Paardenvlees zit in meer dan je denkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: Paardenvlees zit in meer dan je denkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:34

Ben het met Runningkawa eens!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:38

runningkawa schreef:
Dan heb je niet goed gelezen, ik at het niet omdat ik vlees niet lekker vind. Nog steeds niet... een frikandel vind ik dan het lekkerst omdat dat niet zo naar vlees smaakt Lachen
Maar ik eet dus nu ook gewoon vlees, puur omdat het moet.

En zoals dieren in Nl gehouden worden vind ik ze idd niet lijden, toen ook al niet.
Ik ben zelf geboren op een varkenshouderij en weet dus dat er niets zieligs is...Ik heb verder ook nu nog regelmatig bedrijven van binnen gezien om mijn mening op een normale manier te vormen, ipv van leugenachtige sites..en nee de dieren zijn niet zielig. (of jij moet ook vechten tegen het houden van een hamster in een hok)
Omdat de sites geen eerlijk beeld geven ben ik zo tegen die sites
Zieltjes winnen met leugens...dat vind ik onsmakelijk..
Maarja ze moeten wel, want met de eerlijke dingen win je geen zieltjes....

http://www.meatandmeal.nl/nieuws/market ... deert.html
Hier is je eerlijke en objectieve berichtgeving, van een organisatie die als adviserend orgaan optreed voor de Amerikaanse overheid. Geen leugens (wat hebben dergelijke organisaties daar trouwens aan, wat winnen ze daarbij?), maar feiten.
Lees maar and let me know.
Wanneer je dan toch vlees moet eten, kun je ook goed vlees kopen van een bioslager of plaatselijke slager die vlees van plaatselijke slachthuizen afneemt en dit zo heftig kruiden dat je het vlees niet proeft.
Ik heb vroeger ook op de boerderij gewerkt, en weet ook dat het er zeer goed aan toe kan gaan. Maar niet overal, en niet altijd... en daar moeten we iets tegen doen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:41

runningkawa schreef:
Dan heb je niet goed gelezen, ik at het niet omdat ik vlees niet lekker vind. Nog steeds niet... een frikandel vind ik dan het lekkerst omdat dat niet zo naar vlees smaakt Lachen

En zoals dieren in Nl gehouden worden vind ik ze idd niet lijden, toen ook al niet.
Ik ben zelf geboren op een varkenshouderij en weet dus dat er niets zieligs is...Ik heb verder ook nu nog regelmatig bedrijven van binnen gezien om mijn mening op een normale manier te vormen, ipv van leugenachtige sites..en nee de dieren zijn niet zielig. (of jij moet ook vechten tegen het houden van een hamster in een hok)

ik ben het hier mee eens.

hetzelfde geld dan ook voor die wasberen waar de huid van af word gerukt. daar zit de stempel op van zielig. maar niet elke wasbeer word zo gevild. het is een voorbeeld van wat het allerergst is, en dit word nu gezien als iets wat altijd gebeurd.
ik geef toe het is erg, maar niet alles is zo. zodra mensen 1 erg ding zien krijgt alles de stempel 'zielug'.
er zijn varkenstallen waarbij het slecht is, maar 9 van de 10 zijn wel goed. daar word wel naar de dieren gekeken en ze hebben ruimte genoeg.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:47

Jolandaa_ schreef:
runningkawa schreef:

hetzelfde geld dan ook voor die wasberen waar de huid van af word gerukt. daar zit de stempel op van zielig. maar niet elke wasbeer word zo gevild. het is een voorbeeld van wat het allerergst is, en dit word nu gezien als iets wat altijd gebeurd.
ik geef toe het is erg, maar niet alles is zo. zodra mensen 1 erg ding zien krijgt alles de stempel 'zielug'.
er zijn varkenstallen waarbij het slecht is, maar 9 van de 10 zijn wel goed. daar word wel naar de dieren gekeken en ze hebben ruimte genoeg.

Inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:51

ninx, waar staat dat bijv beckers vlees uit mexico haalt?

want dat amerika de slachterijen heeft gesloten is natuurlijk het stomste wat ze ooit hebben kunnen doen.
Denk dat dar weinig discussie over zal zijn Lachen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:55

Waarom moet het Euro parlement er dan aan te pas komen om een wet te maken waarin onverdoofd castreren van varkens verboden wordt?

RK, volgens mij schreef je dat je vegetarisch at, en dat je vlees toch niet lekker vond dus het makkelijk kon laten staan. Nadat drie artsen zeiden dat je toch echt wat vlees moest gaan eten, ben je er weer mee begonnen. Ik lees dat als: ik wilde het niet eten, maar het moest. Niet, ik vind het niet lekker en dus at ik het niet. Dan ben je geen vegetarier, dan lust je gewoon geen vlees Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:56

PattyOosten schreef:
Waarom moet het Euro parlement er dan aan te pas komen om een wet te maken waarin onverdoofd castreren van varkens verboden wordt?

RK, volgens mij schreef je dat je vegetarisch at, en dat je vlees toch niet lekker vond dus het makkelijk kon laten staan. Nadat drie artsen zeiden dat je toch echt wat vlees moest gaan eten, ben je er weer mee begonnen. Ik lees dat als: ik wilde het niet eten, maar het moest. Niet, ik vind het niet lekker en dus at ik het niet. Dan ben je geen vegetarier, dan lust je gewoon geen vlees Haha!

Of je wilt het niet eten???

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:57

Deze objectieve laatste link ook nog maar voor de laatste 'sceptici':
http://www.meatandmeal.nl/nieuws/market ... deert.html
(zoals eerder gezegd is dit een adviserend orgaan voor de Amerikaanse overheid, en dus bijzonder objectief.... en zeer serieus te nemen) Laten jullie me ook nog weten wat je daar van vind?

Niemand heeft geloof ik gezegd dat ALLE slachtdieren het slecht hebben, niemand heeft gezegd dat ALLE dieren levend gevild worden.
Maar het feit dat er misstanden plaatsvinden op GROTE schaal zou iedereen moeten schokken en tot actie moeten bewegen toch? Al is het maar doordat je voor EERLIJK vlees kiest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:58

Verdoofd castreren is zieliger dan onverdoofd....
Of het moet zijn dat jullie ook meteen naar de doker rennen als je een keer in je vingers hebt gesneden Haha!

Niet vlees eten is toch vegetarisch zijn?
En nee i wil het niet eten, net als spinazie, maar doe dat ook omdat het goed voor me is Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:59

Laatste ding: wanneer je wel vlees eet is dat prima... maar dan wil je toch weten wat je in je mond steekt, waar het vandaan komt en hoe het aan zijn einde gekomen is?
Dan kun je zonder gewetensbezwaren een 'gezond' stukje vlees eten, en dat lijkt me beter dan luidkeels overal schreeuwen dat misstanden in de vleesindustrie alleen maar verzinsels en leugens zijn van organisaties die zich klaarblijkelijk stierlijk vervelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:59

eerlijk vlees eet ik...stukje vlees van me komt altijd uit nl...nooit uit het buitenland.

of beckers snacks maakt uit verkeerd vlees, dat zie ik nergens eerlijk staan.
Als dat zo is dat het uit mexico komt dan eet ik het idd niet meer.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:24

runningkawa schreef:
Of het moet zijn dat jullie ook meteen naar de doker rennen als je een keer in je vingers hebt gesneden Haha!

En nee i wil het niet eten, net als spinazie, maar doe dat ook omdat het goed voor me is Lachen

Jouw punt ben ik (alweer) mee eens. de beesten zijn al gestorven van de stress voordat ze een verdoving krijgen..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:35

runningkawa schreef:

Ik ga helemaal niet snel naar de dokter, maar ik ben wel verdoofd gegaan toen ze twee weken geleden mijn enkel gingen opereren Haha! Als het voor de varkens zo'n feest zou zijn, was die wet er niet gekomen. Dat is uitgebreid onderzocht, en die wet komt er omdat het pijnlijk is voor die varkens.
SP site schreef:
12-09-2006 • Vandaag stemde de landbouwcommissie van het Europees Parlement in met een SP-voorstel om in heel Europa het onverdoofd castreren van biggen te verbieden. SP Europarlementariër Kartika Liotard: "Dit is een overwinning voor biggen, consumenten én boeren. Precies twee jaar geleden liet Landbouwcommissaris Fisher-Boel mij nog weten er geen heil in te zien, maar nu moet ze dus wel".

Het onverdoofd castreren van biggen wordt in alle landen van de EU nog toegepast om te voorkomen dat het vlees een zogenaamde ´berengeur´ ontwikkelt. Liotard: "Er zijn echter voldoende diervriendelijke methoden die datzelfde bereiken en ook nog eens beter zijn voor de big én het vlees".

Twee jaar geleden toonde onderzoek van het Europees Veterinair Comité al definitief aan dat onverdoofd castreren niet alleen bijzonder pijnlijk is maar ook overbodig in het licht van voldoende alternatieven. Kartika Liotard: "Grotere hokken, meer ruwvoer en een gerichter fokprogramma voorkomt de berengeur en is beter voor dier, boer en consument".

De Nederlandse landbouwminister Veerman wil ook wel een verbod op castratie maar wachtte tot nu toe op een initiatief vanuit Europa. Liotard: "Dat ligt er nu, dus niets hoeft hem nog tegen te houden om het castratieverbod in te voeren. Omdat de alternatieven voor castratie duurder zijn is het aannemen van mijn voorstel een voorwaarde om tot beter dierenwelzijn te komen. Boeren willen helemaal niet onverdoofd castreren, maar als zij als enige alternatieve methoden toepassen zouden ze zich uit de markt prijzen. Dat hoeft straks dus niet meer". Veerman debatteert aanstaande donderdag met de Tweede Kamer over het castreren van biggen.

Vegetariërs eten geen vlees, maar daar zit achter dat zij niet achter het (laten) doden of lijden van dieren staan. Niet dat ze het niet lekker vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:39

zoek het op in het woordenboek, daar staat alleen mensen die geen vlees eten.
Ik zie nergens staan dat het uit principe is.
Maar uit principe kijk ik dus wel naar de herkomst van het vlees

Ik ben zelf meerdere malen erbij geweest bij het castreren...maar van het opakken gillen ze meer dan van het snijden. fijn dat ze nu 2 keer opgepakt worden...sneetje is niet groter dan je een keer missnijden met aardappels schillen...dus een prikje is niet zachter
Dat er dingen door komen...tja...burocratie is wel vaker wat raar...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:47

Ik ga niet lopen muggenziften over de definitie, prima, dan was jij ook een vegetariër. Ik eet geen vlees omdat ik tegen het (laten) lijden van dieren ben. Ik vond het wel altijd heel erg lekker.
Als je even doorleest zie je dat het castreren helemaal niet nodig is. Dat vond het Europees Veterinair Comitee. Het spijt me, maar ik ben bang dat ik iets meer waarde hecht aan hun oordeel dan dat van iemand die geboren is op een varkenshouderij en dus wellicht het (gekleurde) beeld van de portemonee mee laat spreken Bloos . Ik ben in ieder geval bli dat er steeds meer aandacht voor het welzijn van dieren komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:51

van die portomonee had ik toen nog weinig waarde
Ben verhuisd toen ik 12 was. Je denkt dan nog niet zo aan geld hoor Lachen
Daarna ben ik op bedrijven van andere geweest, heeft mijn potomonee ook niet veel aan Haha!

Ik ben ook blij met meer wijlzijn voor de dieren...maar in sommige dingen krijg je niet meer welzijn maar juist minder Lachen
Maar ik heb het idee dat er soms toe gegeven moet worden aan gestampvoet van mensen die het nog nooit echt gezien hebben... (edit: daarmee bedoel ik niet alleen castreren maar de sector opzich)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:24

runningkawa schreef:
anti fur society

hoe eerlijk en objectief zijn die?
Alleen de naam al....
Daar hecht ik 0,0 waarde aan.

Kom eens met sites die onafhankelijk zijn en die geen eigen mening door de strot willen duwen?
Dan gaan we verder praten Haha!

Maar dat is al zo vaak voorbij gekomen, dat al die anti bont en anti bio sites niet eerlijk zijn. Willen zieltjes winnen, meer niet
Maar goed...dat wordt niet geloofd... mag je niet zeggen.

Ken je de uitdrukking foto's zeggen meer dan duizend woorden?

By the way: objectiviteit bestaat niet! Alles is subjectief! Jij gelooft alleen wat in je eigen straatje past. En dát is een drogreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:26

en jullie geloven niet wat in je straatje past dan? *LOL*

en ja foto's zeggen meer dan woorden...maar ook als ze niet de algemene waarheid spreken?
dacht het niet dan

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:27

runningkawa schreef:
eerlijk vlees eet ik...stukje vlees van me komt altijd uit nl...nooit uit het buitenland.

of beckers snacks maakt uit verkeerd vlees, dat zie ik nergens eerlijk staan.
Als dat zo is dat het uit mexico komt dan eet ik het idd niet meer.

Je at toch frikadellen? Koop je dan altijd biologische? Nooit bij de snackbar?

En idd, Ninx en ik zeggen steeds dat 't paarden in MEXICO zijn, we hebben nooit een kwaad woord gezegd over de omstandigheden van het gemiddelde Nederlandse slachtpaard. Leg me geen woorden in de mond!

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:28

runningkawa schreef:
en jullie geloven niet wat in je straatje past dan? *LOL*

en ja foto's zeggen meer dan woorden...maar ook als ze niet de algemene waarheid spreken?
dacht het niet dan

Wat denk jij, dat ze dat een keer in scene hebben gezet om mensen bang te maken? Waarom zitten mensen bij dierenorganisaties, waarom zetten ze zich belangeloos voor zielige paarden in? Niet om sprookjes, dit is de harde werkelijkheid!

Edit: ik geloof wat in mijn straatje past, maar ik geloof ook goede argumenten. Objectiviteit geloof ik niet in, goede redenen wel. Voorbeeldje: ik was altijd tegen alle dierproeven maar sinds ik weet dat er goede kans is op een medicijn tegen kanker door testen op apen en muizen heb ik mijn mening enigszins hierzien. Ik doe een wetenschappelijke studie, dan kun je niet alleen maar geloven wat in je straatje past.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:34

Jolandaa_ schreef:

Als een wasbeer op een minder pijnlijke manier wordt gevild is het wel 9 van de 10 'goede' dingen? Wat mij betreft is het niemand toegestaan een wasbeer te gebruiken voor zoiets loos. Er zijn zoveel plantaardige en chemische materialen om kleding van te maken. Lijkt me helemaal neit goed, en uitstekend dat hier actie voor wordt gevoerd. Hoop van harte dat heel veel mensen die het zien het inderdaad 'zielug' vinden, zoals jij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:41

fitch, wat leg ik je in je mond...je legt je nu zelf woorden in de mond hoor door te denken dat ik dingen heb gezegt Lachen

nogmaals, nergens kan ik een eerlijk site vinden die mij kan vertellen of beckers paarden uit mexico in de snacks heeft zitten

ja wat anti sites...maar blijf niet in herhaling vallen wat ik over hen vind

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:47

runningkawa schreef:
fitch, wat leg ik je in je mond...je legt je nu zelf woorden in de mond hoor door te denken dat ik dingen heb gezegt Lachen

nogmaals, nergens kan ik een eerlijk site vinden die mij kan vertellen of beckers paarden uit mexico in de snacks heeft zitten

ja wat anti sites...maar blijf niet in herhaling vallen wat ik over hen vind

Heb je een eerlijke site waarop staat dat Beckers frikadellen uit goed vlees komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:51

Nee, ook niet
geef ik eerlijk toe, maar frikandellen bestaan uit afval...transport uit mexico zal echt wel duurder zijn dan er hier slachtafval in draaien.
Zeker omdat geslachte dieren ook niet zo simpel over de grens mogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:05

sherwood schreef:
kijk maar helemaal niet, want dan moet je daarna je geweten aan gaan spreken......
Sommige mensen zullen zelfs met deze beelden gewoon een ah frikandel blijven eten... en dat noemt zich dan ook paarden liefhebber....

Ik heb die filmpjes gezien, Eet ook gewoon frikandellen van AH.
En dan ben ik geen paardenliefhebber meer..

Hoe erg worden koeien geslacht? Kippen?
Maar dat is niet zielig voor de meeste. Ik vind 'n paard net zo zielig als een koe, wat niet wegneemt dat ik wel gewoon lekker een frikandel eet, maargoed, in een frikandel zit ook koe die misschien vérschrikkelijk geslacht is.