Stemmen 2017

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:27

Stemmen in 2016 wordt lastig :Y)

Leuk dat je voor het eerst mag stemmen dit jaar. En goed dat je je al een beetje gaat inlezen!
Ik ben echt zo'n zwevende kiezer, en ik volg meestal wekenlang het nieuws en de bokt topics, om vervolgens net op het laatste moment toch maar de knoop door te hakken :+

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:14

Met die stemwijzer kom ik bijna elk jaar uit bij de PVDD en de PVV en vaak iets als D66/50+/SP.. :')
Ik klik meestal aan dat ik dieren een heel belangrijk punt vind en schijnbaar zijn de PVDD en de PVV de enige twee die dierenrechten echt op het programma hebben staan :=
Nu vind ik PVDD gewoon niet sterk genoeg met een hoop partijpunten waar ik het echt niet mee eens ben, maar ik zit ook zeker niet te wachten op een Nexit of op een Trump-aanhanger die ons land regeert, dus ik vind het moeilijk!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:54

Ik probeer em al een half uur te openen maar ik kom er niet op.. de hele site hangt vast :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:03

Ik kreeg idd ook een paar vage, kleine partijen eruit waar ik nog nooit van had gehoord.. De lokaal in de kamer stond er ook bij idd.

Ik vond de stemwijzer dit jaar tegen vallen eigenlijk. Heel weinig tot geen vragen over milieu, natuur, dierenwelzijn.. Ja, btw op vlees 8)7 Ik ben tegen vlees eten maar extra BTW, daarmee werk je dierenleed alleen meer in de hand ben ik bang.. Dan gaat iedereen over op de kiloknallers.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:46

Nies_ schreef:
PvdD kan ik ook niet serieus nemen inderdaad. Als je 21% btw op vlees wil heb je het bijvoorbeeld gewoon niet begrepen. Mensen willen nu al niet meer betalen dan een plofkip met 6% btw dus daar gaat het dierenwelzijn echt niet van vooruit. Als je dat denkt snap je gewoon niks van de mensheid en/of steek je je kop in het zand.

Dat inderdaad :j Vreselijk plan.
Maar persoonlijk kan ik iemand die zo enorm religieus is sowieso al moeilijk serieus nemen := Iemand die in sprookjes gelooft kan toch geen land regeren.. Ik zal ook nooit stemmen op CDA, of partijen als Denk, en ook niet op Marianne Thieme.
Maar daarnaast krijgen zo'n kleine partijen sowieso weinig voor elkaar. Ik denk dat een stem 'voor de dieren' nog beter benut wordt als je Dion Graus aankruist op je formulier :Y) Die heeft oa voor de dierenpolitie en het dierenalarmnummer gezorgd.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:58

De prijzen van vlees zouden absoluut omhoog mogen, maar dat extra geld zou bij de boeren terecht moeten komen en besteed moeten worden aan diervriendelijkere manieren van produceren, en niet naar de staatskas. Ruimtes zouden verplicht groter moeten, plofkippen zouden helemaal verboden moeten worden.. geïmpoteerd vlees verbieden.. dan gaat de prijs van vlees automatisch omhoog, wordt er vanzelf minder verkocht, en pak je direct het milieu én dierenleed aan. Maar veel partijen kunnen niet veel meer bedenken dan belasting heffen en nog wat meer belasting en laten we over die belasting nog wat belasting heffen %)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:16

Blij dat CU en CDA en dat soort partijen bij mij ver onderaan staan!

SP en groen links stonden nu ineens wat hoger (heb em nog een tweede keer gedaan met nieuwe 'extra belangrijk' punten), maar ik ben helemaal niet zo links met veel zaken. Ik zag gisteren een spotje voor groen links op tv.. alles moest eerlijker verdeeld worden.. Nou, volgens mij is Nederland al half communistisch zo onderhand.. Mensen die niet willen werken zitten lekker thuis en krijgen lekker elke maand een eurootje of 1000 op hun rekening terwijl mijn vriend die niet eens zo'n enorm hoog salaris heeft en zich kapot werkt ongeveer 70% van zijn loon kwijt is aan de belastingen en detacheringsbureau en nog wat belastingen hier en daar.. Dat noem ik al niet eerlijk, en dan willen ze de lonen nóg meer naar elkaar toe trekken.. hoe dan :o?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:37

Janneke2 schreef:
Please fact check!
Wie niet wil werken krijgt bijstand met strafkorting.
Dat is bijna de helft.

Ik ken behóórlijk veel mensen die geen zin hebben om te werken, en die strafkorting is leuk bedacht maar dat wordt echt niet toegepast want het is niet te controleren of mensen willen werken. Ik ken genoeg jongeren die zich bij elk bedrijf weer snel op straat laten zetten omdat het werk niet leuk of te zwaar is, en zo weinig moeite doen voor een brief of cv dat ze simpelweg nergens worden aangenomen. Dat soort mensen lopen er écht heel veel rond. Mijn oma had een buitenlandse poetsvrouw die lekker zwart bijverdiende en daarnaast gewoon bijstand kreeg, net als haar man. Bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag.. Die hadden het echt lekker ruim, en dat terwijl er een hoop hardwerkende eerlijke mensen met een minimum loon gewoon minder krijgen, en mensen die al jaren werken en opslag krijgen ineens over een drempel gaan waardoor ze er zelfs weer op achteruit gaan. Ik vind dat niet kunnen. Als je je leven lang hard werkt en opleidingen hebt gevolgd dan moet je toch op z'n minst genoeg over houden om je huis helemaal te kunnen afbetalen, en zelfs dat lukt tegenwoordig al niet meer.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:12

Janneke2 schreef:
Accoord, dan heb je een paar weken/ maanden WW.
Dat is een loongerelateerde uitkering waar iemand voor gewerkt heeft.

Nee, dat gaat om bijstandsuitkeringen. Voor een ww uitkering moet je een minimale tijd bij een bedrijf hebben gewerkt.

Spoiler:
En mijn oma leeft al lang niet meer, dus nee, ik ga haar niet aangeven :+

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:05

Ierpier schreef:
Jesse Klaver... Je zou er zo Groenlinks voor gaan stemmen <<)

:')

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:52

Ik ben ook voor het leenstelsel inderdaad. Al die pretstudies dat werd op een gegeven moment gewoon een probleem. Mensen die bv fotografie gingen studeren, gewoon voor de leuk. Na mijn studie grafische vormgeving ging bijna de hele klas verder studeren in een compleet andere richting, want het was toch gratis..

Kindertoeslag mogen ze van mij idd ook afschaffen, pabie. Als je er geen geld voor hebt, neem ze dan niet.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:23

Ik vind het in principe niet erg om mee te betalen aan de studie van een ijverige student die later allerlei goede dingen kan doen dankzij die studie, maar die zelfde student heeft waarschijnlijk ook snel zijn diploma en een goedbetaalde baan en kan zo'n lening snel aflossen.
Waar ik absoluut geen geld aan uit wil geven zijn al die pretstudies en mensen die niet weten wat ze willen en dus maar 4/5 jaar iets gaan studeren waar ze nooit mee verder gaan. En dat zijn er véél.
Iemand die echt iets wil bijdragen aan de samenleving zal er ook geen problemen mee hebben om een studielening te moeten aflossen. Ik ken zat mensen die alles zelf hebben moeten betalen en toch prima terecht zijn gekomen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:25

germie schreef:
Volgens mij krijgt de partij van de dieren meer stemmen als ze hun naam zouden veranderen. Het gaat namelijk eigenlijk helemaal niet alleen over dieren. Nu krijg je een naar gevoel als je op een dierenpartij stemt, bij een naamsverandering zouden ze denk ik beter uit de bus komen.
Of zou dat niet helpen?

Ik vraag het me af..
Nu hoor je vaak dat mensen 'hun stem aan de dieren geven' bijvoorbeeld. Veel bejaarden ook bv, van wat ik zo in verzorgingstehuizen hoor. Ik denk dat ze dus ook stemmen kwijt zouden raken met een nieuwe naam. Die paar zetels hebben ze waarschijnlijk voor een groot deel aan hun naam te danken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:52

Ik heb em gisteren meteen gedownload maar ik kwam niet in het systeem, volgens mij was het te druk op de server :+
Straks nog eens proberen :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:12

Ik vond het stukje over Wilders ook wel goed, maar ik denk eigenlijk dat het gewoon een strategie is van Wilders. Iets als: ik doe geen beloftes, dan kan ik ze ook niet breken.. of hoe minder beloftes, hoe minder kans dat je bepaalde mensen uitsluit. Zou er niet zo'n soort gedachte achter zitten? Stel dat je als partij een heel duidelijke mening hebt over het leenstelsel.. dan trek je daarmee bepaalde kiezers aan en stoot je ook een deel af. En aangezien de pvv nu (een van de) grootste partijen is en dus al genoeg kiezers heeft aangetrokken probeert hij nu waarschijnlijk alleen nog om die kiezers bij zich te houden.
Je kan vinden van Wilders wat je wil, maar het is wel een feit dat zijn tactiek werkt, anders was zijn partij nu niet zo enorm groot.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:11

Net op het nieuws zeiden ze dat het overgrote deel van de kiezers nog steeds zweeft, echt enorm veel mensen.. Ik ben er ook nog steeds niet uit := Wat milieubeleid betreft zou ik zo op Jesse Klaver stemmen.. kolencentrales sluiten, rekeningrijden, windmolenparken en zonnenenergie goedkoper maken, super! Maar ik ben het dan weer helemaal oneens met hun sociale beleid..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:37

Goh nee dat is een stomme zet van em :=

Aan de andere kant, er zijn vast ook nog zat politici die zo goed kunnen liegen dat niemand het door heeft dat ze een hoop onzin verkondigen :+

Vinden jullie het dit jaar ook lastiger dan eerdere verkiezingen? Vorige keer had ik nog wel een paar partijen waar ik tussen moest kiezen, maar nu heb ik echt geen een partij waar ik het mee eens ben :=

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:09

Als je een keuze niet respecteert, dat kan, dat heeft iedereen vast wel bij bepaalde partijen, maar moet je dat echt hardop roepen? Waarom dan?
Zo ben ik bv ook tegen het stemmen op religieuze partijen, maar ik ga toch ook niet roepen dat ik die mensen hun keuze niet respecteer of lijstjes plaatsen met redenen waarom ze vooral niet op die partijen moeten stemmen?
Iedereen met stemrecht heeft gewoon recht om te stemmen op de partij die ze zelf willen, en met de reden waarom hebben anderen toch niks te maken? Al wil iemand stemmen op zijn kamergotchi lijsttrekker, dat moeten ze dan toch zelf weten?
Ik lees hier al een tijd mee in de hoop wat positieve punten over verschillende partijen te lezen, maar ik lees haast alleen maar anti-pvv gezeur en stem niet hierop en vooral niet daarop, en die is slecht en die is nog veel slechter.. :=
Zijn er echt zo weinig mensen met goede ideeën en onderbouwingen waar wél op te stemmen?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:22

Uiteraard moet er gediscussieerd worden in een topic als dit, maar dat kan natuurlijk ook op een positieve manier, daar win je zelfs meestal meer stemmen mee :j
Om het voorbeeld van de buurman te nemen; ik zeg dan niet tegen die buurman 'je moet geen vlees meer eten en die dikke auto verkopen, want je maakt het milieu kapot', maar eerder iets als 'ik eet al jaren geen vlees meer en ik heb een zuinige auto gekocht omdat ik zo milieuvriendelijk mogelijk probeer te leven'. In het eerste geval zullen mensen gegarandeerd in de verdediging schieten, terwijl mensen in het tweede geval juist vaak geïnteresseerd zijn en doorvragen en gaan nadenken erover omdat je ze niet aanvalt op hun eigen keuzes. Ik denk dat dat bij politieke keuzes ook zo werkt.

Duidelijk stukje over de SP trouwens :j Gezondheidszorg vind ik ook belangrijk. Het zou zeker mooi zijn als het volgende kabinet daarmee aan de slag gaat.
Eigen risico heb ik eigenlijk geen mening over.. Haal je dat weg, dan gaat de premie gewoon omhoog. Ik weet even niet meer welke partijen daar ook alweer zo sterk voor waren.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:19

Ik blijf het echt heel lastig vinden dit jaar :=
Met de grote partijen ben ik het echt stuk voor stuk erg oneens wat betreft meerdere belangrijke standpunten.. Dus ik denk dat mijn stem dit jaar toch maar naar PvdD gaat.. Ook die hebben een aantal standpunten waar ik me niet in kan vinden, maar ik vind dierenrechten en milieu wel ontzettend belangrijk, en ik vind het goed dat ze voor het basisinkomen zijn, en tegen gmo's, dus ik vind dat ze wel een paar extra zetels verdienen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, MyWishMax en 28 bezoekers