Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:05

Een tante van mij heeft een aantal jaren ook zoiets meegemaakt. Ze was ook opeens helemaal into god... Ging naar de kerk en de pastoor had bij haar een hand opgelegd.

Toen ze buiten was voelde ze zich heel erg anders...
Ze stapte in de auto en wilde een sigaret opsteken uit gewoonte maar haar gevoel zei haar dat ze nooit gerookt had... Terwijl ze zelf wel beter wist.

Toch de sigaret opgestoken maar het smaakte niet goed.
Vanaf toen nooit meer gerookt...

Of ik dit geloof??? Nee niet echt... Maar zij wel en dat heeft haar geholpen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:13

Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 11-07-07 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:14

Ik vind het wel een lastige discussie dit... Ik ben christen, maar ik ben niet tegen homoseksuele mensen (ik kan ook moeilijk begrijpen wat er slecht aan is als er twee mannen/twee vrouwen van elkaar houden). Als mensen van elkaar houden (man-vrouw, vrouw-vrouw, man-man) dan moeten ze dat doen. Máár ik ga met Sunrise mee, zo heeft God het niet bedoeld.

Daarnaast denk ik dat de 'homo-die-nu-hetero-is' dan nooit echt homo is geweest, want idd: je bent het of je bent het niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:16

Veirl schreef:
Daarnaast denk ik dat de 'homo-die-nu-hetero-is' dan nooit echt homo is geweest, want idd: je bent het of je bent het niet.

Ik geloof eerder dat ie nooit hetero zal worden Haha!

Dit is iemand die over een paar jaar zelfmoord pleegt omdat ie niet durft uit te komen voor zijn geaardheid...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:18

Quellian schreef:
Veirl schreef:

Ik geloof eerder dat ie nooit hetero zal worden Haha!

Dat zou idd ook nog kunnen. Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:19

En dat vind ik zo jammer dat er in Amerika zo veel druk op je ligt als je niet Christelijk bent, er wordt haast van je verwacht dat je alles maar móet enzo. Ik heb eerder zoiets: Leef en laat leven, wat je niet wilt dat jou geschiedt, doe dat dan ook een ander niet!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:26

Waarom geen homo én christen ? Botst dat ? Nee toch meen ik. Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me raar dat je niet homo mag zijn als je christen bent. Zo is je sexuele geaardheid en NIET anders. Misschien weer een stunt van een bekend iemand. Nagelbijten / Gniffelen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:28

Ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd maar gelukkig hebben we Google, hier kom ik dus een paar opmerkelijke bijbelteksten tegen die mij toch het idee geven dat homosexualiteit en chrisendom erg moeilijk samengaan..........

"Romeinen 1 : 26 & 27
Daarom heeft God hen overgegeven aan hun schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouwen opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hub afdwaling in zichzelf ontvangende."

"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."

"Gelukkig is er sinds de komst van Jezus hoop voor iedere zondaar die oprecht vergeving vraagt. Maar voor IEDERE zonde (en dus ook homoseksualiteit, maar ook diefstal, moord, roken, liegen, roddelen) Geldt wel dat Jezus zegt: Ga heen en zondig niet meer."

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:29

Maar de meeste mensen houden op na de negatieve bijbelteksten en lezen de (grote) stukken over vergeving, liefde, geen zonden meer, etc niet Knipoog . Ook vind ik het jammer dat het Christendom door dit soort dingen toch weer een beetje negatief in het nieuws komt zeg maar...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:31

Veirl schreef:
Ik vind het wel een lastige discussie dit... Ik ben christen, maar ik ben niet tegen homoseksuele mensen (ik kan ook moeilijk begrijpen wat er slecht aan is als er twee mannen/twee vrouwen van elkaar houden). Als mensen van elkaar houden (man-vrouw, vrouw-vrouw, man-man) dan moeten ze dat doen. Máár ik ga met Sunrise mee, zo heeft God het niet bedoeld.

Wat bedoel je precies met zo heeft hij het niet bedoelt? Dat mensen niet op hetzelfde geslacht horen te vallen?
God schijnt toch iedereen gemaakt te hebben? Waarom zou hij iets maken wat hij niet zo heeft bedoelt? Nors opkijken

Muzefee

Dat komt het ook, vooral als IK als niet christen, die teksten die Tavanta hier neerzet, lees. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Muzefee schreef:
Waarom geen homo én christen ? Botst dat ? Nee toch meen ik. Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me raar dat je niet homo mag zijn als je christen bent. Zo is je sexuele geaardheid en NIET anders. Misschien weer een stunt van een bekend iemand. Nagelbijten / Gniffelen

Er staat nergens dat het niet mag..
Alleen God heeft het niet zo bedoeld..
Ik zie wel meer homo's etc die toch echt christen zijn, dus nee.. het hoeft niet te botsen..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:32

Tellie schreef:
Veirl schreef:

Wat bedoel je precies met zo heeft hij het niet bedoelt? Dat mensen niet op hetzelfde geslacht horen te vallen?
God schijnt toch iedereen gemaakt te hebben? Waarom zou hij iets maken wat hij niet zo heeft bedoelt? Nors opkijken

Ja Hij heeft de mensen gemaakt zoals ze zijn. Perfect dus en niet de slechte kanten, die komen voort uit de zondenval. Maar daarom is Jezus er gekomen, om de zonden weg te nemen. Dus alle zonden (muv het ontkennen van de Geest geloof ik ... maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, zou ik op moeten zoeken..)liegen, stelen, moorden, hoererij, etc etc.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:33

Ier schreef:
Muzefee schreef:

Er staat nergens dat het niet mag..
Alleen God heeft het niet zo bedoeld..
Ik zie wel meer homo's etc die toch echt christen zijn, dus nee.. het hoeft niet te botsen..

Lees dit dan nog even een keer;

"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."

Moet ik hier uit opmaken dat homoseksualiteit WÉL mag binnen het christendom ? Scheve mond Dit is toch zeker een veroordeling. Rolleyes

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:34

Sunrise_ schreef:
Ja Hij heeft de mensen gemaakt zoals ze zijn. Perfect dus en niet de slechte kanten, die komen voort uit de zondenval. Maar daarom is Jezus er gekomen, om de zonden weg te nemen. Dus alle zonden (muv het ontkennen van de Geest geloof ik ... maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, zou ik op moeten zoeken..)liegen, stelen, moorden, hoererij, etc etc.

Dus homosexueel zijn is een zonde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:35

Muzefee: Maar als je nu als homo of wattanook de kerk inkomt..
Word je vaak genoeg gewoon geaccepteerd en niet ter dood gebracht of iets..

Had dat stukje niet gelezen..
Hieruit maak ik idd op dat het niet mag..

*lastig ingewikkelde discussie hier.. Scheve mond

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:36

Maar wel een interessante discussie. Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:36

Alle zonden komen voort uit de zondenval, alles dus, dus ook roddelen, liegen stelen, etc. Ik denk dat je aan het homo zijn zelf niks kunt doen, daar wordt je mee geboren of niet, je kunt er wel wat aan doen aan de manier waarop je ermee omgaat. Overigens moet iedereen dit voor zichzelf beslissen hoor, ik veroordeel niemand erop, probeer het alleen even uit te leggen Knipoog .

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:37

Sunrise_ schreef:
Maar de meeste mensen houden op na de negatieve bijbelteksten en lezen de (grote) stukken over vergeving, liefde, geen zonden meer, etc niet Knipoog . Ook vind ik het jammer dat het Christendom door dit soort dingen toch weer een beetje negatief in het nieuws komt zeg maar...

Omdat die kleine stukjes negatieve teksten iemand zo kunnen kwetsen...........
En omdat er nog erg veel mensen zijn die anderen veroordelen op basis van dit soort stukjes tekst en dan bedoel ik niet alleen homosexuelen maar een ieder die een andere levensstijl en opvatting heeft dan in de bijbel omschreven staat.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:38

Maar als homo zet je dan ook niet groot op je voorhoofd dat je homo bent. In dit geval gaat het om iemand die het wel érg duidelijk heeft gemaakt.

Het is zeker lastig, dit onderwerp. Ik vind dat homosexualiteit geaccepteerd moet worden. Acceptatie, je hoeft het niet ééns leuk te vinden dat het er is, maar accepteer het dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar leuk kunnen vinden. Vooral bij gelovige mensen wil het er niet in dat dat ook kan en dat het ook mensen zijn die door hun god gemaakt zijn.

Sunrise_

Het kan zeker kwetsen, dat zal ik niet ontkennen. Maar er staan meer stukken in die kunnen kwetsen, maar als je dan leest over vergeving van zonden, onvoorwaardelijke liefde, eeuwig leven, dat staat er dan weer tegenover Lachen .

Tellie

Sunrise_ schreef:
Alle zonden komen voort uit de zondenval, alles dus, dus ook roddelen, liegen stelen, etc. Ik denk dat je aan het homo zijn zelf niks kunt doen, daar wordt je mee geboren of niet, je kunt er wel wat aan doen aan de manier waarop je ermee omgaat. Overigens moet iedereen dit voor zichzelf beslissen hoor, ik veroordeel niemand erop, probeer het alleen even uit te leggen Knipoog .

Ik val je er ook niet op aan hoor. Ik vind het alleen boeiend om te weten hoe het nou zit met homosexuelen en het christendom. Knipoog

Dat bedoel ik dus ook. Homo zijn daar wordt je mee geboren, en je zegt zelf al dat God iedereen perfect op de wereld laat komen. Dus homo's zouden net zo perfect als ieder ander mens zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:39

Vind het nogal een krom lúlverhaal, die hele bijbel. God houdt zogenaamd van iedereen, homoseksualiteit (en zoveel meer) wordt niet geaccepteerd, maar hij zet mensen zelf op dat pad Haha!

Of nee, dat gaat dan weer anders uitgelegd worden Knipoog

Snap niet dat mensen zich laten leven door een boek, maar goed; dat is mijn zéér bescheiden mening Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:40

Muzefee schreef:
Maar als homo zet je dan ook niet groot op je voorhoofd dat je homo bent. In dit geval gaat het om iemand die het wel érg duidelijk heeft gemaakt.

Het is zeker lastig, dit onderwerp. Ik vind dat homosexualiteit geaccepteerd moet worden. Acceptatie, je hoeft het niet ééns leuk te vinden dat het er is, maar accepteer het dat mensen van hetzelfde geslacht elkaar leuk kunnen vinden. Vooral bij gelovige mensen wil het er niet in dat dat ook kan en dat het ook mensen zijn die door hun god gemaakt zijn.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik geloof zeker dat het kan en ook deze mensen zijn perfect door God gemaakt, maar jij vergeet, dat het goede van God komt, en het slechte niet Knipoog . Ook denk ik dat deze mensen een speciale taak hebben, omdat ze het juist moeilijker hebben af en toe.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:40

Tellie schreef:
Sunrise_ schreef:

Ik val je er ook niet op aan hoor. Ik vind het alleen boeiend om te weten hoe het nou zit met homosexuelen en het christendom. Knipoog

Dat bedoel ik dus ook. Homo zijn daar wordt je mee geboren, en je zegt zelf al dat God iedereen perfect op de wereld laat komen. Dus homo's zouden net zo perfect als ieder ander mens zijn.

Mee eens!