4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:21

Nikass schreef:
Dreamboy schreef:

Dreamboy waar lees jij het woord "allemaal"?


Als volgens jou je verantwoording nemen is om je paard weg te doen. Verkopen is geen optie want waar zijn ze nog wel veilig. In pension, als er al plek is, is je verantwoording afschuiven op de pensioneigenaar dus ja, dan blijft er weinig over want als je hem bij huis houd, dan neem ik mijn vetantwoordelijkheid niet volgens jou. Of heb jij een betere oplossing?


Ik heb geen idee waar je dat leest.[/quote]

Dat maak ik op uit de opmerking die je DP geeft. Waar neem jij je verantwoording schrijf je. Wat bedoel je daar dan mee?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:24

Is het een idee om het hier een beetje gezellig en respectvol over en weer te houden?

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:25

Citaat:
Kennelijk heb ik iets gemist, maar weet even niet wat.
In hoe verre roep ik heel hard?

Enig nuance ontbreekt bij jou compleet, de toon van je berichten is op zijn zachts gezegd vijandig.

Citaat:
Waar ik wel tegen ben is de wolf alle schuld in de schoenen schuiven en naar afschot te schreewuen.

Beheer is gewoon noodzakelijk, als de wildstand de hoeveelheid wolven niet aan kan, dan zijn er te veel wolven. Wild moet constante cijfers hebben, zelfs met de predatie van de wolf. Die cijfers moeten niet behoorlijk achteruit hollen. Als dat cijfer constant blijft bij een bepaalde hoeveelheid wolven, dan is die hoeveelheid wolven prima voor dat gebied. Omdat er nu niet beheerd mag worden, krijg je te veel wolven en rent de wildstand achteruit. Dan gaan ze achter vee aan, al van oudsher worden wolven die op vee prederen afgeschoten in de meeste landen. Momenteel pakt de wolf alles en heeft hij niks te duchten van de mens, als je hem alleen al zou af mogen schrikken, zouden we al ergens zijn, maar ook dat mag niet, dus de wolf wordt niet schuw. Het gebrek aan schuwheid heeft helemaal niets met hekwerk te maken. Dus de hoeveelheid wolven in een gebied, moet aangepast worden aan de hoeveelheid wild in dat gebied.

Citaat:
Waar ik wel tegen ben is de lakse omgang met schapen ,ponies en andere dieren hier op de Veluwe van bepaalde "hobbyfokkers", die wel (zwart )geld willen vangen maar geen cent uitgeven voor fatsoenlijke huisvesting en verzorging.

Van de Veluwe weet ik niet alles, hier in Drenthe gaan wolven door werend raster, dus dat geeft terughoudendheid bij dierhouders om er een godsvermogen aan uit te geven.

Citaat:
En dat ik van mening ben, dat als je dat niet kan kan waarmaken ,fatsoenlijke huisvesting en verzorging, je niet aan dieren moet beginnen.
En daar bedoel ik alle dieren mee.
Het aangehaalde verhaal dat sommige geen geld voor omheiningen, schuilstallen, opstallen of wat ook ever niet hebben, dat je vaak geen vergunning krijgt voor stal - dat accepteer ik simpelweg niet.

Maar sommige mensen hadden die dieren al een tijd voordat de wolf een probleem werd. Dus er aan beginnen gaat vaak al niet op, zoals ik je eerder ook al heb geantwoord. En jij kunt bepaalde dingen misschien niet accepteren, dat is dan erg kortzichtig van je, want als jij geen vergunning krijgt voor een stal en je zet hem nog, kan je het weer afbreken. En als iemand geen duizenden euro's op de bank over heeft voor nieuwe omheining, wie ben jij dan om daar wat van te vinden?
Ik ben het eens, dat wanneer je dingen wel kunt doen, dit zeker niet na moet laten.

Citaat:
Want als je al hiervoor geen geld hebt, dan heb je het uiteindelijk niet in geval van nood voor dierenarts ook niet
Wat een enorme banketstaaf

Citaat:
Wat vergunning betreft : dan is het perceel simpel niet geschikt om dieren te houden die schuil voor wind en weer verdienen.

Dat is jouw persoonlijke mening, maar heeft verder weinig met het onderwerp te maken.
Citaat:
Mijn paarden lopen ook de gehele dag buiten, ik zou ook graag willen, dat de luiken snachts open konden blijven - vooral als ik aan de nadere zomer denk.Maar ik heb geïnvesteerd in een goede isolatie en genoeg luchtstroom... en uiteraard ga ik in de zomer verdere aanpassingen doen zover nodig.
En nee, bij mij groeit geen geldboom, helaas niet.
Maar aanpassingen hoeven niet veel te kosten.

Jij redeneert vanuit je eigen positie, das niet fair naar anderen. Maar ik neem aan dat jij ook wolfwerend raster hebt, hoe groot is je perceel dan en wat voor raster heb je, hoe hoog en met hoeveel stroom?

Citaat:
Juist door de laksheid van veel "hobbyfokkers/boeren" leren de wolven dat het veel gemakkelijker is om ponies/schapen in een gaas te jagen ipv in het bos achter herten of zwijnen aan te gaan.
En juist zo, verliezen wolven de schuwheid en komen dichter en dichter... en dan pakken ze ook de dieren van mensen, die WEL goed ervoor zorgen - zoals bij mijn buren.
Wij hebben echt niet verwacht, dat ze bij ons zouden komen, maar helaas, is het gebeurt.
En mijn buren hebben maatregelen genomen en de verblijvende schaapjes gaan nu snachts gewoon naar binnen.

Dit is wel een aparte, jouw buren doen het goed, zeg je. Hoe kon de wolf ze pakken dan? Geen raster? En nu gaan de schaapjes naar binnen, nadat het kalf verdronken is heeft men de put gedempt?
Dus jouw buren is het zelfde overkomen als menig dierhouder in Nederland, want hoezo hadden je buren die wolf niet verwacht dan. Als je de deskundigen moet geloven, pakken wolven geen ponies, houdt raster van 1.20 ze tegen, vallen ze overdag niet aan. Dus misschien hadden deze mensen van de ponies ook niet verwacht dat de wolf de ponies overdag zou grijpen, want ja, volgens deskundigen doen wolven dat niet. De ponies zijn inmiddels weg gehaald, dus die mensen hebben hetzelfde gedaan als je buren, nadat het kalf verdronken was de put gedempt. Maar die mensen veroordeel je wel, maar je buren doen het goed en hadden enkel pech. Hoezo meten met twee maten.

Citaat:
Zijn er geen tafeltje dekje meer voor de wolf... dan gaat die weer op wild.
En dat bespaaard dan weer de gigantische afschot ieder jaar hier...

Op sommige plekken is er geen wild genoeg en ik denk dat het gemiddelde wilde dier zich liever laat afschieten dan levend laat opeten trouwens.

Citaat:
Dus ik zou eerlijk niet weten, waar hier van mijn kant "partijen" bij elkaar zouden kunnen komen.

Nee, met de tunnelvisie die jij tentoonstelt, gaan partijen idd nergens komen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:25

Polly schreef:
Is het een idee om het hier een beetje gezellig en respectvol over en weer te houden?


Waar zijn we dat niet dan? Is trouwens ook niet echt een onderwerp om gezellig over te doen. Maar ik zal de chips en wijn erbij pakken. Stuk gezelliger.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:30

sasja0705 schreef:
gillian schreef:
Onbegrijpelijk deze reactie.
10 jaar geleden was er helemaal geen sprake van de wolf.
Ik dacht dat hier op bokt dierenliefhebbers zaten..maar dat valt blijkbaar vies tegen.
Ik wordt hier echt verdrietig van eerlijk gezegd.
Dierentuin omheining, anders geen dieren houden...


Dat klopt niet helemaal... 10 jaar geleden was al meer dan duidelijk dat de wolf er zou komen. Is een logisch gevolg van alle open grenzen.
In 1997 (toen dacht er nog niemand aan open grenzen met de Oostblok) zat ik bij mijn exvriend in Oostduitsland savonds lekker bij hem thuis op teras. Achter zijn (groot weiland) een bos en een rivier. Op de andere kant van deze rivier Polen.
De schemering kwam en vlak voordat het echt donker werd hoorde ik huilen, dat ging door mark en been. Wat bleek :wolven... toen nog op de "andere" kant in Polen....

En toen gingen op een dag alle grenzen open in geheel Europa...
Het duurde niet lang voordat wolven uit Oosteuropa,Noordeuropa en Zuideuropa gingen wandelen... en ook andere dieren (bvb jakhals)
En er werd al veel langer verwacht dat wolven dus ook Nederland aandoen.
Alleen was dat 15 jaar geleden wel bekend onder wetenschappers, biologen, enz maar absoluut niet bij het "breede" publiek en social Media.

Dus de "grote" verrassing is er geen was er ook nooit een.


En toch heb jij ook pas net iets aan je stal gedaan en de rest moet nog. Dus waarom heb jij de boel dan al niet jaren voor elkaar?

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:34

Nikass schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee dat zijn ze niet, dat weten we nu, dat zeg ik toch

Als het toen echte experts waren geweest waren we gewaarschuwd.

Daarnaast pakte ze alleen wild, zeker geen grote dieren, waren ze schuw, zag je ze niet overdag enz enz enz enz enz

Hoe had ik dan in 2004 anders moeten afrasteren dan met al een gaas hekwerk om 3 hectare, dat was al heel uniek toen...


Maar nu kunnen mensen op bokt prima voorspellen hoe het er hier in de toekomst uit gaat zien (kinderen kunnen niet meer over straat, wild sterft volledig uit, paarden kunnen niet meer naar buiten etc etc)
Maar tien jaar geleden kon er niet vooruit gedacht worden?

Edit: jij hebt toch paarden? Of heb je ook schapen?


Hoezo heb jij het over de toekomst, de reeen hier zijn er amper nog en mijn paard kan niet meer naar buiten zonder toezicht. Dus hoezo toekomst? Dat gebeurt nu, de wolven lopen op 200 meter van huis, dus sommige mensen laten idd hun kroost niet meer graag rondom het dorp spelen. Men wandelt niet meer in de schemer, dus hoezo toekomst, voor jou misschien, maar hier niet hoor.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:38

Nikass schreef:
Daar scoor je weer punten mee DP, met je inhoudelijke reactie op mijn bericht +:)+


Misschien zelf uberhaupt eens inhoudelijk reageren zou al heel fijn zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:46

Nikass schreef:
Daar scoor je weer punten mee DP, met je inhoudelijke reactie op mijn bericht +:)+

Huh, wat heb ik nou weer gedaan?
Ik had het niet tegen je.


Maar had er overheen gelezen dat je me nog wat vroeg.... want ik moet dan eerst klikken...


Nikass schreef:
Waar is jouw eigen verantwoordelijkheid in dit verhaal?

Soms moet je inderdaad tot de conclusie komen om geen schapen (in dit geval) meer te houden. Zo neem ik geen paard meer, omdat ik de pensionstallen niet vind voldoen. En ik neem geen paard als ik dat imo te weinig te bieden heb.


Dat schreef ik toch al, precies bij wat jij quote

Citaat:
Ik heb wel eens schapen te logeren gehad van de buurman.
1. hij is gestopt, heeft geen schapen meer nadat ze zijn uit elkaar gereten door de wolf, achter oranje stroomraster.
Dus dat niemand er wat mee doet is dus daarom ook niet waar.

2. ik wil er geen meer... wil ze niet extra lokken.

Mijn paarden staan in de nacht op stal en ik heb nog de naive illusie dat ze overdag niet mijn wei in rennen onder/overhet heras hekwerk
.


Lijkt me duidelijk. Er staat een flinke omheining. Gaas van 160. Om de hele 3 hectare.
Een investering de vele nooit maken...

Als ik niet thuis ben staan de paarden binnen, in de nacht ook.

Daarnaast heb ik alle paarden gekocht voordat er een wolf zat....

Dus... heb ik niks te bieden, of wil je gewoon even etteren?
het is ook een vraag. Geen stelling

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:26

DP jij schrijft dat als de sg deskundigen maar hadden gewaarschuwd.. en ik vraag in dat bericht "waar is jouw verantwoordelijkheid in dit verhaal"?
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar ik dacht dat het over jouw eigen dieren ging (paarden?) aangezien jij het had over de omheining die je had geplaatst.
Misschien heb ik dingen door elkaar gehaald. Dan was ik te voorbarig met mijn opmerking dat je er niet op reageerde.

Dreamboy: ik vraag DP dus waar in haar verhaal haar eigen verantwoordelijkheid ligt.
Ik weet niet hoe jij er bij komt dat ik daar zelf ook antwoord op geef ofzo :?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:57

Nikass schreef:
DP jij schrijft dat als de sg deskundigen maar hadden gewaarschuwd.. en ik vraag in dat bericht "waar is jouw verantwoordelijkheid in dit verhaal"?
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar ik dacht dat het over jouw eigen dieren ging (paarden?) aangezien jij het had over de omheining die je had geplaatst.
Misschien heb ik dingen door elkaar gehaald. Dan was ik te voorbarig met mijn opmerking dat je er niet op reageerde.

Dreamboy: ik vraag DP dus waar in haar verhaal haar eigen verantwoordelijkheid ligt.
Ik weet niet hoe jij er bij komt dat ik daar zelf ook antwoord op geef ofzo :?


Sorry maar ik snap er helemaal niets meer van. Ze heeft haar verantwoordelijkheid toch genomen door dat hekwerk te plaatsen? Hoe meer je uitlegt hoe waziger het wordt. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:13

Ik denk het ook

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:14

Precies Dreamboy. Snap er ook geen snars meer van.
Dus nikkas doe geen moeite meer. Ik laat het wat dat betreft erbij.
Weet niet wat ik nog moet uitleggen

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:16

Nikass schreef:
Ik denk het ook



Beetje zelf reflexie kan ook geen kwaad.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:16


sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:26

[/quote]
Sorry maar wat een onzin!

Die shetten worden helemaal niet gehouden voor de slacht. Heb je enig idee hoeveel een shet nu kost? De meeste worden gehouden uit liefhebberij, gezelschaps pony,s of begrazing.

Dan de pony die als laatste aangevallen is. Die pony,s stonden nog geen week op hun nieuwe plek! Waarschijnlijk waren ze al verhuisd uit voorzorg. Maar zoals ik al eerder schreef was dit helemaal geen aannemelijke plek voor een Wolven aanval. Een stuk van het bos, bij een huis, aan een drukke weg. En ja, ik ken het hier ook goed. Want dit is twee straten verderop gebeurd van waar ik woon.
[/quote]

Die "liefhebberij" verklaart natuurlijk de grote aantallen hengstveulens /jaarlingen op de markten die dan een enkele export slacht krijgen... tuurlijk


Ach, en ik ben toch glad nog wat vergeten... want die spezies is hier nog niet ter sprake gekomen :

Die volledig hersenlose hoorde Idioten die niets beters te doen had en heeft om wolven te voeren voor een leuke foto...

En zich dan verbazen dat die dan achter fietsers/wandelaars of ruiters aan gaan ...

Zoals gezegd, dieren leren heel snel

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:34

[/quote]

En toch heb jij ook pas net iets aan je stal gedaan en de rest moet nog. Dus waarom heb jij de boel dan al niet jaren voor elkaar?[/quote]

Heel simpel : omdat ik zelf ook niet heb verwacht, dat ze zo dicht komen...
Maar IK nam en neem dan ook direct maatregelen ipv stemming te maken of paniek te zaaien...

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:42

Dus nu is iedere sheteigenaar schuldig aan de salami's?

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:45

sasja0705 schreef:
Heel simpel : omdat ik zelf ook niet heb verwacht, dat ze zo dicht komen...
Maar IK nam en neem dan ook direct maatregelen ipv stemming te maken of paniek te zaaien...


Maar je verwijt anderen die het ook niet zagen aankomen.....

Mijn dieren staan veilig hoor, waarom denk je dat we hier alleen maar stemming maken en paniek zaaien.

Elisa2

Berichten: 37192
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:48

Onali schreef:
Dus nu is iedere sheteigenaar schuldig aan de salami's?


En die worden tegenwoordig kennelijk allemaal gefokt in Otterlo, Harskamp en Wekerom. :+

Met speciale appaloosa kleurtjes want die zijn zo ongewild.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:03

sasja0705 schreef:



En toch heb jij ook pas net iets aan je stal gedaan en de rest moet nog. Dus waarom heb jij de boel dan al niet jaren voor elkaar?[/quote]

Heel simpel : omdat ik zelf ook niet heb verwacht, dat ze zo dicht komen...
Maar IK nam en neem dan ook direct maatregelen ipv stemming te maken of paniek te zaaien...[/quote]

Dus jij gaat er voor het gemak maar even van uit dat wij geen maatregelen nemen maar hier alleen maar stemming en paniek zaaien. Beetje kort door de bocht.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:18

Citaat:
Enig nuance ontbreekt bij jou compleet, de toon van je berichten is op zijn zachts gezegd vijandig.


Ik zie niets vijandigs, ik heb alleen een eigen mening en die past kennelijk hier niet in het straatje

Citaat:
Beheer is gewoon noodzakelijk, als de wildstand de hoeveelheid wolven niet aan kan, dan zijn er te veel wolven. Wild moet constante cijfers hebben, zelfs met de predatie van de wolf. Die cijfers moeten niet behoorlijk achteruit hollen. Als dat cijfer constant blijft bij een bepaalde hoeveelheid wolven, dan is die hoeveelheid wolven prima voor dat gebied. Omdat er nu niet beheerd mag worden, krijg je te veel wolven en rent de wildstand achteruit. Dan gaan ze achter vee aan, al van oudsher worden wolven die op vee prederen afgeschoten in de meeste landen. Momenteel pakt de wolf alles en heeft hij niks te duchten van de mens, als je hem alleen al zou af mogen schrikken, zouden we al ergens zijn, maar ook dat mag niet, dus de wolf wordt niet schuw. Het gebrek aan schuwheid heeft helemaal niets met hekwerk te maken. Dus de hoeveelheid wolven in een gebied, moet aangepast worden aan de hoeveelheid wild in dat gebied.


Precies... daarom verdiep je even in de aantallen van de Veluwe... en de afschot


Citaat:
Maar sommige mensen hadden die dieren al een tijd voordat de wolf een probleem werd. Dus er aan beginnen gaat vaak al niet op, zoals ik je eerder ook al heb geantwoord. En jij kunt bepaalde dingen misschien niet accepteren, dat is dan erg kortzichtig van je, want als jij geen vergunning krijgt voor een stal en je zet hem nog, kan je het weer afbreken. En als iemand geen duizenden euro's op de bank over heeft voor nieuwe omheining, wie ben jij dan om daar wat van te vinden?
Ik ben het eens, dat wanneer je dingen wel kunt doen, dit zeker niet na moet laten


Ik mag er uiteraard wat van vinden,want zoals ik schreef,ik heb ook geen geldboom maar je kan veel doen zonder veel geld....
En zoals ik jouw lees, vind je ook wat van mij :)


Citaat:
Wat een enorme banketstaaf


Neu, waarom ? Als je een dier niet financieel gerecht kan worden in alle opzichten, moet je er niet aan beginnen



Citaat:
Jij redeneert vanuit je eigen positie, das niet fair naar anderen. Maar ik neem aan dat jij ook wolfwerend raster hebt, hoe groot is je perceel dan en wat voor raster heb je, hoe hoog en met hoeveel stroom?


Waarom is dat niet fair?
Ik heb geen wolfwerend raster, mijn perceel is aam de rand van het dorp, ik heb gewoon een omheining van 1,30 (of 1,40?) , en ... oeps geen stroom erop... dus ik zou zeggen redelijk doorsnee

Citaat:
Maar die mensen veroordeel je wel, maar je buren doen het goed en hadden enkel pech. Hoezo meten met twee maten.


Als jij nou de moeite zou nemen om echt te lezen wat ik geschreven heb ipv dat als aanval te zien, dan lees je dat ik een bepaalde soort "hobbyboeren/fokkers" veroordeel.
En die volledig terecht, want die laten hun dieren ook zonder wolf creperen. En die zijn medeverantwoordelijk dat de wolf leert (en al geleerd heeft ) dat schapen en ponies een makkelijker prooi zijn dan wild.
En daardoor dus ook anderen (zoals mijn buren) de dupe worden.

Citaat:
Op sommige plekken is er geen wild genoeg en ik denk dat het gemiddelde wilde dier zich liever laat afschieten dan levend laat opeten trouwens


Over banketstaaf gesproken... hoe zullen zich dan prooidieren van marters, dassen,vossen, jakhalzen enz voelen?
Die worden niet levend opgegeten?
Ohja, en een wildzwijn die ff een jonge haas doormidden bijt, dat is dan wel ok?

Dus dan maar alle roofdieren afschieten ?

Op de Veluwe is dus meer als genoeg, zelfs te veel wild, anders moesten niet ieder jaar duizenden(!) wildezwijnen en herten afgeschoten worden. Preciese getallen kun je vinden bij staatsbosbeheer

Citaat:
Nee, met de tunnelvisie die jij tentoonstelt, gaan partijen idd nergens komen.


Ik vraag mij echt, wie hier de tunnelvisie heeft

Wij verschillen van mening en dat mag volgens mij.

En ik zeg nergens, dat er geen maatregelen genomen mogen worden tegen de wolf.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:19

sasja0705 schreef:


Sorry maar wat een onzin!

Die shetten worden helemaal niet gehouden voor de slacht. Heb je enig idee hoeveel een shet nu kost? De meeste worden gehouden uit liefhebberij, gezelschaps pony,s of begrazing.

Dan de pony die als laatste aangevallen is. Die pony,s stonden nog geen week op hun nieuwe plek! Waarschijnlijk waren ze al verhuisd uit voorzorg. Maar zoals ik al eerder schreef was dit helemaal geen aannemelijke plek voor een Wolven aanval. Een stuk van het bos, bij een huis, aan een drukke weg. En ja, ik ken het hier ook goed. Want dit is twee straten verderop gebeurd van waar ik woon.
[/quote]

Die "liefhebberij" verklaart natuurlijk de grote aantallen hengstveulens /jaarlingen op de markten die dan een enkele export slacht krijgen... tuurlijk


Ach, en ik ben toch glad nog wat vergeten... want die spezies is hier nog niet ter sprake gekomen :

Die volledig hersenlose hoorde Idioten die niets beters te doen had en heeft om wolven te voeren voor een leuke foto...

En zich dan verbazen dat die dan achter fietsers/wandelaars of ruiters aan gaan ...

Zoals gezegd, dieren leren heel snel[/quote]
-------------------
(Er gaat wat mis hier met de quote, sorry!!! krijg het ook niet meer goed helaas)

Hier wil ik toch even op in haken. De mensen die ik ken die Shetlanders hebben en er ook mee fokken die Shetlanders gaan niet naar de slacht, maar worden gewoon netjes verkocht naar een nieuwe eigenaar of word aangehouden.
Zelfs ik heb twee Shetlanders. Een ruin en hengstveulen.
Daar word gewoon voor gezorgd. Elke dag weer vol passie en liefde. In de ochtend naar buiten. In de avond naar binnen op stal. Elke dag een schone stal, vers water. Onbeperkt hooi. Door weer en wind ben ik er 2x daags.

Wilde niks zeggen, maar ik vind het jammer dat je zo over Shetlander liefhebbers denkt sasja. Terwijl ik en vele met mij er wel alles aan doen om onze dieren veilig te houden in deze toch al moeilijke tijd.
Het is gewoon ongelooflijk rot en sneu dat de wolf al zoveel slachtoffers heeft gemaakt.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:36

Dreamboy schreef:
Dus jij gaat er voor het gemak maar even van uit dat wij geen maatregelen nemen maar hier alleen maar stemming en paniek zaaien. Beetje kort door de bocht.


Fijn dat jij meent te weten wat ik denk... jouw oordeel over MIJ vind ik dan weer kort door de bocht.

Ik schrijf nergens dat er geen maatregelen genomen worden behalve van die soort hobbyfokkers/boeren die ik spezifiek beschreven heb.
En naar mijn mening wordt hier wel stemming gemaakt en paniek gezaaid... anders zou de dialoog met die mensen ( en er zijn ja nog meer hier) die niet ja en amen roepen , zoals ik , gewoon mogelijk zijn.

Nogmaals: ik ben nog voor nog tegen wolf.
Ik ben WEL tegen om alleen de wolf verantwoordelijk te houden voor iets wat een aantal lakse mensen hem geleerd hebben.

En nogmaals: daarmee bedoel ik die hobbyfokkers/boeren die gewoon niet om hun dieren kijken en die Idioten die meenden wolven te voeren voor "het foto "...

Duidelijk genoeg nu ?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:43

sasja0705 schreef:
Dreamboy schreef:
Dus jij gaat er voor het gemak maar even van uit dat wij geen maatregelen nemen maar hier alleen maar stemming en paniek zaaien. Beetje kort door de bocht.


Fijn dat jij meent te weten wat ik denk... jouw oordeel over MIJ vind ik dan weer kort door de bocht.

Ik schrijf nergens dat er geen maatregelen genomen worden behalve van die soort hobbyfokkers/boeren die ik spezifiek beschreven heb.
En naar mijn mening wordt hier wel stemming gemaakt en paniek gezaaid... anders zou de dialoog met die mensen ( en er zijn ja nog meer hier) die niet ja en amen roepen , zoals ik , gewoon mogelijk zijn.

Nogmaals: ik ben nog voor nog tegen wolf.
Ik ben WEL tegen om alleen de wolf verantwoordelijk te houden voor iets wat een aantal lakse mensen hem geleerd hebben.

En nogmaals: daarmee bedoel ik die hobbyfokkers/boeren die gewoon niet om hun dieren kijken en die Idioten die meenden wolven te voeren voor "het foto "...

Duidelijk genoeg nu ?


Ja heell duidelijk. Alleen suggereer je met onderstaande toch echt dat jij de enige bent die maatregelen neemt.

Heel simpel : omdat ik zelf ook niet heb verwacht, dat ze zo dicht komen...
Maar IK nam en neem dan ook direct maatregelen ipv stemming te maken of paniek te zaaien...

Vooral dat IK in hoofdletters.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:49

xYaartje schreef:
sasja0705 schreef:

Sorry maar wat een onzin!

Die shetten worden helemaal niet gehouden voor de slacht. Heb je enig idee hoeveel een shet nu kost? De meeste worden gehouden uit liefhebberij, gezelschaps pony,s of begrazing.

Dan de pony die als laatste aangevallen is. Die pony,s stonden nog geen week op hun nieuwe plek! Waarschijnlijk waren ze al verhuisd uit voorzorg. Maar zoals ik al eerder schreef was dit helemaal geen aannemelijke plek voor een Wolven aanval. Een stuk van het bos, bij een huis, aan een drukke weg. En ja, ik ken het hier ook goed. Want dit is twee straten verderop gebeurd van waar ik woon.


Die "liefhebberij" verklaart natuurlijk de grote aantallen hengstveulens /jaarlingen op de markten die dan een enkele export slacht krijgen... tuurlijk


Ach, en ik ben toch glad nog wat vergeten... want die spezies is hier nog niet ter sprake gekomen :

Die volledig hersenlose hoorde Idioten die niets beters te doen had en heeft om wolven te voeren voor een leuke foto...

En zich dan verbazen dat die dan achter fietsers/wandelaars of ruiters aan gaan ...

Zoals gezegd, dieren leren heel snel[/quote]
-------------------
(Er gaat wat mis hier met de quote, sorry!!! krijg het ook niet meer goed helaas)

Hier wil ik toch even op in haken. De mensen die ik ken die Shetlanders hebben en er ook mee fokken die Shetlanders gaan niet naar de slacht, maar worden gewoon netjes verkocht naar een nieuwe eigenaar of word aangehouden.
Zelfs ik heb twee Shetlanders. Een ruin en hengstveulen.
Daar word gewoon voor gezorgd. Elke dag weer vol passie en liefde. In de ochtend naar buiten. In de avond naar binnen op stal. Elke dag een schone stal, vers water. Onbeperkt hooi. Door weer en wind ben ik er 2x daags.

Wilde niks zeggen, maar ik vind het jammer dat je zo over Shetlander liefhebbers denkt sasja. Terwijl ik en vele met mij er wel alles aan doen om onze dieren veilig te houden in deze toch al moeilijke tijd.
Het is gewoon ongelooflijk rot en sneu dat de wolf al zoveel slachtoffers heeft gemaakt.[/quote]

Ik heb ook nog nooit gehoord dat shetlanders gefokt worden voor de slacht. Ik heb zelf twee shetlanders, beide van hobbyfokkers. Die mensen doen alles voor hun dieren. Eentje woont er midden in het wolvengebied in Drenthe. Reken maar dat die man stress heeft. Bovendien zijn shetlander momenteel heel gewild en dus duur, die gaan ze dus echt niet voor de slacht verkopen. Misschien was dat vroeger zo, dat weet ik niet. En wat betreft er niet naar omkijken. Dat gebeurt niet alleen met shetlanders. Als dat zo was dan zouden de opvanglocaties zoals pzb ook niet bestaan.