Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
LadyMadonna schreef:Dat vind ik een dubbele... want tja, als ouders hun kids geen normen en waarden bij brengen, wordt dat idd een taak van de overheid.
Andere kant: hoe wil je dat met studies gaan doen? Tegenwoordig leert zowat iedereen door vanuit vmbo/havo/vwo...
Moet je je opleidingen dan een jaar (of langer) stil leggen?
amoj schreef:Ik kijk eerst welke partij er óók voor de boeren is, helaas valt er dan heel veel af.
Ga nu het meest uit naar cda, maar die zijn voor de dienstplicht en daar ben ik tegen. En ze zijn tegen euthanasie en daar ben ik dan weer voor.
Floor_x schreef:Ik vind de PVV een goede partij, hij staat altijd redelijk hoog bij mij. Maar ik ben dan ook redelijk rechts. Ik stem waarschijnlijk geen PVV maar VNL dit jaar. Ik ben het op bijna alle punten met VNL eens alleen niet heel gecharmeerd van hun infrastructuur, ze zijn niet heel milieuvriendelijk.
PVV zegt: 'Grenzen dicht'. Dit vind ik te extreem. Ik vind vluchtelingen welkom, omdat als ooit de oorlog in Nederland uitbreekt ik ook graag ergens anders heen zou willen kunnen gaan. Wel ben ik voor véél strengere grenscontrole. Tevens moet ook duidelijker zijn dat Nederland graag echte vluchtelingen opvangt, maar dat dit slechts een noodoplossing is. Op het moment dat het land van herkomst weer veilig is, zonder pardon weer uitzetten. Ik ben dan ook tegen het kinderpardon (harteloos hè ). Verder vind ik de luxe die ze soms krijgen ook wat overdreven, er wordt naar volwaardige woningen voor ze gezocht, wat vervolgens door Nederland wordt gesubsidieerd. Terwijl ik als werkende student die samen met iemand een appartement wil huren niks betaalbaars kan vinden...
vso1990 schreef:amoj schreef:Ga nu het meest uit naar cda, maar die zijn voor de dienstplicht en daar ben ik tegen. En ze zijn tegen euthanasie en daar ben ik dan weer voor.
waarom tegen dienstplicht ? ( gewoon interesse hoor ) ik denk persoonlijk dat het goed zou zijn als de jeugd een beetje respect en discipline bij geleerd krijgt.....
LadyMadonna schreef:Hoe zit het ook alweer met blanco stemmen? Men zegt: dan komt je stem bij de grootste.... Aangezien dat mogelijk pvv is, valt dat sowieso af voor mij. Maar op dit moment kom ik er gewoon écht niet uit...
Damned schreef:@ierpier: mooie speech!
( Mijn onderschrift zijn trouwens 2 verzen uit een gedicht van catullus: wanneer het korte licht voor ons eenmaal ondergaat, de nacht is eeuwig en een om te slapen)
Kunnen mensen mij eigenlijk eens uitleggen waarom ze tegen de eu zijn, en iets uitgebreider dan : ze betuttelen?
purny schreef:ik weet nog niet waarop ik ga stemmen en natuurlijk vind ik dat "geen eigen risico lagere huren hogere lonen" heel aantrekkelijk klinken, maar toch stem ik er niet op omdat er dan altijd ergens in m'n hoofd een belletje klinkt met "wie gaat dat betalen, zoete lieve gerritje" want daar hebben ze dan nooit een goede uitleg voor waardoor er weer niets van terecht komt (ofja de staatsschuld op laten lopen maar daar ben ik zacht gezegd geen fan van, d'r moet toch een einde aan zitten?)Ik ga SP stemmen. Mede om het schrappen van het Eigen risico, verlagen van de huren en hogere lonen.
Ik heb in het verleden hier geroepen dat ik PVV zou gaan stemmen maar daar ben ik van terug gekomen.
Ik zou als tip willen geven om de onderwerpen op te schrijven die je echt belangrijk vind en daar de programma's in te zien
purny schreef:De eerste slag is gewonnen. Sp heeft de wet erdoor gekregen dat de winst bij de zorgverzekeraar niet uitgekeerd mag worden aan de aandeelhouders. Maar dat het terug moet bij de burger. Misschien is dit het gat waarmee ze het gaan opvullen
Damned schreef:@ierpier: mooie speech!
( Mijn onderschrift zijn trouwens 2 verzen uit een gedicht van catullus: wanneer het korte licht voor ons eenmaal ondergaat, de nacht is eeuwig en een om te slapen)
Kunnen mensen mij eigenlijk eens uitleggen waarom ze tegen de eu zijn, en iets uitgebreider dan : ze betuttelen?
Maartje1990 schreef:Wij als klein kikkerlandje die leven van export hebben de eu nodig voor onze handel. Dat is al 1..... en ik denk een hele belangrijke.