Eske_B schreef:Ik ben sowieso tegen christelijke/gelovige partijen. Niks tegen geloof in het algemeen, maar iemand religieuze overtuigingen mogen imo niet het leven van andere beïnvloeden. Zoals abortus of euthenasie verbieden.
Beetje de volgende argumentatie: ik ben op dieet, dus jij mag geen koekje!
...ieder zijn / haar meug, maar volgens mij zijn zowel de SGP als de CU met compleet andere zaken bezig.
(Het cda reken ik niet eens meer tot de christelijke partijen. Maar ook daar geen Trump standpunten mbt abortus of heropening van de euthanasiewet.)
Discussies rondom voltooid leven raken aan belangrijke zaken- zelfbeschikking, maar ook de kwetsbaarheid van bijvoorbeeld chronisch zieken, en de rol van de begeleider in het hele proces.
Artsen zijn niet direct de beste begeleiders in deze - maar aangezien het een arts is die euthanasie pleegt/ toedient, is het wel aan de orde dat de arts zelf overtuigd is van het een en ander.
Toen mijn oude vriendin eindelijk mocht sterven, bad de dominee 'dat arts Gaia een vaste hand mocht hebben bij haar werk van barmhartigheid', maar er was (gelukkig maar) ook gewoon een verpleegkundige als plaatsvervanger geregeld. En Gaia huile het hardste van ons allemaal.