[discussie] Subsidies veehouderij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:09

Al valt het pluimvee ook gewoon onder de intensieve veehouderij hoor

Ga met de vriend van loveblacky mee. Als de consument bereid zou zijn over het algemeen meer voor het product te betalen, waren subsidies helemaaln iet nodig. Nu krijgt de producent via de overheid een bepaald bedrag dat de tussenhandel opstrijkt ten koste van de producent (zijn we nog wakker? )
De consument roept al jaren dat ze diervriendelijker vlees willen hebben (of eieren, of net wat) maar als het in de schappen ligt tegen meerwaarde die het gewoon met zich meebrengt (het diervriendelijk produceren is veel arbeidsintensieveren brengt veelal veel meer andere kosten met zich mee, andere huisvesting etc.) dan kiest hij toch voor de goedkopere variant (die dan weer vaak uit het buitenland komt en waarvan we dus niet weten waar/hoe het geproduceert is.

De dieren van tegenwoordig hebben het in de gemiddelde veehouderij echt niet zo slecht hoor!

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!



Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:00

dat is wel de realiteit draumpje. Zolang er duur en goedkoop vlees in het schap ligt kiest de consument (die heel hard roept dat alles diervriendelijk geproduceert moet worden) toch voor de goedkope variant. En denk maar niet dat dat allemaal nederlands is hoor.

En als in nederland de bioindustrie afgeschaft wordt? dan wordt het geimporteerd vanuit het buitenland, omdat anders geen mens nog vlees koopt.

Verder heeft het heel weinig nut om in dit topic aan te halen hoe zielig de dieren in de gewone veehouderij wel niet zijn, want dat zijn ze niet. Laten we eerlijk zijn. De vier maanden dat een vleesvarken leeft: denken jullie nu werkelijk dat dat dier weet wat er achter die muren schuilt? Hoezo een varkenswaardig bestaan. Zo'n dier weet toch niet beter joh! Ik zie het maar zo: als ze naar het slachthuis gaan, dan gaan ze er een dagje met z'n allen op uit! Om niet meer terug te komen. Maar het slachten van dieren is een kwestie van seconden, het is razendsnel gepiept en ze lijden er echt niets van. net als de kuikenhaantjes. Als ze de schredder ingaan merken ze daar niks van. Dat klinkt wel heel cru, maar we veranderen er toch niks aan.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:22

Ik denk rubywhite dat je nu een andere discussie aanboort . Over hetgeen jij schrijft heb ik namelijk ook mening, maar dan gaat het veel te ver offtopic.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nickee_ooe en 10 bezoekers