Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Janneke2 schreef:purny schreef:En ik vind dat de hele klimaattransitie best een tandje minder mag. Nu zijn veel mensen de klos. En de accu's voor elektrische voertuigen zijn ook niet bepaald schoon.
Ik ben ook geen klimaatontkenner.
Nee, maar je gooit wel twee dingen door elkaar.
De subsidies voor rijke mensen, zoals dure Tesla's mogen van mij afgeschaft.
Ten bate van isolatie van (huur)huizen uit de jaren 1950,60 en 70.
Want gewoon qua feiten gaan we veel te langzaam met de energietransitie.
juval schreef:Raineri schreef:Oh die betaal alleen jij?
het gaat er om dat mensen met minder geld ook minder kunnen bijdragen, en die worden dus wel hoger belast op bijvoorbeeld gas en benzine en elektriciteit omdat zij dus nog geen warmtepomp, zonnepanelen of elektrische auto's kunnen betalen. De kosten gaan wel omhoog voor deze mensen.
purny schreef:Precies juval. En dat vind ik zo oneerlijk.
Kreeg de afrekening van mijn energie. Doordat de energiebelasting omhoog is gegaan mag ik even 513 aftikken.
Maar als ik dan bijvoorbeeld kijk naar het aantal laadpalen in m'n straat. Dat zijn er volgens mij maar 4. Ook veel te weinig.
Jetten wil ons allemaal van het gas af, maar waar ligt het grootste deel van de rekening? Bij degene die gedwongen worden om nog gas te gebruiken.
Raineri schreef:[knip]
En ja welvarende mensen kunnen zonnepanelen aanschaffen. Dat is oneerlijk, ben ik het mee eens. Daarom: saldering afschaffen. Ze belasten het net immers meer en nu betaalt iedereen. Maar dat wordt voor het gemak even vergeten.
IMANDRA schreef:Janneke2 schreef:
Nee, maar je gooit wel twee dingen door elkaar.
De subsidies voor rijke mensen, zoals dure Tesla's mogen van mij afgeschaft.
Ten bate van isolatie van (huur)huizen uit de jaren 1950,60 en 70.
Want gewoon qua feiten gaan we veel te langzaam met de energietransitie.
Dure Tesla’s krijgen geen subsidie…
Als ik me niet vergis zit de goedkoopste Tesla nog boven die grens die ze voor de subsidie stellen.
Avalanche schreef:Ja, eens hoor.
De klimaattransitie zou mensen met lage inkomens ook enorm kunnen helpen. Bijvoorbeeld door stadswarmte + warmtepomp, zonnepanelen te plaatsen (als verhuurder uiteraard) kunnen mensen enorm besparen op energiekosten.
Laadpalen worden al gratis geplaatst door gemeentes. Je auto opladen is zoveel goedkoper dan tanken........ help mensen aan een elektrische auto door bv korting te geven op een leaseplan. Zo zijn er meer opties.
juval schreef:IMANDRA schreef:
Dure Tesla’s krijgen geen subsidie…
Als ik me niet vergis zit de goedkoopste Tesla nog boven die grens die ze voor de subsidie stellen.
Ik dacht dat elektrische auto's geen wegenbelasting hoeven betalen, maar misschien had ik dat verkeerd begrepen.
Avalanche schreef:Ja, eens hoor.
De klimaattransitie zou mensen met lage inkomens ook enorm kunnen helpen. Bijvoorbeeld door stadswarmte + warmtepomp, zonnepanelen te plaatsen (als verhuurder uiteraard) kunnen mensen enorm besparen op energiekosten.
Laadpalen worden al gratis geplaatst door gemeentes. Je auto opladen is zoveel goedkoper dan tanken........ help mensen aan een elektrische auto door bv korting te geven op een leaseplan. Zo zijn er meer opties.
juval schreef:toch ben ik er nog steeds van overtuigd dat het duurzamer is om door te rijden in mijn benzine auto van 20 jaar oud die het nog prima doet, dan een nieuwe auto aanschaffen (als ik dat zou kunnen betalen).
purny schreef:Dan moet je ook maar net van die sociale buren hebben die hun elektrische auto verplaatsen als ze vol zijn.
Het is nu al een aantal keren voorgekomen dat op donderdag de auto aan de stekker gaat en deze op zondag er nog aan hangt.
Voor mij een reden om geen elektrische auto aan te schaffen.
pien_2010 schreef:Waarbij ons probleem is de actie radius van de auto en de tijd die opladen duurt. Denk aan afstanden van 600 - 850 km waar wij nu onze grote 2008 voor gebruiken.
pien_2010 schreef:De 107 13 jaar oud is ons stadsautootje en die gebruikt zo weinig benzine dat we die in principe pakken.
juval schreef:Ik dacht dat elektrische auto's geen wegenbelasting hoeven betalen, maar misschien had ik dat verkeerd begrepen.
Citaat:Die pak ik er even uit. Snelladen duurt 20 minuten.
Mijn auto heeft een range van 500 km. Er wordt geadviseerd iedere 2 uur een pauze te nemen en ik houd me daar ook echt aan. Ik rij geen 500 km in 2 uur (zou leuk zijn ) dus tegen de tijd dat ik toe ben aan mijn pauze, is de auto nog lang niet leeg.
Auto aan de lader, combineren met een kop koffie, en tegen de tijd dat ik klaar ben met koffie is de auto geladen
pien_2010 schreef:Citaat:Die pak ik er even uit. Snelladen duurt 20 minuten.
Mijn auto heeft een range van 500 km. Er wordt geadviseerd iedere 2 uur een pauze te nemen en ik houd me daar ook echt aan. Ik rij geen 500 km in 2 uur (zou leuk zijn ) dus tegen de tijd dat ik toe ben aan mijn pauze, is de auto nog lang niet leeg.
Auto aan de lader, combineren met een kop koffie, en tegen de tijd dat ik klaar ben met koffie is de auto geladen
Wij gaan echt niet om de twee uur pauzeren als we naar Nederland rijden. Om de 2 uur is het een P op. 5 minuten even rug strekken en plassen dan rijdt de ander twee uur. Op een rit van 8,5 uur wordt dat een gebed zonder einde.
Zodra de Peugeot een actie radius heeft van 500 - 600 km gaan we er voor. Maar ik wil liever waterstof of zonne energie met opladen aan een paal. Die laatste is failliet en dat is erg jammer. Hier is zoveel zon. Dat zou voor ons echt de moeite zijn geweest.
pien_2010 schreef:Citaat:Die pak ik er even uit. Snelladen duurt 20 minuten.
Mijn auto heeft een range van 500 km. Er wordt geadviseerd iedere 2 uur een pauze te nemen en ik houd me daar ook echt aan. Ik rij geen 500 km in 2 uur (zou leuk zijn ) dus tegen de tijd dat ik toe ben aan mijn pauze, is de auto nog lang niet leeg.
Auto aan de lader, combineren met een kop koffie, en tegen de tijd dat ik klaar ben met koffie is de auto geladen
Wij gaan echt niet om de twee uur pauzeren als we naar Nederland rijden. Om de 2 uur is het een P op. 5 minuten even rug strekken en plassen dan rijdt de ander twee uur. Op een rit van 8,5 uur wordt dat een gebed zonder einde.
Zodra de Peugeot een actie radius heeft van 500 - 600 km gaan we er voor. Maar ik wil liever waterstof of zonne energie met opladen aan een paal. Die laatste is failliet en dat is erg jammer. Hier is zoveel zon. Dat zou voor ons echt de moeite zijn geweest.
pien_2010 schreef:Ben je toch echt wel wezen lopen door Parijs of niet? Zover ik weet gaat er geen rechtstreekse trein van Toulouse naar Nederland. Was het maar waar. Misschien vroeger wel. En als ik me vergis hoor ik het graag Limoges/ La Souterraine rechtstreeks naar Nederland.
Nieuwspaal komt met een serieus artikel over FvD die zich zorgen maakt over de verminderde uitstoot van CO2 door grote bedrijven daar dit slecht is voor de opwarming van de aarde
https://nieuwspaal.nl/fvd-bezorgd-om-da ... -uitstoot/