maras schreef:Ik vind dit eigenlijk wel een vermakelijk topic
Wel vraag ik me af of ts dit serieus meent.......ik heb altijd het idee dat dit geplaatst wordt om wat te rellen........
Je zou haast denken dat 1 april nog moest komen..
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
rink schreef:maras schreef:Ik vind dit eigenlijk wel een vermakelijk topic
Wel vraag ik me af of ts dit serieus meent.......ik heb altijd het idee dat dit geplaatst wordt om wat te rellen........
Je zou haast denken dat 1 april nog moest komen..
huppelz schreef:Onali schreef:Rouwen is niet inherent aan dood, maar aan verlies en verlies kan van alles zijn
Dus dat jij rouwt om cellen is niet helemaal goed omschreven, je rouwt om wat had kunnen zijn. Een babytje, moederschap.
Hoe heb jij jouw zwangerschappen ervaren? Wist jij snel dat je zwanger was bijv?
Yavanna schreef:Serieuze vraag aan TS: Je zegt Jezus komt spoedig. Ik vraag me ook af wanneer Jezus dan zou komen, of is er geen datum genoemd?
Want dan is tijd natuurlijk een heel rekbaar en relatief begrip. Het kan over een maand zijn, maar ook over 2 of 3 eeuwen. Bedoel, hij wacht er nu al ruim 2000 jaar mee, dus die 2 of 3 honderd jaar extra maakt dan ook niet zo’n verschil denk ik.
Ben hier echt oprecht nieuwsgierig naar, want in je post geef je nergens aan in welk tijdsbegrip dit dan is.
anjali schreef:Yavanna schreef:Serieuze vraag aan TS: Je zegt Jezus komt spoedig. Ik vraag me ook af wanneer Jezus dan zou komen, of is er geen datum genoemd?
Want dan is tijd natuurlijk een heel rekbaar en relatief begrip. Het kan over een maand zijn, maar ook over 2 of 3 eeuwen. Bedoel, hij wacht er nu al ruim 2000 jaar mee, dus die 2 of 3 honderd jaar extra maakt dan ook niet zo’n verschil denk ik.
Ben hier echt oprecht nieuwsgierig naar, want in je post geef je nergens aan in welk tijdsbegrip dit dan is.
Voor God bestaat tijd niet. Tijd is slechts een van de vele dimensies en God staat daar boven.
Sababber schreef:Ik denk dat het eerder andersom is Maras, op bokt worden topics die met geloof te maken hebben meestal gevuld door mensen die zeggen er niet mee te maken te willen hebben. Om vervolgens uitspraken te doen over dat ze geloof of religie onzin vinden en dat de problemen in de wereld daar vandaan komen. Oja en de TS wordt nog even als delulu neergezet. Ik heb hier nooit iets van begrepen, als je er niets mee hebt, blijf er dan van weg.
Cer schreef:BeFunny schreef:Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen
dat is natuurlijk niet wat TS doet..
BeFunny schreef:Ga gewoon over geloof praten met mensen die er in geïnteresseerd zijn. De niet gelovigen hoeven niet zo nodig daarmee geconfronteerd te worden. Of plaats duidelijk in de titel dat het over geloof gaat. Dan kunnen mensen het toppic overslaan. Deze titel doet vermoeden dat er wellicht iets interessants in kan staan. Maar voor mij als totaal niet gelovige lees ik me daar toch een bak onzin.
Dus ja ik blijf erbij dit is om te rellen of te provoceren van kijk eens ik mag het niet over geloof hebben.
Al praat je de hele dag over geloof het zal mij een worst wezen. Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen
Cer schreef:Nouja het gaat hier op dit paardenforum ook over wel of geen kinderen, wel of geen zonnepanelen, wel of geen microplastics.. dus wel of geen einde der tijden is ook gewoon een onderwerp. Het is aan de lezer of die zich laat overtuigen ja of nee...
Ik denk dat de vragen / opmerkingen straks zo geformuleerd gaan worden dat ieder gesprek platgeslagen wordt "dus JIJ vind dat / en JIJ meent dat" en meer van dat soort dingen.. maar misschien ook niet. Ik ben benieuwd
Cer schreef:BeFunny schreef:Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen
dat is natuurlijk niet wat TS doet..
BeFunny schreef:Mwah even gekopieerd uit een lap tekst van ts
Dat ligt eraan hoe je t ziet. Persoonlijk denk ik dan: lees er nou gewoon eens over! God heeft niemand gemaakt om te verdoemen, of af te schrijven.
Is dat niet gewoon de reden dat God aan de bel trekt en zegt:'Jongens!!!! Ik ga terug op aarde komen, zorg dat je er klaar voor bent! Keer terug naar Mij!
Citaat:Ik dacht ook dat het om een schuur ging die in brand stond en dat dat aangestoken was ofzo. Dat het een soort nieuws was om te lezen. Daardoor heb ik het geopend als er had gestaan God is mijn redder of iets dergelijks had ik niets eens het toppic geopend.
Qimm schreef:Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.
huppelz schreef:Avalanche schreef:Dat is niet helemaal waar het mij om ging.
Punt is dit: mensen die zeggen de bijbel letterlijk te nemen, denken een exact moment te weten, wat in directe tegenstelling is tot wat de bijbel zegt.
Je kunt niet enerzijds zeggen dat je de bijbel letterlijk neemt, en dan claimen iets te weten wat volgens de bijbel niet kan.
Niemand weet de dag nog het uur.
Het seizoen echter, is een ander verhaal.
huppelz schreef:Nadat ik getrouwd ben heb ik 6 miskramen gehad. In die tijd was ik nog niet gelovig.
Na de miskramen heb ik echt wel gerouwd. Vond ik vreemd, omdat artsen de vrucht dan nog cellen noemen.
Waarom zou je rouwen over wat cellen?
huppelz schreef:Toen zei de persoon die links van de deurstijl stond dat ik rechts moest kijken.
Aan een campingtafel (noem t maar ff zo) zag ik 2 jongetjes en 4 meisjes. Herkende hen direct. Dat zijn mijn kinderen!
Totaal overvallen met dit gegeven begon het pastoraal team weer te bidden.
En kort daarop zag ik mijzelf bij mijn kinderen. Was hen aan het knuffelen, we spraken met elkaar en het was net of ik hen naar een kinderdagverblijf had gebracht en later weer op zou halen.
Qimm schreef:Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.
Qimm schreef:Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.Spoiler:
[ [url=m/WyHCfM.jpg]Afbeelding[/url] ]
huppelz schreef:Het vervelende is dat vrijwel niemand ook maar 1 van de video's wil bekijken. Men noteert de mening en that's it.
Er zijn weldelijk bijzonderheden aan deze zonsverduistering bijv, en ja ik vind Amerikanen ook regelmatig wel 'schreeuwerig' in de omgang .
Is dat niet gewoon de reden dat God aan de bel trekt en zegt:'Jongens!!!! Ik ga terug op aarde komen, zorg dat je er klaar voor bent! Keer terug naar Mij!
Cer schreef:Maar voor niet gelovigen is dat totaal niet relevant .. volgens mij heeft Ricky Gervais daar een stukje over
“Het maakt niet uit dat je naar de hel gaat, want als je niet geloofd is er geen hel “ zoiets