Jachthond bijt shetlandpony dood..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:52

Jackytje schreef:
Hier liep een tijd ook zo'n hond rond.. ontsnapte constant, echt een gevaarlijk beest..
De politie kwam het dier geregeld vangen, maar op een bepaald moment durfde ze de auto niet meer uit := (terwijl die nog niet zo zeer agressief was maar gewoon bang)

Deze hond heeft gelukkig enkel kippen doodgebeten en dus geen kind of pony, maar het idee al dat dat beest naast de wei van onze paarden zat vond ik toch niet erg fijn.. Het 'leuke' aan het verhaal is dat er nu nieuwe mensen wonen en die nu ook een hond hebben waar er een steekje bij los zit .. := Deze hond heeft mijn vader al gebeten, ik zie hem regelmatig achter de kippen van de eigenaars crossen (en die eigenaars maar brullen, helaas luisterd hondlief niet zo goed) Ik ben altijd bang om in die wei te gaan of om de paarden erin te laten. Je moet het maar eens voor hebben.

Wat is daar precies gelukkig aan?


De vergelijking van pony naar kind vind ik ook een beetje vreemd. En dat alle honden gevaarlijke jachtdieren zijn ook. Enkel honden die hierop getraind worden, of waarbij dit gedrag toegelaten wordt, zijn gevaarlijk.
Mijn hond bijt nog geen vlieg dood, laat staan een pony.

@Piloetje: Beetje kort door de bocht.. "Afmaken dat beest" ? Je kent het hele verhaal achter die hele hond niet.
Wie weet was die pony al wel dood.

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."



Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:12

Kuggur schreef:
Miracle_ schreef:
En dat alle honden gevaarlijke jachtdieren zijn ook. Enkel honden die hierop getraind worden, of waarbij dit gedrag toegelaten wordt, zijn gevaarlijk.

Het hangt er een beetje van af hoe je dit precies bedoelt, maar ik vermoed dat dit (door mij dikgemaaktedeel) een misvatting is.
Zoals eerder opgemerkt heb ik schapendrijfhonden. Dit zijn honden met een aangeboren drang dieren te drijven, en dit is gemodificeerd jachtinstinct. Het zijn juist dergelijke werkhonden die niet getraint worden die gevaarlijk kunnen worden.
Mijn Gláma weet precies wanneer ze mag drijven, ze weet wat ze tijdens het drijven wél en niet mag, en wat het doel ervan is. Omdat we dat letterlijk honderden sessies hebben geoefend. Dat zorgt er óók voor dat ze geen neiging heeft te ontsnappen om haar drijfdrang op een paar niets vermoedende buurschapen te gaan uitleven.

Dus wordt de hond ook niet getraind om te jagen/aanvallen, toch? :)

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Froukje, marjan19 en 9 bezoekers