4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 2975
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 01:28

sasja0705 schreef:
Citaat:
Enig nuance ontbreekt bij jou compleet, de toon van je berichten is op zijn zachts gezegd vijandig.


Ik zie niets vijandigs, ik heb alleen een eigen mening en die past kennelijk hier niet in het straatje

Citaat:
Beheer is gewoon noodzakelijk, als de wildstand de hoeveelheid wolven niet aan kan, dan zijn er te veel wolven. Wild moet constante cijfers hebben, zelfs met de predatie van de wolf. Die cijfers moeten niet behoorlijk achteruit hollen. Als dat cijfer constant blijft bij een bepaalde hoeveelheid wolven, dan is die hoeveelheid wolven prima voor dat gebied. Omdat er nu niet beheerd mag worden, krijg je te veel wolven en rent de wildstand achteruit. Dan gaan ze achter vee aan, al van oudsher worden wolven die op vee prederen afgeschoten in de meeste landen. Momenteel pakt de wolf alles en heeft hij niks te duchten van de mens, als je hem alleen al zou af mogen schrikken, zouden we al ergens zijn, maar ook dat mag niet, dus de wolf wordt niet schuw. Het gebrek aan schuwheid heeft helemaal niets met hekwerk te maken. Dus de hoeveelheid wolven in een gebied, moet aangepast worden aan de hoeveelheid wild in dat gebied.


Precies... daarom verdiep je even in de aantallen van de Veluwe... en de afschot


Citaat:
Maar sommige mensen hadden die dieren al een tijd voordat de wolf een probleem werd. Dus er aan beginnen gaat vaak al niet op, zoals ik je eerder ook al heb geantwoord. En jij kunt bepaalde dingen misschien niet accepteren, dat is dan erg kortzichtig van je, want als jij geen vergunning krijgt voor een stal en je zet hem nog, kan je het weer afbreken. En als iemand geen duizenden euro's op de bank over heeft voor nieuwe omheining, wie ben jij dan om daar wat van te vinden?
Ik ben het eens, dat wanneer je dingen wel kunt doen, dit zeker niet na moet laten


Ik mag er uiteraard wat van vinden,want zoals ik schreef,ik heb ook geen geldboom maar je kan veel doen zonder veel geld....
En zoals ik jouw lees, vind je ook wat van mij :)


Citaat:
Wat een enorme banketstaaf


Neu, waarom ? Als je een dier niet financieel gerecht kan worden in alle opzichten, moet je er niet aan beginnen



Citaat:
Jij redeneert vanuit je eigen positie, das niet fair naar anderen. Maar ik neem aan dat jij ook wolfwerend raster hebt, hoe groot is je perceel dan en wat voor raster heb je, hoe hoog en met hoeveel stroom?


Waarom is dat niet fair?
Ik heb geen wolfwerend raster, mijn perceel is aam de rand van het dorp, ik heb gewoon een omheining van 1,30 (of 1,40?) , en ... oeps geen stroom erop... dus ik zou zeggen redelijk doorsnee

Citaat:
Maar die mensen veroordeel je wel, maar je buren doen het goed en hadden enkel pech. Hoezo meten met twee maten.


Als jij nou de moeite zou nemen om echt te lezen wat ik geschreven heb ipv dat als aanval te zien, dan lees je dat ik een bepaalde soort "hobbyboeren/fokkers" veroordeel.
En die volledig terecht, want die laten hun dieren ook zonder wolf creperen. En die zijn medeverantwoordelijk dat de wolf leert (en al geleerd heeft ) dat schapen en ponies een makkelijker prooi zijn dan wild.
En daardoor dus ook anderen (zoals mijn buren) de dupe worden.

Citaat:
Op sommige plekken is er geen wild genoeg en ik denk dat het gemiddelde wilde dier zich liever laat afschieten dan levend laat opeten trouwens


Over banketstaaf gesproken... hoe zullen zich dan prooidieren van marters, dassen,vossen, jakhalzen enz voelen?
Die worden niet levend opgegeten?
Ohja, en een wildzwijn die ff een jonge haas doormidden bijt, dat is dan wel ok?

Dus dan maar alle roofdieren afschieten ?

Op de Veluwe is dus meer als genoeg, zelfs te veel wild, anders moesten niet ieder jaar duizenden(!) wildezwijnen en herten afgeschoten worden. Preciese getallen kun je vinden bij staatsbosbeheer

Citaat:
Nee, met de tunnelvisie die jij tentoonstelt, gaan partijen idd nergens komen.


Ik vraag mij echt, wie hier de tunnelvisie heeft

Wij verschillen van mening en dat mag volgens mij.

En ik zeg nergens, dat er geen maatregelen genomen mogen worden tegen de wolf.


Ik moet hier eigenlijk alleen maar om lachen, tis dat het zo triest is. Zoveel onzin en onzinnige suggesties en ongestoelde oordelen in een post..
Ik ga ook geen moeite meer doen om er fatsoenlijk antwoord op te geven, tis me de energie niet waard, fijne avond

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:33

Volgens mij maakt Sasja dus duidelijk het onderscheid, en heeft ze het over lakse fokkers, en niet over mensen die met liefde een paar shetlanders verzorgen?

En dat onderscheid is vaker gemaakt, maar in dit topic kan veelal alleen zwart wit gedacht worden, en juist dan krijg je scherpe reacties.
Want niemand hier vind de ponies en schapen die door de wolf gepakt zijn niet zielig. Juist de mensen die niet persé anti wolf zijn, vinden dat wèl, en zijn daarom van mening dat mensen veel meer moeite moeten doen om hun dieren te beschermen.
En die mensen hebben over het algemeen zelf óók dieren waar ze zielsveel om geven, en wonen zelf óók in wolvengebied (Sasja in elk geval wel, en ik zelf ook)

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:55

Dreamboy schreef:
Ja heell duidelijk. Alleen suggereer je met onderstaande toch echt dat jij de enige bent die maatregelen neemt.
Vooral dat IK in hoofdletters.



Oohh man, als je nu maar eens in het context van al mijn berichten zou lezen dan zou de begrijpen dat met mijn "IK", ik doel op die idioten HIER bij ons in de buurt, die zelfs na een aanval op gewoone voet verder gaan onder de mom "wordt toch vergoed" en dus schapen en ponies weer achteraf, onbeheerd en vooral onverzorgd laten


Maar kennelijk is het hier in het topic verboden om medeoorzaken van wolvenaanvallen te noemen.


Is ja ook veel gemakkelijker, hier op mij af te geven

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:00

Precies, zondebok 1 is de wolf, 2 de asielzoekers en 3 de bokkers die niet in hetzelfde straatje praten _O-

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:10

@Wintu:
Ik zou zeggen overtuig je zelf van mijn "ongestoelde" vooroordelen en ga eens hier kijken op de hei, waar nog steeds Idioten staan met camera's en lokaas.
Ga eens kijken bjj verschillende "hobbyfokkers/boeren" die gewoon wachten totdat ze de volgende vergoeding krijgen en hun beesten nog steeds verwaarlozen...


Vind alleen apart dat alles wat in social media geplaatst wordt, klakkeloos aangenomen wordt, maar als hier ook mede-oorzaken genoemd worden, men de boeman is...

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:11

sasja0705 schreef:
Oohh man, als je nu maar eens in het context van al mijn berichten zou lezen dan zou de begrijpen dat met mijn "IK", ik doel op die idioten HIER bij ons in de buurt, die zelfs na een aanval op gewoone voet verder gaan onder de mom "wordt toch vergoed" en dus schapen en ponies weer achteraf, onbeheerd en vooral onverzorgd laten


Wat een zwaar leven moet jij hebben om zo'n gift te hebben.
De gift van het weten wat er in de portemonnee zit van je buurtbewoners.

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:32

Het feit dat er mensen met camera's en eten op de heide gaan staan om ze te lokken vind ik juist nóg een reden waarom wolven niet in NL passen. De mensen hier kunnen er niet fatsoenlijk mee omgaan. Beetje hetzelfde idee waarom wij amper openbare toiletten hebben: het wordt vies gemaakt of gesloopt. In andere landen kan het prima. Het zegt wat over de mensen hier.. Vreselijk irritant.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:34

Er zijn ook dommies die bij de Beekse Bergen wilde dieren voeren, en die kwamen uit Frankrijk toch?

Maar idd de meeste mensen staan te ver van de natuur af en doen dan zulke idiote dingen.
Dat is net zo min goed te praten.
En ja in stadspark Nederland heb je dat al snel denk ik.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:56

sasja0705 schreef:
Dreamboy schreef:
Ja heell duidelijk. Alleen suggereer je met onderstaande toch echt dat jij de enige bent die maatregelen neemt.
Vooral dat IK in hoofdletters.



Oohh man, als je nu maar eens in het context van al mijn berichten zou lezen dan zou de begrijpen dat met mijn "IK", ik doel op die idioten HIER bij ons in de buurt, die zelfs na een aanval op gewoone voet verder gaan onder de mom "wordt toch vergoed" en dus schapen en ponies weer achteraf, onbeheerd en vooral onverzorgd laten


Maar kennelijk is het hier in het topic verboden om medeoorzaken van wolvenaanvallen te noemen.


Is ja ook veel gemakkelijker, hier op mij af te geven


Pony's worden niet vergoed, onder welke steen leef jij?

Er is ook nog geen subsidie voor afrasteringen voor paardenhouders in Gelderland waar nu zoveel aanvallen op pony's zijn. Wijzen met het vingertje is makkelijk, maar mee betalen aan de rekening voor de omheining zou zinvoller zijn.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 09:57

Nikass schreef:
Precies, zondebok 1 is de wolf, 2 de asielzoekers en 3 de bokkers die niet in hetzelfde straatje praten _O-


Wat een vreemde reactie..ik denk dat het heel makkelijk praten is als je NIET in wolvengebied zit.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:01


BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:02

Ibbel schreef:
Maar goed, ik begrijp: het idee van je reet te komen en te stemmen is te moeilijk. Klagen van achter een toetenbord is veel makkelijker.

Persoonlijk denk ik dat het vooral is dat waar de meeste mensen (=stemmers) wonen, de minste overlast is. Kijk maar naar het kaartje met aanvallen op boerderijdieren: de hele Randstad is wit.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:03

Onali schreef:
sasja0705 schreef:
Oohh man, als je nu maar eens in het context van al mijn berichten zou lezen dan zou de begrijpen dat met mijn "IK", ik doel op die idioten HIER bij ons in de buurt, die zelfs na een aanval op gewoone voet verder gaan onder de mom "wordt toch vergoed" en dus schapen en ponies weer achteraf, onbeheerd en vooral onverzorgd laten


Wat een zwaar leven moet jij hebben om zo'n gift te hebben.
De gift van het weten wat er in de portemonnee zit van je buurtbewoners.


Ook jij van harte welkom... dan zie je zelf de "portemonnee" van betreffende beunhaasfokkers :)
En als je dan de ponies/ en schapen ziet , rillend van de kou en regen, kreupel, rainrot, wormbuiken ... dan vertel je mij ,hoe geweldig deze mensen zijn :j

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 10:20

Hier kop van het artikel die kidde deelt. Helaas is het volledige artikel achter betaalmuur.
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:57

even een slotje ivm overleg

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:26

Moderatoropmerking:
Het slotje op dit topic zal blijven staan. Voor de algemene discussie omtrent de wolven willen we jullie verwijzen naar het volgende topic:

[PP] Wolf, Nl, Be, Du deel 2