Uitkijken ING mail!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:10

even een waarschuwingstopic....

kreeg net deze mail in mijn inbox.... inclusief logo etc van de ING

ziet er professioneel uit,.. maar als je m doorleest vallen meteen de spelfouten op.
niet je gegevens geven dus,als je deze mail krijgt,(dus ook niet op de link klikken)....anders is dadelijk je rekening leeg ;)


Betreft: Account Verificatie

Geachte klant,

ING Bank is niet in staat om uw account te verifiëren na onze computer onderhoud proces en we zullen blokkeren al uw transacties als je niet controleert uw account zo snel mogelijk. Zorg ervoor dat u ons te voorzien van uw geldige informatie tijdens de rekening activeringsproces.

Klik hier om uw account informatie te verifiëren.

Na verificatie proces? Vervolgens wordt u doorgeleid
ING Home Page.

Met vriendelijke groet,


Customer Service,
2011 Nederland is ING Bank N. V.

loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:11

Goed zeg,
Ze zijn zo slim! Gelukkig wordt er streng door iedereen gewaarschuwd

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:13

Gelukkig is het ook erg gebrekkig Nederlands geschreven.

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:15

loisbr96 schreef:
Goed zeg,
Ze zijn zo slim! Gelukkig wordt er streng door iedereen gewaarschuwd


tja,.. heb zelf nog nooit zo'n mail gehad,.. is echt voor het eerst,.dus sta er toch van te kijken(ben al jaren ing klant)

zeker omdat de opmaak van de mail er zo echt uitziet (kleuren,logo's etc)
je bent dus geneigd om automatisch op die link te klikken ....
gelukkig toch maar netjes alles doorgelezen,en je kan mij niet wijsmaken dat de ING zoveel schrijffouten maakt in 1 mail

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:16

een tijdje terug had ik ook zoiets,waarschuw de ING,die zullen het mailtje willen hebben van je

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:17

Snoevie schreef:
een tijdje terug had ik ook zoiets,waarschuw de ING,die zullen het mailtje willen hebben van je


ja ga ik ook doen,.. ben ondertussen al de contactgevens aan het opsporen vd ing :j

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:17

Deze krijg ik dagelijks op mijn zakelijke mail. Ik heb al een paar keer met de ING gebelt. Als je wilt (doe ik wel elke keer) Kan je de mail doorsturen naar: valse@ing.nl dan krijgen zij een idee wat er allemaal wordt gestuurd en kunnen ze er iets aan doen! Je krijgt dan netjes een mail van de echte ING terug!

loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:17

Ja, ik zag een keer op het journaal dat ze zelf een hele website ervan hebben.
Hij zag er precies hetzelfde uit, alleen vroegen ze hier meer gegevens bij het inloggen.
Je moet maar net de kleine details zien.

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:20

loisbr96 schreef:
Ja, ik zag een keer op het journaal dat ze zelf een hele website ervan hebben.
Hij zag er precies hetzelfde uit, alleen vroegen ze hier meer gegevens bij het inloggen.
Je moet maar net de kleine details zien.


ja precies.. deze mail ziet er qua opmaak ook erg écht uit... tis dat ik de tekst ook checkte en die fouten zag dus... maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die toch automatisch klikken of gegevens sturen.

heb ff t nummer van de ing opgezocht en kan om 9 uur de klantenservice bellen

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:22

Je krijgt dit antwoord, oh we zijn er van op de hoogte maar kan je je het mailtje even doorsturen naar: valse@ing.nl :D

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:44

PalermoZ schreef:
Je krijgt dit antwoord, oh we zijn er van op de hoogte maar kan je je het mailtje even doorsturen naar: valse@ing.nl :D


heb de mail doorgestuurd...

he,,maar als we nou allemaal chocoladegeld op de bank zetten?!? :D :+

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:45

Ja dan ga ik jullie ook spammen ;)

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:48

o wat slecht zeg. Hoop dat niemand er in trapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:48

Iedereen die hier intrapt is echt zo dom als het achtereind van een varken, sorry hoor, maar lees het verhaal eens goed. Dat is toch overduidelijk hartstikke nep! Zooo slecht geschreven.. En waarom zou een bank je inloggegevens nodig zijn.. ;)

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:50

Relaxed schreef:
Iedereen die hier intrapt is echt zo dom als het achtereind van een varken, sorry hoor, maar lees het verhaal eens goed. Dat is toch overduidelijk hartstikke nep! Zooo slecht geschreven.. En waarom zou een bank je inloggegevens nodig zijn.. ;)


ja zit boordevol fouten,.maar door de achtergrond vd mail,.. met logo's etc word je op het verkeerde spoor gezet....
ikzelf lees dus ook altijd brieven na...juist om dit soort dingen te voorkomen

Anoniem

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:55

Ja iedereen kan logo's knippen en plakken :D Op mijn vorige werk kregen we deze mails dagelijks, pik er 1 zin uit en die klopt vaak al niet. We lazen ze niet eens meer :n

Anoniem

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:05

Krijg ze dagelijks. Ook van de ABN AMRO waar ik geen rekening heb :)
Zo krijg ik ook de meest mooie vacatures toegezonden waarbij ik in gebrekkig Engels administratieve werkzaamheden moet verrichten vanuit huis, voor een mooi salaris . Whahaha

Altijd op mijn zakelijke mail overigens

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 10:20

ps.wat me nu ook opviel in de mail is dat ze nu ook het "slotje" gebruiken van de ing
(staat ook altijd bij ing dat je altijd moet checken of er een slotje staat,omdat het dan veilig zou zijn,..maar niet dus)

heb de mail dus verstuurd en net dus ook nog ff de ing gebeld ,... dat van dat "slotje"erin is dus duidelijk nieuw.

ook waarschuwden ze mij dat ik volgende week nog een mail kan verwachten,.... dat ze mijn melding ontvangen hadden,dankbaar zijn etc en of ik die mail nog een keer zou willen bevestigen
(maar ook die is dan dus niet van de ing)

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 13:05

reactie van ing terug:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het doorsturen van een valse e-mail. Wij vinden het belangrijk dat u veilig bij ons kunt bankieren. We doen er alles aan om fraude te voorkomen. Met het melden van deze ‘phishing’ e-mail helpt u ons hierbij. De website waarnaar de e-mail verwijst laten we direct blokkeren.

Toch uw gegevens ingevuld?
Heeft u toch uw persoonlijke gegevens op een website ingevuld? Bijvoorbeeld uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes voor Mijn ING. Bel dan direct de Alarmlijn, op 058 212 60 00. Samen met u bekijken wij of het invullen van uw persoonlijke gegevens gevolgen heeft gehad. Ook bekijken we wat eventuele vervolgstappen zijn. De Alarmlijn is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Meer informatie
Wilt u meer weten over veilig bankieren? Of kunnen we u nog ergens bij helpen? Kijk dan op ING.nl/veiligbankieren. Hier vindt u de meest gestelde vragen en een aantal voorbeelden van valse e-mails. Krijgt u in de toekomst weer een valse e-mail, dan ontvangen we die ook graag van u. Deze kunt u sturen naar valse-email@ing.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
ING Bank N.V.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:36

Deze zijn van de ABN AMRO, ook NEP uiteraard!!

ABN AMRO: | N.V

Online Banking

ABN AMRO Systeembeveiligingen.


Geachte ABN-Amro klant,

® Op dit moment is ABN-Amro bezig met het vernieuwen van de systeembeveiligingen. Hierbij vragen wij u om uw persoonsgegevens opnieuw in te vullen door op de onderstaande link te klikken

Wij zullen de gegevens verifieren en als het nodig is de aanpassingen opnieuw in het systeem opnemen. Hierna wordt telefonisch contact met u opgenomen om de gegevens te beveiigen.


Bedankt voor uw medewerking,
Team ABN-Amro.


ABN AMRO N.V: Afdeling Fraude/Team Security NederlandTelefoon 0900 0933 (10 cent per minuut) ABN AMRO N.V Handelsregister nr. 33031431 Amsterdam

En deze:

Persoonlijke & zakelijke account

Houdt u er rekening mee dat uw ABN AMRO Internet Bankieren bijna is verlopen, want het actief te blijven, gebruik dan de onderstaande link om door te gaan en update uw account.

https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007


Krijg de plaatjes er niet bij........., maar die zijn overeenkomende met de bank logo's e.d., dus mocht je dit soort mailtjes krijgen, TRAP ER NIET IN!!

Deze zitten niet boordevol fouten overigens!!

We kijgen ze inderdaad ook van andere banken (ING onder andere), alles is NEP.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:40

Phishing e-mails zijn allang bekend.

Ik reageer nooit op e-mails van banken door op linkjes in de mail te klikken. Veel te gevaarlijk.

Als ik al iets doe, dan ga ik naar de officiele website van mijn banken en log daar volgens de normale procedure in. Als er dan mededelingen komen, komen die door het banksysteem zelf. Die zijn dan uiteraard wel veilig.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:48

Josie, misschien is het handig om die nep link even van je van je bericht af te halen, voor er iemand toch per ongelluk op klikt.

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:15

Vealosz schreef:
Gelukkig is het ook erg gebrekkig Nederlands geschreven.


Ik wilde net zeggen, hier trap je toch niet in :o?
En het is toch logisch dat je een mail leest voor je op een link klikt?


Overigens wel goed dat je waarschuwt hoor, TS!

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:37

Ik zal even een moderator vragen, kan het zelf nl. niet meer aanpassen..........

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Re: Uitkijken ING mail!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:41

Ik krijg deze mail geregeld, en al lang, en ik heb niet eens een rekening bij de ING. Vertrouwde het daarom al niet.