Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26903
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:44

Amalarab schreef:
en weer een nieuwe aanslag op 2 agenten!


Weer een nieuwe of dezelfde als van 20.00 uur?

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:45

Amalarab schreef:
en weer een nieuwe aanslag op 2 agenten!



Dit zegt nu.nl erover:

"Een bestuurder heeft twee agenten aangereden bij een checkpoint in Barcelona, dat gebeurde na de aanslag in het centrum van de stad. Lokale media meldden eerder dat een agent daarbij gewond zou zijn geraakt. Het is niet duidelijk of het incident ook een direct verband heeft met de aanslag."
(9 min geleden gepost)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26903
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:52

Saintelette schreef:
Dit zegt nu.nl erover:

"Een bestuurder heeft twee agenten aangereden bij een checkpoint in Barcelona, dat gebeurde na de aanslag in het centrum van de stad. Lokale media meldden eerder dat een agent daarbij gewond zou zijn geraakt. Het is niet duidelijk of het incident ook een direct verband heeft met de aanslag."
(9 min geleden gepost)


Dat is rond 20.00 uur al gebeurd en hier ook gemeld. Voor wat ik nu begrepen heb is daarbij één van de terroristen doodgeschoten.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:54

Firelight schreef:
Amalarab schreef:
en weer een nieuwe aanslag op 2 agenten!


Weer een nieuwe of dezelfde als van 20.00 uur?

vast dezelfde? nieuws gaat wat door elkaar, we volgen het vanuit Frankrijk en zapten naar een Amerikaanse zender

het plan was om volgende week dagje Barcelona te doen..

we waren dinsdagavond bij de vuurwerkshow in Cannes, was goed beveiligd!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:55

Amalarab schreef:
vast dezelfde? nieuws gaat wat door elkaar, we volgen het vanuit Frankrijk en zapten naar een Amerikaanse zender

het plan was om volgende week dagje Barcelona te doen..

Zeker doen, het is er nu veiliger dan ooit.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:59

Firelight schreef:
Saintelette schreef:
Dit zegt nu.nl erover:

"Een bestuurder heeft twee agenten aangereden bij een checkpoint in Barcelona, dat gebeurde na de aanslag in het centrum van de stad. Lokale media meldden eerder dat een agent daarbij gewond zou zijn geraakt. Het is niet duidelijk of het incident ook een direct verband heeft met de aanslag."
(9 min geleden gepost)


Dat is rond 20.00 uur al gebeurd en hier ook gemeld. Voor wat ik nu begrepen heb is daarbij één van de terroristen doodgeschoten.


Edit: bericht is aangevuld op nu.nl en gaat idd over oude melding
Laatst bijgewerkt door Saintelette op 17-08-17 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:59

Nissima schreef:
Ik krijg nu ook video's doorgestuurd die ik liever niet had willen zien. Wat een chaos, overal gewonden en doden. Ambulancepersoneel dat vergeefs probeert de doden te bergen. ;(


Waar halen ze dat soort filmpjes vandaan?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:03

Hannanas schreef:
Nissima schreef:
Ik krijg nu ook video's doorgestuurd die ik liever niet had willen zien. Wat een chaos, overal gewonden en doden. Ambulancepersoneel dat vergeefs probeert de doden te bergen. ;(


Waar halen ze dat soort filmpjes vandaan?

Of: waarm filmen mensen het?
Ik zou in zo'n situatie kijken f ik kan helen, zo biet, wegwezen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:05

Net op FB zien langskomen dat de dochter van een oud-docente van me bij de aanslag aanwezig was, of toch in die buurt via een reisorganisatie voor jongeren.
Godzijdank heeft ze al bericht intussen dat ze veilig en wel is.

Komt toch weer dichtbij op die manier.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:05

Pf en we moeten weer door. Dat blijft zo lastig. Word er ook zo boos van.. toen ik afgelopen kerst naar Londen ging kreeg ik het een paar dagen ervoor ook opeens benauwd 'wat als' en toen waren er nog geen aanslagen gepleegd.. en alsnog zou ik wel weer naar die steden gaan maat niet meer met hetzelfde ontspannen houding als anders..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26903
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 22:06

Die filmpjes komen van Twitter.

Net gelezen dat er ook een baby overleden is |(

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:08

Ik zag idd ook al via Instagram een filmpje van de Ramblas met her en der doden.
Toen zei men nog op (Franse)tv dat er 1 dode was...duidelijk meer!
Waarom zo'n persoon dat dan filmt en niet naar de liggende mensen toesnelt om te helpen?!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:10

Goh, het was al weer even geleden... :( ik had het er nog over met vriendinnen dat er eigenlijk al lang niks meer gebeurd is.

Dat wennen heb ik inderdaad ook...

Of er nu 'n baby of een volwassenen dood is, maakt voor mij geen verschil. Elk mens is er een teveel. :(

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:11

Zo.... Ok ben net terug....
Toen kwam ik er achter hoe hard ik wel niet kon rennen
Een agent draaide ineens om tegen het auto verkeer in.
En ik dacht wtf doe jij en ineens ging iedereen gillen en rennen
En toen we in de bus zaten ging weer idereen gillen en rennen en roepen dat de chauffeur aan moest rijden maar we misten nog 5 mensen

Uiteindelijk zijn deze ook achtergebleven maar ongedeerd
Laatst bijgewerkt door white_flame op 17-08-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:16

Zo, was je daar? Met een reisorganisatie? Ik moest vorig jaar ook dagjes barca doen met jongeren en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik op dat moment zou doen :x dat zit niet in onze training voor reisleiding.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:18

sureido schreef:
Zo, was je daar? Met een reisorganisatie? Ik moest vorig jaar ook dagjes barca doen met jongeren en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik op dat moment zou doen :x dat zit niet in onze training voor reisleiding.


Ja via solmar organisatie was echt super
Echt echt een heftige ervaring
Zit nu te eten op terras maar van elk geluidje schrik je

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:18

Was vandaag zelf een laatste dagje in Barcelona, onwijs aan het genieten van de stad en helaas sloeg alles onwijs om. Wat een chaos... Overal politie en ambulances, alles was afgesloten dus er was ook geen uitweg mogelijk. Zo komt het toch ineens heel dichtbij...
En inderdaad, elk mens is er een teveel. :n

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:20

Juliette schreef:
Was vandaag zelf een laatste dagje in Barcelona, onwijs aan het genieten van de stad en helaas sloeg alles onwijs om. Wat een chaos... Overal politie en ambulances, alles was afgesloten dus er was ook geen uitweg mogelijk. Zo komt het toch ineens heel dichtbij...
En inderdaad, elk mens is er een teveel. :n


Waar was je op het moment??
Wij waren net 10 min geleden wezen plassen toen het gebeurde en daar weer terug gelopen en stonden bij het hardrock cafe op de bus te wachten

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:22

white_flame schreef:
sureido schreef:
Zo, was je daar? Met een reisorganisatie? Ik moest vorig jaar ook dagjes barca doen met jongeren en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik op dat moment zou doen :x dat zit niet in onze training voor reisleiding.


Ja via solmar organisatie was echt super
Echt echt een heftige ervaring
Zit nu te eten op terras maar van elk geluidje schrik je

Snap ik, pas maar op. Zit je wel nog in de buurt van Barcelona?

Als ik er was zou ik niet weten of ik weg zou rijden of blijven wachtne op iedereen. Jezus, ik wil er niet eens over nadenken! Solmar zit heel dicht bij mij :)

Veel bokkers dan daar nu. Lijkt me heftig mee te maken, sterkte. Het zal toch altijd blijven volgen..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:23

Bron: HLN

Twee verdachten van de aanslag in Barcelona zijn opgepakt. Dat melden de Catalaanse regering en de Mossos d'Esquadra, de regionale Catalaanse politie. Diezelfde Mossos bevestigen intussen dat twee van hun agenten werden aangereden op de Diagonal, een snelweg vlakbij Barcelona, toen de bestuurder van een Ford Focus aan een politiecontrole probeerde te ontkomen. Die Ford Focus werd later teruggevonden met de bestuurder dood achter het stuur. Verschillende lokale media melden dat die man ook een verdachte zou zijn van de aanslag maar dat is nog niet officieel bevestigd. Het incident op de Diagonal vond rond 19.24 uur plaats.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:24

Ik zit in salou nu weer
Ja reisleidster was super
Heeft de rest kunnen vinden en gebeld dat ze er nog niet uit konden en we niet hoefde te wachten omdat er nog een bus was die terug moest

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:41

white_flame schreef:
Juliette schreef:
Was vandaag zelf een laatste dagje in Barcelona, onwijs aan het genieten van de stad en helaas sloeg alles onwijs om. Wat een chaos... Overal politie en ambulances, alles was afgesloten dus er was ook geen uitweg mogelijk. Zo komt het toch ineens heel dichtbij...
En inderdaad, elk mens is er een teveel. :n


Waar was je op het moment??
Wij waren net 10 min geleden wezen plassen toen het gebeurde en daar weer terug gelopen en stonden bij het hardrock cafe op de bus te wachten


Zaten in een restaurantje, paar straten verderop.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:44

Jeetje wat heftig white_flame en Juliette. Gelukkig zijn jullie ongedeerd weggekomen maar jullie zullen de paniek wel gevoeld hebben?

Eén van de twee terroristen woont/de in een klein plaatsje naast Girona, precies het plaatsje waar ik in oktober naartoe verhuis. Bizar. :=
Edit: ik lees nu dat deze zichzelf heeft gemeld bij de politie nadat zijn foto via de media werd verspreid. Zijn paspoort zou gestolen zijn en hij zou gewoon thuis zijn geweest tijdens de aanslag.

Ik heb een aantal filmpjes gezien vanaf een balkon. Die mensen mochten niet naar buiten dus hadden ook niet kunnen helpen. Een ander liep over de Ramblas en was aan het filmen. Ik denk dat die ook weinig meer kon doen, er was al ruim ambulancepersoneel bij en.. zouden de mensen ook niet in shock zijn?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 02:38

Zojuist 4 vermoedelijke terroristen neergeschoten door de Mossos in Cambrils (onder Tarragona), vanwege een andere poging tot een aanslag. Geen idee of het verband houdt maar dat lijkt me wel.
Deze vier schijnen bomgordels te hebben gedragen..

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Busje rijdt in op voetgangers in Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 05:45

Wat een infantielen bestaan er toch op deze aardkloot. En dan ook nog denken dat er straks 10 maagden op ze zitten te wachten als ze hun actie voltooid hebben. Absolute mafkezen. Triest dat er wederom onschuldige mensen gedood zijn.

Overigens heb ik ook geen goed woord over voor het individu dat flanerend over de Ramblas "live" is gegaan op Facebook, alles filmt en goed inzoomt op doden en halfdoden, maar het verrekt om te helpen. :n