Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: Klopjacht gaande naar moordenaar van een kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:20

Gata lekker zeg... is soort hype ofzo. Vervelende hype wel trouwens

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:27

Wat een afschuwelijk drama...hoe ziek moet iemand zijn om zoiets te doen?
Ik heb er geen woorden voor, alleen een vreselijke knup in m'n maag....

Arm arm kind, de ouders om dit te horen terwijl je denkt dat je kindje veilig in de klas zit.....de kinderen en leerkrachten op school die getuige waren....
Hoe is dit in godsnaam mogelijk??????

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:29

Citaat:
bron: nu.nl

Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 17:10

HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag rond 11.25 uur een 8-jarig jongetje om het leven gebracht. De 22-jarige dader is door de politie aangehouden. Hij heeft het kind uit groep vier met messteken gedood. Dat heeft de politie tijdens een persconferentie bekendgemaakt.

Het jongetje zat volgens de politie in groep 5 van de Klim-Op basisschool in Hoogerheide

De jongen werd rond 11.25 uur met ernstige verwondingen in de halsstreek aangetroffen in een lokaal van de school, aldus de politie. Stegman bevestigde dat het gaat om de 8-jarige Jesse Dingemans. Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. Burgemeester Fränzel sprak van een "verschrikkelijk bericht".

Alarm

De school heeft meteen groot alarm geslagen na de gruwelijke vondst. Getuigen zeggen dat ze de dader gehuld in capuchon en lange jas hebben zien weglopen in de richting van het nabijgelegen gemeentehuis. Op basis van het signalement kon de verdachte vrijdagmiddag op straat worden aangehouden. Zover bekend heeft hij geen bivakmuts gedragen, zoals eerder werd gesuggereerd.

De man werd rond 14.00 uur aangehouden. Volgens de politie is er geen familierelatie tussen de dader en het slachtoffer. Schooldirecteur Brouwers van de Klim-Op benadrukte tijdens de persconferentie dat "medeleerlingen het slachtoffer niet hebben gezien."

Geen verzet

De vermeende dader heeft zich niet tegen zijn arrestatie verzet, zei districtschef Stegman. "De man maakte bij zijn aanhouding een rustige indruk.'' Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. "De vraag over het motief wil ik ook graag beantwoord zien.''

Geen verzet

De verdachte wordt op dit moment verhoord. Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Huibert Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.

Bankdirecteur

Het slachtoffertje zou het zoontje zijn van de directeur van een filiaal van de Rabobank in Halsteren. Een woordvoerster op het hoofdkantoor van de bank heeft dat vrijdagmiddag bevestigd maar trok de verklaring later weer in. "Het is niet zeker. We onderzoeken het." Meer informatie over de achtergronden bij de dood van het kind kon zij niet geven.

Opvang

Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht. De school is ontruimd en de leerlingen worden opgevangen door slachtofferhulp. De ouders worden opgevangen in het gemeentehuis. Ze worden bijgepraat over wat zich heeft afgespeeld en er is voor nazorg geregeld. De gemeente wil voorkomen dat de ouders worden lastiggevallen door de aanwezige media.

Van der Hoeven

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven heeft geschokt gereageerd. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad vrijdag.

Ze had nog geen nadere informatie. Na afloop van de ministerraad is Van der Hoeven direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:30

Echt heel erg zeg. Het is bij mij 10 kilometer vandaan, gelukkig is de dader al gepakt. Echt vreselijk zeg.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:31

Vreselijk! En nu maar hopen dat het de dader is.
Mijn gedachten gaan ook naar de nabestaanden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:52

Mijn god zeg, wat vreselijk...
Ik heb hier geen woorden voor, waar gaat het verdorie heen in de wereld

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:55

Ik las / hoorde het even geleden. Aah echt vreselijk, hoe kun je dat een kind aandoen. Wat erg, ik krijg er echt rillingen van. Werkelijk helemaal gestoord, die dader.

Arme ouders ook, niets ergers dan wanneer je kind op zo'n brute wijze van je ontnomen wordt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:00

Krijg er helemaal kippevel van..
Sterkte voor de nabestaanden...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:03

Soms, heel soms, zou ik willen dat we weer voor eventjes de doodstraf in konden voeren...gewoon voor iemand die tot zoiets in staat is.
Ik werk zelf in het onderwijs, dit is echt ongelooflijk.
Ik kan me er niet eens een voorstelling van maken hoe het daar nu is, echt niet te bevatten... Verdrietig

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:04

Voor zo ver ik het gevolgd heb is er op het nieuws geen enkele uitspraak geweest over dat de vader de dader zou zijn Scheve mond
Raar dat dat hier gemeld wordt...
Op tv doen ze geen uitspraken hierover, tenzij de dader dit bekend...

Ik heb het net kippenvel zitten volgen, wat een achterlijke wereld wordt het toch Verward

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:13

Cyntje schreef:
Voor zo ver ik het gevolgd heb is er op het nieuws geen enkele uitspraak geweest over dat de vader de dader zou zijn Scheve mond
Raar dat dat hier gemeld wordt...

Eerder stond vandaag op nu.nl dat de vader de vermoedelijke dader was.
Vandaar dat er hier over gepraat werd Knipoog

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:24

Verschrikkelijk dit. Werd er gewoon misselijk van . Mijn dochter zit op de peuterspeelzaal en die deuren zijn ook gewoon open. Ik zei een tijdje geleden nog tegen mijn man dat iedereen er zomaar binnen kan lopen.

En dan die dader.... paar jaar zitten en dan staat ie weer op straat Misselijk .

Heel veel sterkte aan de nabestaande.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:29

jezus wat vreselijk!!! ontzettend veel sterkte aan alle nabestaanden

er is op mijn werk op de bso is er gister een moeder weggestuurd per direct incl. een officiele verklaring dat zij geen stap meer in het pand mag zetten, zij anders opgepakt wordt door de politie. dit door dreigementen andere kinderen, die ruzie hebben gehad met haar kind, zelf aan te gaan pakken en een paar beuken komt geven. tevens heeft ze aangegeven een kind te ontvoeren om te kijken hoe lang het duurd voor wij het doorhebben en de hele molen draaien gaat..

damn... als ik dit dan zo lees, komt het allemaal zeer dichtbij....pff

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:30

Het kan,lijkt me, de vader niet zijn.
Als de verdachte 22jaar is,en het jongetje 8....
Dan was hij er wel érg vroeg bij.
De tekst klopt ook nog steeds niet;
eerst wordt er vermeld dat het jongetje in groep 4 zit,lat in de tekst zit hij in groep vijf.

Al met al écht ziek dat er zulke mensen bestaan.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:37

turbotinker schreef:
Het kan,lijkt me, de vader niet zijn.
Als de verdachte 22jaar is,en het jongetje 8....
Dan was hij er wel érg vroeg bij.
De tekst klopt ook nog steeds niet;
eerst wordt er vermeld dat het jongetje in groep 4 zit,lat in de tekst zit hij in groep vijf.

Al met al écht ziek dat er zulke mensen bestaan.

Lijkt me niet, ok, in theorie zou t kunnen, maar de vader is bankdirecteur, zou knap zijn als je dat op je 22e al bent Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:39

Nee ik denk niet dat het de vader is maar een onbekende man..kinderen herkennen vaders van andere kindjes wel meestal. Ik vind het echt een vreselijk verhaal, hoop dat iig de suggestie naar vader toe snel uit de wereld is. t Zal jouw kind maar zijn en dan nog verdacht worden

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:45

Dit is echt verschrikkelijk, ik heb er geen woorden voor. Wie doet nou zoiets? Die gene die dit op zijn geweten heeft is echt een beest. Onmenselijk! Ik walg ervan.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:02

Dit is toch niet te geloven....

op een school... een plek waar kinderen veilig moeten zijn... je stuurt als juf even een kind naar de klas om iets te gaan halen... en hij wordt vermoord... dit is niet te geloven...

Ik sta zelf voor de klas... het zal je maar gebeuren als juf... als school... en wat verschrikkelijk is dit voor de ouders en andere nabestaanden je denkt dat je kind veilig is op school... en dat gebeurd er dit....

passieX

Vreselijk, gewoon zonder woorden, m'n broertje werd er bang van!!

leonie_1986

Afschuwelijk, je moet echt ziek zijn in je kop wil je een kind van 8 vermoorden!

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:13

Jemig, ik zit hier gwn met een brok in mn keel!
Moet er niet aan denken dat dit mn broertje van 10jaar aangedaan wordt! Echt de dader moet een hele langzame, pijnlijke dood krijgen ......

annekeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:16

Ik moet er niet aan denken dat ik die juf zou zijn. Zou ik me wel vreselijk voelen, al kon zij er natuurlijk niets aan doen. Dan ga je toch denken...als ik hem niet had gestuurd..dan...Nou, heel erg. Ik ben zelf ook juf van een groep 5. Het zal op de kinderen uit mijn groep ook wel grote indruk maken. En wat te denken aan het Sinterklaasfeest wat op elke school dus ook daar op dinsdag gevierd zou worden.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:19

Er wordt hier nog steeds gesproken over dat de dader misschien de vader is, maar dit is NIET het geval.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:38

Wat afgrijselijk... wat bezielt zo iemand?
Waarschijnlijk heeft hij dan gewoon een willekeurig kind gepakt, want hoe kon hij anders weten dat net dit jongetje alleen op de gang liep op dat moment?

De juffrouw ging kijken toen hij een tijdje wegbleef... ze had hem gevraagd of hij iets wilde pakken ofzo en toen hij lang wegbleef dacht ze dat hij er misschien niet bijkon, omdat hij best klein was. Toen vond ze hem.. Tenminste, zo stond het op één van de teleteksten die ik gelezen heb.
Die juf zullen ze ook wel bijeen kunnen vegen nu... en de ouders. Dan denk je dat je kind veilig op school zit, echt afgrijselijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:41

Ronja schreef:
Waarschijnlijk heeft hij dan gewoon een willekeurig kind gepakt, want hoe kon hij anders weten dat net dit jongetje alleen op de gang liep op dat moment?

Dat was ook mijn gedachte... 'Gewoon' een insluiper, en voor dit jongetje was het 'wrong time, wrong place'. Nou ja, onderzoek zal het hopelijk uitwijzen.

Ik heb net met tranen in mijn ogen en ingehouden adem naar het nieuws op RTL4 zitten kijken. Mijn halve familie werkt in het onderwijs, het zal op jouw school gebeuren, met een van jouw leerlingen en je zult de familie op de hoogte moeten stellen van zoiets gruwelijks. Dat is toch een regelrechte nachtmerrie? School is een plek waar kinderen zich veilig zouden moeten voelen. Ik kan me voorstellen dat een hoop kinderen in Nederland nu dat veilige gevoel niet meer hebben.