Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)... dus wie staat er nu 31 december om 12 uur klaar om naar buiten te gaan? Juist ja... onze hond... vorig jaar regende het maar ze moest en zou naar buiten, dan gaat ze midden op straat zitten en kijkt omhoog naar al het vuurwerk en kwispelt keihard en is heeeeeelemaal blij (zelfs met zo'n 10.000 knaller die echt oorverdovend herrie maken) staat mevrouw keihard te kwispelen en ze zal wel denken... Kooooooooooekieee!!! hahaha
Ik begrijp dat echt niet.
Je kunt er het beste niet op reageren want dan wordt het alleen maar erger
Ik zelf vind het supereng, maar ik heb nog nooit geklaagt.... 
vind het op ouderjaarsavond/nacht wel prachtig 
) doodeng en veel mensen kunnen er niet mee omgaan, waardoor er elk jaar weer teveel vuurwerkslachtoffers vallen.
om worden... Want als ze het in hun tuin doen, is dat te dicht bij hun huis, er zou maar eens iets gebeuren!

Ook mijn paard heeft nergens last van. De rest op stal ook niet (23 paarden) En dat zonder radio
De meeste wilde dieren maken maken ook wel op tijd dat ze weg komen als er steeds meer geknalt wordt naarmate het later wordt. Stel je voor dat er echt pas alleen om 12 uur geknalt mocht worden, dat is pas drama voor die dieren. Niets vermoedend de hele avond rust en om 12 uur een hels kabaal waar zelfs een mens, die even vergeet dat het oud en nieuw is, van door het plaffond vliegt van schrik. En ach, heb je er last van als het op eerdere dagen gebeurd? Even de politie bellen, hier zijn al massa's kindjes hun buurwerk kwijt en hebben een taakstraf aan hun broek hangen
BraveSpots schreef:Gewoon laten gaan denk ik.
Maargoed, hier in België, of toch waar ik woon, lijkt het geen zo'n probleem als in Nederland. Hier heb je alleen om middernacht 1 januarie in de verte wat vuurwerk, verder helemaal niks...
eertjuh22 schreef:van mij hoeven ze het niet af te schaffen hoor, maar op de 1 of andere manier een leeftijds grens invoeren is misschien wel een idee. anders blijf je van die rebelse kinders van een jaar of 10 houden die het leuk vinden om rotjes naar mensen te gooien![]()
vuurwerk is toch eigenlijk van oudsher bedoelt om de kwade geesten weg te jagen trouwens?