Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:12

ben anti kerk, dus een gvd komt er bij mij wel uit als ik me zeer doe of andere ellende. Met kanker schelden word ik echt onpasselijk van, dat is menselijk leed waar je mee spot!


Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:27

spettic schreef:
Lauren_ schreef:
ben anti kerk, dus een gvd komt er bij mij wel uit als ik me zeer doe of andere ellende. Met kanker schelden word ik echt onpasselijk van, dat is menselijk leed waar je mee spot!

Maar iemand anders kan het wel heel erg vinden en het zich aantrekken als je vloekt met bijv gvd

Dat is dan jammer. god bestaat niet, nog nooit wetenschappelijk bewijs voor gezien, dus dat is dan echt niet mijn probleem.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:31

spettic schreef:


Maar iemand anders kan het wel heel erg vinden en het zich aantrekken als je vloekt met bijv gvd[/quote]

Ik probeer dit te begrijpen spettic. Maar als ik dat nu zeg, wat verschil maakt dat dan voor jou? Jij zegt het niet en ik kan me niet voorstellen dat God (al geloof ik er zelf niet in) daar wakker van ligt. Wat maakt gvd juist zo kwetsend voor jou dan? Lijkt me dat het eerder slecht is voor degene die het gebruikt?[/quote]

Ik heb geloof ik nergens gezegd dat [b]ik[b] het kwetsend vind voor mezelf aangezien ik de discussie open en neutraal wil houden. Anders krijg je persoonlijke aanvallen over en weer en dat heeft geen zin.
Een christen heeft een persoonlijke relatie met God. Je kunt het vergelijken met Vader/kind of met allerbeste vrienden relatie. Wanneer je dan iemand hoort vloeken met GVD omdat zijn/haar veters oid in de knoop zitten dan is dat kwetsend. De christen in kwestie die zich gekwetst voelt gaat toch ook niet schelden op jou vader/beste vriend/vriendin omdat het even tegen zit? Ik denk dat je het zo kunt vergelijken.[/quote]
Sorry, maar een vader is een levend wezen en god een fabel (in mijn ogen). Hou geloof toch lekker bij jezelf!

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:33

Als je tot je oren in de oliebol zit is het erg opluchtend om een keer heel hard gvd te roepen. En ik vind dat iedereen daar lekker vrij in moet zijn.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:38

Inderdaad, lekkere maatschappij waarbij geloof bepaalt wat wel en niet zou kunnen. Nou, het geloof neemt af dus laat iedereen lekker doen wat hij/zij zelf wil. Geloven doe je in de kerk en thuis. En wat ik in mijn huis of in mijn auto roep daar heeft niemand ook maar iets mee te maken. En als ik het er uit knal als er anderen bij zijn, dat is dan lekker pech, want dan zal er wel een reden voor zijn. Ik vloek nou ook niet weer zomaar.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:39

Ninx schreef:
Lauren_ schreef:
Als je tot je oren in de oliebol zit is het erg opluchtend om een keer heel hard gvd te roepen. En ik vind dat iedereen daar lekker vrij in moet zijn.


Tuurlijk, in je eigen huis mag je jezelf helemaal stijf schelden hoor...
Maar als je dat op straat doet ga ik toch denken dat je teveel hebt gezopen, niet helemaal 'fris' bent, of uit Tokkieland komt...

Wat jij denkt daar veeg ik mijn billen mee af. kan mij echt niet schelen wat een ander vind.


Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:42

Lekker belangrijk. Wat zou het mij boeien wat een ander van mij vind? Leg me dat eens uit?

In het dagelijks leven ben ik gezien mijn maatschappelijke status erg diplomatiek. En wat een ander daar van vind laat mij ook volledig koud.
Laatst bijgewerkt door Lauren_ op 21-02-12 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:48

Electra63 schreef:
Veerleduc,
Wat is dan precies de definitie van asociaal?

Misschien doet Lauren vrijwilligerswerk, geeft ze geld aan goede-doelen, is ze een goede moeder, werkt en poetst ze en doet ze boodschappen voor haar oude buurvrouw?

ik vind het altijd wel grappig dat mensen kunnen oordelen aan de hand van zoiets of iemand asociaal is :D


Precies,best asociaal. En dat door degenen die mij niet sociaal noemen! :D

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:50

Ninx schreef:
Het is fijn wanneer iemand jou ervaart als een fijne, prettige en correcte persoon toch?


Nou dat is niet iets waar ik wakker van lig s'nachts, met andere woorden: het laat mij koud wat anderen van mij vinden.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:51

Ninx schreef:
Lauren_ schreef:
Precies,best asociaal. En dat door degenen die mij niet sociaal noemen! :D


Nou, nu wordt ik natuurlijk vreselijk nieuwsgierig: maatschappelijk werker, politicus, psycholoog???? :o


En ik geloof niet dat dat jouw zaken zijn! :D

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:55

Je hebt ook mensen die zich continu afvragen wat een ander van ze vind: het onzekere type. Daar behoor ik inderdaad niet toe :D

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:58

renatevb schreef:
spettic schreef:
Of iemand nu een vaderband met God heeft of wat dan ook, en of je in God geloofd of je vind het een fabel al dat christelijke gedoe, feit blijft dat het kwetsend is voor een groep in onze samenleving. En wanneer je graag ziet dat het er in de samenleving een stuk vriendelijker uit gaat zien en dat men verdraagzamer is/word naar elkaar toe, dan zul je toch bij jezelf moeten beginnen lijkt mij.


Dat geldt net zo goed voor degene die dit schrijft :D
We kunnen het ook omdraaien, waarom verdragen de Christenen niet dat anderen een andere mening hebben?
Ik respecteer hun geloof, als dat voor mensen een meerwaarde in hun leven is heb ik daar helemaal geen probleem mee.
Ik ben ook niet pro vloeken in het openbaar, maar ik heb ook niet zo'n dunk van mezelf dat ik vind dat ik andere mag zeggen wat ze wel en niet mogen. Want ook dat is verdraagzaamheid en bij jezelf beginnen...

Ik zou zo ver willen gaan dat het asociaal is om van een ander te verlangen dat hij/zij rekening houdt met jouw geloof!

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:58

Persoonlijk vind ik het nogal asociaal om dingen van een ander te verlangen.

Lauren_
Berichten: 418
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:19

In mijn juridisch gevecht het afgelopen jaar heb ik heel wat gevloekt. Ja omdat het oplucht en ja omdat ik boos was. Nou en? Beter een hartgrondig g*dverdomme dan iemand neer halen fysiek!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynnepinny, Oshaa en 42 bezoekers