Cyberpesten weet wat je doet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDW1190

Cyberpesten weet wat je doet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 12:51

hallo :wave: ,

ik keek net dit filmpje:

soort van samenvatting:
13 jarige Megan Meier dacht een jongen leren te kennen via internet die haar leuk vond, toen de berichten kwaadaardig werden pleegde ze zelfmoord.
een moeder van een klasgenote zat hierachter.

wat vinden jullie hier nou van
hebben jullie wel eens iemand gepest via internet?
en zijn jullie gepest door iemand?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:52

Dat gaat wel heeeel ver. :\

Nooit zoiets meegemaakt gelukkig. Dan ben je wel heel afhankelijk van het internet ook.. :n
Ook in- en intriest dat er een volwassene achter zat.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-06-09 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:55

tjee wat erg! ik heb nog nooit iemand gepest en ben zelf ook nooit gepest. ik vind als je iemand pest dat het een teken is dat je zelf zwak en zielig bent ! vaak pesten mensen om stoer te doen, omdat ze zelf onzeker zijn. echt zwak dit !

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:56

Gaat inderdaad erg ver. Gelukkig ook nooit zoiets meegemaakt. Als het je niet aan staat, klik je het toch weg? Of zet je je computer uit... hmm maar misschien denk ik daar dan weer te makkelijk over.

Qimm

Re: Cyberpesten weet wat je doet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:57

tja, dat je de berichten wegklikt wil niet zeggen dat mensen dan ineens niet meer gemeen tegen je doen. Als jij elke dag 5 nare mailtjes uit je inbox wegklikt (ook zonder te lezen) zou je je dan ook niet rottig voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:57

Dit gaat idd erg ver. Heb deze aflevering wel eens een keer gezien. Maar als je zelfmoord pleegt omdat je via internet wordt gepest dan zegt dat wel heel veel over hoe k*t je leven dan al in echt is. Anders had ze geen zelfmoord gepleegt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 12:58

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:58

Nivada schreef:
Gaat inderdaad erg ver. Gelukkig ook nooit zoiets meegemaakt. Als het je niet aan staat, klik je het toch weg? Of zet je je computer uit... hmm maar misschien denk ik daar dan weer te makkelijk over.

Het meisje in dit geval was 13, schijnbaar erg vatbaar.. op die leeftijd ben je dat al sneller. Ze was dan ook nog verliefd op die wss "jongen", en dan gaan veel mensen ver (denk aan loverboys etc.) niet iedereen zou zo ver gaan en zelfmoord plegen, natuurlijk is iedereen anders; daarom wordt de een wel gepest en de ander niet. ;) Arm meisje. :(:)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:00

klopt, daar heb je gelijk in. Dan begin je je inderdaad erg rot te voelen. Maar als je gepest word op je computer dan ga je toch die computer vermijden. Ok dat lost misschien niet het probleem op, maar je krijgt geen rare dingen meer naar je hoofd gegooid toch?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:00

Qimm schreef:
tja, dat je de berichten wegklikt wil niet zeggen dat mensen dan ineens niet meer gemeen tegen je doen. Als jij elke dag 5 nare mailtjes uit je inbox wegklikt (ook zonder te lezen) zou je je dan ook niet rottig voelen?

Niet zo rottig dat je zelfmoord pleegt, toch?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:01

ik weet niet hóe instabiel dat meisje was natuurlijk, het zou voor míj geen trigger zijn, maar voor een ander misschien wel :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:05

ik denk niet echt dat er beseft word dat er misschien wel hele erge berichten zijn verstuurd, de dingen die zij tegen die josh zei die hebben overal op internet gestaan en ook op school maak ik uit in sommige filmpjes, sommige mensen hebben dan dit als enigste uitweg!
de moeder stuurde haar ook van de pc en ze rende direct naar boven toe, en even later had ze zelfmoord gepleegd! dus alles moet heel snel zijn gegaan!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:05

Sneu verhaal, en sneue mensen.. echt sick
Arm kind, en ouders

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:11

Zoals ik al zei iedereen reageert daar anders op. Wie zegt dat die "jongen" de enige rottige factor was in haar leven? Rond die leeftijd zit je al in een onstabiele fase, misschien was die "jongen" wel de enige die haar de aandacht gaf die ze nodig (dacht te) hebben/had en toen hij wegviel viel haar wereld in stukken.. wij weten haar situatie/gevoelens niet. :)

2e filmpje is ook erg, wat moet die vrouw zich rot voelen. :\

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:12

Jeetje, dit is wel heel erg..
Ik walg ook van dat mens die de berichten verstuurd heeft,
ze zei dat ze het deed zodat het meisje boos werd op die 'jongen', maar dan had ze het toch ook anders kunnen aanpakken? :\

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:14

Wss zat ook zij er zo in dat ze geen ander oplossing wist en dit was in haar ogen misschien een makkelijke manier om van het meisje af te zijn.. ;) Zij had ook geen zelfmoord verwacht lijkt me. Sneue situatie met een trieste afloop..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:19

Nja sorry, maar ik vind dat je dan echt 0,0 hersens hebt als je niet eens kan bedenken hoe pijn zoiets kan doen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:26

Die mensen zijn er helaas genoeg op de wereld. ;)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:28

Jeuzus.. Waar gaat het heen met de wereld. :?

arm meisje en omgeving.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:53

Jordy_ schreef:
Jeuzus.. Waar gaat het heen met de wereld. :?

arm meisje en omgeving.

dat vind ik ook!
en door zulke filmpjes te bekijken maak ik me er op bewust dat ik nooit zoiets zou doen!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 13:23

en hoop dat anderen dat ook doen!

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:44

Cyberpesten is verschrikkelijk, zo zag ik volgens mij dit zelfde verhaal bij Oprah een keer. Een vrouw deed zich voor als jongeman en legde zo een liefdeband aan met een voormalig vriendinnetje van haar dochter, om haar nadien helemaal af te zeiken, te kleineren en psychisch kapot te maken. Uiteindelijk heeft ze zichzelf verhangen.

Ongelovelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren, erger nog, mensen die zo ziek zijn om op zo`n laffe manier iemand het leven zuur te maken. Toon dan ballen en zeg het face 2 face. Deze vrouw in kwestie is uiteindelijk ook berecht. En terecht.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 17:34

HT2009 schreef:
Cyberpesten is verschrikkelijk, zo zag ik volgens mij dit zelfde verhaal bij Oprah een keer. Een vrouw deed zich voor als jongeman en legde zo een liefdeband aan met een voormalig vriendinnetje van haar dochter, om haar nadien helemaal af te zeiken, te kleineren en psychisch kapot te maken. Uiteindelijk heeft ze zichzelf verhangen.

Ongelovelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren, erger nog, mensen die zo ziek zijn om op zo`n laffe manier iemand het leven zuur te maken. Toon dan ballen en zeg het face 2 face. Deze vrouw in kwestie is uiteindelijk ook berecht. En terecht.

volgens mij gaat het dan om het zelfde verhaal als dit!
dat vind ik nou ook, zeg het gewoon gelijk als je ergens mee zit en niet via zon manier!

Ephajim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:40

Tja, pesten via internet is iets voor de contactgestoorden :)
Gelukkig is er altijd nog een blokkeer toets.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:20

Ik ben nooit via de computer gepest, maar wel in real life laat maar zeggen. De basisschool was een vreselijke k*tperiode voor mij, ik werd dagelijks gepest. Ze scholden me uit, roddelden over me en ze wachtten me regelmatig op om in elkaar te slaan(met z'n 4en tegen mij).
Ik heb hier een enorme knauw van gekregen en heb een tijd vreselijk met mezelf in de knoop gezeten. Mijn zelfvertrouwen was bijna geheel weg en ik had een vertekend beeld van mezelf. Gelukkig voel ik me nu(bijna 20 jaar later) sinds een jaar een stuk beter in mijn vel zitten en heb ik weer veel meer vertrouwen in mijn eigen ik. Ik heb hier keihard aan gewerkt met mezelf, maar het was de moeite waard.

Ik kan me best voorstellen dat iemand vreselijk diep in de put raakt door gepest. Ik heb gelukkig zelf geen suicide gedachten gehad, maar ik ben wel vreselijk getekend door alles wat er gebeurd is.