Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:54

Ziet er weel stoer uit zo'n kat...
Maar inderdaad of het lieve huiskatten zijn ???
Dat zullen we in de loop der tijd wel lezen.... Als 1 van hun 6 andere poezen ineens spoorloos verdwenen is Knipoog Vingers aflikken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:59

Als je het voor zo'n dier echt goed wilt doen zul je hem een HELE grote kooi met heel veel klimtoestanden moeten gunnen. Beetje ala dierentuin. In huis wordt zo'n dier vast niet gelukkig.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:13

nou zelfs dan vind ik nog niet dat je het niet moet doen. Ik denk dat deze katten altijd een beetje wild zullen blijven en alles wat 'wild ' is moet je gewono niet willen houden, óók niet in een hele grote kooi..

Wat voer je zo'n kat eigenlijk?? Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:28

SuperSmurf schreef:
nou zelfs dan vind ik nog niet dat je het niet moet doen. Ik denk dat deze katten altijd een beetje wild zullen blijven en alles wat 'wild ' is moet je gewono niet willen houden, óók niet in een hele grote kooi..

Wat voer je zo'n kat eigenlijk?? Knipoog

Precies. Daarom vind ik het ook helemaal niets. Zegt veel over die mensen, lekker egoistisch. Aan het beest wordt niet gedacht, maar als zij maar zo'n kat hebben.

Wat zou je ze voeren? Ik hoop voor dat beest dat ze niet met kattenbrokjes aan komen zetten, maar dat ze een goed contract bij een slager/poelier afsluiten...

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:55

katiavl schreef:
We hebben wel een grotere kattenbak aangeschaft."

Goh. tochwel? Vork

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:10

@maanling; nou dat mag ik idd hopen. "Poespoes! Kom maar! "Rammel rammel met de brokjes van whiskas Haha!

Inderdaad vrij egoistisch... Ach poes is zo mooi, ik heb toch geld zat dus laten wij er ook maar 1 nemen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:22

SuperSmurf schreef:
@maanling; nou dat mag ik idd hopen. "Poespoes! Kom maar! "Rammel rammel met de brokjes van whiskas Haha!

Inderdaad vrij egoistisch... Ach poes is zo mooi, ik heb toch geld zat dus laten wij er ook maar 1 nemen..

Ohja, of stel je voor, maken ze zo'n gebaksbordje met van die melige Gourmet met zo'n takje munt erop. *HAP* weg gebaksbordje.

Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:23

IK snap niet waar sommige mensen mee bezig zijn..

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:24

ik vind hem heel mooi,maar iraag me af of hij wel mak en tam word als een normale htk kat.
ook erg veel geld voor een kat vraag me af wat ze er mee willen dekken lijkt me haast onmogelijk want er zijn er nog maar heel weinig van dit soort mischien shows ofzo.
zon kat is in mijn ogen te kostbaar als gewoon gezelschapsdier(maar wie ben ik)
en vraag me af of dat beest een leuk leven heeft een kat van 27000 euro laat je niet gezellig buiten lopen met andere katten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:30

katiavl schreef:
Splash_ schreef:
Ik las het gister al in de krant, maar wat ik me dan afvraag, zijn dit wel huiskatten qua tamheid Verward

Ze zeggen van wel maar zit afrikaanse serval in die moeten toch wat instinct meekrijgen?

in amerika worden met grote regelmaat exoen gehouden en ook mee gefokt
over het algemeen worden die dieren lang niet zo mak en hanteerbaar als normale huiskatten
het zijn en blijven deels wilde dieren
ik ben persoonlijk ook erg tegen het houden , fokken en inkruisen van exoten zoals dit
dieren zijn vaak stressgevoeliger etc als normale katten

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:36

MysticTinker schreef:
En binnen opsluiten vind ik geen leven voor een kat

Ik vind dat katten binnenhouden heel goed kan.. Elke nieuwe kat bij ons blijft nu binnen, onze 'oudere' katten mogen nog naar buiten, maar dat omdat ze het gewend zijn.. Ik hou veel liever de katten binnen dat dat ik ze de volgende dag van de weg moet schrapen Huilen of dat ze wegblijven..
(we hebben wel speciaal voor onze poezebeesten een buitenren gemaakt Haha! )

Maargoed.. Als je leest wat voor jóékel dit wordt! Die kun je volgens mij niet eens binnen laten.... Ik vind het iig een prachtbeest, maar ik weet het niet.. Volgens mij wordt het niet een tam beestje .
Als ik kijk naar konijnen. Als je die met een wilde gaat fokken en de kleintjes met de fles opvoed ect. worden die op den duur ook ontzettend schuw en stresserig. Zal vast ook wel zo bij katten werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:38

Ik vraag me af of je dat dier voldoende beweging kan geven?Ik neem aan dat je hem niet los in je omgeving laat struinen,dus hij moet in huisgehouden worden.je hebt dan toch wel een serieuze kattenren nodig.

Zelf heb ik ooit met cheetah's gewerkt ,die waren met de hand grootgebracht en die waren wel erg tam,hoewel de nagels uitslaan uit spelletje best goed zeer kon doen.Maar tam bleven ze wel.Maar de cheetha's verbleven gewoon in een kooi.

Ik zie al zo'n 15kg kat op je aanrecht springen Nagelbijten / Gniffelen of over de eettafel lopen.
geef mijn me ragdol's maar.Mijn kater weegt 6 kg vind ik meer als genoeg en daar bij is hij al groter dan onze kleinste hond.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:44

Stond dat in Belgie in de krant ja? In het Eindhovens Dagblad geen woord Haha!

Nou ik hoop dat de 6 andere katten en het bankstel alles overleven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:09

MysticTinker schreef:
Als je zo'n kat naar buiten laat dan ben ik bang dat je de volgende morgen een paar kippen, cavia's en tamme konijntjes op je deurmat vindt in plaats van een muisje Nagelbijten / Gniffelen
En binnen opsluiten vind ik geen leven voor een kat

Dat heb ik al met mijn Noor...
Die neemt ook konijnen te grazen, als hij er bij kan Ja

detour schreef:
mmm Waar gaat dit heen? Kan zo'n diertje wel acclimatiseren? Blijft het niet halfwild?

Er zijn al veel probleme ontstaan bij de Saarlooswolfshond, een soort herder waar een scheut wolvenbloed doorheen vloeit; ook voor dit ras is een lange wachtlijst; de hond blijft vaak echter schichtig en afstandelijk, kan enorm huilen en is door zijn wolvengedrag voor de gemiddelde eigenaar niet goed onder de duim te krijgen (slopen, weglopen, domineren)..

Ben benieuwd waar het heengaat met deze kat die helaas een prachtig uiterlijk heeft..

Ben het hier totaal mee eens. Mijn eerste reactie is ook: ik wil ook zo'n kat, maar het zou puur egoïsme zijn. Ik kan zo'n dier bij lange na niet het leven geven wat hij verdient, dus de kat zou doodongelukkig zijn...
Nope... niet voor mij. Tenzij ik ergens in de outback van Australië zou wonen, en er zouden daar in de natuur ook (grotere) katachtigen wonen, dan is het prima natuurlijk. Kan hij buiten zoveel hij wil en spelen met zijn vriendjes Ja

De Saarloos Wolfshond is idd ook zoiets, ik heb een tijdje voor zo'n dier gezorgd. Geweldig beest, maar geestelijk gewoon een wolf, en eigenlijk niet geschikt voor mensen. Buitenaf zou het nog kunnen, maar dan nog...
Ze kunnen niet in huis, ze raken daar in de stress, want de ruimte is veel te klein voor ze. Dus buiten in een (grooooooooote) kennel. Moet je er weer een hond bijnemen, want blijft een roedeldier en kan dus niet alleen zijn...

Ik geloof niet dat wij mensen echt kunnen voldoen aan de natuurlijke behoeften van zullke dieren, en als je dat niet kunt, is het imo niet eerlijk om ze te houden

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:37

wauw wat is die mooi! doe mij der maar zo een(A)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:42

Ik vind het wel zinloos om zo'n kat te kruisen. Maarja je hebt eenmaal gekke mensen op de wereld.
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik het echt een PRACHTIGE kat vind!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:46

ik vind de mensen een beetje vreemd..
wie geeft er in hemelsnaam zoveel geld uit aan een kat, sorry hoor, maar laat dat beestje lekker in zijn eigen land zitten, en beter nog, lekker in de natuur

ik vraag me af in hoeverre je deze kat huiselijk kunt maken,
als ik al zie hoe erg het instinct bij mijn htks is, laat staan bij deze.

ik vind het een bizarre actie...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:49

Ik vind m prachtig!
En als je de ruimte er voor hebt zie ik het probleem niet.
Jachtluipaarden werden vroeger heel veel als huisdieren gehouden en als je die van kitten af aan hebt zijn ze gewoon zo tam als een gemiddelde huiskat. Ze hebben imo alleen een veel grotere leefomgeving nodig. Maar als je bv op een boerderij met land woont, en een mooie hele grote buitenren kan maken zie ik het probleem niet. Alleen zou ik zo'n dier alleen houden wel wat sneu vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:59

Hm... alleen zijn is het probleem niet bij een kat, katten zijn geen groepsdieren, zoals bv een paard of een hond.
De ruimte is wel een probleem. Als je nagaat dat onze katten al best veel ruimte nodig hebben, laat staan zo'n beest...

Op een boerderij met land is op zich wel een idee, alleen die buitenren zie ik niet zo zitten... een kat is een vrijbuiter, en een jager. Katten zwerven graag rond, en maken aardig wat kilometers... denk dat zo'n beest zich in een buitenren kapot verveelt...

't Is wel jammer van je kippen en konijnen, en wie weet jonge geitjes... maar goed, hadden ze maar wat verstandiger moeten zijn...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:03

Arme beesten in de dierentuinen. Scheve mond
Ik denk dat je met een groot stuk land een beter buitenverblijf kan creeren als in een dierentuin.
Zijn toch aardig wat wilde katten die in groepen leven?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:16

Nors opkijken Dit zou een halve serval moeten zijn? Lijkt me héél sterk....

Ik denk dat ze me Aziatische luipaardkat wel een Bengaalse tijgerkat zullen bedoelen.....

Ik ken mensen met een Sibersiche tijgerin, een caracal, een lynx en een serval als huisdier (in de US). Maar daarvan is het huis in eerste plaats van hun dieren en daarna pas van hun.

Voor iedereen die denkt dat een wilde kat een leuk huisdier is: als je dat voor lief neemt, moet je bijvoorbeeld ook voor lief nemen dat je met enige regelmaat je dekbed volgepist krijgt. Geven alle wilde kattensoorten de voorkeur aan, zo heeft mijn kennis ondervonden Haha!

Een van hen geeft wel het in mijn ogen als enige toegestane bont: Clown
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:21

Haha! Haha!
Enne, slaapkamerdeur dicht helpt misschien wel tegen dekbedplassers. Haha!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:24

Cassidy schreef:
Wel erg spectaculair, zo'n huisdier. Nooit geweten dat het kon. Zijn de kruisingen zelf wel vruchtbaar?
Je hebt trouwens wel een leuk inkomen als je er 100 per jaar fokt en voor 27 mille kunt verkopen Haha!

Voorziet nieuwe hype voor broodfokkers Misselijk

wel heel luxe brood dan Nagelbijten / Gniffelen

Op de site las ik dat ze verplicht gecastreerd/gesteriliseerd worden Scheve mond . Er staat ook dat ze vinyl capjes krijgen voor de klauwen zodat ze meubels ed niet beschadigen.
Vind het belachelijk. Zijn lekker bezig daar die mensen, vanaf dit jaar ook nog eens genetisch gemanipuleerde versie van de kat verkrijgbaar voor als je allergisch bent. Alsof het gebruiksvoorwerpen zijn, zo hoor je niet met dieren om te gaan .

Ik vraag me af hoe mensen deze kat houden, zeker als ze hem in huis willen houden. Arm ding Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:12

Ik vraag me af of zo'n kat wel oud gaat worden? Kapjes op de nagels,gesteriliseerd.Lijkt me voor een half wild dier toch een heel stresvol leven.En dieren die gesrest zijn leven meestal niet zo heel lang.
Doei! baye ,baye ,27.000 euro

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:14

Ik vind het echt ON-ZIN Lachen, maar dat is mijn mening.