat ze er niet was.

En de handtekening? Ze willen graag de achternaam van het kind zien, lijkt mij en dat is mc Cann.

Het is allemaal erg entertaining, maar ik zie in elk geval niet waarom er getwijfeld zou moeten worden.

Het ontvoeringsgeval kun je in drie seconden in paniek bedenken hoor, daar hoef je geen dagen voor te plannen.

Wat betreft het forensische gedeelte, er is niet onmiddelijk politie gebeld, niet onmiddelijk gekomen en al helemaal niet uitgegaan van iets anders dan dat ze uit het huis was gelopen/gehaald, dus er is niet naar een lijk gezocht of sporen daarvan, tot later. Waarom zou het lijkje niet uren in het apartment hebben gelegen?
Wel is heel slim alles meteen besmet met vingerafdrukken van alle vrienden door het hele huis heen.

Ik niet dat het handig is om je mee te laten sleuren in allerlei theorieën die gebaseerd zijn op losse flodders die wel goed uitkomen.

Ja, er is van alles bij elkaar gelogen en tegengesproken, en de zaak stinkt aan alle kanten, maar het drie dagen eerder dood zijn gaat er bij mij op grond van de aannames vooralsnog niet in.
Ik ben op zich wel te overtuigen van vanalles en nogwat, maar dan moet er met wat beters gekomen worden.

Het grootste probleem van de hele zaak is dat Gerry een meestermanipulator is.