Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Dan heb je niet goed gelezen, ik at het niet omdat ik vlees niet lekker vind. Nog steeds niet... een frikandel vind ik dan het lekkerst omdat dat niet zo naar vlees smaakt
Maar ik eet dus nu ook gewoon vlees, puur omdat het moet.
En zoals dieren in Nl gehouden worden vind ik ze idd niet lijden, toen ook al niet.
Ik ben zelf geboren op een varkenshouderij en weet dus dat er niets zieligs is...Ik heb verder ook nu nog regelmatig bedrijven van binnen gezien om mijn mening op een normale manier te vormen, ipv van leugenachtige sites..en nee de dieren zijn niet zielig. (of jij moet ook vechten tegen het houden van een hamster in een hok)
Omdat de sites geen eerlijk beeld geven ben ik zo tegen die sites
Zieltjes winnen met leugens...dat vind ik onsmakelijk..
Maarja ze moeten wel, want met de eerlijke dingen win je geen zieltjes....
runningkawa schreef:Dan heb je niet goed gelezen, ik at het niet omdat ik vlees niet lekker vind. Nog steeds niet... een frikandel vind ik dan het lekkerst omdat dat niet zo naar vlees smaakt
En zoals dieren in Nl gehouden worden vind ik ze idd niet lijden, toen ook al niet.
Ik ben zelf geboren op een varkenshouderij en weet dus dat er niets zieligs is...Ik heb verder ook nu nog regelmatig bedrijven van binnen gezien om mijn mening op een normale manier te vormen, ipv van leugenachtige sites..en nee de dieren zijn niet zielig. (of jij moet ook vechten tegen het houden van een hamster in een hok)
Jolandaa_ schreef:runningkawa schreef:Dan heb je niet goed gelezen, ik at het niet omdat ik vlees niet lekker vind. Nog steeds niet... een frikandel vind ik dan het lekkerst omdat dat niet zo naar vlees smaakt
ik ben het hier mee eens.
hetzelfde geld dan ook voor die wasberen waar de huid van af word gerukt. daar zit de stempel op van zielig. maar niet elke wasbeer word zo gevild. het is een voorbeeld van wat het allerergst is, en dit word nu gezien als iets wat altijd gebeurd.
ik geef toe het is erg, maar niet alles is zo. zodra mensen 1 erg ding zien krijgt alles de stempel 'zielug'.
er zijn varkenstallen waarbij het slecht is, maar 9 van de 10 zijn wel goed. daar word wel naar de dieren gekeken en ze hebben ruimte genoeg.
PattyOosten schreef:Waarom moet het Euro parlement er dan aan te pas komen om een wet te maken waarin onverdoofd castreren van varkens verboden wordt?
RK, volgens mij schreef je dat je vegetarisch at, en dat je vlees toch niet lekker vond dus het makkelijk kon laten staan. Nadat drie artsen zeiden dat je toch echt wat vlees moest gaan eten, ben je er weer mee begonnen. Ik lees dat als: ik wilde het niet eten, maar het moest. Niet, ik vind het niet lekker en dus at ik het niet. Dan ben je geen vegetarier, dan lust je gewoon geen vlees
runningkawa schreef:Verdoofd castreren is zieliger dan onverdoofd....
Of het moet zijn dat jullie ook meteen naar de doker rennen als je een keer in je vingers hebt gesneden
Niet vlees eten is toch vegetarisch zijn?
En nee i wil het niet eten, net als spinazie, maar doe dat ook omdat het goed voor me is
runningkawa schreef:Verdoofd castreren is zieliger dan onverdoofd....
Of het moet zijn dat jullie ook meteen naar de doker rennen als je een keer in je vingers hebt gesneden
Niet vlees eten is toch vegetarisch zijn?
En nee i wil het niet eten, net als spinazie, maar doe dat ook omdat het goed voor me is
SP site schreef:12-09-2006 • Vandaag stemde de landbouwcommissie van het Europees Parlement in met een SP-voorstel om in heel Europa het onverdoofd castreren van biggen te verbieden. SP Europarlementariër Kartika Liotard: "Dit is een overwinning voor biggen, consumenten én boeren. Precies twee jaar geleden liet Landbouwcommissaris Fisher-Boel mij nog weten er geen heil in te zien, maar nu moet ze dus wel".
Het onverdoofd castreren van biggen wordt in alle landen van de EU nog toegepast om te voorkomen dat het vlees een zogenaamde ´berengeur´ ontwikkelt. Liotard: "Er zijn echter voldoende diervriendelijke methoden die datzelfde bereiken en ook nog eens beter zijn voor de big én het vlees".
Twee jaar geleden toonde onderzoek van het Europees Veterinair Comité al definitief aan dat onverdoofd castreren niet alleen bijzonder pijnlijk is maar ook overbodig in het licht van voldoende alternatieven. Kartika Liotard: "Grotere hokken, meer ruwvoer en een gerichter fokprogramma voorkomt de berengeur en is beter voor dier, boer en consument".
De Nederlandse landbouwminister Veerman wil ook wel een verbod op castratie maar wachtte tot nu toe op een initiatief vanuit Europa. Liotard: "Dat ligt er nu, dus niets hoeft hem nog tegen te houden om het castratieverbod in te voeren. Omdat de alternatieven voor castratie duurder zijn is het aannemen van mijn voorstel een voorwaarde om tot beter dierenwelzijn te komen. Boeren willen helemaal niet onverdoofd castreren, maar als zij als enige alternatieve methoden toepassen zouden ze zich uit de markt prijzen. Dat hoeft straks dus niet meer". Veerman debatteert aanstaande donderdag met de Tweede Kamer over het castreren van biggen.
runningkawa schreef:anti fur society
hoe eerlijk en objectief zijn die?
Alleen de naam al....
Daar hecht ik 0,0 waarde aan.
Kom eens met sites die onafhankelijk zijn en die geen eigen mening door de strot willen duwen?
Dan gaan we verder praten
Maar dat is al zo vaak voorbij gekomen, dat al die anti bont en anti bio sites niet eerlijk zijn. Willen zieltjes winnen, meer niet
Maar goed...dat wordt niet geloofd... mag je niet zeggen.
runningkawa schreef:eerlijk vlees eet ik...stukje vlees van me komt altijd uit nl...nooit uit het buitenland.
of beckers snacks maakt uit verkeerd vlees, dat zie ik nergens eerlijk staan.
Als dat zo is dat het uit mexico komt dan eet ik het idd niet meer.
runningkawa schreef:en jullie geloven niet wat in je straatje past dan?
en ja foto's zeggen meer dan woorden...maar ook als ze niet de algemene waarheid spreken?
dacht het niet dan
Jolandaa_ schreef:ik ben het hier mee eens.
hetzelfde geld dan ook voor die wasberen waar de huid van af word gerukt. daar zit de stempel op van zielig. maar niet elke wasbeer word zo gevild. het is een voorbeeld van wat het allerergst is, en dit word nu gezien als iets wat altijd gebeurd.
ik geef toe het is erg, maar niet alles is zo. zodra mensen 1 erg ding zien krijgt alles de stempel 'zielug'.
er zijn varkenstallen waarbij het slecht is, maar 9 van de 10 zijn wel goed. daar word wel naar de dieren gekeken en ze hebben ruimte genoeg.
runningkawa schreef:fitch, wat leg ik je in je mond...je legt je nu zelf woorden in de mond hoor door te denken dat ik dingen heb gezegt
nogmaals, nergens kan ik een eerlijk site vinden die mij kan vertellen of beckers paarden uit mexico in de snacks heeft zitten
ja wat anti sites...maar blijf niet in herhaling vallen wat ik over hen vind
sherwood schreef:kijk maar helemaal niet, want dan moet je daarna je geweten aan gaan spreken......
Sommige mensen zullen zelfs met deze beelden gewoon een ah frikandel blijven eten... en dat noemt zich dan ook paarden liefhebber....