[discussie] Subsidies veehouderij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:10

nee, de consument wil geen diervriendelijke producten omdat ze daar extra voor moeten betalen. ik vind het dan een beetje krom om vervolgens dat extra geld maar via subsidies te regelen.
zoals marreke al heeft gezegt gaat het er in Nederland relatief diervriendelijk aan toe, maar toch kiest de consument voor dat goedkope buitenlandse stukje in de aanbieding. geeft wel aan waar in Nederland de prioriteiten liggen, In de knip en niet bij de dieren.


verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:40

Jaduuh schreef:
- Zo breken er minder ziektes uit en als ze al uitbreken is dit sneller onder controle. Ook omdat de dieren een betere weerstand hebben opgebouwd.

juist het tegenovergestelde is waar, daarom was er tijdens de vogelpest ook zoveel commentaar op scharrelkippen.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:46

ik heb het een beetje fout verwoord, ik doelde op de kippen die buiten lopen(dus niet de normale scharrelkip) deze zijn vatbaarder voor ziektes omdat ze simpelweg meer ziektes tegenkomen als ze buitenlopen.


verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:44

loveblacky schreef:
hoe het met stiertjes gaat (de stierkalfjes van de melkkoeien) dat weet ik eigenlijk niet..

deze worden opgehaalt en komen bij elkaar bij opfokbedrijven. hier komen ze de eerste weken apart te staan en zodra ze minder zorg nodig hebben komen ze in groepshuisvesting. dan worden ze geslacht als kalfsvlees of ze worden langer gehouden en dan geslacht. de stiertjes(of vaarzen die niet goed zijn) zijn eigenlijk een restproduct van de melkveehouderij, deze worden dus vaak al als kalf geslacht omdat ze voor normaal vlees liever vleesvee gebruiken.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:05

@ Mist, nederland(en de EU) heeft voor dit beleid gekozen omdat ze niet volkomen afhankelijk willen zijn van voedsel van andere landen. (in hoeverre ze dat al niet zijn, aangezien veevoeder wordt geproduceert in het buitenland, terwijl er nog niet eens eten genoeg is voor eigen bevolking in die landen)
die 60% die jij geeft, is een beetje een vertekend beeld, aangezien landbouw de enige post is die via de EU wordt geregeld, corrigeren we dit met de nationale begroting zitten we op 2 a 4%.
@loveblacky, het is juist beter dat koe en kalf direcht worden gescheiden. laat je deze de eerste dagen samen, en haal ze dan uit elkaar is de koe helemaal overstuur. als je ze direct scheidt is er echter niets aan de hand en is de koe na een paar minuten haar kalf al weer vergeten.

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:40

subsidies bij bedrijven blijft natuurlijk altijd een hekel punt, ten eerste kan het bedrijf dan paracommercieel produceren en ten tweede komen subsidies uit de maatschappij, dus die moeten het er mee eens zijn waar en hoe het geld gebruikt word. naar mijn inziens niet bij veehouders die diervriendelijker produceren om maar weer op het topic terug te komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, Babootje, Groetje, lizzy99, Lynnepinny, mriek1990, sasja0705 en 8 bezoekers