Wilders oppert herinvoering gulden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Wilders oppert herinvoering gulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 08:17

Ja hoor, onze Wilders is aan het proberen(hoop het ook waar is) om ons land terug in de Gulden laten komen.

De reden hij eigelijk dat doet is vanwege het probleem in Griekenland dat die bang is Nederland 1.8 miljard euro mee gaat betalen om Griekenland te redden.

Hier een betere toelichting over het nieuws;
http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... =153242129

Laat die Gulden maar terug komen het was toen ook vele malen beter dan de Eurie's.

KiWiKo

Re: Wilders oppert herinvoering gulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:18

even............ backgroundinfo :) Spanje Portugal en Italie komen achter griekenland aan :)

maargoed, dan weet je waarvoor je werkt :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:19

Ik vind het wel een goede zet,
mits hij net als wat ze met de euro deden alleen het tekentje veranderen haha.

IK denk ook wel dat hj door deze zet meer stemmen zal krijgen , denken jullie niet?
En je de hamvraag is zal het meer kostten om de gulden weer her in te voeren of griekenland het geld
te gefen.
Laatst bijgewerkt door toot op 02-05-10 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:19

Naaah... om nu weer terug te gaan naar de gulden vind ik onzin. Net gewend aan de euro. Zal je zien dat alles weer duurder wordt in plaats van terug naar de gulden, toen alles goedkoper was. _O- Wat een leuk plan weer meneer Wilders, zeker net zoiets als de kopvoddentax - hij trekt één keer z'n bek open en vervolgens hoor je er nooit meer iets van. :+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 08:21

Fiffill schreef:
Naaah... om nu weer terug te gaan naar de gulden vind ik onzin. Net gewend aan de euro. Wat een leuk plan weer meneer Wilders, zeker net zoiets als de kopvoddentax - hij trekt één keer z'n bek open en vervolgens hoor je er nooit meer iets van. :+

Wat ik mij afvraagt of het alles wat weer goedkoper maakt zoals vroeger. Ik weet niet of die hoge prijsstijging sinds de Euro nou door Europeesietijd komt of niet. Want de verhoging was wel wat belachelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:21

het enige voordeel wat wij burgers hebben gehad van het hele euro ding is dat we niet meer geld hoeven omwisselen.

en als mensen nu gaan lopen blaten over subsidies........ we betalen nog altijd vele malen meer dan we als subsidie binnenkrijgen.........

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:25

Even mijn edit lezen kensha. ;)

Tsja, die euro vond ik ook niet ideaal, vooral omdat alles belachelijk duur werd. Maar gaat een gulden daar verbetering in brengen? Ik denk het niet. Vind het een beetje vreemd om die nu ineens weer in te willen voeren.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:25

Ik denk alleen niet dat het plan doorgezet word,
ik zie de hele europese unie of whatever al gal spugen op nederland omdat we terug gaan op de euro en de grieken niet willen helpen.

nee bedankt wilder geen ww3 hier bij mij op de stoep.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:26

Hahahahahahahahaahahaha en weer een hoog bassie _O- gehalte dit keer. Ik ben nog steeds aan het wachten op wat meer doordachte plannen van deze man..tot Sint juttemis waarschijnlijk.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:47

Ze zijn echt knettergek geworden, nu ineens terug naar de Gulden. Al die arme oude mensen die net gewend zijn aan die belachelijke euries zeker weer terug naar hun guldens. Hoezo lekker verwarrend! Vind dat ze de euro moeten houden en Griekenland moet zichzelf maar redden!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:49

Denk je nou echt dat het weer beter gaat worden als de gulden terugkomt??
Overgang van euro naar gulden gaat dan waarschijnlijk weer hetzelfde als van gulden naar de euro. Alles zou duurder worden...
Maar wake up, dat zal echt niet gebeuren ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:50

Als grensbewoner vind ik de euro reuze handig.
De gulden zal de crisis van griekenland niet oplossen. En betaald hadden we toch (als eu-lid).
Bovendien wil ik best betalen voor stabiliteit op een continent. Er is (voorlopig) strake van een lange periode zonder oorlog en dat is eigenlijk redelijk zeldzaam. Een monetaire unie draagt bij aan de stabiliteit die je nodig hebt om oorlogen te voorkomen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:53

Anya........ portugal, spanje en italie komen erachteraan............ en als we dat opgelost hebben komen de voormalige oosteuropeese landen.........

we zijn hier nog niet zomaar even vanaf hoor :) :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:55

Nee, dat klopt. Maar de rijkere landen hebben altijd betaald in de een of andere vorm voor armoe en ellende. Meestal betaalden wel in levens (kijk de geschiedenis er maar op na).. Dan liever betalen dan oorlog.

Op enig moment stabiliseert de financiële situatie wel weer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:58

en dan komen de "rijke landen" erachteraan............ omdat ze teveel gefinancierd hebben :)

voorlopig mogen wij weer het beste jongetje van de klas spelen.........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:00

Nee hoor, ik denk dat dat wel meevalt. Griekenland heeft weinig natuurlijke middelen om inkomsten te verwerven. En tourisme is daar wat ingezakt (op iets als Kreta na). Italië is van oudsher een rijk land, Portugal ook. Spanje is enorm vergrijst, dat levert daar op termijn problemen op.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:00

Dit is het eerste goede dat ik uit Wilders hoor komen. Overigens staat Verdonk ook achter dit idee :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:02

Anya schreef:
Nee hoor, ik denk dat dat wel meevalt. Griekenland heeft weinig natuurlijke middelen om inkomsten te verwerven. En tourisme is daar wat ingezakt (op iets als Kreta na). Italië is van oudsher een rijk land, Portugal ook. Spanje is enorm vergrijst, dat levert daar op termijn problemen op.

Anya :) was van de week op tv voluit te bekijken hoe deze golf zich gaat ontwikkelen :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 09:04

KiWiKo schreef:
Anya schreef:

Anya :) was van de week op tv voluit te bekijken hoe deze golf zich gaat ontwikkelen :)

Heb ik inderdaad ook gezien, maar is Nederland zelf niet stukken en stukken armer geworden sinds de invoer van de Euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:05

DIt is nu waarom de Europese Unie de Europese Unie is. De sterkere landen helpen de zwakkere en in ruil daarvoor liggen er (wurg)contracten voor de im- en de export. Elke lidstaat heeft de Unie iets te bieden, anders was de Unie er om te beginnen helemaal niet.

Anya, Italie is al sinds de helft van de vorige eeuw een ontwikkelingsland. Er is een beperkte rijkdom in het noorden en oneindige armoede in het zuiden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:06

kensha schreef:
KiWiKo schreef:

Heb ik inderdaad ook gezien, maar is Nederland zelf niet stukken en stukken armer geworden sinds de invoer van de Euro?

yep............ wij komen na deze landen en de oosteuropa landen........... want dan zijn wij helemaal kapotgefinancierd :)

en mogen hun ons finacieren............ het gekke is dat ik dat nou net niet zie gebeuren :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:07

Lovely schreef:
DIt is nu waarom de Europese Unie de Europese Unie is. De sterkere landen helpen de zwakkere en in ruil daarvoor liggen er (wurg)contracten voor de im- en de export. Elke lidstaat heeft de Unie iets te bieden, anders was de Unie er om te beginnen helemaal niet.

Anya, Italie is al sinds de helft van de vorige eeuw een ontwikkelingsland. Er is een beperkte rijkdom in het noorden en oneindige armoede in het zuiden.

dat is ook weer zo.......... de wurgcontracten zijn absoluut niet misselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:08

Nee, onze staatsschuld is hoger, maar daar staat meer tegenover dan bij de armere landen en dat maakt het verschil.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:10

Als het op tv is, is het nog niet waar ;)
Er is zoveel op tv geweest dat niet waar is gebleken.
Nederland is in de loop der jaren alleen maar rijker geworden. Het eigen woningbezit is enorm, de werkloosheid is relatief laag (nog steeds), onze ouderen hoeven niet te bedelen of bij te werken. Nederland is rijk. Maar als er iets is dat hoort bij 'De Nederlandse Cultuur" dan is het wel dat we klagen. Wie komt er ooit een Nederlander tegen die zegt dat het hem/haar goedgaat?

Nederlands is rupsje nooitgenoeg geworden.
Ik heb het vele malen beter dan mijn ouders, mijn ouders hebben het vele malen beter dan hun ouders. Het gaat echt best wel goed met Nederland.

En intussen zijn we 'bang' voor islamisering. Interessant dat wel bang zijn voor een groep die het economisch slecht gaat in Nederland, die beschikt over marginale machtsmiddelen vergeleken bij de rest van de Nederlanders, die zich niet heeft georganiseerd omdat ze zelf uit heel veel verschillende culturen bestaat.

Ik denk serieus dat het heel goed gaat met Nederland :) :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:12

hmzzz............ ooit gehoord van de voedselbank??? Ik heb bij mijn personeel 75% loonbeslag liggen.......

Mijn ouders hadden het beter dan wij :)

nee hoor, wij nederlanders zijn goed in de schijn ophouden, want niemand mag het weten dat het niet goed gaat :)

loop eens naar PZ bij jou op het bedrijf en vraag slechts hoe de percentage loonbeslagen liggen.........

en dan kijk je naar je collega's........... joh, jij of jij of jij of jullie allemaal!
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 02-05-10 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt