Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:26

Mijn man wil ook heel graag mijn ex eens voor zijn vrachtwagen tegenkomen..... maar goed, ik ben vergevingsgezind. Dat klinkt vreemd maar mijn ex is het zeker niet waard om een misdrijf voor te plegen. Ik hoop dat een heel lang maar heel ellendig leven heeft en dat hij op het einde wenst dat hij zijn zelfmoorduitingen in die tijd samen met mij had waargemaakt.

Laatste dat ik van hem heb gehoord (via een incassobureau 5 jaar geleden) is dat hij geen cent meert had en in de bak zat.

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:37

Napie schreef:
Mijn man wil ook heel graag mijn ex eens voor zijn vrachtwagen tegenkomen..... maar goed, ik ben vergevingsgezind. Dat klinkt vreemd maar mijn ex is het zeker niet waard om een misdrijf voor te plegen. Ik hoop dat een heel lang maar heel ellendig leven heeft en dat hij op het einde wenst dat hij zijn zelfmoorduitingen in die tijd samen met mij had waargemaakt.

Laatste dat ik van hem heb gehoord (via een incassobureau 5 jaar geleden) is dat hij geen cent meert had en in de bak zat.


ik ga mijn handen ook niet vuil maken aan hem, dat heb je mij niet zien schrijven. Maar toen ik een jaar of 2 terug hoorde dat hij hodgkin had, had ik wel een gevoel van eindelijk gerechtigheid en (ja sorry als ik iemand voor het hoofd stoot hoor) wat was ik teleurgesteld toen ik daarna hoorde dat hij ervan genezen was. Lieve, goede mensen krijgen zoiets en sterven veel te jong en zo'n terrorist redt het wel, daar kon ik even niet tegen hoor, van mij had ie een hele pijnlijke dood mogen sterven

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:15

Ik ga ook mijn handen er niet aan vuil maken, maar soms jeuken mijn handen heel erg.......... en gun ik dat soort mensen toch heel erg veel........

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:22

Ik denk dat je makkelijk praat als je het niet hebt meegemaakt. Zoals dat voorbeeld van die koekepan, "als ie mij iets doet dan sla ik hem z'n hersens in met een koekepan" dan denk ik oja joh? Of je moet hem dood meppen (draai je zelf de bak in) of je maakt hem zo boos dat ie je komt opzoeken.

En wat wil je doen als je moeder bent van 2 kinderen, je woont in een chalet en meneer kan zo even opduiken? Ergens anders gaan wonen, waar wou je dan van leven, en hoe lang wou je het vol gaan houden, hij vindt je toch wel namelijk. Ik heb zo'n situatie in levende lijve meegemaakt, het betrof niet mijzelf maar mijn -toenmalige- schoonmoeder die zo bedreigd werd. Dat was echt geen afhankelijk vrouwtje, maar toch helemaal lens gemept door iemand die de kneepjes van het mishandelen goed in de vingers had (beroepshalve.) Kan dan zo slecht tegen grootspraak van mensen die zeggen "o dat los ik wel even op."

Zelfs met politiebewaking is mijn ervaring dat het iemand nog kan lukken om zich achter je keukenraampje te verschansen met een schietwapen. Mensen kunnen vreemde kronkels in hun hoofd hebben, die na jaren samenzijn ineens subtiel opduiken, totdat je in de val zit.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:39

JessAndHope schreef:
Dat mag je prima vinden Broccoli, maar het is nu eenmaal een feit dat een loverboy bijv. kwetsbare meiden uit zoekt.
No way dat die zijn handen gaat branden aan mij...
Dus kan ik met een gerust hart zeggen dat het mij niet gebeurd ;)

Wil overigens niet zeggen dat ik niet mee leef met diegene die het wél is overkomen. Het is zéker niet 'eigen schuld, dikke bult' en het zou ook zéker niet moeten kunnen gebeuren.
Je hebt een ander niet te vernederen, mishandelen of psygisch de grond in te boren. Punt...


Een loverboy zoekt dat soort meiden vaak wel uit ja. Maar de mannen/vriendjes dan die zoiets flikken? Kan mezelf niet bepaald als kwetsbaar omschrijven, maar toch is het gebeurd.

Wat dat 'mijn gebeurd dat niet'..klopt, dat denk je totdat het je overkomt. Normaal zie je dat soort dingen alleen in films e.d.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:44

Ik vind de stelling niet waar, maar ik begrijp het soms gewoon niet! Misschien is het al verteld, maar ga even niet 8 pagina's teruglezen..

Uitleg: Soms hoor je weleens van die verhalen dat een meid jarenlang mishandeld is door haar ex.. Ik vraag me dan serieus af waar dat 'jarenlang' vandaan komt. Bij het eerste beste losse handje, had mijn partner in zo'n geval gelijk wat kletsen terug kunnen verwachten en zijn spullen op straat bij elkaar kunnen gaan zoeken.. Vandaar dat ik niet begrijp waarom sommige meiden het jarenlang kunnen laten doorgaan...
Wáárom blijf je in zo'n geval bij die man? Wáárom ga je niet ergens heen waar je veilig bent? Aangifte heb ik het nog nieteens over, ik kan me goed voorstellen dat die druppel te groot is. Maar wáárom blijven in een huis waar je mishandeld wordt, terwijl er in zo'n geval toch vrienden/familie zijn waar je je hart kunt storten?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:45

Yv_ schreef:
Ik vind de stelling niet waar, maar ik begrijp het soms gewoon niet! Misschien is het al verteld, maar ga even niet 8 pagina's teruglezen..

Uitleg: Soms hoor je weleens van die verhalen dat een meid jarenlang mishandeld is door haar ex.. Ik vraag me dan serieus af waar dat 'jarenlang' vandaan komt. Bij het eerste beste losse handje, had mijn partner in zo'n geval gelijk wat kletsen terug kunnen verwachten en zijn spullen op straat bij elkaar kunnen gaan zoeken.. Vandaar dat ik niet begrijp waarom sommige meiden het jarenlang kunnen laten doorgaan...
Wáárom blijf je in zo'n geval bij die man? Wáárom ga je niet ergens heen waar je veilig bent? Aangifte heb ik het nog nieteens over, ik kan me goed voorstellen dat die druppel te groot is. Maar wáárom blijven in een huis waar je mishandeld wordt, terwijl er in zo'n geval toch vrienden/familie zijn waar je je hart kunt storten?

Ik snap sowieso niet dat je signalen van dominantie pikt, dat begint toch met kleine dingen zoals zorgen dat je niet meer veel contact hebt met de buitenwereld... Dat laat je toch niet toe?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:30

Ayasha schreef:
Ik snap sowieso niet dat je signalen van dominantie pikt, dat begint toch met kleine dingen zoals zorgen dat je niet meer veel contact hebt met de buitenwereld... Dat laat je toch niet toe?


Dat klopt, maar dat wordt niet zo ervaren.

Nog schrijnender is het als je er naast staat terwijl het met iemand anders gebeurt en je totaal machteloos bent.
Want degene die het ondergaat moet er zelf uit komen, interventies van buitenaf worden niet geaccepteerd en als onzin weggewuifd.
Hij houdt van me en bedoelt het niet zo, ondertussen worden inderdaad alle banden met anderen afgebroken.

Het enige dat je kan doen is duidelijk aangeven dat je er bent en vooral dat je geen stelling neemt, want dat wordt als aanval ervaren

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:49

Nicolletje schreef:
Ik ben het ook niet met de stelling eens, maar hoe komt het dan dat ik zo vaak hoor:

"als een vent me slaat, ben ik gelijk weg"

Ik vind dat insinueren:

"dus als jij je dat aan laat doen ben je zelf niet goed bij je hoofd"



Grappig om dit tegen te lezen. Dit heb ik ook altijd geroepen, een vent slaat mij, dan sla ik terug en ben ik weg. Inmiddels ben ik door schade en schande wijs geworden dat dit dus niet het geval is. Vrouwen blijven vaak bij iemand uit angst voor hem of omdat hij belooft het nooit weer te doen en ook zo'n leuke dooddoener dit is echt nog nooit eerder gebeurd, begrijp er zelf ook niets van.

Om terug te komen op de stelling, nee ik vind dat wat iemand ook zegt of doet het nooit en te nimmer goed te praten valt.

Ik ben zelf een aantal jaren zowel geestelijk als lichamelijk mishandeld door mijn ex. Uiteindelijk 3 jaar later pas veilig aangifte durven doen maar er zullen helaas ook meer dan genoeg situaties zijn waarin een vrouw dit niet durft waardoor ze jarenlange mishandelingen ondergaan. Het weg gaan op dat moment is niet zo makkelijk als het lijkt...

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:41

Dat ben ik volledig met je eens.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:52

Yv_ schreef:
Ik vind de stelling niet waar, maar ik begrijp het soms gewoon niet! Misschien is het al verteld, maar ga even niet 8 pagina's teruglezen..

Uitleg: Soms hoor je weleens van die verhalen dat een meid jarenlang mishandeld is door haar ex.. Ik vraag me dan serieus af waar dat 'jarenlang' vandaan komt. Bij het eerste beste losse handje, had mijn partner in zo'n geval gelijk wat kletsen terug kunnen verwachten en zijn spullen op straat bij elkaar kunnen gaan zoeken.. Vandaar dat ik niet begrijp waarom sommige meiden het jarenlang kunnen laten doorgaan...
Wáárom blijf je in zo'n geval bij die man? Wáárom ga je niet ergens heen waar je veilig bent? Aangifte heb ik het nog nieteens over, ik kan me goed voorstellen dat die druppel te groot is. Maar wáárom blijven in een huis waar je mishandeld wordt, terwijl er in zo'n geval toch vrienden/familie zijn waar je je hart kunt storten?

Misschien moet je toch eens een paar pagina's lezen.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 01:11

als een vrouw wil uitdagen dan moet dat mogen akls ze dan daarna eventueel te pakken genomen word is dat heel erg en nooit goed te praten. en als je in zon relatie zit liefde maakt echt stekeblind , je houd van diegene die telkens alles zegt van het komt goed het gebeurd niet meer ik ga in therapie maar in de praktijk word het alleen maar erger tot de spreekwoordelijke druppel

Sieppus

Berichten: 1622
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 01:17

Angst is wat je bij zo'n man houdt. Ik spreek uit ervaring. Ik ga er verder niet op in. Maar ik kan de mensen die denken dat het je eigen schuld is, erbij vertellen dat ze geen oordeel mogen vellen in dit geval.
Na een goed pak rammel sta je doodsangsten uit. En dan durf je geen kant op.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 01:22

Ben het met sieppus eens
denk idd dat angst is wat ze bij die man houd
ook bedreiging of geen kant op kunnen

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:30

Yv_ schreef:
Ik vind de stelling niet waar, maar ik begrijp het soms gewoon niet! Misschien is het al verteld, maar ga even niet 8 pagina's teruglezen..

Uitleg: Soms hoor je weleens van die verhalen dat een meid jarenlang mishandeld is door haar ex.. Ik vraag me dan serieus af waar dat 'jarenlang' vandaan komt. Bij het eerste beste losse handje, had mijn partner in zo'n geval gelijk wat kletsen terug kunnen verwachten en zijn spullen op straat bij elkaar kunnen gaan zoeken.. Vandaar dat ik niet begrijp waarom sommige meiden het jarenlang kunnen laten doorgaan...
Wáárom blijf je in zo'n geval bij die man? Wáárom ga je niet ergens heen waar je veilig bent? Aangifte heb ik het nog nieteens over, ik kan me goed voorstellen dat die druppel te groot is. Maar wáárom blijven in een huis waar je mishandeld wordt, terwijl er in zo'n geval toch vrienden/familie zijn waar je je hart kunt storten?


dit zijn dus reacties van mensen die niet weten waar ze het over hebben, misschien toch handig als je even terugleest. Want zo makkelijk is het niet om zomaar weg te gaan, het doet mij vreselijk veel pijn als mensen zulke lompe opmerkingen maken, weet je wel door wat voor hel je gaat als je in die situatie zit? En weet je wel hoeveel angst er bij komt kijken? Lees even de verhalen van mensen die het meegemaakt hebben voordat je zo'n botte reactie plaatst

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:54

Misschien weten anderen heel goed waar ze het over hebben, maar hebben ze gewoon een andere mening. Het is zo makkelijk om te roepen dat anderen geen afwijkende mening mogen hebben omdat ze het niet zelf meegemaakt hebben.

In een land als nederland is er altijd een ontsnapping uit zo'n relatie mogelijk, je moet het alleen wel willen zien, soms kost het de nodige voorbereiding en je moet er psychisch wel aan toe zijn. En er zijn inderdaad veel vrouwen die bij de eerste tik hun vent de deur uit trappen, super toch? Dat er hier dames zijn die op dat moment niet zo sterk in hun schoenen stonden zegt niets over hoe sterk anderen in hun schoenen staan.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:11

Daar heb je wel gelijk in hoor. Achteraf gezien viel het weg gaan enorm mee. Waren de angsten die ik had nauwelijks van toepassing.
Er is wel hulp alleen als je in zo'n relatie zit wordt je wereld vaak erg klein en zie je de hulp nauwelijks. Er zijn zoveel mensen die achteraf zo verdrietig waren dat ik ze nooit in vertrouwen had genomen en ze van niks wisten. ik voelde me ook schuldig naar hun.
Zit je nog in zo'n relatie: er is nog een wereld daar buiten. Een wereld vol mensen die je kunnen en willen helpen. Het leven wat je nu heb, ben jij niet waard. Ga weg, je bent er sterk genoeg voor. Hij is alleen maar sterk met zijn woorden maar jij kan hem aan...

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:19

Het is niet alleen angst wat je bij zo'n man houdt denk ik. Je maakt denk ik ook een overweging:
"als ik bij hem wegga heb ik helemaal niets meer, dan sta ik er alleen voor".

Oké nog steeds angst maar niet alléén voor wat die man zou kunnen doen.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:37

Juist ja, interessante stelling.

Degene die dit soort vragen stelt....is het de schuld, of mede de schuld van de vrouw ? Dat is degene die van haar hele leven nog weinig heeft meegemaakt.
Vrouwen die wel iets, of meer, in deze richting meegemaakt hebben zullen dit soort domme opmerkingen niet maken.

En geen aangifte doen ? Weet je enigszins hoe dit werkt ? Weet je dat je met bewijslast moet komen ? Denk je, dat je heel je ellende ook nog over het bureau van oom agent wilt spugen, als je zojuist tot in het diepst van je ziel gekleineerd en gekwetst bent ?


Zelfs al loopt een vrouw in haar blote kont op straat, heb je nog niet het recht om haar dan aan te raken, tenzij ze zelf aangeeft dat dit wel is toegestaan. Vrouwen staan over het algemeen niet met hun edele delen bloot op straat. Hoevaak zie je niet een man aan de kant van de weg tegen een boompje aan plassen ? Zouden wij die dan, als vrouw zijnde ook maar meteen massaal vast moeten gaan pakken ? Misschien omdat het aanstoot gevend kan zijn ? Bah
Vrouwen fluiten toch ook niet naar de bouwvakker op de hoek ?( om zo maar eens wat voorbeelden te geven)
Sorry TS, maar de stelling dat de vrouw bijdraagt in de ellende die ze heeft moeten doorstaan ?
ik kan daar echt helemaal niets mee, en wordt zelfs enigszins vals als zoiets wordt gedacht. Ik ben namelijk ook zo iemand die weet wat er door je heen gaat als je dit overkomt.

Het verhaal dat je je aanvaller wel tussen de benen trapt, met een pan op zijn harsens slaat of dergelijke, is allemaal mooi verzonnen, maar kom er maar eens echt voor te staan. Zeker als het een goede bekende van je is, sta je gewoon perplex.
Denken doe je pas achteraf, en zelfs het slachtoffer zoekt het in het begin bij zichzelf( nog een reden waarom aangifte vaak achterwege blijft)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 12:25

Veel roepen dat ze bij de eerste klap weg zouden zijn. Maar volgens mij begint het helemaal niet met die eerste klap, maar speelt er daarvoor al een heleboel vooral veel subtielere psychische mishandeling.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:36

Het begint inderdaad niet bij klappen. Als dat zo was dan zou het een heel stuk makkelijker zijn voor veel vrouwen om het te stoppen door te vertrekken. Het begint met kleine dingen waarvan je het gevoel hebt dat het niet klopt, maar je kan je vinger er niet op leggen. En als je je vinger er wel op kan leggen is het vaak te laat. Dan weet je niet goed hoe je het moet veranderen. Het begint vaak met een psychologische oorlogsvoering die heel subtiel is.........

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:47

Heino schreef:
Veel roepen dat ze bij de eerste klap weg zouden zijn. Maar volgens mij begint het helemaal niet met die eerste klap, maar speelt er daarvoor al een heleboel vooral veel subtielere psychische mishandeling.


klopt helemaal Heino, ik vergelijk het altijd als een soort van hersenspoeling, alsof je in een soort sekte terecht komt. En langzaam raak je iedereen om je heen kwijt, daar zorgde hij wel voor. Ik had echt niemand meer, behalve hem en zijn moeder. Je eigenwaarde wordt zo naar beneden gehaald dat je echt gaat geloven dat je dit allemaal verdiend en dat je niks beters waard bent

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:14

Maar je laat je toch niet weghouden bij vrienden en familie door een kerel? Waarom zou je je zo laten afsluiten... Dat weet je toch dat dat niet goed gaat komen.....? :o
Ik wil echt niemand kwetsen... Maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij en ik wil heel graag begrijpen maar kan het gewoon niet vatten... :o
Ik weet wel dat mensen altijd zeiden als ik tegen mn ex zei van "als je me laat kiezen dan vlieg je" dat ik niks om mijn relatie gaf... Is het die tendens die er voor zorgt dat vrouwen in zulke situaties komen? Dat je vriend ten allen tijde voor al de rest moet komen?

Brainless

Berichten: 29755
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:24

@Ayasha
Ik had al helemaal geen contact meer met mijn familie. Ik was 17 jaar en wist echt niet waar ik terecht kon.
Ik heb 1x geprobeerd weg te rijden met de brommer en hij heeft mij toen (met de auto) onderuit gereden, met als gevolg dat ik (weer) in het ziekenhuis terecht kwam. Na 2 dagen werd ik wederom aan hem meegeven, hoewel ik van te voren gesmeekt heb hem niet te bellen.
Mijn ouders wilde mij niet op komen halen en waar moest ik dan heen? Ik kon niet lopen en was (wederom) volledig afhankelijk van hem.
De periode dat ik nog op school zat bracht hij mij en haalde mij met de auto weer op. Wij woonde buitenaf, geen telefoon (mobiel bestond ook nog niet), buren scheten peuken voor hem, andere vonden hem super aardig en wilde mijn verhaal niet aanhoren.....
Later bleek dat hij ook zijn vriendin voor mij en die na mij het ziekenhuis had in geholpen en door die vriendin na mij (dus pas bij de 3de!! aangifte) hebben ze het serieus genomen en is hij opgepakt en verplicht opgenomen geweest.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:42

git schreef:
Juist ja, interessante stelling.

Degene die dit soort vragen stelt....is het de schuld, of mede de schuld van de vrouw ? Dat is degene die van haar hele leven nog weinig heeft meegemaakt.
Vrouwen die wel iets, of meer, in deze richting meegemaakt hebben zullen dit soort domme opmerkingen niet maken.

En geen aangifte doen ? Weet je enigszins hoe dit werkt ? Weet je dat je met bewijslast moet komen ? Denk je, dat je heel je ellende ook nog over het bureau van oom agent wilt spugen, als je zojuist tot in het diepst van je ziel gekleineerd en gekwetst bent ?


Zelfs al loopt een vrouw in haar blote kont op straat, heb je nog niet het recht om haar dan aan te raken, tenzij ze zelf aangeeft dat dit wel is toegestaan. Vrouwen staan over het algemeen niet met hun edele delen bloot op straat. Hoevaak zie je niet een man aan de kant van de weg tegen een boompje aan plassen ? Zouden wij die dan, als vrouw zijnde ook maar meteen massaal vast moeten gaan pakken ? Misschien omdat het aanstoot gevend kan zijn ? Bah
Vrouwen fluiten toch ook niet naar de bouwvakker op de hoek ?( om zo maar eens wat voorbeelden te geven)
Sorry TS, maar de stelling dat de vrouw bijdraagt in de ellende die ze heeft moeten doorstaan ?
ik kan daar echt helemaal niets mee, en wordt zelfs enigszins vals als zoiets wordt gedacht. Ik ben namelijk ook zo iemand die weet wat er door je heen gaat als je dit overkomt.

Het verhaal dat je je aanvaller wel tussen de benen trapt, met een pan op zijn harsens slaat of dergelijke, is allemaal mooi verzonnen, maar kom er maar eens echt voor te staan. Zeker als het een goede bekende van je is, sta je gewoon perplex.
Denken doe je pas achteraf, en zelfs het slachtoffer zoekt het in het begin bij zichzelf( nog een reden waarom aangifte vaak achterwege blijft)



Idd, ik zei ook altijd dat ik zou roepen, weglopen, zo'n persoon een ferme shot in zijn ballen zou verkopen, maar als er iemand met een mes voor je staat, denk je daar echt niet meer aan.
Je moet de psychologische kracht van zo'n zaken zeker niet onderschatten.
En over geestelijk/fysiek mishandelde vrouwen zo'n neerbuigende dingen schrijven, vind ik echt te ver gaan. Je weet echt niet hoe het is zonder het zelf meegemaakt te hebben. Vaak sluipen dominantie ed er langzaam in en zijn die mannen in het begin echte schatjes.