Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:45

Ayasha schreef:
Maar je laat je toch niet weghouden bij vrienden en familie door een kerel? Waarom zou je je zo laten afsluiten... Dat weet je toch dat dat niet goed gaat komen.....? :o
Ik wil echt niemand kwetsen... Maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij en ik wil heel graag begrijpen maar kan het gewoon niet vatten... :o
Ik weet wel dat mensen altijd zeiden als ik tegen mn ex zei van "als je me laat kiezen dan vlieg je" dat ik niks om mijn relatie gaf... Is het die tendens die er voor zorgt dat vrouwen in zulke situaties komen? Dat je vriend ten allen tijde voor al de rest moet komen?


Nogmaals ik kreeg een soort hersenspoeling, zoiets is ook niet uit te leggen, ik mocht niet eens meer over mijn familie praten.......... maar ik stop met lezen hier, ik merk dat er zoveel oud zeer omhoog komt, zeker door reacties van mensen die mij blijkbaar een onnozel wicht vinden....................

MMares

Berichten: 644
Geregistreerd: 29-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:49

Biebabeloeba schreef:
Idd, ik zei ook altijd dat ik zou roepen, weglopen, zo'n persoon een ferme shot in zijn ballen zou verkopen, maar als er iemand met een mes voor je staat, denk je daar echt niet meer aan.
Je moet de psychologische kracht van zo'n zaken zeker niet onderschatten.
En over geestelijk/fysiek mishandelde vrouwen zo'n neerbuigende dingen schrijven, vind ik echt te ver gaan. Je weet echt niet hoe het is zonder het zelf meegemaakt te hebben. Vaak sluipen dominantie ed er langzaam in en zijn die mannen in het begin echte schatjes.


ik vind me helemaal terug in wat je zegt Biebabeloeba

Psychologisch is het heel zwaar te verwerken...
En je weet pas wat het is en wat het met je doet na je het meegemaakt hebt...en dat wens ik niemand toe...
In het begin en soms zelfs erna zijn of beter lijken deze mannen super en doen ze alles voor je...

Daarmee, ik had de moed niet om hulp te zoeken of aangifte te doen, mijn keuze, ook een grote fout, maar ik kon en durfde niet...
Ik heb ongelooflijk veel respect voor de mensen die zich hebben durven/kunnen verweren of nadien een klacht indienden of hulp inriepen...dat vergt enorm veel moed...
maar iedereen is verschillend en verwerkt een voorval op zijn eigen manier...

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:57

Ayasha schreef:
Maar je laat je toch niet weghouden bij vrienden en familie door een kerel? Waarom zou je je zo laten afsluiten... Dat weet je toch dat dat niet goed gaat komen.....? :o
Ik wil echt niemand kwetsen... Maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij en ik wil heel graag begrijpen maar kan het gewoon niet vatten... :o
Ik weet wel dat mensen altijd zeiden als ik tegen mn ex zei van "als je me laat kiezen dan vlieg je" dat ik niks om mijn relatie gaf... Is het die tendens die er voor zorgt dat vrouwen in zulke situaties komen? Dat je vriend ten allen tijde voor al de rest moet komen?



Nee kon ik me ook nooit voorstellen totdat het je overkomt ;)

Verder las ik wat reacties over aangifte doen bij de politie. Ik heb uiteindelijk ook aangifte bij de politie gedaan. Onderschat niet wat dat met je doet.
Zo heeft mijn ex mijn keel dicht geknepen terwijl ik hoog zwanger was (3 dagen later was ik uitgerekend) Vervolgens een fiets naar mij toe gegooid om vervolgens boos weg te gaan en een zelfmoordpoging te doen. Mijn geluk is geweest dat mijn moeder binnen kwam en hem van mij afgetrokken heeft, uiteindelijk kreeg zij de fiets over zich heen. De politie wil weten wat er gebeurd is, maar bij het stuk je keel dicht knijpen wat voel je op dat moment, heb je pijn gehad, dacht je dat je dood ging? Wat gaat er op zo'n moment door je heen? Je moet het herbeleven en precies vertellen wat er op dat moment door je heen gaat, mits je nog enigsinds helder kan denken op het moment dat je de dood in de ogen kijkt ;)

Hier is het geluk geweest dat mijn moeder getuige was van dit hele gebeuren, die agent zei ook 1 getuige is geen getuige. Dan was het zijn woord tegen de mijne. Uiteindelijk is hij ook veroordeelt al viel de straf lager uit dan in eerste instantie de eis was. Maar dat is natuurlijk op en top nederland :Y)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:59


Ayasha
Blogger

Berichten: 58100
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:05

Brainless schreef:
@Ayasha
Ik had al helemaal geen contact meer met mijn familie. Ik was 17 jaar en wist echt niet waar ik terecht kon.
Ik heb 1x geprobeerd weg te rijden met de brommer en hij heeft mij toen (met de auto) onderuit gereden, met als gevolg dat ik (weer) in het ziekenhuis terecht kwam. Na 2 dagen werd ik wederom aan hem meegeven, hoewel ik van te voren gesmeekt heb hem niet te bellen.
Mijn ouders wilde mij niet op komen halen en waar moest ik dan heen? Ik kon niet lopen en was (wederom) volledig afhankelijk van hem.
De periode dat ik nog op school zat bracht hij mij en haalde mij met de auto weer op. Wij woonde buitenaf, geen telefoon (mobiel bestond ook nog niet), buren scheten peuken voor hem, andere vonden hem super aardig en wilde mijn verhaal niet aanhoren.....
Later bleek dat hij ook zijn vriendin voor mij en die na mij het ziekenhuis had in geholpen en door die vriendin na mij (dus pas bij de 3de!! aangifte) hebben ze het serieus genomen en is hij opgepakt en verplicht opgenomen geweest.

Maar jij stond dus eigenlijk al "alleen"... Dan kan ik er weer wel inkomen... En dat is verschrikkelijk... :(:)

Verafjord schreef:
Nogmaals ik kreeg een soort hersenspoeling, zoiets is ook niet uit te leggen, ik mocht niet eens meer over mijn familie praten.......... maar ik stop met lezen hier, ik merk dat er zoveel oud zeer omhoog komt, zeker door reacties van mensen die mij blijkbaar een onnozel wicht vinden....................

Ik vind je geen onnozel wicht, laat dat duidelijk zijn... Vind het echt jammer dat je het hebt moeten meemaken... Ik zal ook niet doorvragen aan jou... :(:)

Ik vraag me vooral af hoe het zo ver kan komen..Voor ze met een mes voor je staan moet er toch wat aan vooraf gegaan zijn.... Dat niemand kan/wil ingrijpen dan... :\ En dat het eigenlijk onder je neus kan gebeuren zonder dat je het door hebt.... :\

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:40

Lees dat stukje van Biebabeloeba eens. Die dingen gaan ongemerkt en op het moment dat het besef er is dat dit niet normaal is zit je al zover in de sh*t dat je er niet zo makkelijk uit komt. Bovendien moet je geestelijk er ook klaar voor zijn om die stap te nemen om te gaan. Dat klinkt heel gek maar veel vrouwen hebben vaak ook nog lang de illusie dat ze die mannen nog veranderen kunnen, achteraf slaan ze zichzelf voor het hoofd maar dan is het leed al geleden...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58100
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mishandelde/misbruikte vrouwen doen het zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:03

Ja maar die heeft het al over bedreigd worden met een mes... Daar gaat toch wel wat aan vooraf lijkt me?

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:04

Ja vaak wel lees mijn eerste zin ;)

emmyfloris

Berichten: 381
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:06

sorry , maar totaal niet mee eens want angst werkt vaak verlammend dus word er daarom vaak geen aangifte gedaan of omdat ze niks of niemand meer hebben . dus vind de stelling iets te makkelijk gedacht .

ik ben wel van mening al loopt een vrouw ik zijn blote kont NEE is NEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
niks uitlokken gewoon poten thuis :S

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:37

ik ben weleens weggelopen en toen kwam hij me achterna en trok me aan mijn haren weer terug naar huis, daarvoor had hij me buiten de deur gezet op blote voeten met een dunne/oude broek en een t-shirtje (let wel was midden in de winter). Ik dacht ik loop naar het politiebureau, daar helpen ze me wel verder, maar toen hij doorhad dat ik ging kwam hij dus achter mij aan en trok me weer mee naar huis.
1 keer heb ik de kans gehad wat terug te doen, toen kreeg ik een schaar in mijn handen en die had ik op dat moment echt in z'n rug gezet als hij het niet gezien had, helaas zag hij wat schitteren in z'n ooghoek en ontdekte die schaar........... de afloop zal ik maar verder voor me houden ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:39

Sabinee__ schreef:
Gedeeltelijk mee eens, als je bijvoorbeeld als vrouw zijnde verkeerde signalen geeft aan een man oid.




haha, welke signalen dan? Sla me of sla me niet???? :+

Dus als het signaal niet duidelijk is, dan rammen we er gewoon op los, net zo lang tot ze het "leert"....haha, dat is nou precies wat dat soort kerels ook denken.....even de woede af koelen..

Yv_
Berichten: 19126
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:47

Napie: Ik heb me bijgelezen. Jouw verhaal is uit een jeugdperiode, in mijn ogen dus een heel stuk logischer dat je niet voor jezelf op kon of durfde te komen. Maar ik heb het in dit geval over volwassen vrouwen. En toch blijft de vraag rammelen: waarom ben je na die eerste klap bij hem gebleven? Dat tuigt toch niet van respect naar elkaar toe? Met welk excuus hij ook op de proppen zou komen, ik zou ernaar luisteren en hem daarna naar de deur schoppen. Of in erger geval zelf de deur uitgaan. Desnoods 's nachts, want zoals iemand al eerder zei: je moet toch óóit slapen..

Verafjord: Bot was het niet bedoeld. Sorry als het zo op jou overkomt, waarschijnlijk lees je met de verkeerde intonatie. Ik leg naar mijn idee ook heel duidelijk uit waarom ik het soms niet snap.. Het 'wáárom' zo uitdrukkelijk getypt, is geen aanval of wat dan ook, ik wilde daar alleen maar mee aangeven dat ik het op dat punt niet meer snap. Oftewel: Geef me een reden dat ik het kán begrijpen...

En niet weten waar ik het over heb? Sorry, maar hier moet ik meegaan in Odetteke haar bericht: In misschien in dezelfde situatie, maar ik kan je wel zeggen dat ik bij de eerste pets weg was. Dus als ik mijn tekst uitleg, mag jij deze misschien ook naar mij toe geven, want ik voel me letterlijk aangesproken, gezien je mij quote.

Jouw verhaal heb ik ook gelezen en vind het heel goed dat je de stap hebt genomen om weg te gaan! Op jouw vraag en antwoord 'Waarom ga je niet weg?' vraag je wat een ander zou doen met zulke bedreigingen. Ik had zelf de bedreigingen in de wind geslagen en gegaan voor mijn eigen geluk. Het is zeker waar dat je in het diepste dal van je leven je echte vrienden leert kennen, maar ik ben er ook van overtuigd dat elk mens zeker wel 1 zo'n persoon in zijn leven heeft die altijd voor je klaar zal staan..

Over mishandeling:
Ik lees dus in het topic angst.. Kan ik me voorstellen, maar wáárom (ja, komen we weer) laten mensen het dan zover komen dat er geen andere mensen meer in hun leven voorkomen en dat ze alleen de partner nog overhouden die zich slecht gedraagt?

Ook lees ik herhaling. Maar dan komt weer het waarom bij me opborrelen? Waarom wachten mensen dan zo lang tot het zover uit de hand is gelopen?

Ik lees ook heel veel stukken dat het langzaamaan gebeurd. Maar gaat er bij het eerste beste foutje dan geen belletje rinkelen van 'Hee, dit klopt niet'? Een iets te harde aanraking is in mijn geval al een pittig gesprek om maar even duidelijk te maken dat ik het er niet mee eens ben. Zo voorkom je dus de lange weg van en naar ellendigheid...

Als er wordt geeist dat je je vriendinnen niet meer ziet en het gaat erg langzaamaan, dan kan ik daar goed inkomen. Maar wat zegt dat dan over jóú als vriendin dat je je vriendinnen als een baksteen voor een jongen laat vallen? Je kunt toch nog contact houden via telefoons etc. Het is 2010, middelen genoeg. En als 'vriendlief' een mannenavondje heeft, is dat toch alle reden om voor jou een meidenavondje te hebben? Het lijkt mij stug dat meneer 24/7 thuis zit om zijn vriendin in de gaten te houden. Als jij je laat isoleren door zijn mooie praatje te geloven, vind ik inderdaad dat je daar zelf schuldig aan bent. Je kan toch niet leven zonder vrienden en vriendinnen?!

Over seksuele misbruik:
Schaars geklede dames als excuus vind ik slap. Hoe een vrouw/meid er ook bij loopt, daar hoor je respect voor te hebben en vanaf te blijven. Weet niet meer precies wie dat opbracht, maar dat vind ik persoonlijk echt een bull-reden om de mannen goed te praten.

Ik las van Rainbow8 een heel mooi stukje tekst, wat ik niet ga quoten omdat ik het idee heb dat daar heel veel gevoel bij zit. Bedankt voor je uitleg, hier kan ik me zeker wel in verleggen. Maar als je dus eens zoiets hebt meegemaakt, gaan je grenzen toch omlaag ipv omhoog? Dat is bij mij in elk geval. Dus langzame opbouw krijgt bij mij % kans van slagen. Hoe kan het zover komen dat het je weer overkomt?

Ik ga overigens in mijn verhaal in op de volwassen vrouwen!

Ik kom misschien heel hard over in mijn post, kan ook wel kloppen. Dit is niet naar de meiden toe die hier hun verhaal hebben geplaatst: ik vind het juist reuze knap dat die mensen uiteindelijk de moed bij elkaar hebben gesprokkeld om weg te gaan! Laat daar dus geen misverstand over ontstaan! Maar net zoals Ayasha: ik wíl het begrijpen maar ik snáp het gewoon soms niet!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:40

Yv_ schreef:
Napie: Ik heb me bijgelezen. Jouw verhaal is uit een jeugdperiode, in mijn ogen dus een heel stuk logischer dat je niet voor jezelf op kon of durfde te komen. Maar ik heb het in dit geval over volwassen vrouwen. En toch blijft de vraag rammelen: waarom ben je na die eerste klap bij hem gebleven? Dat tuigt toch niet van respect naar elkaar toe? Met welk excuus hij ook op de proppen zou komen, ik zou ernaar luisteren en hem daarna naar de deur schoppen. Of in erger geval zelf de deur uitgaan. Desnoods 's nachts, want zoals iemand al eerder zei: je moet toch óóit slapen..

Verafjord: Bot was het niet bedoeld. Sorry als het zo op jou overkomt, waarschijnlijk lees je met de verkeerde intonatie. Ik leg naar mijn idee ook heel duidelijk uit waarom ik het soms niet snap.. Het 'wáárom' zo uitdrukkelijk getypt, is geen aanval of wat dan ook, ik wilde daar alleen maar mee aangeven dat ik het op dat punt niet meer snap. Oftewel: Geef me een reden dat ik het kán begrijpen...

En niet weten waar ik het over heb? Sorry, maar hier moet ik meegaan in Odetteke haar bericht: In misschien in dezelfde situatie, maar ik kan je wel zeggen dat ik bij de eerste pets weg was. Dus als ik mijn tekst uitleg, mag jij deze misschien ook naar mij toe geven, want ik voel me letterlijk aangesproken, gezien je mij quote.

Jouw verhaal heb ik ook gelezen en vind het heel goed dat je de stap hebt genomen om weg te gaan! Op jouw vraag en antwoord 'Waarom ga je niet weg?' vraag je wat een ander zou doen met zulke bedreigingen. Ik had zelf de bedreigingen in de wind geslagen en gegaan voor mijn eigen geluk. Het is zeker waar dat je in het diepste dal van je leven je echte vrienden leert kennen, maar ik ben er ook van overtuigd dat elk mens zeker wel 1 zo'n persoon in zijn leven heeft die altijd voor je klaar zal staan..

Over mishandeling:
Ik lees dus in het topic angst.. Kan ik me voorstellen, maar wáárom (ja, komen we weer) laten mensen het dan zover komen dat er geen andere mensen meer in hun leven voorkomen en dat ze alleen de partner nog overhouden die zich slecht gedraagt?

Ook lees ik herhaling. Maar dan komt weer het waarom bij me opborrelen? Waarom wachten mensen dan zo lang tot het zover uit de hand is gelopen?

Ik lees ook heel veel stukken dat het langzaamaan gebeurd. Maar gaat er bij het eerste beste foutje dan geen belletje rinkelen van 'Hee, dit klopt niet'? Een iets te harde aanraking is in mijn geval al een pittig gesprek om maar even duidelijk te maken dat ik het er niet mee eens ben. Zo voorkom je dus de lange weg van en naar ellendigheid...


Als er wordt geeist dat je je vriendinnen niet meer ziet en het gaat erg langzaamaan, dan kan ik daar goed inkomen. Maar wat zegt dat dan over jóú als vriendin dat je je vriendinnen als een baksteen voor een jongen laat vallen? Je kunt toch nog contact houden via telefoons etc. Het is 2010, middelen genoeg. En als 'vriendlief' een mannenavondje heeft, is dat toch alle reden om voor jou een meidenavondje te hebben? Het lijkt mij stug dat meneer 24/7 thuis zit om zijn vriendin in de gaten te houden. Als jij je laat isoleren door zijn mooie praatje te geloven, vind ik inderdaad dat je daar zelf schuldig aan bent. Je kan toch niet leven zonder vrienden en vriendinnen?!

Over seksuele misbruik:
Schaars geklede dames als excuus vind ik slap. Hoe een vrouw/meid er ook bij loopt, daar hoor je respect voor te hebben en vanaf te blijven. Weet niet meer precies wie dat opbracht, maar dat vind ik persoonlijk echt een bull-reden om de mannen goed te praten.

Ik las van Rainbow8 een heel mooi stukje tekst, wat ik niet ga quoten omdat ik het idee heb dat daar heel veel gevoel bij zit. Bedankt voor je uitleg, hier kan ik me zeker wel in verleggen. Maar als je dus eens zoiets hebt meegemaakt, gaan je grenzen toch omlaag ipv omhoog? Dat is bij mij in elk geval. Dus langzame opbouw krijgt bij mij % kans van slagen. Hoe kan het zover komen dat het je weer overkomt?

Ik ga overigens in mijn verhaal in op de volwassen vrouwen!

Ik kom misschien heel hard over in mijn post, kan ook wel kloppen. Dit is niet naar de meiden toe die hier hun verhaal hebben geplaatst: ik vind het juist reuze knap dat die mensen uiteindelijk de moed bij elkaar hebben gesprokkeld om weg te gaan! Laat daar dus geen misverstand over ontstaan! Maar net zoals Ayasha: ik wíl het begrijpen maar ik snáp het gewoon soms niet!


Tja heb ik ook altijd geroepen :Y) Totdat je zelf in zo'n situatie terecht komt, dan kunnen dingen heel anders lopen dan je in eerste instantie verwacht.

Kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring vertellen

waarom laten mensen het zo ver komen, tja die mannen delen een tik uit vervolgens komen ze met een excuus en zal het nooit weer gebeuren, ze begrijpen zelf ook niet hoe dat gebeuren kan de hele bla bla.
Maar zoals al zo vaak geschreven is hier, klinkt raar maar geestelijk moet je er ook aan toe zijn om weg te gaan. Dit soort mannen hebben natuurlijk niet alleen een donkere kant van hun vrouw mishandelen. Ze hebben ook een hele lieve kant (toneel spelen?) en dat brengt je in een wir war van emoties en gevoelens. Vaak zijn die mannen zo overtuigend van hun verhalen dat het nog nooit eerder gebeurd is, dat ze er zelf ook niets van begrijpen de hele bla bla dat de vrouw om te praten is. Ik heb idd heel veel van mijn ex gezien waarbij ik mijn vraagtekens had maar mijn gedachte was niemand is perfect ook hij niet, misschien kan ik hem veranderen. Zijn ouders vonden tenslotte dat ik ene goede invloed op hem had _O-

Grenzen vervagen op den duur. Een buitenstaander kan de vrouw waarschuwen, vertellen dat dit gedrag niet normaal is maar zij moet er zelf klaar voor zijn om die grote stap van het weg gaan te nemen.

Ik gun niemand dit soort gebeurtenissen maar zodra je dit mee gemaakt hebt weet je wel het antwoord op waarom ;) Het is ruim 5.5 jaar geleden dat mijn ex oa mijn keel dicht kneep. Vanmiddag bij de masseur maakt hij de spieren in mijn nek los en sluit zijn handen als het ware om mijn keel heen. Hoe lang het ook geleden is daar raak ik van in paniek, zelfs mijn dochter kan dit niet bij mij doen. Die eikels weten niet wat voor impact dat op je leven is. Het is en blijft nooit goed te praten om iemand te mishandelen en wat mij betreft mogen de straffen hierop veel zwaarder worden.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:28

Yv_ schreef:
Ik las van Rainbow8 een heel mooi stukje tekst, wat ik niet ga quoten omdat ik het idee heb dat daar heel veel gevoel bij zit. Bedankt voor je uitleg, hier kan ik me zeker wel in verleggen. Maar als je dus eens zoiets hebt meegemaakt, gaan je grenzen toch omlaag ipv omhoog? Dat is bij mij in elk geval. Dus langzame opbouw krijgt bij mij % kans van slagen. Hoe kan het zover komen dat het je weer overkomt?

Ik ga overigens in mijn verhaal in op de volwassen vrouwen!

Je mag me rustig quoten hoor, anders zou ik het hier niet neerzetten. En het gebeurde bij mij niet alleen als puber, maar ook als volwassen vrouw.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:33

Ik moet even iets rechttrekken denk ik ;)
Ik antwoord altijd zeer kort en bondig, omdat ik niet zo graag typ :P
Maar dat van dat mes: Ik ben verkracht door een jonge gast in het park (met hond aan het wandelen!) en die had een mes mee. Daar gaat dus niet veel tijd aan vooraf ;)
Echter begrijp ik de lang mishandelde vrouwen ook. Probeer jezelf gewoon eens in hun plaats te zetten. Mijn ex was echt een schat in het begin, deed alles voor mij, zag mij doodgraag, zou mij nooit iets slechts aandoen, blablabla.... maar....hij was heel jaloers (heel de wereld was volgens hem verliefd op mij..) en dan sluipt er zo een dominant trekje in. Hij wilde niet dat ik mijn beste vrienden zag, dit deed ik natuurlijk wel, maar dat leidde altijd tot ruzie en naja...ik ben blij dat we uiteen zijn. Hij heeft mij nooit mishandeld, maar als ik zie dat ik op het einde van onze relatie al bang was om met een andere jongen te praten tijdens het uitgaan, begrijp ik heel goed hoe zo'n zaken kunnen evolueren.

Edit: ALS ik al mocht uitgaan...deed dit wel en daar hadden we ook elke week ambras om.

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:16

Biebabeloeba schreef:
Echter begrijp ik de lang mishandelde vrouwen ook. Probeer jezelf gewoon eens in hun plaats te zetten. Mijn ex was echt een schat in het begin, deed alles voor mij, zag mij doodgraag, zou mij nooit iets slechts aandoen, blablabla.... maar....hij was heel jaloers (heel de wereld was volgens hem verliefd op mij..) en dan sluipt er zo een dominant trekje in. Hij wilde niet dat ik mijn beste vrienden zag, dit deed ik natuurlijk wel, maar dat leidde altijd tot ruzie en naja...ik ben blij dat we uiteen zijn. Hij heeft mij nooit mishandeld, maar als ik zie dat ik op het einde van onze relatie al bang was om met een andere jongen te praten tijdens het uitgaan, begrijp ik heel goed hoe zo'n zaken kunnen evolueren.

Edit: ALS ik al mocht uitgaan...deed dit wel en daar hadden we ook elke week ambras om.


Zo begon het bij mij ook, volgens mijn ex was ook iedere man verliefd op mij en wilde wat met mij, zelfs toen ik mijn dochter om moest kleden na zwemles ging hij mee, want er was ook een vader van een ander kind en die vent wilde wat van mij volgens hem. En idd op een gegeven moment durfde ik nauwelijks meer met een andere man te praten, want hij zou zo'n man gewoon aangevallen zijn :(