Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:36

Het hangt ook af wat voor gevangenis denk ik. :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:01

In Tilburg Breda en nog wel duizenden steden staan de gevangenissen midden in de stad. Daar hoor je nooit problemen over.

Tja, die dingen moeten ergens staan...

issaschar

Berichten: 1359
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: was Maasmechelen, nu Sittard

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:25

Wat is het probleem?
Bij ons in de buurt is ook een gevangenis; je merkt en/of hoort er niets van hoor ;).
Niet te druk maken.. Wacht eerst maar eens af.

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:15

Het ding moet idd ergens staan, maar apart dat ze Melsele kiezen, een dorp waar de huizenprijzen nl nogal vrij hoog zijn.. Melsele staat ook gekend als een "boerendorp", rustig en aangenaam om in te leven..
Ook langs de E17 vind ik een beetje vreemd. Zo wordt het wel heel makkelijk ontsnappen...

Ik ben nog steeds voor een gevangenis op een kunstmatig eiland in de Noordzee :+

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:26

haha, de gevangenis komt dan op "maar" tien minuutjes van het nieuwe gerechtsgebouw :D
Die 10 minuutjes is ook enkel en alleen als het verkeer vlot is aan de Kennedytunnel en de antwerpenaren onder ons weten dat die moment bijna zelden zijn.
of krijgt het gerechtsgebouw een eigen tunnel?? :) haha da zou nog eens een idee zijn, niet?

kunstmatig eiland in de noordzee? en dat gaan ze dan Nieuw-australiƫ noemen? :) of Alcateurope

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:03

chipieke schreef:
@Caira: het is Belgiƫ, hier ontsnappen ze alsof wij de deur buitenstappen. De schrik is terecht.


Dan hoop ik maar dat ze met deze gevangenis toch een ietsje andere bedoeling hebben.

Een eilandje a la alcatraz zal er nooit meer komen. Moet eerlijk zeggen dat het me een topoplossing lijkt, daarbij is de kogel altijd nog makkelijk.

Ik denk dat we blij mogen zijn dat ze meer gevangenissen willen bouwen. Kunnen ze het grut ook langer achter slot en grendel gooien opv. te vroeg vrij te laten wegens "goed gedrag". Mehoela gewoon te weinig ruimte voor al die debielen op de wereld. Al zetten ze een gevangenis in m'n achtertuin!

Denk trouwens wel dat de gemeente jullie best tegemoed wilt komen met iets hoor? Gewoon een nette brief opstellen met het hele dorp?


Edit: Daarbij, hoe dichter bij het gevaar, hoe verder van het onheil ;)

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:23

LZP -> NM

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gevangenis gepland in Melsele, BE. Zijn ze nu helemaal zot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:00

Tja, hier in Leuven zit ik ook op een boogscheut van de gevangenis af maar echt niet dat ik mij daar zorgen om ga maken.
Persoonlijk vind ik dat mensen niet zo snel moeten gaan zeuren. Als het plan was om 4 fabrieken te maken was daar waarschijnlijk ook een topic over geweest. Daarbij, die kleine kinderen komen niet IN de gevangenis eh! En ik denk wel dat ze hebben geleerd van de vele ontsnappingen.
Daarbij, het feit dat ze nieuwe gevangenissen bouwen is om ontsnappingen te voorkomen. Nu is er een grote overbevolking en de gevangenissen zijn oud. Ik heb bv nog niet gehoord dat er iemand uit Hasselt is ontsnapt.
Het voordeel van een volledig nieuwe gevangenis is dat ze fatsoenlijke aandacht kunnen besteden aan de veiligheid en het verminderen van de ontsnappingsmogelijkheden