Jachthond bijt shetlandpony dood..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:58

AaronYve schreef:
Arm paardje. Echt erg ook voor het gezin, kan me voorstellen dat ze nu bang zijn om daar nog een pony neer te zetten. Is daar geen regeling dat als een hond zoiets doet dat hij moet woren afgemaakt.
Kan me nog een verhaal herinneren waarin een rottweiler 2 schapen had dood gebeten en die moest worden afgemaakt.

Nou dat geld niet overal. Bij ons een paar jaar terug 15 schapen aangevreten door een heidewachtel, ook een jachthond, en na ons is ie naar de buren gegaan en heeft daar ook nog 7 schapen te grazen gehad. De hond loopt nog steeds in de rondte maar heeft een aanlijn gebod, ondanks dat dit al de 2de keer was dat ie achter onze schapen aan ging.

Heel erg voor de familie.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 01-12-12 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt



daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:35

Tigra_ schreef:
Misschien ben ik de enige maar ik vraag me eigenlijk af wat er bedoelt wordt met jachthond is dat een jachthond als ras of in de zin van dat hij meegaat als baas gaat jagen.

De banaming jachthond kun je ongeveer vergelijken als dressuur paard tussen de paarden, het is een groep indeling. Zo valt een rottweiler b.v onder de groep mollosers(dacht ik, ik durf het niet meer zeker te zeggen)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 02:50

Percy schreef:
Wilde honden zijn aaseters, geen jagers.

huh, wilde honden en wolven zijn wel degelijk jagers, ze jagen in groepen:
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Liselot, nikkel en 5 bezoekers