Jachthond bijt shetlandpony dood..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21231
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:00

Agossie..... wat verschrikkelijk. Arme kleine pony ;( . Een hond die tot dit in staat is, mag van mij afgemaakt worden. Dit is veel te ver gegaan.
Mijn paard trapt gericht naar honden die naar hem happen en van mij mag hij. Keihard. Dit komt omdat hij jarenlang ergens heeft gestaan, waar de stallingseigenaren twee irritante, onopgevoede herders hadden rondlopen. En maar bijten in die achterbenen, maar opvoeden, ho maar. Mijn paard trapte dan ook naar ze, soms ook goed raak ook. Terwijl hij een mens nooit, NOOIT zal trappen. Ze beten ook wel eens kinderen. Mijn dochter is ook doodsbang voor honden inmiddels, door die rotervaringen daar. Heel jammer, want veel honden zijn gelukkig wel lief en opgevoed. En nu is zij doodsbang voor de meeste honden. Dit soort agressief gedrag, nee, dat mag niet getolereerd worden. :n



Twiggy2008
Berichten: 21231
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:23

Toverbal schreef:
Trieste zaak, maar snap de vergelijking niet van dier naar kind?

Mijn herders bijten ook een haas/konijn dood, maar een kind is toch wel andere koek hoor.


Soms gaat het niet op. Soms helaas ook wel. Een klein kind is vaak nog kleiner dan een Shetlander. Heb helaas ervaring met herdershonden van iemand waar ik dagelijks op het erf kwam (omdat mijn paard daar stond) die zowel paarden beten (niet verscheurden maar beten) en dat ook bij (kleine) kinderen deden. Zelf naar mijn armen werd nog wel eens gehapt. Kan me dus wel voorstellen bij bepaalde agressieve dieren dat er een angst is voor het bijten van kinderen. Laat staan als zo'n hond jouw pony 'verscheurd' heeft. Vind dat deze pony wel hele nare bijtwonden heeft, dus ik zou mijn kind ook niet vertrouwen bij zo'n beest.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Callisto04, Emma_Jane, nikkel, Roos_h en 4 bezoekers