spettic schreef:
Maar iemand anders kan het wel heel erg vinden en het zich aantrekken als je vloekt met bijv gvd[/quote]
Ik probeer dit te begrijpen spettic. Maar als ik dat nu zeg, wat verschil maakt dat dan voor jou? Jij zegt het niet en ik kan me niet voorstellen dat God (al geloof ik er zelf niet in) daar wakker van ligt. Wat maakt gvd juist zo kwetsend voor jou dan? Lijkt me dat het eerder slecht is voor degene die het gebruikt?[/quote]
Ik heb geloof ik nergens gezegd dat [b]ik[b] het kwetsend vind voor mezelf aangezien ik de discussie open en neutraal wil houden. Anders krijg je persoonlijke aanvallen over en weer en dat heeft geen zin.
Een christen heeft een persoonlijke relatie met God. Je kunt het vergelijken met Vader/kind of met allerbeste vrienden relatie. Wanneer je dan iemand hoort vloeken met GVD omdat zijn/haar veters oid in de knoop zitten dan is dat kwetsend. De christen in kwestie die zich gekwetst voelt gaat toch ook niet schelden op jou vader/beste vriend/vriendin omdat het even tegen zit? Ik denk dat je het zo kunt vergelijken.[/quote]
Ok sorry hoor, ik nam aan dat dat voor jou ook geldt aangezien ik je nogal extreem vond in het begin van het topic, maar daarvoor mijn excuses.
Ik kan dan weer niet begrijpen dat je een vaderband hebt met God, die je nooit hoort of ziet. Dus nee, dat is niet hetzelfde voor mij.