WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 09:21

waarschuwing!

Misschien overbodig maar nooit weg
Wist je het al, dan ben je gewaarschuwd. Zo niet ff lezen.

Er zijn enkele (gevaarlijke) oplichters actief !!!


HUN WERKWIJZE:

Zij opereren bij voorkeur op/rond parkeerplaatsen en vragen welke soort parfum je gebruikt.
Daarna vertellen zij dat je dat ze een nieuwe ( dure ) parfum in de aanbieding hebben, en vragen je om aan een parfumflesje te ruiken.

NIET DOEN !!!!!!! WANT ER ZIT ETHER IN HET FLESJE !!! Je raakt vrijwel meteen buiten bewustzijn na het opsnuiven hiervan, en de oplichters hebben daarna
vrijspel met je tas , horloge / sieraden / auto- en huissleutels, bankpas en ander soort zaken.

Er zijn zelfs al dames in de auto meegenomen, en die werden op een heel andere plaats wakker!!!
LET OP !!! Zij kunnen ook opereren vanuit een park / supermarkt / stille straat / een steeg / enzovoort. Het hoeft dus niet perse vanaf een parkeerplaats te zijn.


EN HET HOEVEN GEEN MANNEN TE ZIJN DIE JE AANSPREKEN - VROUWEN DOEN ER OOK AAN MEE IN SAMENWERKING MET ANDERE VROUWEN EN/OF MANNEN. (in wisselende samenstelling)

Graag deze mail doorsturen aan JULLIE contacten a.u.b. en vraag of die het doorsturen.

Oplichters proberen altijd met SUSSENDE woorden en/ of nette kleding je vertrouwen te winnen.

Politie Haaglanden

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:26

Is dit een doorstuurmail of?

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:27

Ie, wat een nare gedachte!

Ik zie dat het bericht door de politie is verspreid dus zal het al vaker voorgekomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:28

Jeetje mina dat dit soort praktijken zo ver komen dat het een doorstuur mail word!!! Ik snap echt niet dat mensen zo hun geld willen verdienen!!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:30

Is dit een doorstuurmail? Als dat zo is, maak ik me niet druk...

Anoniem

Re: WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:31

Nee, dit is wel een officieel bericht.
Ik hoorde 't afgelopen week al op een nieuwsrubriek op de radio.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:32

Oh, dat veranderd alles gelijk....
Het is dus niet waar. Ik was toch al niet van plan om midden op straat aan iemand parfumflesje te gaan ruiken.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 20-10-10 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:33


Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:34

Vind het trouwens zowiezo wel erg stom als je in zoiets trapt en bij een wildvreemde aan een flesje gaat staan ruiken... Zéker regio Haaglanden..

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:36

Van een snufje ether ga je echt niet knock-out, vroeger zat geroken tijdens biologieles en er is nooit iemand van het ruiken aan een fles ether bedwelmd geraakt.

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:39

Ik geloof er helemaal niks van. Op de site van de politie Haaglanden is hierover niets te vinden. Typisch broodje-aap-verhaal.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:40

_O-
Ik heb zo vaak aan pure ether geroken.. Het stinkt zo erg dat je er echt niet boven gaat hangen en diep inademt.
En dan nog, van een keer inademen ga je volgens mij niet direct plat hoor :Y)

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:42

als je die ether in je neus gedauwd krijgt raak je buiten bewustzijn (dus een doek die ether bevat tegen je gezicht gedrukt) naar mijn weten en niet als je op afstand wat ruikt :P Ik zou zoiezo niet ruiken, heb genoeg parfum en negeer alles dat vreemd is en je aanspreekt om je iets aan te smeren :')

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 09:43

naja had zoiets beter gewaarschuwd dan slachtoffers ja toch..
ze zijn blijkbaar dus wel weer actief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:44

Nou zo heel raar is dat niet hoor. Ether wordt al honderden jaren gebruikt om mensen een roesje te geven of bewusteloos te maken ;)
Dus "onzin" is het niet perse.
Zeker niet, omdat je bij het opruiken van parfum toch een vrij diepe ademslag neemt. Waarbij je dus behoorlijk wat ether binnen krijgt.


Het kan natuurlijk prima dat dit zich nu niet echt afspeelt (waarom wordt zo'n bericht dan verspreid vraag ik me trouwens af), maar van ether kun je príma knock out gaan...
Aan de andere kant; het is best wel briljant om een bekende hoax wél uit te voeren, juist omdat mensen denken dat 't toch een hoax is :P

En zo'n waarschuwing kan natuurlijk nooit kwaad.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:48

Tuurlijk kun je van Ether wel in slaap vallen (ze gebruiken het nog steeds in het ziekenhuis), maar kinderen krijgen een kapje op met Ether (chloroform) en dan moeten ze echt diverse malen diep inhaleren voordat ze inslaap vallen. Maar van ether wat in je gezicht gespoten wordt val je echt niet in slaap.

@TS
Het is een HOAX (al diverse jaren dwaalt dit verhaal in verschillende talen over het internet)...... dus nooit gebeurd en zijn ze dus ook niet "weer actief".

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: WAARSCHUWING meiden let op !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:49

Ik heb ook in het ziekenhuis meerdere malen Ether moeten gebruiken volgends mij, moest idd minstends 4 x inademen

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:52

Citaat:
Kenmerken van een HOAX:

Hoax-mails zijn vaak wel te herkennen. Ze bevatten vaak teksten als "ONMIDDELLIJK LEZEN EN DOORSTUREN NAAR IEDEREEN DIE JE KENT!!!!" In het geval van een computervirus-hoax wordt vaak vermeld dat "Microsoft nog geen oplossing heeft", dat bijvoorbeeld "CNN aankondigt dat dit het ergste virus ooit is" en dat antivirusproducenten melden dat "tegen dit virus voorlopig nog geen remedie is". Een belangrijk kenmerk is dat er geen datum vermeld wordt. Er staat "gisteren" of "dinsdag" of "pas ontdekt" maar een echte datum ontbreekt. Vaak wordt er geen verwijzing gegeven naar betrouwbare bronnen waar een en ander te verifiëren is.

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:54

Als ze mij aaspreken zeg ik wel dat ik nooooit iets aan parfum gebruik :') Lopen ze wel verder haha!
Nee grapje,nu ff serieus, van een snufje zal je na mijn mening vast niet buiten bewustzijn raken.

Tevens is mij verteld (weet dus niet óf het waar is), dat er op de snelwegen in NL mensen zijn die eiren op de voorruit van de mensen achter hun gooien, waardoor ze de ruitenwissers aan doen, en dan helemaal niets meer zien, dan op de vluchtstrook/dichts bij zijnde parkeerplaats gaan staan, en daar vervolgens van hun auto en spullen worden beroofd.
Nogmaals; Ik weet niet of dit écht is, of een fabeltje!
Maar stél het gebeurd je: Doe geen ruitenwissers aan! Maar rijd gewoon door, ga eventueel naar een benzinepomp om je voorruit schoon te krijgen,maar niet op de vluchtstrook of zo'n stille parkeerplaats! :)

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:54

Je kunt idd knock-out gaan van ether (vroeger was het een verdovingsmiddel voor oa operaties), maar dan moet je (bijna) pure ether inademen - bijvoorbeeld doordat er een doek natgemaakt met ether tegen je gezicht wordt gedrukt. Etherdampen uit een flesje zijn te veel verdund om effect te hebben.

Maar ach, mensen houden wel van urban legends (eeuwige glimlach, tandenborstels en camera's, bijlmoordenaar op 'n tankstation). Ik vind het alleen wél kwalijk dat aan deze de naam van een bestaand politie-team gehangen wordt.

Vienna2007
Berichten: 1477
Geregistreerd: 01-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:57

lifaya schreef:
als je die ether in je neus gedauwd krijgt raak je buiten bewustzijn (dus een doek die ether bevat tegen je gezicht gedrukt) naar mijn weten en niet als je op afstand wat ruikt :P Ik zou zoiezo niet ruiken, heb genoeg parfum en negeer alles dat vreemd is en je aanspreekt om je iets aan te smeren :')


Dat is anders, omdat je dan nergens anders meer lucht vandaan kunt halen. Je word bedwelmd. Beetje snuiven in de buitenlucht aan een klein parfum flesje zal je geen kwaad doen.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 09:58

sja kreeg hem ook zo binnen ..
vond het niet super gek klinken..en ach een waarschuwing meer of minder word je niet slechter van..
krijg vaak mail waarvan je direct weet dat het nep is.. maar dit klinkt niet heel bizar

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:59

Vienna2007 schreef:
lifaya schreef:
als je die ether in je neus gedauwd krijgt raak je buiten bewustzijn (dus een doek die ether bevat tegen je gezicht gedrukt) naar mijn weten en niet als je op afstand wat ruikt :P Ik zou zoiezo niet ruiken, heb genoeg parfum en negeer alles dat vreemd is en je aanspreekt om je iets aan te smeren :')


Dat is anders, omdat je dan nergens anders meer lucht vandaan kunt halen. Je word bedwelmd. Beetje snuiven in de buitenlucht aan een klein parfum flesje zal je geen kwaad doen.

dat zeg ik ook de hele tijd ;)

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:00

Niicole__ schreef:
Als ze mij aaspreken zeg ik wel dat ik nooooit iets aan parfum gebruik :') Lopen ze wel verder haha!
Nee grapje,nu ff serieus, van een snufje zal je na mijn mening vast niet buiten bewustzijn raken.

Tevens is mij verteld (weet dus niet óf het waar is), dat er op de snelwegen in NL mensen zijn die eiren op de voorruit van de mensen achter hun gooien, waardoor ze de ruitenwissers aan doen, en dan helemaal niets meer zien, dan op de vluchtstrook/dichts bij zijnde parkeerplaats gaan staan, en daar vervolgens van hun auto en spullen worden beroofd.
Nogmaals; Ik weet niet of dit écht is, of een fabeltje!
Maar stél het gebeurd je: Doe geen ruitenwissers aan! Maar rijd gewoon door, ga eventueel naar een benzinepomp om je voorruit schoon te krijgen,maar niet op de vluchtstrook of zo'n stille parkeerplaats! :)

Ook een HOAX, eieren veeg je gewoon van de voorruit met je ruitenwissers en vloeistof. Eieren stollen alleen bij warmte.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 10:03

van die eieren heb ik ook op de radio gehoord