Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:44

Sunrise_ schreef:
spettic schreef:
Bedoel je dat persoonlijk Sunrise? Dat van mensen die die drang voelen

Nee hoor, in het algemeen.

Ok, dan kan ik je beamen :D

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking


WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:45

Ik geloof ook niet... En laat er regelmatig wel wat uit vliegen... een K*t of Gvd is er al snel uit.. En lucht ook echt op dan.. KK scheld ik nooit mee uit respect voor strijdende mensen of mensen die iemand er aan verloren hebben.. Waaronder ik ook mijn moeder..

Pas op! Ik bijt!

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:45

Electra63 schreef:
ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D


Ze IS wellicht niet asociaal, maar uit zich in dit topic wel tamelijk asociaal...

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:46

Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D

Ja wie weet doet ze dat wel en is ze naar anderen toe heel sociaal, alleen merken wij in dit topic daar dan niks van he :+

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:46

Ninx,
Ik vind jou ook niet erg openminded overkomen en snel met je oordeel klaar staan. Ook dat zou het forum en de maatschappij ten goede komen, als mensen niet zo snel met een oordeel klaar staan.

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:46

Lauren_ schreef:
Lekker belangrijk. Wat zou het mij boeien wat een ander van mij vind? Leg me dat eens uit?

In het dagelijks leven ben ik gezien mijn maatschappelijke status erg diplomatiek. En wat een ander daar van vind laat mij ook volledig koud.


Ik begrijp je laatste zin niet helemaal, die is in de haast wellicht wat warrig geformuleerd? Wat bedoel je daarmee?

En of het boeiend is wat een ander van je vind?
Het is fijn wanneer iemand jou ervaart als een fijne, prettige en correcte persoon toch?

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:47

spettic schreef:
Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D

Ja wie weet doet ze dat wel en is ze naar anderen toe heel sociaal, alleen merken wij in dit topic daar dan niks van he :+


Maar waarom zou je iemand moeten afrekenen omdat ze weleens een vloek laat?

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:47

Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D

"Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving." Lijkt me prima te passen dus :D.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:48

Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D


Precies,best asociaal. En dat door degenen die mij niet sociaal noemen! :D

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:49

Electra63 schreef:
Ninx,
Ik vind jou ook niet erg openminded overkomen en snel met je oordeel klaar staan. Ook dat zou het forum en de maatschappij ten goede komen, als mensen niet zo snel met een oordeel klaar staan.


Ik schreef dit:
Citaat:
Ze IS wellicht niet asociaal, maar uit zich in dit topic wel tamelijk asociaal...


Ik zeg daarmee dat ik haar reacties 'ervaar' als zijnde asociaal..... Of zij asociaal IS, durf ik niet te zeggen.... we kennen elkaar immers niet.
dat het niet bepaald een keurig digitaal visitekaartje is wat hier wordt afgegeven durf ik wel te zeggen.

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:49

Electra, moet je even terug lezen. Het gaat namelijk niet over evt. vloeken van Lauren maar haar reacties hier

vertrouwen is de basis voor een goede samenwerking

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:50

Lauren_ schreef:
Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D


Precies,best asociaal. En dat door degenen die mij niet sociaal noemen! :D


Nou, nu wordt ik natuurlijk vreselijk nieuwsgierig: maatschappelijk werker, politicus, psycholoog???? :o

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:50

Ninx schreef:
Het is fijn wanneer iemand jou ervaart als een fijne, prettige en correcte persoon toch?


Nou dat is niet iets waar ik wakker van lig s'nachts, met andere woorden: het laat mij koud wat anderen van mij vinden.

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:50

Lauren_ schreef:
Ninx schreef:
Het is fijn wanneer iemand jou ervaart als een fijne, prettige en correcte persoon toch?


Nou dat is niet iets waar ik wakker van lig s'nachts, met andere woorden: het laat mij koud wat anderen van mij vinden.

Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving.

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:50

veerledec schreef:
Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D

"Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving." Lijkt me prima te passen dus :D.


Maar ik heb er bijvoorbeeld geen last van. Wie bepaalt dan wat asociaal is?
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 21-02-12 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:51

Ninx schreef:
Lauren_ schreef:
Precies,best asociaal. En dat door degenen die mij niet sociaal noemen! :D


Nou, nu wordt ik natuurlijk vreselijk nieuwsgierig: maatschappelijk werker, politicus, psycholoog???? :o


En ik geloof niet dat dat jouw zaken zijn! :D

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:52

Ach, als maatschappelijk werker of psycholoog moet je geen tere ziel hebben. Door de cliënten kan wel eens aardig gevloekt worden. :D

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:53

Electra63 schreef:
veerledec schreef:

"Asociaal gedrag is een vorm van publiekelijk gedrag waarbij men geen rekening houdt met andere mensen of de omgeving." Lijkt me prima te passen dus :D.


Maar ik heb er bijvoorbeeld geen last van. Wie bepaalt dan wat asociaal is?

'Geen rekening houden met' is ongeacht of iedereen of niemand of een bepaalde groep daar last van heeft. Zich niets aantrekken van andere mensen of de omgeving is per definitie asociaal, of het dan als hinderlijk wordt ervaren is een tweede.

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:53

Lauren_ schreef:
Ninx schreef:
Het is fijn wanneer iemand jou ervaart als een fijne, prettige en correcte persoon toch?


Nou dat is niet iets waar ik wakker van lig s'nachts, met andere woorden: het laat mij koud wat anderen van mij vinden.


Die mensen bestaan ook inderdaad...

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:54

Electra63 schreef:
Ach, als maatschappelijk werker of psycholoog moet je geen tere ziel hebben. Door de cliënten kan wel eens aardig gevloekt worden. :D


Die zijn dan ook verminderd toerekeningsvatbaar.... ;) :D

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:55

Je hebt ook mensen die zich continu afvragen wat een ander van ze vind: het onzekere type. Daar behoor ik inderdaad niet toe :D

Electra63

Berichten: 17794
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:56

veerledec schreef:
'Geen rekening houden met' is ongeacht of iedereen of niemand of een bepaalde groep daar last van heeft. Zich niets aantrekken van andere mensen of de omgeving is per definitie asociaal, of het dan als hinderlijk wordt ervaren is een tweede.



Nee, dat gaat te ver. Als iemand eens vloekt, kan je niet per definitie zeggen, dat diegene asociaal is, omdat zij/hij geen rekening houdt met de omgeving.

mylittlejoy

Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:56

Maar kan een van de mensen die het probleem van in het openbaar schelden met kwetsende woorden niet inziet mij uitleggen wat de meerwaarde ervan is om zulke woorden te gebruiken? Waarom is het zo belangrijk om zulke woorden te gebruiken waar je andere mensen mee kan kwetsen ipv een mildere variant? Kleine moeite, groot plezier, toch?

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:56

spettic schreef:
Of iemand nu een vaderband met God heeft of wat dan ook, en of je in God geloofd of je vind het een fabel al dat christelijke gedoe, feit blijft dat het kwetsend is voor een groep in onze samenleving. En wanneer je graag ziet dat het er in de samenleving een stuk vriendelijker uit gaat zien en dat men verdraagzamer is/word naar elkaar toe, dan zul je toch bij jezelf moeten beginnen lijkt mij.


Dat geldt net zo goed voor degene die dit schrijft :D
We kunnen het ook omdraaien, waarom verdragen de Christenen niet dat anderen een andere mening hebben?
Ik respecteer hun geloof, als dat voor mensen een meerwaarde in hun leven is heb ik daar helemaal geen probleem mee.
Ik ben ook niet pro vloeken in het openbaar, maar ik heb ook niet zo'n dunk van mezelf dat ik vind dat ik andere mag zeggen wat ze wel en niet mogen. Want ook dat is verdraagzaamheid en bij jezelf beginnen...

Ik heb een Juweeltje in mijn hart... en een engeltje dat over me waakt <3

Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:56

Electra63 schreef:
Dat vind ik, persoonlijk, veel walgelijker en zeker niet sportief. Je kan iemand dus moedwillig (langdurig) blesseren. Ik, persoonlijk, zou mijn medische kosten op je proberen te verhalen. Geweld is IMO veel erger dan schelden en zou sowieso veel zwaarder bestrafd moeten worden in de sportwereld.

Oh ik niet. Hockey is een lichamelijke sport. Het is zeker niet dat ik iedereen onnodig pijn doe, maar op het moment dat er iemand bij zit die blijft schelden met zaken als kanker en appelflap en de desbetreffende thuis scheidsrechter van het team/de club niet fluiten en de coach van het desbetreffende team het ook heel normaal vind ga ik eigen scheidsrechter spelen. Overigens zorg ik niet voor een langdurige blessure. Ik ben zelf een langdurige blessure geslagen op mijn aller eerste wedstrijd van het seizoen 2 jaar terug in het eerste kwartier - zomaar, zonder reden - en dat wens ik niemand toe. Maar een blauwe plek toch wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-12 15:57, in het totaal 3 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benzz, eridinges, IASCrawler, Janneke2 en 6 bezoekers