Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veirl schreef:Daarnaast denk ik dat de 'homo-die-nu-hetero-is' dan nooit echt homo is geweest, want idd: je bent het of je bent het niet.
Quellian schreef:Veirl schreef:Daarnaast denk ik dat de 'homo-die-nu-hetero-is' dan nooit echt homo is geweest, want idd: je bent het of je bent het niet.
Ik geloof eerder dat ie nooit hetero zal worden
Veirl schreef:Ik vind het wel een lastige discussie dit... Ik ben christen, maar ik ben niet tegen homoseksuele mensen (ik kan ook moeilijk begrijpen wat er slecht aan is als er twee mannen/twee vrouwen van elkaar houden). Als mensen van elkaar houden (man-vrouw, vrouw-vrouw, man-man) dan moeten ze dat doen. Máár ik ga met Sunrise mee, zo heeft God het niet bedoeld.
Daarnaast denk ik dat de 'homo-die-nu-hetero-is' dan nooit echt homo is geweest, want idd: je bent het of je bent het niet.
Muzefee schreef:Waarom geen homo én christen ? Botst dat ? Nee toch meen ik.Lijkt me raar dat je niet homo mag zijn als je christen bent. Zo is je sexuele geaardheid en NIET anders. Misschien weer een stunt van een bekend iemand.
Tellie schreef:Veirl schreef:Ik vind het wel een lastige discussie dit... Ik ben christen, maar ik ben niet tegen homoseksuele mensen (ik kan ook moeilijk begrijpen wat er slecht aan is als er twee mannen/twee vrouwen van elkaar houden). Als mensen van elkaar houden (man-vrouw, vrouw-vrouw, man-man) dan moeten ze dat doen. Máár ik ga met Sunrise mee, zo heeft God het niet bedoeld.
Daarnaast denk ik dat de 'homo-die-nu-hetero-is' dan nooit echt homo is geweest, want idd: je bent het of je bent het niet.
Wat bedoel je precies met zo heeft hij het niet bedoelt? Dat mensen niet op hetzelfde geslacht horen te vallen?
God schijnt toch iedereen gemaakt te hebben? Waarom zou hij iets maken wat hij niet zo heeft bedoelt?
Ier schreef:Muzefee schreef:Waarom geen homo én christen ? Botst dat ? Nee toch meen ik.Lijkt me raar dat je niet homo mag zijn als je christen bent. Zo is je sexuele geaardheid en NIET anders. Misschien weer een stunt van een bekend iemand.
Er staat nergens dat het niet mag..
Alleen God heeft het niet zo bedoeld..
Ik zie wel meer homo's etc die toch echt christen zijn, dus nee.. het hoeft niet te botsen..
Sunrise_ schreef:Ja Hij heeft de mensen gemaakt zoals ze zijn. Perfect dus en niet de slechte kanten, die komen voort uit de zondenval. Maar daarom is Jezus er gekomen, om de zonden weg te nemen. Dus alle zonden (muv het ontkennen van de Geest geloof ik ... maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, zou ik op moeten zoeken..)liegen, stelen, moorden, hoererij, etc etc.
Sunrise_ schreef:Maar de meeste mensen houden op na de negatieve bijbelteksten en lezen de (grote) stukken over vergeving, liefde, geen zonden meer, etc niet. Ook vind ik het jammer dat het Christendom door dit soort dingen toch weer een beetje negatief in het nieuws komt zeg maar...
Sunrise_ schreef:Alle zonden komen voort uit de zondenval, alles dus, dus ook roddelen, liegen stelen, etc. Ik denk dat je aan het homo zijn zelf niks kunt doen, daar wordt je mee geboren of niet, je kunt er wel wat aan doen aan de manier waarop je ermee omgaat. Overigens moet iedereen dit voor zichzelf beslissen hoor, ik veroordeel niemand erop, probeer het alleen even uit te leggen.
Muzefee schreef:Maar als homo zet je dan ook niet groot op je voorhoofd dat je homo bent. In dit geval gaat het om iemand die het wel érg duidelijk heeft gemaakt.
Het is zeker lastig, dit onderwerp. Ik vind dat homosexualiteit geaccepteerd moet worden. Acceptatie, je hoeft het niet ééns leuk te vinden dat het er is, maar accepteer het dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar leuk kunnen vinden. Vooral bij gelovige mensen wil het er niet in dat dat ook kan en dat het ook mensen zijn die door hun god gemaakt zijn.
Tellie schreef:Sunrise_ schreef:Alle zonden komen voort uit de zondenval, alles dus, dus ook roddelen, liegen stelen, etc. Ik denk dat je aan het homo zijn zelf niks kunt doen, daar wordt je mee geboren of niet, je kunt er wel wat aan doen aan de manier waarop je ermee omgaat. Overigens moet iedereen dit voor zichzelf beslissen hoor, ik veroordeel niemand erop, probeer het alleen even uit te leggen.
Ik val je er ook niet op aan hoor. Ik vind het alleen boeiend om te weten hoe het nou zit met homosexuelen en het christendom.
Dat bedoel ik dus ook. Homo zijn daar wordt je mee geboren, en je zegt zelf al dat God iedereen perfect op de wereld laat komen. Dus homo's zouden net zo perfect als ieder ander mens zijn.