Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmalouise schreef:Hij moet toch wel wat gezien hebben, want hij moet de dieren toch een paar keer per dag eten geven.
Dus na mijn mening is het gewoon een dierenbeul die de dieren aan hun lot hebben over gelaten.
moonfish13 schreef:irmalouise schreef:Hij moet toch wel wat gezien hebben, want hij moet de dieren toch een paar keer per dag eten geven.
Dus na mijn mening is het gewoon een dierenbeul die de dieren aan hun lot hebben over gelaten.
Voeren gaat meestal automatisch, maar dat neemt niet weg dat het mij sterk lijkt dat hij niks gemerkt heeft.
Marije_jiplover schreef:In een vleesvarkenstal wordt niet geïnsemeneerd, worden geen biggen geboren, etc. dus dat gaat niet op, christel. Daar liggen alleen maar vleesvarkens en die hoeven alleen gevoerd te worden en als ze 6 maanden oud zijn, worden ze opgehaald voor de slacht.
Normaal gesproken komt er wel elke dag iemand even kijken natuurlijk, al is het maar voor controle van zoiets als het ventilatiesysteem of de waterleiding. Dus slordig is het zeker wel en de veehouder is hierin nalatig geweest.
AID was hier kennelijk ook niet voor niets bij betrokken.
Vraag me wel af, of iedereen hier wel eens zelf, met eigen ogen, een varkensstal van binnen heeft gezien.
En zolang iedereen nog steeds vlees van de kiloknaller wil hebben, zal er weinig verbetering kúnnen komen in het dierenwelzijn, de meeste boeren willen meestal wel, maar kunnen dat niet, omdat ze dan het hoofd niet boven water kunnen houden. Dus dan zal er gewoon meer betaald moeten worden voor een stukje vlees, dan kunnen de boeren investeren in meer ruimte en betere leefomstandigheden voor de dieren.
Hoewel er dus in veel stallen al heel veel verbeterd is en de plaatjes die je zo her en der voorbij ziet komen over varkens, echt niet meer op de hele varkenshouderij in NL van toepassing zijn.