Avalanche schreef:Er staat in de bijbel dat niemand de weet wanneer dat moment is.
Ik vind het altijd wat ironisch dat dit soort voorspellingen regelrecht ingaan tegen wat de bijbel zegt.
Terwijl juist deze mensen ook claimen dat de bijbel van begin tot eind Gods geïnspireerde woord is.
Dat komt omdat, zoals ik al zei, tijd een heel relatief begrip is. En er zijn al zoveel eindes van de wereld aangekondigd, de Maya’s, Nostradamus en vast nog veel meer.
En ja, de aarde vergaat, dat is ook bekend, maar wanneer dat is de vraag.
Ik geloof ook niet dat iemand in het verleden, heden of toekomst zo helderziend is dat ze kunnen zeggen op de dag en tijd nauwkeurig, wanneer het zou gebeuren.
Je moet gewoon iedere dag leven alsof het de laatste dag is.
En ja, dat de wereld, door macht en geld, naar de klote is, is iets wat we iedere dag meekrijgen. Maar zolang er narcistische mannetjes met een te groot ego zijn, zal de wereld er echt niet beter op worden.
Tuurlijk kan nu iedereen roepen, het eind is nabij. Ja, als Poetin de knop indrukt, dan zal dat sneller zijn dan iedereen denkt. De kans is nu daarop reëel.
Je kan je er bang door laten maken ( even in het algemeen he, niet persoonlijk op jou ) of je leeft gewoon lekker verder en je ziet wel wat er gebeurd, zoals ik doe.
Ik heb een zekerheid, dat is dat ik op een gegeven moment mijn ogen voorgoed sluit.
En wat betreft je laatste opmerking, daarom gaf ik in een eerdere post al aan dat dat mijns inziens ook een sprookje is. De boeken van Grimm zijn ook uit hun fantasie ontsproten, net als de boeken van Andersen. Daar geloven mensen ook niet in, maar wie zegt dat er geen elfjes, draken en dwergen bestaan.
We hebben ze nog nooit gezien, net als met Jezus en God.