Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:41

N.a.v. dit artikel in de Telegraaf open ik dit topic.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6427 ... html?p=1,1

Hoe veel moeten wij nog gaan inleveren om de staat te spekken?

Ze blijven met geld strooien alsof het een lieve lust is en wij draaien er keer op keer, jaar op jaar, weer voor op.

Hoe lang gaat dit nog zo door?

DeSa

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:42

Dat is nog meer dan mn hele maandsalaris :') En ja ik werk fulltime :\
Mag hopen dat dit er niet doorheen komt.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:43

Ik denk nog steeds dat het een 1 april grap is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:44

Goh! Was het nou Wouter Bos die bij de vorige verkiezingen zo''n grote bek over de zorgverzekering had? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Spirit schreef:
Ik denk nog steeds dat het een 1 april grap is. :+

Ja, ik ook....zo niet...dan... :x

HarmanyL

Jeetje da's wel heul veul!! Pfff. Moeten ze vooral nog meer miljoenen naar Haiti en de oorlogen sturen.... (Die mensen zelf daar krijgen er volgens mij ook nog eens geen cent van!?)

LadyMadonna

onvolledig artikel, 700 per maand of 700 per jaar is een heel groot verschil.
Daarbij vind ik de telegraaf een krant van de stemmingsmakerij, zal dus wel mee vallen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:45

Als de kwaliteit van de zorg dan ook beter zou worden... maar dat wordt het helaas maar niet!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:45

tja, misschien stoppen met mensen als Cohen en Bos en andere luitjes die het zinkende schip verlaten niet meer elke maand hun salaris toestoppen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:46

Nou lekker dan! Ja als ik een top ambtenaar was met vier nullen achter de 1 vond ik het ook niet zo'n probleem. Altijd de mensen die het hartste werken voor hun geld.
Ik neem aan per jaar maar dat is nog steeds absurd veel!
Waar is de goeie oude tijd tijd we 30 euro p m betaalde, ja in dit geval was het vroeger beter :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:47

stef schreef:
onvolledig artikel, 700 per maand of 700 per jaar is een heel groot verschil.
Daarbij vind ik de telegraaf een krant van de stemmingsmakerij, zal dus wel mee vallen

eigen risico is per jaar dus die 775 ook, maar ja met de 140 euro p.m. die je aan je zorgverzekering betaald kan je net zo goed het geld opsparen en alles uit eigen zak betalen, dan zijn veel mensen een hoop goedkoper uit, maar ja dat mag weer niet.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:52

Silly,

Idd! Onverzekerd zijn is weer een crime, dus betalen zullen we..
Niks geen vrije keus..

De Telegraaf is miss een wat minder "betrouwbare" krant, maar waar rook is, is vuur.

Als ik zie wat ze allemaal van plan zijn voor extra staatsgeld schrik ik echt..

Ik werk fulltime, woon alleen en heb een koophuis, eengezinswoning. Ik vraag mezelf echt af hoe ik dat nog kan betalen als deze regelen er door heen gegooid worden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:53

Nou Nanne dan zit ik in hetzelfde schuitje als jij.

Ik ben 10 jaar geleden ooit 1 maand onverzekerd geweest, kreeg mooi een boete van 280 euro!!
Dus bedoel maar.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:04

Een top van overheidsambtenaren die oordelen over het eigen risico dat door particuliere zorgverzekeringen gedekt gaat worden..? En dan ook nog door de maatregelen van particuliere verzekeraars de schatkist vullen?

Ik heb er geen kaas van gegeten hoor, maar gevoelsmatig klinkt het raar. Vind het ook geen duidelijk artikel, vol vermoedens en speculaties. Maar eens afwachten of er uberhaupt nog eens een gevolg op komt en dan maar zien..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:11

Als Den Haag serieus naar deze plannen gaat kijken hoop ik ook dat ze gaan zorgen dat de pil van Drion er komt en dat die voor iedereen beschikbaar maken.

Je zult maar chronisch ziek zijn en lezen dat ze het eigen risico willen verhogen en de uitkeringen omlaag willen doen, dan mag je op straat gaan leven.
Ook leuk voor de mensen in de bijstand, gewoon omlaag gooien zodat de mensen geprikkeld worden om te gaan werken. Alsof er voldoende vacatures zijn om al die mensen aan het werk te krijgen. En dan heb ik het nog niet over de chronisch zieken die een aantal jaren terug de wao uitgegooid zijn en nu in de bijstand zitten en niet eens kunnen werken.

Wat leven we toch in een vreselijk asociaal land.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:04

Ach, zo'n vaart gaat het echt niet lopen. Het is slecht een voorstel, één van de vele. De politiek gaat dit echt niet in één keer op ons bord leggen, daar verliezen ze te veel kiezers mee.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:09

Lieke schreef:
Ach, zo'n vaart gaat het echt niet lopen. Het is slecht een voorstel, één van de vele. De politiek gaat dit echt niet in één keer op ons bord leggen, daar verliezen ze te veel kiezers mee.

Het zal inderdaad wel een mistgordijn zijn om een andere iets minder drastische maatregel postief te doen lijken.
Maar een feit is dat degene die het minst te besteden hebben het hardst gepakt gaat worden.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:17

ja joh ik kies ervor om arbeidsongeschikt te zijn en van minder dan 1000 euro in de maand rond te komen als de zorg zo duur wordt en de uitkeringen omlaag gaan en de huurtoeslag wordt afgeschaft mag ik dan a.u.b om euthanasie vragen want anders zal ik vast en plekje moeten reserveren bij de zwerversopvang }>

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:26

faye schreef:
Goh! Was het nou Wouter Bos die bij de vorige verkiezingen zo''n grote bek over de zorgverzekering had? :+

Ik snap niet helemaal wat Bos er mee te maken heeft?
Voorstel van ambtenaren?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:28

lotteElb schreef:
Jeetje da's wel heul veul!! Pfff. Moeten ze vooral nog meer miljoenen naar Haiti en de oorlogen sturen.... (Die mensen zelf daar krijgen er volgens mij ook nog eens geen cent van!?)

Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als solidariteit?

Ik denk dat als wij hier een natuurramp zouden krijgen, we ook graag geholpen willen worden door andere landen?
Een een deel van het geld voor Haiti is opgebracht door particulieren.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:28

"De twintig werkgroepen presenteren donderdag hun voorstellen om per beleidsterrein 20 procent te bezuinigen"

En welke dag is het donderdag? :D

Ik kan me niet voorstellen dat dit géén 1-april grap is, als ik de voorstellen zie.. :') 5 euro per huisartsbezoek, mhuahaha?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:37

Myukii schreef:
"De twintig werkgroepen presenteren donderdag hun voorstellen om per beleidsterrein 20 procent te bezuinigen"

Ik kan me niet voorstellen dat dit géén 1-april grap is, als ik de voorstellen zie.. :') 5 euro per huisartsbezoek, mhuahaha?

Helemaal met je eens. Zulke extreme bezuinigingen aankondigen voor verkiezingen doet niemand. Het ligt er te dik boven op.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:38

Nou als dat werkelijkheid gaat worden, dan wordt het verhuizen naar Amerika denk ik???!

Ik hoop maar dat het een erg flauwe en slechte 1-aprilgrap is...

Verder...besef wat je gaat stemmen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:40

Myukii schreef:

Dit voorstel was al twee weken geleden bekend. Zou wel een enorm slechte 1 april grap zijn.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:48

ik denk dus echt wel 1 april grap mede doordat dit de verzekingen de kop gaat kosten...weet je die 102 euro elke mand die ik nu betaal maak ik niet eens op denk je dat ik me dan nog laat verzekeren dacht het niet dan betaal ik wel uit eigen zak.
of x bedrag per maand opzei ook goed.
dus vroege 1 april grap !