Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:50

Charica schreef:
Ik vind vloeken asociaal. Totaal onnodig... En het zegt mij dat je te weinig intelligentie hebt om jezelf uit te drukken met andere woorden.

Ik vind dit dan weer een weinig intelligente redenering, maar goed :+ :')

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:50

interessant topic dit :j

Ikzelf vind vloeken geen probleem, en zie het ook als opluchting.
Woorden als gvd, jezus en paasei gooi ik er ook wel redelijk vaak uit.
En nee, ik ben niet gelovig, dus voor mij bestaat er geen god of jezus.

Ik erger me ronduit aan de mensen die overal gelijk bovenop moeten zitten als het om vloeken en schelden gaat, want ik weet zeker dat íedereen er wel eens wat uitgooit.

Hoe zou bijv. een christen het vinden als ik tegen hem zou zeggen: pff, loop je nou alwéér te bidden?
andersom is precies hetzelfde als men erop aangesproken wordt dat er gevloekt wordt.
nee, ik kan me daar alleen maar aan ergeren.

Het gros van de mensen zal mij nu wel ontiegelijk associaal vinden, maar so be it.
het grootste deel van die mensen zal mij toch nooit horen vloeken omdat ze me niet kennen.

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:58

Colway schreef:
Charica schreef:
Ik vind vloeken asociaal. Totaal onnodig... En het zegt mij dat je te weinig intelligentie hebt om jezelf uit te drukken met andere woorden.

Ik vind dit dan weer een weinig intelligente redenering, maar goed :+ :')

Het is gelinkt. Geloof mij. :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:59

Als iemand me er op zou aanspreken als ik er een "Sh*t!!" of een "GVD!" uit gooi denk ik dat ik die heel vreemd zou aan kijken. Ik doe niemand te kort met die woorden en als je al gekrengt moet zijn om gevloek dan kan ik enkel medelijden hebbben dat je rond loopt in deze harde wereld. Waar bemoeien mensen zich in hemelsnaam mee.

En net zoals het voor mij "geen moeite zou zijn" om niet et vloeken is het voor een ander geen moeite om zich er niet mee te bemoeien toch? Wat is dat toch met de maatschappij om alles en iedereen te willen kneden naar wat volgens hen goed is. Leven en laten leven. Wil jij bidden? Prima, ga je gang, mar laat mij ook vloeken. Dat lucht op :+
En al bij al vloek ik ook niet zo veel maar als je met het vingertje gaat wijzen en je treft me in een foute bui, dan ga ik het er om doen. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-02-12 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:02

Colway schreef:
Charica schreef:
Ik vind vloeken asociaal. Totaal onnodig... En het zegt mij dat je te weinig intelligentie hebt om jezelf uit te drukken met andere woorden.

Ik vind dit dan weer een weinig intelligente redenering, maar goed :+ :')

Jezelf boven anderen plaatsen, zegt al genoeg toch, haha.

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:04

Bedankt. Het zegt ook meer over jou dan over mij.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:06

Tuurlijk.

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:07

Ik plaats mij zelf niet boven anderen. Laat dat duidelijk zijn.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:12

Dat laat je toch anders wel uit je opmerking blijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:13

*negeert ruzie*

Ik vloek eigenlijk nooit, of er moet wel iets heel vervelends gebeuren, maar dat komt gelukkig bijna nooit voor :P

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:15

Ayasha schreef:
Als iemand me er op zou aanspreken als ik er een "Sh*t!!" of een "GVD!" uit gooi denk ik dat ik die heel vreemd zou aan kijken. Ik doe niemand te kort met die woorden en als je al gekrengt moet zijn om gevloek dan kan ik enkel medelijden hebbben dat je rond loopt in deze harde wereld. Waar bemoeien mensen zich in hemelsnaam mee.

En net zoals het voor mij "geen moeite zou zijn" om niet et vloeken is het voor een ander geen moeite om zich er niet mee te bemoeien toch? Wat is dat toch met de maatschappij om alles en iedereen te willen kneden naar wat volgens hen goed is. Leven en laten leven. Wil jij bidden? Prima, ga je gang, mar laat mij ook vloeken. Dat lucht op :+
En al bij al vloek ik ook niet zo veel maar als je met het vingertje gaat wijzen en je treft me in een foute bui, dan ga ik het er om doen. :+


Ik kan het niet al te vaak zeggen, maar in deze ben ik het helemaal met je eens. Net als met Colway en Maura van de vorige pagina.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:15

Ayasha schreef:
Als iemand me er op zou aanspreken als ik er een "Sh*t!!" of een "GVD!" uit gooi denk ik dat ik die heel vreemd zou aan kijken. Ik doe niemand te kort met die woorden en als je al gekrengt moet zijn om gevloek dan kan ik enkel medelijden hebbben dat je rond loopt in deze harde wereld. Waar bemoeien mensen zich in hemelsnaam mee.

En net zoals het voor mij "geen moeite zou zijn" om niet et vloeken is het voor een ander geen moeite om zich er niet mee te bemoeien toch? Wat is dat toch met de maatschappij om alles en iedereen te willen kneden naar wat volgens hen goed is. Leven en laten leven. Wil jij bidden? Prima, ga je gang, mar laat mij ook vloeken. Dat lucht op :+
En al bij al vloek ik ook niet zo veel maar als je met het vingertje gaat wijzen en je treft me in een foute bui, dan ga ik het er om doen. :+


Hoewel ik het ermee eens ben dat iedereen elkaar maar eens met rust moet laten wat dat betreft, en het zichzelf niet zoveel aan moet trekken :+ ben ik het niet helemaal eens met wat je zegt. Bidden is imo niet vergelijkbaar met vloeken (okee klinkt logisch zoals ik het nu zeg :+ ) maar goed, bidden is iets wat mensen meestal sowieso bewaren voor een persoonlijk momentje. Of je moet iemand voor je hebben die continue kruizen loopt te slaan ofzo.

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:16

Dat is niet waar. Zo vat jij dat op. En dat mag.
Ik had nu ook heel hard kunnen vloeken en jou kunnen uitschelden.
Krijg ik dan een ban trouwens? Want op zich, is daar toch niets mis mee?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:18

Je krijgt hier als het goed is alleen een ban als je iemand op de man uitscheldt. Dat is heel wat anders dan 'gvd kl*tekastje dat mijn teen uit elkaar doet spatten van de pijn'

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:19

kruisjes slaan, met de hoofddoek lopen, maakt me niet uit welke uiting van geloof. Daar moei ik me ook niet mee, geef ik ook geen commentaar op irl, moet ieder lekker zelf weten. Zo lang ze mij niet beperken/te kort doen, doen ze maar.

Charica

Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:19

Haha, oke... Ja... Dat begrijp ik.
Toch begrijp ik de toegevoegde waarde van het vloeken niet...

"Au au au, dat deed echt pijn!"

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:21

waarom moet het een toegevoegde waarde hebben behalve dat het op lucht?
Bokken heeft buiten plezier ook geen toegevoegde waarde.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:21

Amaris schreef:
Ayasha schreef:
Als iemand me er op zou aanspreken als ik er een "Sh*t!!" of een "GVD!" uit gooi denk ik dat ik die heel vreemd zou aan kijken. Ik doe niemand te kort met die woorden en als je al gekrengt moet zijn om gevloek dan kan ik enkel medelijden hebbben dat je rond loopt in deze harde wereld. Waar bemoeien mensen zich in hemelsnaam mee.

En net zoals het voor mij "geen moeite zou zijn" om niet et vloeken is het voor een ander geen moeite om zich er niet mee te bemoeien toch? Wat is dat toch met de maatschappij om alles en iedereen te willen kneden naar wat volgens hen goed is. Leven en laten leven. Wil jij bidden? Prima, ga je gang, mar laat mij ook vloeken. Dat lucht op :+
En al bij al vloek ik ook niet zo veel maar als je met het vingertje gaat wijzen en je treft me in een foute bui, dan ga ik het er om doen. :+

Ik kan het niet al te vaak zeggen, maar in deze ben ik het helemaal met je eens. Net als met Colway en Maura van de vorige pagina.

Hier net zo :j
Charica schreef:
Dat is niet waar. Zo vat jij dat op. En dat mag.
Ik had nu ook heel hard kunnen vloeken en jou kunnen uitschelden.
Krijg ik dan een ban trouwens? Want op zich, is daar toch niets mis mee?

:')
Er zit wel een wereld van verschil tussen vloeken en iemand uitschelden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:22

Ayasha schreef:
kruisjes slaan, met de hoofddoek lopen, maakt me niet uit welke uiting van geloof. Daar moei ik me ook niet mee, geef ik ook geen commentaar op irl, moet ieder lekker zelf weten. Zo lang ze mij niet beperken/te kort doen, doen ze maar.


Goed punt. :) Ik beperk een ander niet in zijn/haar geloof door te vloeken. En als ik zelf gelovige zou zijn, denk ik, zou ik er júíst poep aan hebben dat een ander met gvd of jezus scheldt. Ik zou denken dat zijn/haar dag des oordeels wel zou komen :) Maar als ik oprecht zou geloven zou ik er geen aanstoot aan beleven. Ik zou juist blij zijn dat ik níet zo ben, en dat God mij daarom waardeert :j

Kortom, ik denk juist dat als je echt oprecht gelooft je geen aanstoot zou moeten beleven aan het vloeken van een ander.

Er is trouwens al meerdere malen genoemd waarom vloeken een toegevoegde waarde heeft.. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:22

Nou ja, mijn oma is zwaar gelovig en vind het niet fijn wanneer mensen in haar aanwezigheid vloeken.
Dan vind ik dat iemand daar best rekening mee kan houden. (Het is trouwens niet dat ze in een tirade schiet hoor :+ )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:26

Cayenne schreef:
Nou ja, mijn oma is zwaar gelovig en vind het niet fijn wanneer mensen in haar aanwezigheid vloeken.
Dan vind ik dat iemand daar best rekening mee kan houden. (Het is trouwens niet dat ze in een tirade schiet hoor :+ )


Dat snap ik. Maar gek genoeg ben ik daar meer toe bereid wanneer iemand mij netjes verzoekt om dat niet te doen dan dat ik een preek krijg over hoe slecht en asociaal ik wel niet ben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:28

Cayenne schreef:
Nou ja, mijn oma is zwaar gelovig en vind het niet fijn wanneer mensen in haar aanwezigheid vloeken.
Dan vind ik dat iemand daar best rekening mee kan houden. (Het is trouwens niet dat ze in een tirade schiet hoor :+ )

Snap ik dat je daar als familie enz rekening mee houdt maar als ze achter me in de winkelrij staat en ik gooi er een "miljaar" uit om eender welke reden, tja dat kan je dan niet fijn vinden maar imo is het ook niet nodig om daar een opmerking op te maken, je kan geen rekening houden met wat je niet weet en als iemand dan gaat preken.... Daar word ik opstandig van.. :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:44

Preken en een opmerking maken, zit toch ook aardig verschil in.

Als ik iemand in de weg loop en degene zegt: ga eens aan de kant gvd, dan denk of zeg ik ook: nou ja, zeg! Dat is toch geen preken?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:46

nynke55 schreef:
Preken en een opmerking maken, zit toch ook aardig verschil in.

Als ik iemand in de weg loop en degene zegt: ga eens aan de kant gvd, dan denk of zeg ik ook: nou ja, zeg! Dat is toch geen preken?


Dat is een gerichte opmerking naar jou. Dan heb je idd alle recht om daar wat van te zeggen. Maar jij iemand in de weg loopt, en diegene wijkt uit en loopt daardoor tegen een paaltje aan ofzo en zegt dan 'gvd!' , dan zeg je daar toch niks van?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:48

nynke55 schreef:
Preken en een opmerking maken, zit toch ook aardig verschil in.

Als ik iemand in de weg loop en degene zegt: ga eens aan de kant gvd, dan denk of zeg ik ook: nou ja, zeg! Dat is toch geen preken?

Dan doe je het op iemand persoonlijk, maar wat kan het jou schelen dat ik mijn bankkaart die tussen mijn vingers uit glipt of mijn bus shampoo vervloek die op de grond valt?