Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:52

Dat klopt en ik vind het enorm hinderlijk.
Vooral als het op het werk is. In mijn vrije tijd kan ik dat nog uit de weg gaan.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 02:51

Nies_ schreef:
Mijn vader noemt het pas Amerikaans Engels als er "fiets" in elke zin gebruikt is en er was voor mij maar 1 avond nodig om te begrijpen waarom :+


Correctie. Als het over televisieprogramma's gaat eerder: als er in elke zin *bieeeeep* gebruikt wordt. Heel tof als je een Amerikaanse uitzending kijkt met een aantal grofgebekte mensen ertussen. Fantastische belevenis x) "Biep, bieeeep, biep biep, bieeeeeeep, biepbiep".. Ook zo lekker te volgen op die manier :P Alsof ik niet tegen wat 'oliebol', 'fiets' of 'bitch' kan. Maar blijkbaar zijn Amerikanen anders en zouden ze spontaan doodvallen bij het horen van een vloek of scheldwoord. Als het op televisie komt in ieder geval :D

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 03:40

Ik vloek wel, maar alleen thuis eigenlijk, het lucht af en toe op en thuis kan ik doen en laten wat ik wil, zo hoort het ook :D.
Bij vrienden kan ik ook vloeken, ligt eraan bij wie ik ben.
Op werk, bij familie, of mensen die er niet van gediend zijn, let ik zeker op mijn woorden.

Ik vind de reacties hier wel komisch, ik durf te wedden dat de helft van de mensen hier weleens vloekt wanneer bijvoorbeeld de teen gestoten wordt :)).

Om discussies te voorkomen: noem mij maar asociaal, ik ben mezelf, deal with it or not.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:57

ik vloek zelden. door de invloed en verwachtingen van de maatschappij is vloeken gewoon onbeschoft. Als ik een meisje hoor vloeken(overigens geeft vloeken bij een man hetzelfde effect).. vind ik het meteen een onbeschoft viswijf hahaha, of een kamper:P
Dat is meteen het beeld dat een vloekend persoon bij mij opwekt..
Tokkie, kamper, viswijf, hagenees..
dat soort dingen. zelfs als ik mn teen stoot zeg ik alleen 'aaaaaaah'
en trek een pijnlijk gezicht. Bij mij komt er pas een vloek uit als ik echt heel erg pissig ben op iemand.
Maar mijn vocabulair rijkt niet zo ver wat dat soort woorden betreft.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:18

Tja... draai het eens om... Vind je het niet wat asociaal van jezelf om iemand te beoordelen op uitspraken die diegene doet in een bepaalde situatie?
En nee dan heb ik het niet over continue overal krachttermen achter zetten, of stampend en tierend naast een lege koffie-automaat staan :Y)

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:20

Ik vloek eigenlijk best wel veel en vind het altijd een opluchting :')
Het is niet zo dat ik mensen verrot scheld maar ik vind het toch wel fijn als ik iets fout heb gedaan of me teen stoot e.d. om dan even lekker vanalles eruit te gooien haha

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:28

RoyceMack schreef:
ik vloek zelden. door de invloed en verwachtingen van de maatschappij is vloeken gewoon onbeschoft. Als ik een meisje hoor vloeken(overigens geeft vloeken bij een man hetzelfde effect).. vind ik het meteen een onbeschoft viswijf hahaha, of een kamper:P
Dat is meteen het beeld dat een vloekend persoon bij mij opwekt..
Tokkie, kamper, viswijf, hagenees..
dat soort dingen. zelfs als ik mn teen stoot zeg ik alleen 'aaaaaaah'
en trek een pijnlijk gezicht. Bij mij komt er pas een vloek uit als ik echt heel erg pissig ben op iemand.
Maar mijn vocabulair rijkt niet zo ver wat dat soort woorden betreft.

Wat hypocriet zeg _O- een vloekend persoon vind jij een onbeschoft viswijf?

Dusse, tokkie, kamper, viswijf en hagenees word niet gezien als scheldwoord?? :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:28

Nee hoor, dat zijn hele beschaafde woorden.

:')

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:31

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de invloed en verwachtingen van de maatschappij die vloeken onbeschoft maken :? . Ik vind vloeken namelijk zeker niet altijd onbeschoft. Het is soms een enorme emotionele ontlading waarbij er een aantal woorden vrijkomen, en het te pas en te onpas is ook niet oke.

Maar wat is er onbeschoft aan om keihard "KU.T" te roepen als je net je kleine teentje tegen de hoek van de tafel hebt gestoten wat onwijs veel pijn doet :x ?? Of je ongeloof uiten door "No fu.ckin' way" te zeggen?? Ehh oliebol, nog zoiets als je ergens enorm van baalt.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:30

Want als je een hagenees bent ben je meteen ordinair :')

Dat je zelf niet scheldt wil niet zeggen dat mensen die dat wel doen meteen ordinair zijn hoor.
Jij bent van de vooroordelen :')

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:08

RoyceMack schreef:
ik vloek zelden. door de invloed en verwachtingen van de maatschappij is vloeken gewoon onbeschoft. Als ik een meisje hoor vloeken(overigens geeft vloeken bij een man hetzelfde effect).. vind ik het meteen een onbeschoft viswijf hahaha, of een kamper:P
Dat is meteen het beeld dat een vloekend persoon bij mij opwekt..
Tokkie, kamper, viswijf, hagenees..
dat soort dingen. zelfs als ik mn teen stoot zeg ik alleen 'aaaaaaah'
en trek een pijnlijk gezicht. Bij mij komt er pas een vloek uit als ik echt heel erg pissig ben op iemand.
Maar mijn vocabulair rijkt niet zo ver wat dat soort woorden betreft.


Trouwens het is reikt ipv rijkt (werkwoord aanreiken). Niet gaan schelden nu hèhè :-)
Viswijf nou dan moet ik maar donders snel naar een echt vissersdorp verkassen ;-)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 16:12

Gezellig met zijn allen in Urk gaan wonen dan maar *\o/*

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:25

Marjoow schreef:
RoyceMack schreef:
ik vloek zelden. door de invloed en verwachtingen van de maatschappij is vloeken gewoon onbeschoft. Als ik een meisje hoor vloeken(overigens geeft vloeken bij een man hetzelfde effect).. vind ik het meteen een onbeschoft viswijf hahaha, of een kamper:P
Dat is meteen het beeld dat een vloekend persoon bij mij opwekt..
Tokkie, kamper, viswijf, hagenees..
dat soort dingen. zelfs als ik mn teen stoot zeg ik alleen 'aaaaaaah'
en trek een pijnlijk gezicht. Bij mij komt er pas een vloek uit als ik echt heel erg pissig ben op iemand.
Maar mijn vocabulair rijkt niet zo ver wat dat soort woorden betreft.

Wat hypocriet zeg _O- een vloekend persoon vind jij een onbeschoft viswijf?

Dusse, tokkie, kamper, viswijf en hagenees word niet gezien als scheldwoord?? :D


Ja absoluut wel,
Maar dat uit ik niet:) ik DENK het.
En iemand hierboven zei dat het niet juist is om iemand te veroordelen op het gebruik van kracht termen.. Ik vind het nergens voor nodig dat men dat in het openbaar doet.
Waarom moet dat?
Ik weet dat heel veel mensen zich eraan storen en jaaa veel mensen veroordelen je daarop (als je flink scheld in het openbaar).. En ik kan ze geen ongelijkgeven want het is best onbeschoft.
Het schijnt wel bewezen te zijn dat vloeken werkelijk oplucht, maar tis gewoon.. Tja.. Niet nodig. In mijn ogen.
Ik zou ook niet willen dat mijn kind dat soort woorden zou gebruiken in het openbaar.

Kijk dat je scheldwoorden denkt, vind ik iets anders..
Tis best wel een ethische kwestie. Jeugd van tegenwoordig doet bijna niks anders en de oudere
garde vindt het verschrikkelijk.

Overigens een hagenees is geen ordinair iets. Je begrijpt wel wat ik bedoel.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:50

Ik vind vooral het 'in het openbaar' zo belachelijk klinken. Het is zo gemaakt allemaal. 'Laten we ons goed voordoen'. Blegh.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 14:24

Ik zit zo een beetje na te denken, maar word ik nou een ander persoon als ik niet vloek in het openbaar? Ik ben dan toch nog steeds mijzelf? Dan ga je toch ook niet anders over me denken, als je niet weet dat ik onder vrienden enzo wel vloek?

Ik vind het maar raar.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:48

xHaithi schreef:
Nies_ schreef:
Mijn vader noemt het pas Amerikaans Engels als er "fiets" in elke zin gebruikt is en er was voor mij maar 1 avond nodig om te begrijpen waarom :+


Correctie. Als het over televisieprogramma's gaat eerder: als er in elke zin *bieeeeep* gebruikt wordt. Heel tof als je een Amerikaanse uitzending kijkt met een aantal grofgebekte mensen ertussen. Fantastische belevenis x) "Biep, bieeeep, biep biep, bieeeeeeep, biepbiep".. Ook zo lekker te volgen op die manier :P Alsof ik niet tegen wat 'oliebol', 'fiets' of 'bitch' kan. Maar blijkbaar zijn Amerikanen anders en zouden ze spontaan doodvallen bij het horen van een vloek of scheldwoord. Als het op televisie komt in ieder geval :D


Moet je the maury show zien. Dat is een en al pieeeppp... XD
Achja, ik scheld ook weleens op mn werk, maar dan wel als er geen klanten zijn :')

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:29

Ik vind vloeken onbeschoft en goedkoop (ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er afentoe ook wat uit gooi, maar ik doe m'n best om me in te houden). Wil je dan toch vloeken? Bedenk zelf iets orgineels. Nog een dingetje: mensen die het met God schelden vinden kunnen en het belachelijk vinden wanneer men met kanker scheldt, zijn zelf geen haar beter dan mensen die wel met kanker schelden. Ik als gelovige vind het vreselijk en kwetsend om te horen wanneer iemand in Gods naam scheld (ik haak dan ook meteen af aan mensen die met God vloeken, hun hoeven bij mij niet aan te kloppen). Ik hoop dat iedereen gelovige wat meer gaat respecteren en niet zomaar bij iedereen met Gods naam gaat schelden :).

edit: het schelden naar een persoon toe vind ik wel not-done. Zelfs zoiets niet : stomme mestkever ofzoiets. :n

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:25

Woehoe!

Afbeelding

Ik snap echt niet waarom mensen persoonlijk beledigd zijn als er gevloekt wordt... Dat is toch maar net hoe je het zelf opvat? Net als schelden met God, dat doet men in het algemeen niet omdat je iets tegen Hem hebt, wel?
appelflap is daarin een leuke; het stamt van de uitdrukking "God verdoeme mij!", ofwel een vervloeking die men op zichzelf afroept, of (bij bijvoorbeeld pijn) "God verdoeme deze pijn!" . Verdoemen betekent hier 'naar de hel veroordelen' of 'tot een onvermijdelijk eind veroordelen'. Niet eens schelden OP God dus.

Tevens: vloeken verhoogt de pijntolerantie. Klik