Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:30

Wat ik nú toch tegenkwam... Ik werd er werkelijk misselijk van!

Deze kunstenares maakt speelgoed van dode dieren.

Afbeelding
(foto door Mirjam Muller)

De dierenhuid zet Katinka naar eigen inzicht op. Zoals bij de Deense dog met opvallend grove, bijna slordige steken. „Ook laat ik de vulling er op bepaalde plekken bewust uitpuilen. Net zoals bij pluche speelgoeddieren waarmee is gestoeid.’’

Haar ‘dieren’ zijn een aanklacht tegen het verschijnsel dat kinderen op te jonge leeftijd van hun ouders een huisdier krijgen. „Ze zijn nog niet in staat er goed voor te zorgen, behandelen de levende wezens als speelgoed. Als ze ermee klaar zijn, belanden massa’s knaagdieren in verwaarloosde staat op kinderboerderijen of worden honden door ouders op verlaten plekken aan bomen gebonden. Vreselijk,’’ aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.

„Ik zeg met mijn werk eigenlijk geef kinderen dan maar speelgoed dat is gemaakt van een echt huisdier.’’ Erg? „Welnee, het is veel fouter als kinderen een echte cavia letterlijk doodknuffelen, dan dat ze zonder risico een opgezet exemplaar strelen.’’

Katinka, wier werk nog tot en met 14 mei in Rotterdam is tentoongesteld, heeft inmiddels circa vijftien dode knuffels op haar naam staan. „Als ze niet worden geëxposeerd staan ze bij mij me thuis. Dan speel ik er ook echt mee. Geen probleem toch. Heerlijk.’’

Echt, imo heb je een behoorlijk zieke geest, wil je dít bedenken. Het idee erachter vind ik goed (protest tegen hoe sommige mensen met huisdieren omgaan), maar ik vind het afschuwelijk dat er échte dieren als speelgoed worden gebruikt.

Ben ik de enige niet-kunstig-aangelegde persoon die dit niet om aan te zien vind? Ik vind het gewoon erg triest, natuurlijk ligt er bij mij ook echt wel eens een stuk kip in de koelkast, maar ik vind dit persoonlijk toch wel een hele stap verder.

Een zingende cavia, een blokkenpakket uit een dode hond, een kat die muziekdoosje speelt...?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:33

Gadverdamme! Vind ik ook niet om aan te zien.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:35

Ziek............. Volgens mij is haar "idee erachter" een slap excuus... :n

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:35

ik heb er ook geen goed woord voor over
is echt ziekelijk

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:36

Omg
dit ga je niet menen!
Vreselijk

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:36

Wat ik overigens even wilde rechtzetten, is dat het model op de foto níét de maker is van het speelgoed. Want als ik even teruglees lijkt dat net zo.. :)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:38

Ik heb al vaker van haar gehoord, zou ze die dieren er echt voor doden?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:38

Bah, never zou ik dat kopen!
Citaat:
aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.

Nou, ik zou niet de hele dag met mn konijntje willen wandelen hoor... :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:40

Dier is toch dood dus last heeft ie er niet meer van, en de gedachte er achter vind ik zeer mooi! Laat die etters maar een opgezet ding plat knijpen en geen echte cavia...

mitxa: hoezo doden, zijn er niet genoeg dode dieren in de wereld dan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:41

Ik kan heel goed tegen smerige zielige filmpjes, maar die dode kat onder de naaimachine, dat heb ik afgezet.

Een kind behoort niet te spelen met zulk soort speelgoed, waa moet dat tot leiden, kind ziet het hondje van de buren en wil dat wel als speelgoed volgende dag is de buurvrouw haar hond kwijt en heeft het kind een nieuw speeltje??

Dit zou ik boycotten! Ookal zit er een goede gedachte achter, die kan ook anders worden uitgedrukt.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:41

Ik vraag me af of ze dieren gebruikt die al dood zijn, of dat ze er wellicht speciaal voor fokken.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 00:42

Mitxa: Nee, dieren doden doet ze er niet voor, denk ik en neem ik aan. :j Ik denk dat je het moet zien als het opzetten van dieren, op een manier die in mijn ogen echt walgelijk is..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:43

norski schreef:
Ik kan heel goed tegen smerige zielige filmpjes, maar die dode kat onder de naaimachine, dat heb ik afgezet.

Een kind behoort niet te spelen met zulk soort speelgoed, waa moet dat tot leiden, kind ziet het hondje van de buren en wil dat wel als speelgoed volgende dag is de buurvrouw haar hond kwijt en heeft het kind een nieuw speeltje??
Dit zou ik boycotten! Ookal zit er een goede gedachte achter, die kan ook anders worden uitgedrukt.

Of de buurvrouw haren in haar naaimachine..........

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:44

Daar heb je dat gestoorde mens ook weer....
Jakkes jakkes en nog eens jakkes. Ik heb al meerdere van haar 'kunstwerken' gezien, het is werkelijk om kotsmisselijk van te worden... Bah, bah en nog eens bah!!!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:47

OMG, inderdaad dat filmpje van die kat onder de naaimachine. Ik heb het welgeteld 13 seconden volgehouden...

Ik snap wat ze probeert te zeggen, maar de uitvoering is walgelijk. :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:48

Omg... Sick :?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:49

Ach jakkes, hier word ik nu gewoon echt misselijk van. :n
Het idee er achter kan ik prima begrijpen, maar de uitvoering vind ik echt ziek.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:51

Och, k vind het idee wel mooi...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:54

lifaya schreef:
Omg... Sick :?

ieuwww,.dacht dat ik heel wat gewend was,..maar dit,.jakkie!

ben tijd opgegroeid op een boerderij en heb daar ook mijn eigen dieren geslacht en opgegeten vroeger,.maar dit gaat me tcoh echt te ver!

ook al voelen ze niks meer,.. vind wel dat ze met respect behandeld moeten worden,..het waren tenslotte toch levende wezens

maar goed,.als dit word goedgekeurd door nederlandse musea,.dan vind ik ook dat ze speelgoed moetenmaken van overleden mensen.
goh,.buurmeisje,.wat heb jij een leuke pop :+ :D

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:55

pharagirlke schreef:
Dier is toch dood dus last heeft ie er niet meer van, en de gedachte er achter vind ik zeer mooi! Laat die etters maar een opgezet ding plat knijpen en geen echte cavia...

helemaal mee eens, alleen het idee dat er kinderen mee zullen gaan spelen zie ik niet zo zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:55

Ik betwijfel ook ten zeerste of een moeder haar kind dit in de hand gaat duwen ;)

mackkwek: dode mensen worden al wat langer tentoongesteld, iig hier in Belgie, Körperwelten noemt die tentoonstelling, is uitgedacht door Gunther Von Hagens
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-02-09 00:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:56

Vreselijk!! Die is echt gestoord, ziek gewoon.
Wie bedenkt er niu zoiets.. Wat een vreselijke gedachten ook dat die kinderen met een dood dier knuffelen.
Vraag me dan ook wel af wie zijn overleden dier hiervoor uitgeeft!!

Het idee erachter is wel goed, maar de uitvoering zeer gestoord
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 05-02-09 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:57

pharagirlke schreef:

Och als er een mens dood is, kan je er ook een pop van maken die zingt of huppelt of misschien ook wel een blokkendoos! :j :?

Vind het echt ziekelijk!! Mensen kunnen tegenwoordig al zoveel. Heb al vaak zat knuffels gezien die 'echt' lijken. Maar zijn geen dode dieren, en dat vind ik wel mooi :)
Je gaat toch niet van een dode hond een blokkendoos maken :?
Of zoals die kat, die uitgerekt ligt en je draait aan een knopje, en er komt muziek uit :\
Echt ziekelijk!! Je laat een kind toch niet met dode dieren spelen? Mij is juist aangeleerd om van dode dieren af te blijven.
Puur omdat het vies is, en omdat het respectloos is, ookal is het dood.
Zoals men zegt: Een dier is geen speelgoed, en dat moet deze madam eens goed horen denk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:58

Ze gebruiken ze toch al als tentoonstellingsobjecten? :')

Als ze niet geëxposeerd zijn staan ze bij haar thuis, dus er heeft nog geen kind dit ding in handen gehad, is prima te vergelijken met Körperwelten.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 00:58

@FZ_Lin: helemaal mee eens!