Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:53

BigOne schreef:
Even over de hypocrisie van Geert Wilders :
https://chrisklomp.nl/de-valse-retoriek ... t-wilders/

Fantastische analyse.

Wilders klaagt altijd over een cordon sanitaire maar dat zou wat mij betreft geen slecht idee zijn.

En nog even in reactie op de mensen die zeggen dat hij een kans moet krijgen: hij heeft wat mij betreft alle kansen gehad, de afgelopen maanden, en heeft het voor zichzelf verknald.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:56

Janneke2 schreef:
... en wie lacht er nu in zijn vuistje: Wilders.

Ook hier gaat het wéér niet over de inhoud.
(Voor zover die er is ;) )

Nee, het gaat om iets wat persoon 1 mogelijk gezegd/ bedoeld zou hebben volgens persoon twee -
en dat moet dan maar meteen via de rechter. %)

Hoezo, afleiden...?

Precies!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:58

Avalanche schreef:
BigOne schreef:
Even over de hypocrisie van Geert Wilders :
https://chrisklomp.nl/de-valse-retoriek ... t-wilders/

Fantastische analyse.

Wilders klaagt altijd over een cordon sanitaire maar dat zou wat mij betreft geen slecht idee zijn.

En nog even in reactie op de mensen die zeggen dat hij een kans moet krijgen: hij heeft wat mij betreft alle kansen gehad, de afgelopen maanden, en heeft het voor zichzelf verknald.

Wat mij betreft krijgt hij nooit de kans.

Ik stem altijd een partij die PVV uitsluit.
Dat is voor mij één van de belangrijkste punten.

Avalanche

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:00

Ik stemde altijd GroenLinks, ik heb de laatste keer Volt gestemd.

Ik ben blij met de keuze voor Timmermans van GL/PvdA. Maar ik zie beide niet met GW samen gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:25

Avalanche schreef:
Ik stemde altijd GroenLinks, ik heb de laatste keer Volt gestemd.

Ik ben blij met de keuze voor Timmermans van GL/PvdA. Maar ik zie beide niet met GW samen gaan.

Ik vind Timmermans een keurige, nette politicus, maar niet aansprekend genoeg.

Er zou een nieuwe charismatische leider gezocht moeten worden, bij de definitieve samensmelting/fusie.

Ik vind Dassen van Volt het goed doen.
En ook Henri Bontebal vind ik een sympathieke, goede, aansprekende politicus, maar ik stem nooit op een christelijke partij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:34

Laatste verkiezingen heb ik Lisa Westerveld gestemd. Omdat ik haar zo'n beetje als enige politicus hoor. Ook omdat zij heel erg voor jeugdzorg staat. Zij heeft m'n vertrouwen.
Zij zou ook geschikt zijn om partijvoorzitter te zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:49

Electra63 schreef:
Er zou een nieuwe charismatische leider gezocht moeten worden, bij de definitieve samensmelting/fusie.

Ja, eens, en anderzijds frustreert het me dat het gesprek niet meer op de inhoud is. Een charismatische leider is zeker een plus voor verkiezingen.
Maar ik vind Timmermans zó sterk op de inhoud, heel kundig en ervaren.
Electra63 schreef:
Ik vind Dassen van Volt het goed doen.

Ja, ik ben daar blij mee. Maar ik heb vooral op Volt gestemd vanwege het programma.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 00:25

Eens Ava. Ik vind Timmermans ook heel kundig en ervarem plus sterk op de inhoud. Maar dat telt niet meer zo in deze tijd al die kwaliteiten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:02

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:19

Maar juval, de agrarische sector is een enorme stikstof producent. Daar zal toch wel echt wat aan gedaan moeten worden.

Ik snap dat het het vervelend is, maar al dat nitraat in de grond kan toch niet goed zijn?
En wat ik niet goed snap: waarom worden er geen oplossingen gezocht om aan die eisen te voldoen? Ik snap dat het heel vervelend is, maar het lijkt echt alsof er alleen maar geklaagd wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:27

juval schreef:
ik ben logischerwijs iets minder groot fan van Timmermans:

https://www.boerenbusiness.nl/artikel/1 ... timmermans

volgens dit artikel heeft hij de beëindiging van de derogatie doorgedrukt.

Hij kan het wel doorgedrukt hebben maar de boeren met 80% grasland hadden hier ook zelf op in kunnen spelen tijdens de droge zomers van afgelopen jaren. Dat veroorzaakte uitspoeling boven de nitraatnorm. En dan zijn de regels toch echt heel duidelijk, exit derogatie want veel meer uitspoeling . Ik snap heel goed dat het dubbel is maar landbouw had ook kunnen zeggen, jongens , minder bemesten bij extreme droogte want anders komen we boven nitraatniveau. Dan kun je Timmermans niet zo leuk vinden maar de regel is er al heel lang en wanneer daar vanuit lto niets aan gedaan wordt om boeren te begeleiden om binnen die norm te blijven dan krijg je problemen.
Klimaatproblemen los je mede alleen op door vermindering van uitstoot/uitspoelen. Het water is van zulke slechte kwaliteit dat iedereen daar last van heeft, de burgers krijgen een hogere rekening voor de kiezen, mede door verontreiniging want het kost kapitalen om het geschikt voor consumptie te maken.
En ik snap heel goed dat het voor jou en mede boeren een bittere pil is maar wel eentje die je al jaren aan kon zien komen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:33

Wat mij dan weer verbaasd is dat het dreamteam dat nu zit te formeren als eerste met z'n allen 130 km per uur wil gaan rijden op de snelweg. Dat betekend meer stikstof uitstoot uit het verkeer en dus moeten de boeren nog meer stikstof inleveren. Hoe kan een BBB daar voor zijn?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:39

Een voorproefje van wat komen gaat? Poging nummer 1:
Citaat:
Geert Wilders c.s overwegen om asiel tot crisis te verklaren.
Volgende stap is de uitzonderingstoestand uit roepen, waarmee de burgerlijke vrijheden kunnen worden opgeschort.
Vervolgens kan er een machtigingswet worden ingevoerd, waarmee de Tweede Kamer buitenspel wordt gezet.
2024 = 1933?
https://twitter.com/drjhamsterdam/statu ... 4247644610

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:51

Wouw, hij laat er geen gras over groeien. De democratie wordt nu al geprobeerd om buiten spel te zetten.
De publieke omroep moet ook giga veel bezuinigen, zo zonde van de onafhankelijke journalistiek. Dus dat zijn er al twee!
Tjonge jonge.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:23

imaudy schreef:
Karl66 schreef:
Waarom was de uitspraak van Timmermans niet handig en had hij beter na moeten denken? Het was een hele normale uitspraak binnen de politieke arena. Zonder het domme opruien van Wilders had niemand daar een oproep tot geweld in gezien. En om er überhaupt een oproep tot geweld in te zien, moet je je best wel in een paar flinke retorische bochten wringen.

Dat gaat met de aangifte bekeken worden. Ik vind de toon van Timmermans er te sterk in. Heel direct aanzetten tot geweld vind ik dan ook weer niet. Zoals ik zei niet handig.

Alleen zeggen alle rechtsgeleerden dat die aangifte geen enkele kans van slagen heeft. Dit is gewoon Wilders die ons belastinggeld gebruikt, om ons rechtsstelsel verder te belasten, om campagne te kunnen voeren, terwijl hij zou moeten formeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:34

Zo kijk ik er ook naar. Daarbij op papier stond geen "s" dus is ook duidelijk een verspreking, dit gecombineerd met een Timmermans die nog nooit aan opruiing heeft gedaan is dit gewoon gedoe voor de bühne. Let op, binnenkort gaat de stekker uit de formatie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:47

Echt waar is die man mee bezig :n en waarom vinden zoveel mensen het wel ok wat dhr Wilders allemaal wil gaan doen, hebben zo weinig mensen dan geleerd van de geschiedenis? |(
Ik zie met toch wel gebibber 4 en 5 mei tegemoed. Ik hoop zo dat er geen sjit komt. ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:11

irmaz schreef:
Citaat:
Volgende stap is de uitzonderingstoestand uit roepen, waarmee de burgerlijke vrijheden kunnen worden opgeschort.
Vervolgens kan er een machtigingswet worden ingevoerd, waarmee de Tweede Kamer buitenspel wordt gezet.
2024 = 1933?

Echt een gevaarlijke kant, die GW op wil gaan.
Caroline vindt alles goed, als ze maar mag mee regeren.
Maar dat Omtzigt en de VVD in mindere mate hiermee in mee gaan, begrijp ik niet.
Ik verwacht van de linker, progressieve zijde van de VVD nog wel wat weerstand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:17

irmaz schreef:
Citaat:
2024 = 1933?

Burgerlijke vrijheden opgeschort… remind me, was PVV niet een van de partijen die gedurende COVID daar zo fel op tegen was? Maar voor asielzoekers mag het wel?

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:24

pien_2010 schreef:
Zo kijk ik er ook naar. Daarbij op papier stond geen "s" dus is ook duidelijk een verspreking, dit gecombineerd met een Timmermans die nog nooit aan opruiing heeft gedaan is dit gewoon gedoe voor de bühne. Let op, binnenkort gaat de stekker uit de formatie.

Jammer dat er zo weinig aandacht is voor die verspreking.

Er is echt een groot verschil tussen 'niet nalaten' en 'niets nalaten'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:28

mysa schreef:
pien_2010 schreef:

Jammer dat er zo weinig aandacht is voor die verspreking.

Er is echt een groot verschil tussen 'niet nalaten' en 'niets nalaten'.

Maar dat verkoopt niet. En het polariseert ook niet. Dus is het in de hedendaagse politiek onbruikbaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:32

Er is ook niks mis met niets nalaten. Dat is echt een normale opmerking in het politieke discours en daarmee wordt bedoelt dat je binnen de politieke mogelijkheden niks nalaat. Daarom is er ook geen kans dat die aangifte stand houdt, gewoon omdat dit normaal taalgebruik in de politiek is. De enige die er meer van probeert te maken en er een bedreiging van probeert te maken is Wilders. Als hij dat niet had gedaan, dan had niemand, maar dan ook werkelijk niemand ooit het idee gehad dat je dit zelfs maar als een bedreiging zou kunnen zien.

Stel dat Wilders als gevolg hiervan bedreigingen zou krijgen, dan is er maar één persoon verantwoordelijk voor het aanzetten tot die bedreiging. En dat is Wilders zelf.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:43

Ook als het 'niets' zou zijn geweest maakt dat niet uit voor de intentie. Maar ik denk wel dat, mocht het tot een rechtszaak komen, het door de verdediging en de rechter niet genegeerd zal worden.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:00

Avalanche schreef:
Maar juval, de agrarische sector is een enorme GROENEstikstof producent. Daar zal toch wel echt wat aan gedaan moeten worden.

Ik snap dat het het vervelend is, maar al dat nitraat in de grond kan toch niet goed zijn? zeker wel, van stikstof groeien planten

En wat ik niet goed snap: waarom worden er geen oplossingen gezocht om aan die eisen te voldoen? oplossingen worden zeker gezocht, zoals bijvoorbeeld het Renure kunstmestvervanger Ik snap dat het heel vervelend is, maar het lijkt echt alsof er alleen maar geklaagd wordt.

Ik zeg alleen maar dat ik geen fan van de man ben. Dat mag toch. Of ben ik dan weer aan het klagen?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:05

Als ik zeg dat ik niets ga nalaten om mijn doel te bereiken, dan mag ik toch aannemen dat jullie begrijpen dat bepaalde zaken (moord/fraude etc etc) daar niet ondervallen? Kom op zeg!