Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Wij als klein kikkerlandje die leven van export hebben de eu nodig voor onze handel. Dat is al 1..... en ik denk een hele belangrijke.
Iemand had het hier trouwens over dat ijsland het financieel goed geregeld heeft? Geen idee hoe het tegenwoordig met ijsland gaat, maar een paar jaar geleden is ijsland failliet gegaan.
Maartje1990 schreef:Wij als klein kikkerlandje die leven van export hebben de eu nodig voor onze handel. Dat is al 1..... en ik denk een hele belangrijke.
Iemand had het hier trouwens over dat ijsland het financieel goed geregeld heeft? Geen idee hoe het tegenwoordig met ijsland gaat, maar een paar jaar geleden is ijsland failliet gegaan.
Sonja_vR schreef:Pvv heeft al eens bewezen niet samen te kunnen/willen werken
Hebben onnodig een regering laten klappen omdat het ze niet zinde
Dus ik snap heel Goed dat er partijen zijn die er niet mee samen willen werken
Geef ik ze ook groot gelijk in
Samen spelen, samen delen
Maar dat kan wilders niet zo heel best vrees ik
Daarnaast vermoed ik dat wilders helemaal niet in de coalitie wil zitten , dan moet hij opeens waar maken wat hij al zo lang roept
Terwijl in de oppositie zitten en lekker schoppen een stuk relaxter en veiliger is
Niwla schreef:Ik lees hier al een tijdje mee, maar wat ik me oprecht afvraag: waarom zou je het eigen risico in de zorg willen afschaffen?
Verlagen: ja, maar afschaffen lijkt me niet handig. Dat gaat betekenen dat de premies omhoog gaan en dat mensen die dus geen gebruik maken van de zorg extra gaan betalen voor niets.
Het geld moet toch ergens vandaan komen.
Sonja_vR schreef:[naam] , SP had er indertijd ook 30(of meer ? Weet ik niet 100% zeker meer
Maar minstens 30 )
En die hebben ze prima kunnen vermijden
Niwla , ik ben voor afschaffing ,maar in combi met flink hervormen
De manier zoals de zorg nu in elkaar steekt is gewoon niet goed
LadyMadonna schreef:Van mij hoeft het ER niet ages haft te worden, maar geef mensen een keuze, zoals nu bij het vrijwillig ER.
Wil je geen ER? Pri,a, dan betaal je iets meer premie (en dan de premie in basis dus verlagen....
Het is natuurlijk makkelijk om te spreken voor eigen parochie... Ideeën over bijv huursubsidie en huurhuizen treft mij persoonlijk niet, maar ik zie genoeg (jonge) mensen die graag op eigen benen willen staan, maar niet aan een huis kunnen komen...
Dan dat mensen die meer verdienen moeten meer belasting betalen... Mijn eerste idee was ja, de breedste schouders kunnen het meeste dragen... Maar aan de andere kant, x % over €1000 of x % over €100.000..... Ze betalen al meer, dus moet daar dan ook nog een hoger belastingtarief voor komen?
Is het een idee om per dag hier de stellingen uit de stemwijzer te bespreken? Ikzelf zou daar veel aan kunnen hebben