De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:09

anjali schreef:
Nou ik vind anders dat het idee van: er is geen God, of religies zijn slecht, en: Gelovigen zijn niet goed snik, etc.etc. nogal wordt opgedrongen hoor, bijv. in dit topic, en ts wilde alleen over haar geloof vertellen en heeft niet om al die anti-gelovige praat gevraagd. Dit gebeurt in werkelijk ieder topic over geloof op Bokt. Iemand vertelt iets over zijn\haar geloof en de Bokt-menigte springt erbovenop. Met uitzondering van heel enkele wel gelovige Bokkers die het nog wel aandurven om voor hun geloof uit te komen.


Ts wil mensen waarschuwen en overtuigen. Dus helemaal niet alleen over haar geloof vertellen, maar juist iedereen waarschuwen. Staat gewoon in de OP. Ik snap dus niet zo goed waarom er meteen geroepen wordt dat mensen die een andere mening hebben en vragen over de waarschuwingen maar weg moeten gaan. Terwijl ts schrijft IEDEREEN die geïnteresseerd is.
Mensen die hetzelfde als TS geloven hoeft ze niet te waarschuwen.

Mensen hebben vragen over de vage voorspellingen en je kan ook geïnteresseerd zijn in waarom iemand zo denkt zonder het ermee eens te zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29622
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:12

Waarschuwingstopics mogen toch niet op bokt _O- _O-

Grapje, geldt alleen voor handelaren, daar waar we als paardenmensen wel wat aan hebben...

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:15

MyWishMax schreef:
Ik snap dus niet zo goed waarom er meteen geroepen wordt dat mensen die een andere mening hebben en vragen over de waarschuwingen maar weg moeten gaan. Terwijl ts schrijft IEDEREEN die geïnteresseerd is..

Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe die andere mening geventileerd wordt.. denk je niet? Ondertussen is het best een populair topic, en de teksten worden gelezen, dus ergens bereikt t zn doel :D

MyWishMax

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:21

Cer schreef:
MyWishMax schreef:
Ik snap dus niet zo goed waarom er meteen geroepen wordt dat mensen die een andere mening hebben en vragen over de waarschuwingen maar weg moeten gaan. Terwijl ts schrijft IEDEREEN die geïnteresseerd is..

Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe die andere mening geventileerd wordt.. denk je niet? Ondertussen is het best een populair topic, en de teksten worden gelezen, dus ergens bereikt t zn doel :D


Zeker hoor. Sommige berichten vind ik ook te ver gaan.
Alleen heb ik dus ook al een aantal keer gelezen dat iedereen die niet gelooft maar uit dit topic weg moet gaan en dat dit topic alleen is voor mensen die wel geloven. Dat klopt dus niet met wat er in de OP staat.
En zwart wit gezien is dat toch ook niet nuttig, want die mensen zou je niet hoeven te waarschuwen, want die weten het dan al.

rien10
Berichten: 14712
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:29

Maar dat is wel hoe veel Kerken, geloven en gelovigen werken. De ultieme bubbel creëren. “Ben je het niet met ons eens, vertrek dan maar”
Het ultieme bubbel creëren is het doodzwijgen van mensen die uit het geloof stappen. Zelfs ouders die hun eigen kinderen negeren.
God is liefde. Ja ja. Maar sommige gelovigen zijn rotte mispels. En omdat God (als ze zou bestaan, want waarom is God een man?) dat toelaat, deugt dat niet in mijn ogen.

“When god created man, she was only joking”

Rocamor

Berichten: 10889
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:43

Anjali, grappig dat jij dat schrijft. Ik zie je in heel veel -niet religieus bedoelde- topics reageren met een vorm van afwijzing richting de ts want in jouw geloof - vul maar in-. En dan op een manier die op mijn overkomt als: "had die ts nou maar, net als jij, die religie, dan was die rampspoed niet gebeurd". Ik weet dat er redelijk wat gelovige mensen hier op Bokt aanwezig zijn. Met een aantal heb ik wat pb- contact gehad omdat ik wilde weten waarom ze doen/ voelen/ denken op de manier waarop ze dat doen. En stuk voor stuk hebben ze mij geantwoord op een open manier. Ze weten dat ik hun religie / geloof niet zal aan-/overnemen, maar ze gaven mij het gevoel dat ik een eerlijk en open en vooral niet-veroordelend antwoord van ze kreeg. En niet om mij aan hun (religie) te binden. Dat waren voor mij heel waardevolle gesprekken / pb's.

Het geloof in een God kan zoveel betekenen voor mensen, op een positieve manier. Hoe ze kracht halen er uit. Prachtig. Maar ik kan er niks mee.

En ik snap dat als je zo intens gelukkig wordt van een God, dan hoop je dat anderen dat ook mogen ervaren. Maar veroordeel een ander niet omdat die het anders doet / zijn eigen pad volgt.

Voorspoed en tegenspoed overkomt iedereen, ongeacht religie, geloof, afkomst, gender of sexe of of of. Dat is - voor mij - niet afkoopbaar met het geloof of wat aflaten.

Ik denk dat veel reacties op jouw posts niet eens anti-geloof zijn. Maar eerder tegen de (ver)oordelende manier van schrijven.

Ts, ik snap veel van wat je schrijft niet. In de eerste plaats vanwege je vermogen om kwoten-te-verkloten. Begrijp ik het goed dat je zegt dat wereldoorlogen en aardbevingen ed zijn voorspeld? Want wanneer ongeveer zou de volgende keer dan zijn? Kunnen we wellicht een boel mensenlevens redden als we bv in Syrie/Turkije mensen uit de gebieden kunnen halen.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:58

Kinke schreef:
Mars schreef:
Bestaat ook niet, quatsch.

Laminine, een eiwit dat onder andere de functie heeft cellen te verbinden.

Schematisch ziet het er zo uit:
[ Afbeelding ]

Verleidelijk voor gelovigen om mee aan de haal te gaan, toch? Echter is het schematisch vormgeven van zo'n structuur vrij gebruikelijk in de wetenschap en niet altijd representatief voor hoe het er onder een microscoop uit ziet. Namelijk zo:
[ Afbeelding ]


En wat vind je hier dan van TS? de afbeelding is dus totaal anders dan onder de microscoop


Die waarheid negeert ze gewoon, is makkelijker dan erkennen dat de waarheid anders is dan wat er in je boekje staat.

BeFunny

Berichten: 10571
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:59

beert schreef:
BeFunny schreef:
Jij wist al dat ik niet geïnteresseerd was in God want je reageerde op mij dat je begreep waarom ik dat schreef maar voelde toch de behoefde er een lang bericht aan te wijden met hoe jij gelovig bent geworden en waarom jij het woord verspreid omdat jij zo zeker bent van je geloof. Dat had je mij niet hoeven vertellen want ik ben net zo zeker alleen dan van het niet geloven ;) maar dat jij dat alleen maar verteld tegen mensen die er voor open staan dat is hier iig niet aan de orde.

Dit ben ik niet met je eens. Ik lees dit topic ook mee met wisselende verbazing en interesse. Als zij jou citeert, betekent niet dat het antwoord alleen voor jou is. Er lezen veel meer mensen mee en er zijn ongetwijfeld ook stille meelezers. Ik lees absoluut niet dat zij iemand wil overtuigen (itt TS). Ze neemt deel aan een topic.

Als je reageert op internet, kan het sowieso nooit zo zijn dat iedereen open staat voor wat jij wil vertellen. Dat is totaal wat anders dan een IRL situatie waarin je anderen vertelt over je geloof.

In dit topic vind ik persoonlijk de inbreng van Love2Sk8 juist interessant, omdat dat vanuit gevoel komt. Ik kan daar veel meer mee dan dat van TS. Daar snap ik echt niks van :-).


Dat mag jij natuurlijk vinden.
Dat ze mij verteld
Waarom reageer je dan is wel persoonlijk
Dat ze verteld dat ze een vriendin heeft die gesprekken met haar voerd over genderdiversieteit waarbij ze de behoefde voelde om dan over haar geloof te gaan praten (je weet neem ik aan dat dat is omdat zij een mening heeft over gender diversiteit) die van meer gelovigen.

Ik vind het prima als men over hun geloof praat maar niet als het wordt opgedrongen of als je dan zegt dat jij er niet in geloofd dat je dan de discussie maar moet verlaten, zo werkt het niet imo.


Maar zo werkt het wel binnen religies.

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:29

nou ja, dat was toch ook zo met de barefoot/ijzerloze discussies.. (als ik het goed herinner) Binnen zo'n topic alleen over ijzerloos, en anders ga je maar weg.. dat is 'gewoon' een groepsding denk?
En geloof / religie is zo wijd verspreid en zo handig opgepakt dat het er goed voor te gebruiken is..

Er zijn denk echt wel mensen die op een sociaal acceptabele manier over hun geloof kunnen praten..

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:30

Cayenne schreef:
Telpeva schreef:
Wat heeft de schuur die in brand staat met dit topic te maken, is het een referentie naar iets? want dat snap ik nog steeds niet


Ik heb de titel dus even gegoogled en kwam hier op uit:
Citaat:
(Vlaams) oudere vrouw die nog vurig in de liefde is. Vgl. de Brabantse uitdrukking 'As 'n aauw schuur brandt, dan brandt ze hard': als een oud iemand verliefd wordt, loopt hij hard van stapel.

Maar ik gok dat TS dat niet bedoelde :+

Ja ik kwam daar ook op uit, ik had ook gezocht maar ik zie het verband dus ook niet.


Melzazu schreef:
En weet je TS zoals jouw leven blijkbaar mooier is geworden met het vinden van God is mijn leven een stuk mooier toen ik God heel bewust vaarwel heb gezegd. Dit is alles wat ik over dit hele onderwerp te zeggen heb.

Same, ik ben 27 jaar actief gelovig geweest en rust vond ik pas toen ik stopte. Ik kan er wel iets meer over zeggen en dat is dat ik hier in het topic allerlei beweringen en invullingen zie die niet overeenkomen met wat ik ken uit de bijbel. Met name gebedsgenezing, het zien en horen van dingen, opdrachten krijgen, ik zag heel kort ook geneeskracht van individuen voorbij komen. In mijn beleving wordt in de bijbel juist gewaarschuwd voor tovenarij en mensen die beweren wonderen te kunnen verrichten, en om je er ver van te houden.

rien10
Berichten: 14712
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:34

En dat laatste, Telpeva, is raar. Dat weghouden. Jezus (volgens de verhalen) genas de lamme, liet de blinden zien en voedde de hongerigen. Dat riekt toch naar tovenarij en gebedsgenezing? Of mag alleen Jezus dat doen en is het een exclusief recht van hem, zodat hij volgelingen kan hebben. Als iedereen, of veel, mensen dit kunnen is het niet meer exclusief en hoef je hem niet meer te volgen namelijk.

Telpeva

Berichten: 14737
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:39

Ja er zijn wel meer dingen waar ik het niet mee eens was en ben, daarom ben ik er ook mee gestopt :)
Team Sparlock piew piew

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:42

Ik merk zelf dat ik het erg lastig vind om de vragen te volgen.. :')
"mag alleen Jezus dat doen..?" maar hij kon dat niet, denk ik dan :+

Of, misschien als je van de stroming bent dat Jezus eigenlijk een alien was, en wel dingen kon die ze hier op aarde niet konden.. dan zou het misschien gekund hebben.. Of een Annunaki..

rien10
Berichten: 14712
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:49

De vraag vind ik niet lastig om te stellen, want ik weet dat het niet zo gegaan is en ik weet dat het niet kan. Ik stel de vraag meer omdat ik wil weten hoe gelovigen dit "verwerken" . Bijvoorbeeld de vraag: denk je dat Jezus echt de lamme liet lopen, de blinde liet zien en het water in wijn veranderde?
Als het antwoord daarop "ja" is dan ... hoe zeg ik dat netjes..... dan weet ik dat ik degene die dit met "ja" beantwoord heeft, niet helemaal serieus kan nemen op dit onderwerp. Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die zeggen; "dit is een metafoor. Jezus zorgde dat mensen de goede zorg kregen, voldoende gezond voedsel en rust. Zodoende konden wonden genezen en kon iemand met een vreselijke beenwond na genezing, weer lopen." Dat geeft mij inzicht in een persoon die kan relativeren en is voor mij wel een gesprekspartner, terwijl de persoon die glashard "ja" geantwoord heeft, zich voor mij gediskwalificeerd heeft als gesprekspartner.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:52

Telpeva schreef:
Wat heeft de schuur die in brand staat met dit topic te maken, is het een referentie naar iets? want dat snap ik nog steeds niet

Ik heb ooit, gedurende ca. 10 jaar, een paard in pension gehad bij een goed gereformeerd ouder echtpaar. Als er wat was met zijn dieren zei hij altijd "beter in het achterhuis dan in het voorhuis".
De schuur is het achterhuis. Beter het achterhuis dan het voorhuis in brand. Dus mijn conclusie: het valt allemaal wel mee.
En over tot de orde van de dag.

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:55

Nou ja die heeft het dan ook weer van een ander.. "ja want wonderen"... en dat is het dan denk :)
En als je jong genoeg leert dat het zo werkt, en dat het kan, ja, wanneer ga je dat dan in twijfel trekken?

Ik denk dat Mozes bij een brandende wietplant stond áls ie al ergens stond.. Ik vind dat best aannemelijk eigenlijk .. maar dat kan dan weer niet..
(sowieso denk ik dat er vroeger veeeel meer natuurlijke drugs gebruikt werd, en dat daar op een gegeven moment een stokje voor gestoken werd want mensen kregen openbaringen (gewoon ideen) en wilde niet perse dingen met orde en onderdrukking, ik heb daar eens een heel interessante docu over gezien)

DuoPenotti

Berichten: 29622
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:55

Ik ken de schuur staat in brand als uitspraak voor een 80 jarige die ineens nog verliefd word....
Maar dat zal hier ook wel niet bedoeld worden. }>

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 09:59

DuoPenotti schreef:
Ik ken de schuur staat in brand als uitspraak voor een 80 jarige die ineens nog verliefd word....
Maar dat zal hier ook wel niet bedoeld worden. }>

aawwww <3

rien10
Berichten: 14712
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:02

Cer schreef:
Nou ja die heeft het dan ook weer van een ander.. "ja want wonderen"... en dat is het dan denk :)
En als je jong genoeg leert dat het zo werkt, en dat het kan, ja, wanneer ga je dat dan in twijfel trekken?

Ik denk dat Mozes bij een brandende wietplant stond áls ie al ergens stond.. Ik vind dat best aannemelijk eigenlijk .. maar dat kan dan weer niet..
(sowieso denk ik dat er vroeger veeeel meer natuurlijke drugs gebruikt werd, en dat daar op een gegeven moment een stokje voor gestoken werd want mensen kregen openbaringen (gewoon ideen) en wilde niet perse dingen met orde en onderdrukking, ik heb daar eens een heel interessante docu over gezien)

Ik denk er precies zo over Cer.

En dat bubbel denken, dat is zo vreselijk sterk, dat het je onwijs veel moeite, energie, moed en nog veel meer dingen kost om uit de bubbel te stappen.
Van heel dichtbij heb ik gezien wat geloof/religie allemaal kapot kan maken. Ik blijf er ver bij weg. Net zoals ik bij drugs weg blijf. Eng spul allemaal.

Edit: als je jong uit de bubbel wilt stappen, moet je Alles, echt alles in twijfel durven trekken. Alles wat je geleerd hebt, je huidige normen en waarden, je manier van leven, recreëren, werken, leren. Echt alles. En de beloning daarvoor is (tijdelijk) eenzaamheid, uitstoting, verketterd zijn. En dat is bijna niet te doen als je jong bent. Gewoon bijna niet te doen, ook niet als je oud bent. Dus ik snap het hardnekkig vasthouden wel. Maar ik vind het ongezond, ongewenst en ik zou willen dat mensen zelf hun brein gebruiken in plaats van napraten.

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:10

nja dat heb ik dan weer niet..
ik hoef er niet ver van te blijven, het raakt me verder niet.. ik word er niet door beinvloed in zoverre dat ik me ergens wil aansluiten, dus ik lees en kijk er veel over :j ik vind het erg interessant
Ik vind drugs ook geen eng spul.. en drugs kan mensen ook helpen

Ik heb meer problemen gezien door mensen, dan door drugs of geloof.. Want uiteindelijk zijn het de mensen die het doen, niet het idee of de substantie..

NB de rechtzaak over 8 passengers en het LDS geloof, en het jongetje wat uiteindelijk ontsnapt, vereiste inderdaad moed. Of het gezin in Ruinerwold, de jongen die als eerste daar weggaat.. (in die docu is ook goed te zien hoe het werkt, indoctrinatie en hersenspoeling enzo)

Ik snap niet dat mensne met hun volle verstand bij een cult of sekte gaan, maar het gebeurt gewoon. Mensen doen wel meer dingen die ik niet begrijp .. er zijn gewoon heel veel verschillende mensen

Janneke2

Berichten: 22762
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:25

Mijn ervaring is niet dat half Bokt over mij heen valt, die spaarzame keren dat ik over (mijn) geloof schrijf.
Soms doe ik dat in topics die sowieso over geloof gaan,
en soms in topics over iets anders.
(... ooit deed mijn kerk mee aan het kerkasiel. Dus wij met een clubje midden in de nacht zingen in Den Haag, waar de familie in kwestie zat.
Ik heb ook met een paar andere gemeenteleden op de A12 gezeten.
Etc.)

En verhalen van 'de brandende braamstruik van Mozes was St. Vitusvuur' interesseren mij niet zo.
Mijn aandacht gaat uit naar 'de stem uit het vuur':
Ga je volk bevrijden,
ik zal met jou/jullie zijn.
Je volk is slaaf gemaakt in Egypte, haal ze daar weg.

De inhoud vind ik dermate bijzonder dat ik wel snap dat er een vreemde verpakking omheen zit.
"Geloof ik in de verpakking?"
Mwah, dat hangt er dus van af.
Dat er enige toeters en bellen gebruikt worden voor een God die komt om te dienen ipv om gediend te worden - dat snap ik wel.
Laten we het daarna maar hebben over het bevrijden van de onderdrukten. (Dat vind ik veel geloviger.)

Cer

Berichten: 30166
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:32

Evengoed, de Bijbel.. ik kan er niks mee.. ik begrijp het gewoon niet dat men dat al dan niet half voor waar aanneemt, vertalingen niet goed zijn, interpretaties allemaal verschillend zijn, en iedereen die m anders interpreteert uiteraard vind dat ie gelijk heeft...
maar zolang mensen daar niemand mee lastig vallen maakt het niet uit :j

BeFunny

Berichten: 10571
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:50

Cer schreef:
nou ja, dat was toch ook zo met de barefoot/ijzerloze discussies.. (als ik het goed herinner) Binnen zo'n topic alleen over ijzerloos, en anders ga je maar weg.. dat is 'gewoon' een groepsding denk?
En geloof / religie is zo wijd verspreid en zo handig opgepakt dat het er goed voor te gebruiken is..

Er zijn denk echt wel mensen die op een sociaal acceptabele manier over hun geloof kunnen praten..


Maar ook in andere gesprekken waar ineens gezegd wordt "dan ga je maar weg" is dat niet ok. In een discussie zijn meerdere gedachtegangen.

Er zijn echt gelukkig een hoop mensen die heel normaal over het geloof kunnen praten. Mensen vanuit verschillende religies. Er is imo niks mis met gelovig zijn. Ik vind het heel fijn als mensen ergens aansluiting voelen etc.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:37

BeFunny schreef:
Cer schreef:
nou ja, dat was toch ook zo met de barefoot/ijzerloze discussies.. (als ik het goed herinner) Binnen zo'n topic alleen over ijzerloos, en anders ga je maar weg.. dat is 'gewoon' een groepsding denk?
En geloof / religie is zo wijd verspreid en zo handig opgepakt dat het er goed voor te gebruiken is..

Er zijn denk echt wel mensen die op een sociaal acceptabele manier over hun geloof kunnen praten..


Maar ook in andere gesprekken waar ineens gezegd wordt "dan ga je maar weg" is dat niet ok. In een discussie zijn meerdere gedachtegangen.

Er zijn echt gelukkig een hoop mensen die heel normaal over het geloof kunnen praten. Mensen vanuit verschillende religies. Er is imo niks mis met gelovig zijn. Ik vind het heel fijn als mensen ergens aansluiting voelen etc.


Er werd nergens gezegd dat de mensen die het er niet mee eens zijn dan maar weg moeten gaan. In dit geval schreven een aantal bokkers dat ze er een hekel aan hebben als het geloof aan ze wordt opgedrongen. Ben ik het volledig mee eens, dat is niet oké. Als mensen het willen horen, mooi! Als ze dat niet willen is dat hun eigen keuze. In zo’n topic is er niets opdringerigs aan, want als je het niet wil horen heb je de keuze om het niet te lezen. De titel is inderdaad misleidend, maar als je dan de OP leest heb je nog steeds de keuze om wel of niet jouw kostbare tijd er aan te besteden :) Dat is toch echt volledig iemands eigen keuze en wordt niet opgedrongen.

rien10
Berichten: 14712
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 11:45

Jawel, Anjali vond dat ik maar beter niet in dit topic kon zijn.