Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik ben even aan het googlen wie het nou was.
. 
Marian_ schreef:Kaka schreef:Ook in wetenschap moet je maar geloven.
ja, maar de wetenschap is imo veel geloofwaardiger en logischer.
Vind het zelf wel meevallen. Dat houdt in: ik leef volgens de bijbel, ik ga iedere zondag (soms twee keer)naar de kerk, ik bid een paar keer per dag en ik houd ook bijbelstudie. Mijn kinderen gaan naar een christelijke school, maar ik loop niet in een rok, ik heb geen hoedje op (hoogstens een cap) en ik 'mag' mijn kinderen inenten en ik 'mag' voorbehoedsmiddelen gebruiken (om een paar voorbeelden te noemen). Dat is wat hieronder strenggelovig valt.
Ik denk dat Adam en Eva vooral symbool staan voor de mensheid. Lees de bijbel er maar eens op na; in de eerste hoofdstukken van Genesis wordt Adam zelfs nergens Adam genoemd maar 'de mens'. In het Hebreeuws: Adaam. Pas als het hele verhaal persoonspecifieker wordt, gaat de bijbelschrijver met namen gooien.

Hannah_Menno schreef:In zekere zin wel ja. Al geloof ik dus niet dat we uit apen zijn ontstaan en dat elk levend wezen uit een eencellige is gekomen.
Wat ik wel geloof is dat dieren zich kunnen evolueren en zich daarmee aanpassen aan hun leefomgeving... Kleine veranderingen.. Niet dat ze ineens van een vogel een aap worden ofzo..

Hannah_Menno schreef:In zekere zin wel ja. Al geloof ik dus niet dat we uit apen zijn ontstaan en dat elk levend wezen uit een eencellige is gekomen.
Wat ik wel geloof is dat dieren zich kunnen evolueren en zich daarmee aanpassen aan hun leefomgeving... Kleine veranderingen.. Niet dat ze ineens van een vogel een aap worden ofzo..
. Wij krijgen trouwens wel veel evolutie leer in onze opleiding en het is zeker niet bewezen. Wel een plausibele uitleg of het in conflict komt met geloof hangt er nog voor een groot deel vanaf hoe letterlijk je de bijbel neemt ed. Hier waren trouwens wel klachten van de gelovige geweest schijnbaar, maar als je biologie studeerd had je dat van te voren kunnen verwachten imo, nogal onzin om dan een klacht in te dienen
. 
..
..