Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Naaah... om nu weer terug te gaan naar de gulden vind ik onzin. Net gewend aan de euro. Wat een leuk plan weer meneer Wilders, zeker net zoiets als de kopvoddentax - hij trekt één keer z'n bek open en vervolgens hoor je er nooit meer iets van.
Anya schreef:Nee hoor, ik denk dat dat wel meevalt. Griekenland heeft weinig natuurlijke middelen om inkomsten te verwerven. En tourisme is daar wat ingezakt (op iets als Kreta na). Italië is van oudsher een rijk land, Portugal ook. Spanje is enorm vergrijst, dat levert daar op termijn problemen op.
KiWiKo schreef:Anya schreef:Nee hoor, ik denk dat dat wel meevalt. Griekenland heeft weinig natuurlijke middelen om inkomsten te verwerven. En tourisme is daar wat ingezakt (op iets als Kreta na). Italië is van oudsher een rijk land, Portugal ook. Spanje is enorm vergrijst, dat levert daar op termijn problemen op.
Anyawas van de week op tv voluit te bekijken hoe deze golf zich gaat ontwikkelen
kensha schreef:KiWiKo schreef:Anyawas van de week op tv voluit te bekijken hoe deze golf zich gaat ontwikkelen
Heb ik inderdaad ook gezien, maar is Nederland zelf niet stukken en stukken armer geworden sinds de invoer van de Euro?
Lovely schreef:DIt is nu waarom de Europese Unie de Europese Unie is. De sterkere landen helpen de zwakkere en in ruil daarvoor liggen er (wurg)contracten voor de im- en de export. Elke lidstaat heeft de Unie iets te bieden, anders was de Unie er om te beginnen helemaal niet.
Anya, Italie is al sinds de helft van de vorige eeuw een ontwikkelingsland. Er is een beperkte rijkdom in het noorden en oneindige armoede in het zuiden.